Gjest Hva kan jeg gjøre Skrevet 3. oktober 2003 #1 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har hatt 1 års kontrakt i et lite firma. Da denne skulle revurderes, fikk jeg til bud om kontrakt ut 2004, med ny forhandling om fastansettelse i juli 2004. ( Noe de tar som en selvfølge sa sjefen) Har hele tiden blitt forespeilet fast ansettelse, men pga. at firmaet går akkurat i balanse vi de ikke ansette meg fast nå... Lett for dem og si... Har jeg ingen rettigheter? Jeg sitter i en jobb som ingen andre har hatt før meg, de vil få problemer hvis jeg sluttet, noe jeg ikke ønsker. Men jeg vil ha fast ansettelse!!! Har hus og lån og er klar for å stifte familie i en alder av 30! Hilsen trøtt av å ikke vite hva jeg har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. oktober 2003 #2 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nå husker jeg ikke helt klart hva arb.miljøloven sier her, men de kan ikke fortsette å gi deg vikariat etter vikariat. Er temmelig sikker på at etter kontrakten din går ut må de enten si deg opp eller ansette deg "skikkelig". I alle tilfeller burde du skulle organisere deg, så står du sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 3. oktober 2003 #3 Del Skrevet 3. oktober 2003 § 58A. Midlertidig tilsetting. 1. Arbeidsavtaler som gjelder for et bestemt tidsrom eller for et bestemt arbeid av forbigående art kan bare rettsgyldig avtales i følgende tilfeller: a) når arbeidets karakter tilsier det og arbeidet adskiller seg fra det som ordinært utføres i bedriften, B) for praksisarbeid eller vikariater, c) for deltaker i arbeidsmarkedstiltak i regi av eller i samarbeid med arbeidsmarkedsetaten. Departementet fastsetter i forskrift hvilke typer tiltak som omfattes av bestemmelsen. Departementet kan fastsette i forskrift at dette også skal gjelde ved ekstraordinær tilsetting i andre arbeidsmarkedstiltak, d) med øverste leder i virksomheten eller når dette anses nødvendig som følge av overenskomst med fremmed stat eller internasjonal organisasjon (åremålstilsetting), e) for idrettsutøvere, idrettstrenere, dommere og andre ledere innen den organiserte idretten. Dette er hentet fra AML. Som du ser har de ikke lov til å ansette deg midlertidig dersom ikke jobben du utfører er midlertidig. Det er likevel mange som gjør det. Her er link til resten av paragrafen: http://www.lovdata.no/all/tl-19770204-004-014.html#58A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå