Gå til innhold

Hvor mye er kjærligheten egentlig verdt?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Bruk "kvinne-taktikken" Steinar, still et ultimatum og hold det uansett hvor følelsesmessig vondt det gjør.

Det fungerer ofte bra på menn, dårlig på kvinner.

Det er jo klart at hun har valgt familien sin og da vi et ultimatum gjøre det lettere for henne. For da kan hun overbevise sin lille hjerne at hun gjorde det rette.

Tror jeg...

Jeg mener de må snakke sammen og finne ut enten er de sammen eller så er det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kjefte:

Hva i all sine dager for et råd er dette? Har du ikke fått med deg at Steinar40 ikke er i stand til å leve etter konsekvensene av et ultimatum?

Da er'n i hvert fall ikke i stand til å gjøre noe så "ultimatisk" som å ta kål på seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor hun jo i nærheten av barnefaren og barna har kontakt med sin far, det er vel ikke nå de sliter med å samarbeide. Du vil jo at hun skal flytte til deg, 80 mil eller 8 timer unna, og det er jo da samarbeidet vil bli satt på prøve og samværet med far blir mindre for ungene.

Skjønner jo godt at du vil ha henne til å flytte til deg, for da flytter hun unna nettverket sitt med familie og venner, ikke minst vennene. Ikke har hun jobb heller og da trenger du ikke bekymre deg for kolleger som kan bli venner, full kontroll. Kanskje hun er redd for å flytte unna nettverket sitt?

Helt åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

At det er nok et problem.

Hva er problemet, at hun mister nettverket sitt eller at hun ikke tør å flytte til deg fordi hun mister nettverket sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk "kvinne-taktikken" Steinar, still et ultimatum og hold det uansett hvor følelsesmessig vondt det gjør.

Steinar skriver sms'er av typen "nå skriver jeg aldri mer til deg" med oppfølgings sms'er av typen, "bare så du vet det mente jeg det jeg skrev". og "De fire siste nå skriver jeg aldri mer sms'ene mine var HELT ALVORLIGE altså!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet, at hun mister nettverket sitt eller at hun ikke tør å flytte til deg fordi hun mister nettverket sitt?

I dagens kommunikasjons-samfunn så kan jeg ikke helt se at hun mister nettverket sitt, men jeg tror at hun føler det (delvis) sånn. Og da er det problemet sett ifra mitt ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da er'n i hvert fall ikke i stand til å gjøre noe så "ultimatisk" som å ta kål på seg selv ;)

Det er verken kål, ull eller får i den suppen Steinar40 koker - det er faktisk ikke en spiker en gang - knapt nok vann. Det er bare håpet og ideen om Får-i-kål. Du skjønner, det er kommet poteter i veien ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar skriver sms'er av typen "nå skriver jeg aldri mer til deg" med oppfølgings sms'er av typen, "bare så du vet det mente jeg det jeg skrev". og "De fire siste nå skriver jeg aldri mer sms'ene mine var HELT ALVORLIGE altså!"

Kanskje menn ikke er like nådeløse som kvinner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

I dagens kommunikasjons-samfunn så kan jeg ikke helt se at hun mister nettverket sitt, men jeg tror at hun føler det (delvis) sånn. Og da er det problemet sett ifra mitt ståsted.

Det holder ikke med telefon og e-post, det er godt å ha venner og familie i nærheten som et tillegg til mannen. Og en stor barriere her er økt avstand for barna og hva det vil gjøre for dem med kontakten med sin far, og det kan ikke bagatelliseres bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke med telefon og e-post, det er godt å ha venner og familie i nærheten som et tillegg til mannen. Og en stor barriere her er økt avstand for barna og hva det vil gjøre for dem med kontakten med sin far, og det kan ikke bagatelliseres bort.

Jeg bagatelliserer ingenting, men hva er egentlig poenget med å vokse opp - skal man da bli mer og mer avhengig av sine foreldre, eller skal man lære å klare seg mer og mer selv og på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje menn ikke er like nådeløse som kvinner da?

Hva har det med å være nådeløs? Poenget er at sporet du er kommet inn på ikke leder noe steds og ikke trives du på reisen heller - håpløst er vel mer dekkende for hvordan du holder på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har det med å være nådeløs? Poenget er at sporet du er kommet inn på ikke leder noe steds og ikke trives du på reisen heller - håpløst er vel mer dekkende for hvordan du holder på...

Mye mulig, men da gjorde jeg i hvert fall det jeg kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Jeg bagatelliserer ingenting, men hva er egentlig poenget med å vokse opp - skal man da bli mer og mer avhengig av sine foreldre, eller skal man lære å klare seg mer og mer selv og på egen hånd?

Hvor snakket jeg om avhengighet? Og mener du i forhold til barna, at barna må vokse opp og klare seg uten far, at de ikke skal være så avhengige av faren sin?

Må ikke være så redd for familie og venner Steinar, det er ikke de som styrer livet til oss som har det men det er et hyggelig og nyttig supplement. Skjønner godt at hun syns det er vanskelig å bryte opp ungene fra hjemstedet og nettverket deres jeg, det trenger ikke ha noe med hennes forhold til barnefaren å gjøre - kun med barnas forhold til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig, men da gjorde jeg i hvert fall det jeg kunne gjøre.

Ja nettopp. Spilt er spilt, sunk cost osv. På tide å investere i andre prosjekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor snakket jeg om avhengighet? Og mener du i forhold til barna, at barna må vokse opp og klare seg uten far, at de ikke skal være så avhengige av faren sin?

Må ikke være så redd for familie og venner Steinar, det er ikke de som styrer livet til oss som har det men det er et hyggelig og nyttig supplement. Skjønner godt at hun syns det er vanskelig å bryte opp ungene fra hjemstedet og nettverket deres jeg, det trenger ikke ha noe med hennes forhold til barnefaren å gjøre - kun med barnas forhold til han.

Ja, jeg har ikke sagt at jeg ikke kan forstå det heller, men samtidig er det ikke akkurat helt uvanlig i dagens samfunn å gjøre det. Barna blir gjerne mer uavhengige og selvstendige av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men siden du er uavhengig og selvstendig, hvorfor flytter ikke du, Steinar?

Alt for stor risiko for han. Den er han ikke villig å ta for damen er jo ikke villig å risikere noe. Akkurat her forstår jeg Steinar40 veldig veldig godt. Det jeg IKKE forstår er at når konklusjonen er at verken den ene eller den andre kan/vil risikere flytte så er jo forholdets natur gitt: avstandsforhold med hete helger innimellom eller ikke noe forhold. Noen andre løsninger finnes ikke og hvorfor løsninger bygget 10 meter opp i luften (uten grunnmur) ispedd vissomatte/dersomatte fortsatt er et tema i minst to tråder på KG er langt utenfor min fatteevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for stor risiko for han. Den er han ikke villig å ta for damen er jo ikke villig å risikere noe. Akkurat her forstår jeg Steinar40 veldig veldig godt.

Det stemmer. Hun har ikke bevist nok (ennå).

Det jeg IKKE forstår er at når konklusjonen er at verken den ene eller den andre kan/vil risikere flytte så er jo forholdets natur gitt: avstandsforhold med hete helger innimellom eller ikke noe forhold. Noen andre løsninger finnes ikke og hvorfor løsninger bygget 10 meter opp i luften (uten grunnmur) ispedd vissomatte/dersomatte fortsatt er et tema i minst to tråder på KG er langt utenfor min fatteevne.

Det er en stor fordel hvis vi kan bli enige om hva som gjelder og forholder oss deretter. Ellers blir det fort bare surr. Men jeg innser at jeg snart bare må skjære igjennom på egen hånd hvis det fortsatt viser seg å være umulig å kommunisere og bli enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...