Linnea Adriana Skrevet 20. september 2010 #21 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg er ikke avholds, men går ofte på fest, eller på byen uten å drikke. Derfor tillater jeg meg å svare likevel. En gang var det en fyr på fest som hang seg voldsomt opp i at jeg ikke drakk. Han: Drikker du ikke!? Meg: Jo, men akkurat i dag har jeg ikke lyst på. Han: Kjører du kanskje? Meg: Nei (jeg er ikke edru for å leke drosje for fulle folk). Han: Glemte du ølet ditt? Meg: Nei, jeg lot være å ta det med, med vilje! Han: Hvorfor det? Meg: Fordi jeg ikke hadde lyst på. Han: Vil du ha av meg? Meg: Nei, takk! Som sagt jeg har ikek lyst på øl. Han: Vil du ha noe annet da? Du kan sikkert få vin av dem (peker på noen andre). Meg: Jeg har ikke latt være å ta med for å få av andre. (Det er det overraskende mange som tror). Han: Trenger du ikke alkohol da? Meg: Nei, gjør du? Han: Ja, og nå kommer du til å huske alle de dumme tingene jeg sier. Meg: Kanskje, men jeg bryr meg ikke noe særlig. Han: Du kommer til å huske alle de dumme tingene jeg sier. Meg: Og så? Han: Så da må du drikke så du ikke husker dem! Hvis noen synes det er ubehagelig at jeg er edru på fest får de heller drikke mindre selv. Jeg gidder ikke drikke for at de skal kunne si og gjøre dumme ting som de ikke vil jeg skal huske. ÅÅÅÅÅ SÅ DET ER DERFOR DE SPANDERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 21. september 2010 #22 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg kjenner flere som er avholds, og jeg kan rett som det er stikke edru på fest/byen. Jeg har aldri opplevd dette som et problem, verken den ene eller andre veien. Min vennegjeng er av sorten som virkelig fester (type amøbestadie) så noen ganger kan det bli litt slitsomt, men da henger jeg på eller jeg stikker hjem om det blir for mye. Min bror (avholds) pleier å dra hjem i 24.00-tiden, da har han fått nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. september 2010 #23 Del Skrevet 21. september 2010 For å si det enkelt: det gjør jeg ikke, men det har ingenting med at jeg ikke drikker. Jeg synes festing og det å gå på byen er generelt kjedelig, uansett om jeg drikker litt eller ingenting. Men ingenting er mer kjedelig enn å gå på fest med en haug av fulle folk, men så har jeg heller aldri forstått poenget med å drikke seg full. Jeg går hjem og gjør heller ting jeg liker. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 21. september 2010 #24 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg drikker ikke av den enkle grunn at jeg ikke føler for det. Fester har aldri vært et problem da det ikke har vært noe ønske om å delta på sånt. Foretrekker en kveld hjemme hos en kamerat eller tre. Stille og fredelig. Min type venner er ikke av dem som føler for å drikke seg snydens hver helg, så det har gått bra. Om de vil dra på fester, så trives jeg godt alene en helg også. Tilbringer en god del tid alene, liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå