Steinar40 Skrevet 27. august 2010 #1 Del Skrevet 27. august 2010 En gammel klisje sier; "Alt er lov i krig og kjærlighet." La oss glemme krig i denne sammenheng og konsentrere oss om kjærligheten. Så, hva er egentlig lov i kjærlighet? Hvor egoistisk kan man f.eks være? Er det verdt å ødelegge for andre for å få kjærligheten selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #2 Del Skrevet 27. august 2010 Kjærlighet handler om å gi, ikke om å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 27. august 2010 #3 Del Skrevet 27. august 2010 Man skal ikke være egoistisk når det kommer til kjærlighet. Som Kate sier: det handler om hva man gir, ikke hva man får. Det er ikke dermed sagt at det ikke er lov å forvente seg å få noe tilbake - men kjærlighet bør drives av et ønske om å gjøre gode ting for dem som er involvert, ikke om å rasere ting for å få det som man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 27. august 2010 Man skal gi kjærlighet, ja. Men man må faktisk kunne kreve å få kjærlighet tilbake ifra den andre også, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 27. august 2010 Man skal ikke være egoistisk når det kommer til kjærlighet. Som Kate sier: det handler om hva man gir, ikke hva man får. Det er ikke dermed sagt at det ikke er lov å forvente seg å få noe tilbake - men kjærlighet bør drives av et ønske om å gjøre gode ting for dem som er involvert, ikke om å rasere ting for å få det som man vil. Ja, her tenker du da på de som er involvert, og normalt sett er det da paret selv. Men hva med de rundt paret. Exer og barn ifra tidligere forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #6 Del Skrevet 27. august 2010 Man skal gi kjærlighet, ja. Men man må faktisk kunne kreve å få kjærlighet tilbake ifra den andre også, mener jeg. Det er sier seg jo selv, i et forhold skal man elske hverandre hvis ikke er det jo ikke et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 27. august 2010 #7 Del Skrevet 27. august 2010 Men hva med de rundt paret. Exer og barn ifra tidligere forhold? Hva tenker du på i den forbindelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 27. august 2010 Det er sier seg jo selv, i et forhold skal man elske hverandre hvis ikke er det jo ikke et forhold. Det finnes nok mange forhold der det er en relativt stor skjevfordeling i den gjensidige kjærligheten, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 27. august 2010 Hva tenker du på i den forbindelse? Hvis ei dame ikke vil ha mannen sin lenger, mens han fortsatt vil ha henne, hva er da "lov" og ikke? Og hva med felles barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 27. august 2010 #10 Del Skrevet 27. august 2010 Hvis ei dame ikke vil ha mannen sin lenger, mens han fortsatt vil ha henne, hva er da "lov" og ikke? Og hva med felles barn? Det er ikke mye kjærlighet hvis en skal tvinge den andre til å elske. kjærlighet - et sett av følelser. lidenskap, hengivenhet, ømhet, trygghet og ikke minst respekt. Uteblir en av disse så er ikke det kjærlighet lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #11 Del Skrevet 27. august 2010 Ah, da snakker du vel strengt tatt om andre ting, gjør du ikke? Jeg snakker om at kjærlighet er verdt alt i et forhold. Er det ikke kjærlighet, er den jo heller ikke verdt noe. Er ikke kjærligheten gjensidig, er den jo heller ikke verdt noe i et forhld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #12 Del Skrevet 27. august 2010 Og hva med felles barn? Ja, man elsker barna sine over alt på jord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2010 #13 Del Skrevet 27. august 2010 Hvis ei dame ikke vil ha mannen sin lenger, mens han fortsatt vil ha henne, hva er da "lov" og ikke? Hvis man "ikke har de riktige følelsene lenger" må det være lov å bryte ut. Personlig har jeg store problemer med personer som sier dette fordi de har falt for en annen. Svært mange er villige til å lide gjennom det meste av elendighet i forhold - helt til de treffer en ny som de går rett i nytt forhold med. Det er uansett ikke noe lett for den som blir forlatt, men det er ikke det spor lettere når man blir vraket som et par gamle kalosjer og ens partner sklir rett i et nytt forhold. Man fortjener egentlig bedre behandling. Og hva med felles barn? Ja hva med dem? Man kan ikke leve sammen for barnas skyld når forholdet er dødt. Men det er ikke slik at den som forlater redet skal gi avkall på barna. Det må man bli enig om hvordan man skal løse, og det er lurt å løse dette samt skifte av bo før man flytter. Pauser i forhold for å "finne ut av ting" er feig og pining av partner, seg selv og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 27. august 2010 Ah, da snakker du vel strengt tatt om andre ting, gjør du ikke? Jeg snakker om at kjærlighet er verdt alt i et forhold. Er det ikke kjærlighet, er den jo heller ikke verdt noe. Er ikke kjærligheten gjensidig, er den jo heller ikke verdt noe i et forhld Mannen som vil ha dama som ikke vil ha ham, ser det jo ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #15 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg vet for egen del at dersom en mann ikke vil ha meg, så vil ikke jeg ha ham heller. SÅ da er det ikke snakk om noe henging og sutring, da er det å komme seg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 27. august 2010 Ja hva med dem? Man kan ikke leve sammen for barnas skyld når forholdet er dødt. Men det er ikke slik at den som forlater redet skal gi avkall på barna. Det må man bli enig om hvordan man skal løse, og det er lurt å løse dette samt skifte av bo før man flytter. Pauser i forhold for å "finne ut av ting" er feig og pining av partner, seg selv og barn. Hva mener du er det rette å gjøre istedet for å ta pauser da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg vet for egen del at dersom en mann ikke vil ha meg, så vil ikke jeg ha ham heller. SÅ da er det ikke snakk om noe henging og sutring, da er det å komme seg videre. Alle tenker/føler det ikke sånn tydeligvis. Jeg tenker imidlertid sånn. Jeg vil ikke ha noen som ikke vil ha meg. Og der kommer kommunikasjonen inn i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2010 #18 Del Skrevet 27. august 2010 Hva mener du er det rette å gjøre istedet for å ta pauser da? Avslutte. Grunnen til at man tar pause er at man vil prøve ut den nye eller at man vil se om man har sjanse i det "åpne marked", og ha eks som reserve hvis det ikke går. Det er ren ondskap. Man gjør det slutt ærlig og redelig, med den risiko det er for at det kan være feil beslutning. Man slipper sin eks fri slik at vedkommende kan begynne på sitt nye liv. Man lager ikke falske håp. Og SPESIELT ikke når det er barn inne i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #19 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg skrev, jeg vet for EGEN del. Da skriver jeg jo ikke for alle i verden. Og du, man trenger ikke så fryktelig avansert kommunikasjon for å skjønne at noen ikke vil ha en. Kanskje du snarere hadde trengt et kommunikasjonskurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 27. august 2010 #20 Del Skrevet 27. august 2010 Ah, da snakker du vel strengt tatt om andre ting, gjør du ikke? Jeg snakker om at kjærlighet er verdt alt i et forhold. Er det ikke kjærlighet, er den jo heller ikke verdt noe. Er ikke kjærligheten gjensidig, er den jo heller ikke verdt noe i et forhld Vi snakker om samme ting men ok, skal si det anneledes. Det finnes ikke felles svar på det spørsmålet, for alle elsker forskjellig. Noen vil påstå at kjærligheten i forholdet deres er verdt alt, men det er ikke nødvendigvis det perfekte forholdet. For meg er ikke kjærlighet verdt alt. Den er verdt noe så lenge jeg har det godt i forholdet. Vi kan skille oss men det betyr ikke at vi kommer til å slute å elske hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå