Gjest Mzfire Skrevet 2. oktober 2003 #1 Del Skrevet 2. oktober 2003 Føler for å skrive ned dagens action på jobben i dag. Sitter fortsatt her og er småforbanna. Noen som vil høre? Her kommer det.. Jeg er som sagt hjelpepleier, jobber på psykiatrisk. Jeg er fast ansatt. Pga sykemelding har vi nå fått en innleid sykepleier. I dag var det veldig stressende på jobben. Halvparten av personalet var i pause og vi andre 3 var ute i avdelingen. Hun ene var i full sving på et rom og jeg var ute i avdelingen for å passe på, ta klokker, lage mat, hjelpe til. Det var veldig stressende flere skulle ha hjelp. Så jeg gikk til vaktrommet og spurte høflig om hjelp fra denne sykepleiern. Hun så ikke opp og svarte ikke. Jeg tuslet tilbake og trodde hun kom. Det gikk en liten stund og igjen måtte jeg spørre henne. Da fikk jeg bare et kort svar om at hun måtte sitte der og skrive rapport. Så der sto jeg alene i kaoset og jobbet ræva av meg. Jeg fortalte det til de andre da de kom opp fra pausen. Selv hadde jeg ikke rukket noe pause. De ble lamslåtte over henne. SÅ de gikk og snakket med henne på en ordentlig måte. Det endte med at hun fortalte de andre at hun ikke gadd hjelpe meg fordet jeg ikke hadde spurt på en pen nok måte. Hun framstilte det som jeg sa hun skulle til helvte reise den feita ræva si og hjelpe meg. Noe jeg ikke sa. Jeg kom sluntrende inn på vaktrommet hvor denne sykepleieren og en annen pleier diskuterte. Hun var veldig sint og ville forsvare seg hele tiden. Da sa jeg rolig at kunne hun være stille så den andre fikk snakket ferdig. Da fikk jeg tilbake " Hold kjeft". Dette har ikke du noe med. Dette er bare mellom oss. " Enda det var meg hun baksnakket. Så grep hun tak i meg og prøvde å skyve meg ut derfra. Så og si kaste meg ut! Jeg ble sint, men holdt masken. Så løpte hun ut og ropte, finn en annen sykepleier. Hun gikk rett til institusjonskjefen. Jeg måtte le litt, men samtidig syns jeg det var ekkelt. Det endte med at hun unnskyldte sin oppførsel til gruppeleder og institusjonskjefen. Hva med meg da? Jeg har aldri blitt behandlet slik av en arbeidskollega. Hva gjør jeg? For å være ærlig har jeg denne sykeleiern opp i halsen. Tviler på at jeg kommer til å klare å omgås og langt fra samarbeide med henne. Jævla kjærring..! Jeg som egentlig hater konflikter og slikt. Er det noe galt med meg, siden hun var så respektløs mot meg?Alt dette hendte og alt startet med at jeg kun spurte om hjelp. Tenker på det enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 2. oktober 2003 #2 Del Skrevet 2. oktober 2003 Uff, ekkelt å oppleve sånn på jobben, føler med deg! Har egentlig ikke noen gode råd, men syns definitivt det virket som om hun var litt "på bærtur"....! Skjønner at du føler det kan være vanskelig å samarbeide med henne i fremtiden, men hev deg over det, og lat som ingenting! Alternativt, ta et skikkelig oppgjør med henne og si hvordan du følte det når hun behandlet deg på den måten! Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 2. oktober 2003 #3 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hva med meg da? Jeg har aldri blitt behandlet slik av en arbeidskollega. Hva gjør jeg? Ja, hva med deg? No offence, men hvis det er sånn som du sier, at sykepleieren som er det på midlertidig basis er så ille som du skriver, hvorfor ikke bare la henne brenne. M.a.o. la henne holde på til hun selvantenner seg selv og dør (med andre ord får fyken). Du kan jo bare ignorere henne, kan du ikke? Fortsett å gjør det du gjør. Det som er forventet av deg (m.t.p. vanlige arbeidsoppgaver). Det er i hvert fall ingen vits i å kjempe mot henne hvis hun er ei bitch (som jeg har fått inntrykk av etter å ha lest det du skrev). Eller trenger du en unnskyldning fra Miss. Nurse from hell? Jeg ville i hvert fall fortsatt med mitt gode arbeid, og ventet på flammeshowet. Sånne har en tendens til å sabotere seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 2. oktober 2003 #4 Del Skrevet 2. oktober 2003 Manji skrev: Jeg ville i hvert fall fortsatt med mitt gode arbeid, og ventet på flammeshowet. Sånne har en tendens til å sabotere seg selv. Du får sagt det du Manji! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 2. oktober 2003 #5 Del Skrevet 2. oktober 2003 Mzfire. Nei, det er ingenting galt med deg. Når mennesker reagerer slik som dette, er det de som har noe å slite med, ikke du (bortsett fra at du må omgå dette til tider psykotiske mennesket på jobb). Det er flott at det var henne som måtte be om unnskyldning for sin oppførsel, skjønt jeg forstår om du savner en personlig beklagelse fra henne selv. Jeg tror forøvrig Manji får rett i sine spådommer, jeg. Du får bare sette deg på gjerdet imens, Mzfire. Snart er du kvitt henne uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. oktober 2003 #6 Del Skrevet 3. oktober 2003 Helsevesenet har et ekstremt hierarki, og det fortsetter å være slik fordi alle blåholder på det ved å hevde seg ved å tråkke på/ gå på powertrip overfor dem under. Hun er sykepleier, du er hjelpepleier. Klassisk. Hun vil gjøre det helt klart at HUN er viktigere enn deg, hun må skrive rapporter mens du gjør "lavere" ting. Det er jo helt hull i hodet, man skal jo egentlig samarbeide til beste for pasientene.. Hun skulle jo ikke hjelpe deg, men hjelpe pasientene dere har ansvar for.. Hvis noe/ hvis du blir spurt så kan du si til sjef(er) at det er fint hvis de kan intruere sykepleier til å hjelpe til når det blir kaotisk, såfremt de ikke er begravd selv. Hun er kanskje vant til fra andre steder den bikkjerangordningen? Da hører hun vel kun på dem over seg, og skal pokker ikke ta beskjed fra noen under.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. oktober 2003 #7 Del Skrevet 3. oktober 2003 Oj oj oj ! Slike mennesker er svært ubehagelig å treffe på. Det verste er at en del av den typen skaffer seg jobb innen helsevensenet. *Grøss* Og dette var på INGEN måte din feil. Husk det ! Som Manji sier ; trenger du virkelig unnskyldningen fra MS Nurse from Hell ? *Legger igjen min fulle sympati til deg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #8 Del Skrevet 3. oktober 2003 Takk for mange fine svar. Må smile litt av uttrykket, the nurse from hell. Nei jeg må ikke på død og liv ha noe unnskyldning fra henne. Men det gikk bare veldig inn på meg. Det at vi ikke engang fikk kranglet/diskutert ferdig. Hadde vi fått gjort det hadde det kansje fått roet seg på en bra måte. Uansett hadde jeg da fått sagt det jeg ville si. Men som dere sier jeg får bare trøste meg med at hun er innleid og i værste fall må være hos oss en måned. Lenge nok, men jeg skal heve meg over det. Hun virket ikke så gammel heller, kansje noen år eldre enn meg. Mine første tanker er, rart hun fikk godkjent sin utdannelse. De lærer jo om etikk og respekt på skolen. Tydelig at den respekten ikke gjelder for kolleger hvertfall. Frekk syns jeg hun er, tenk å tørre å ta seg sånn til rette etter 2 dager. Når jeg tenker meg om tviler jeg på hun har så mye sykehjem erfaring. Hun hadde sånn typisk sykehus attitude. Når jeg tenker på episoden i går, lagde hun den scenen med å snakke /skrike høylydt i korridorene mens de pårørende og pasientene var til stede. En annen pleier måtte roe henne ned og få henne inn på vaktrommet. Lite smart når det er psykiatriske der.. sånt uro sprer seg. Godt det er stor forskjell på sykepleiere. Mange av dem er helt nydelige, flinke og kan jobben sin. Hadde jeg blitt sykepleier selv hadde jeg aldri sett ned på hjelpepleiere/omsorgsarbeidere og pleieassistenter. Vi er alle like viktige og fortjener like stor respekt for den vi er og den jobben vi gjør. Nå er jeg litt følsom for tiden, men i går hadde jeg litt problemer med å sove, siden jeg satt med så mye sinne i meg. Nei jeg skal legge det bak meg så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. oktober 2003 #9 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har også jobbet på psykiatrisk, som ekstravakt. Og også jeg ble "tråkka" på der. Bedritne kvinnemenneske. Jeg oppførte meg profesjonelt hele tiden, men til tider kunne det være tøft. Det du beskriver her er en enkeltepisode. La oss håpe at du ikke vil få noen flere problemer med henne. Skulle du gjøre det, ville jeg tatt opp saken med verneombud på arbeidsplassen hvis dere har det, eller avd.sykepleier. det kan også hjelpe å skrive ned hver episode. Hva hun sa, hvordan du følte deg, osv. Skriv dato og klokkeslett. Da vil du ha noe konkret å vise fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #10 Del Skrevet 3. oktober 2003 Takk GreenSky. Vi har et verneombud. Hun som er det har også vært i diskusjon med henne. Men hun ble ikke angrepet som meg. Nå har vår avdelingssykepleier vært sykemeldt over lang tid, pga noe tragisk privat. Så jeg tenker på om jeg da tør å belemre henne med det første dag hun kommer tilbake til oss. Syns så synd på henne. Men tenker jeg kommer til å snakke med verneombudet først. Det skal jeg virkelig gjøre, loggføre slike episoder i fremtiden. Skjønnner ikke at hun tør jeg. Hun er kun vikar, med slik oppførsel er det ikke noen som vil ha henne. Om hun vil jobbe som vikar hos oss, tviler jeg på at hun får noen vakter. Virket som hun kom fra et vikarbyrå, syns de hadde hatt rett til å vite hvilken arbeidskraft de leier ut. Men hun vil nok merke det selv om hun får lite oppdrag. Nå har vi et så godt miljø her med bare fine damer, det må vi holde godt på. Håper dette bare var en enkeltepisode som ikke vil gjenta seg. Prøver hun seg på mere tull til meg, skal jeg virkelig sette henne så ettertrykkelig på plass at hun ikke vil jobbe hos oss mer. Nei da nå tenkte jeg litt slemt. Er fortsatt litt forbanna på henne. Tøff i tankene, men lite i handling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 3. oktober 2003 #11 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det er i alle fall ikke deg det er noe i veien med. Sånn kan man ikke oppføre seg :evil: Jeg hadde en gang en sykepleie kollega (er sykepleier selv) som stod og stampet i gulvet som et barn, - fordi hun ville bestemme. Men det var heldigvis inne på kontoret, ikke foran noen klienter. Hun dummet seg jo veldig ut... Tror hun var i en periode med personlige problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #12 Del Skrevet 3. oktober 2003 Sier du det ja, mulig hun her også hadde personlige problemer, i dont care. Men senere den dagen fikk vi høre av en annen som hadde snakket med henne, at hun hadde jobbet nattvakt i forveien. Det er ikke lov å jobbe dobbelt. Da vil de heller prøve å finne noen andre. Så godt mulig at hun var sliten. Men det skal ikke gå utover oss eller i dette tilfelle meg. Man gjør ikke en god jobb om man har jobbet først hele natten og så skal jobbe dagvakt. Syns det er griskt . Tjene mest mulig penger og så skal det gå utover arbeidsinnsatsen. Sånn som hun var den dagen, da kunne hun heller vært hjemme. Hun gjorde ingenting likevel. Jeg har jobbet som innleid vikar selv fra byrå og selv om man er ny og skal steppe inn gjør man jobben sin på best mulig måte. Jeg hadde aldri og kommer aldri til å svikte kolleger på den måten! Godt vi har en gutt som jobber der litt inn i mellom. Trenger noen friske mannfolk også. Da blir miljøet bedre syns jeg. Men nå er jeg veldig glad i å jobbe med mannfolk også. DA koser jeg meg gløgg i hjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #13 Del Skrevet 3. oktober 2003 Føler for å skrive ned dagens action på jobben i dag. Sitter fortsatt her og er småforbanna. Noen som vil høre? Her kommer det.. Jeg er som sagt hjelpepleier, jobber på psykiatrisk. Jeg er fast ansatt. Pga sykemelding har vi nå fått en innleid sykepleier. I dag var det veldig stressende på jobben. Halvparten av personalet var i pause og vi andre 3 var ute i avdelingen. Hun ene var i full sving på et rom og jeg var ute i avdelingen for å passe på, ta klokker, lage mat, hjelpe til. Det var veldig stressende flere skulle ha hjelp. Så jeg gikk til vaktrommet og spurte høflig om hjelp fra denne sykepleiern. Hun så ikke opp og svarte ikke. Jeg tuslet tilbake og trodde hun kom. Det gikk en liten stund og igjen måtte jeg spørre henne. Da fikk jeg bare et kort svar om at hun måtte sitte der og skrive rapport. Så der sto jeg alene i kaoset og jobbet r### av meg. Jeg fortalte det til de andre da de kom opp fra pausen. Selv hadde jeg ikke rukket noe pause. De ble lamslåtte over henne. SÅ de gikk og snakket med henne på en ordentlig måte. Det endte med at hun fortalte de andre at hun ikke gadd hjelpe meg fordet jeg ikke hadde spurt på en pen nok måte. Hun framstilte det som jeg sa hun skulle til helvte reise den feita r### si og hjelpe meg. Noe jeg ikke sa. Jeg kom sluntrende inn på vaktrommet hvor denne sykepleieren og en annen pleier diskuterte. Hun var veldig sint og ville forsvare seg hele tiden. Da sa jeg rolig at kunne hun være stille så den andre fikk snakket ferdig. Da fikk jeg tilbake " Hold kjeft". Dette har ikke du noe med. Dette er bare mellom oss. " Enda det var meg hun baksnakket. Så grep hun tak i meg og prøvde å skyve meg ut derfra. Så og si kaste meg ut! Jeg ble sint, men holdt masken. Så løpte hun ut og ropte, finn en annen sykepleier. Hun gikk rett til institusjonskjefen. Jeg måtte le litt, men samtidig syns jeg det var ekkelt. Det endte med at hun unnskyldte sin oppførsel til gruppeleder og institusjonskjefen. Hva med meg da? Jeg har aldri blitt behandlet slik av en arbeidskollega. Hva gjør jeg? For å være ærlig har jeg denne sykeleiern opp i halsen. Tviler på at jeg kommer til å klare å omgås og langt fra samarbeide med henne. Jævla kjærring..! Jeg som egentlig hater konflikter og slikt. Er det noe galt med meg, siden hun var så respektløs mot meg?Alt dette hendte og alt startet med at jeg kun spurte om hjelp. Tenker på det enda... Sykepleiere..fy faen. Dette var et glimrende eksempel på hvordan noen av de kan være.(har sett eksempler her inne også) Dette er noe av årsaken til at jeg aldri kunne tenke meg å jobbe på en kvinnearbeidsplass....Tenkte jeg kunne stille opp og ta noen vakter for det lokale sjukeheimen her i bygda, men jeg holdt ikke ut en dag engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #14 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har jobbet som innleid vikar selv fra byrå og selv om man er ny og skal steppe inn gjør man jobben sin på best mulig måte. Jeg hadde aldri og kommer aldri til å svikte kolleger på den måten! Jeg har også arbeidet for byrå selv (tatt noen enkelte vakter når de har spurt, - i min friuke). Når man er ute som vikar, anstrenger man seg ennå mer for å gjøre en god jobb. Og - det er tross alt mennesker vi arbeider med. Dobbelvakter - Fyyyy henne! Og spesielt fra nattevakt til dagvakt! Trenger noen friske mannfolk også. Da blir miljøet bedre syns jeg. Absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #15 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja hun burde vite bedre. Skjønner det ikke, hun kunne ikke begynne som oss andre kl 7.30 for hun hadde andre oppdrag så hun skulle komme senere, rindt 10 halv 11. Men hvis det er disse nattevaktene, burde hun holde seg til de. Nattevaktene er ferdige rundt halv 8. Vi har vært litt små slemme mot henne da.. Hun er så rar stakkars. Når hun snakker så tar hun alltid opp handa si og legger den ene tommelen på haka si og sprer resten av fingrene, nesten som en trakt. Hver gang gjør hun dette når hun skal åpne munnen. Ser latterlig og komisk ut. Men hun virker ikke som hun er klar over det selv. Men vi og vår galgenhumor, tok vi og hermet etter henne og små lo litt. Dette skjedde bare en gang når vi satt på verandan. Men vi gjorde det fordet vi ikke har så sansen for henne. Ja kvinner er kvinne værst. Men det hjalp hvertfall litt på humøret mitt, etter hennes stygge behandling av meg. Det værste var at under rapporten la jeg plutselig merke til hennes særegenhet med handa si og jeg og de andre bare så på hverandre. Jeg hadde ikke lagt merke til det før noen andre sa det til meg. Uten at jeg kunne stoppe det begynte jeg bare å le, men unnskyldte meg og gikk hjem. Ja jeg er litt barnslig. Men sånn er jeg bare. Nei skal legge dette bak meg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 3. oktober 2003 #16 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jenter på en arbeidsplass er noe herk altså. Jeg har jobbet som vikar på en café hvor jeg ble totalt tråkket på av de som jobbet der fulltid, spesielt ei. Jeg måtte stå i kassa HELE dagen med 20 stk i kø mens de to andre tok en eller annen kunde når de følte for det og ellers satt på bakrommet og skravlet eller bestillte varer. Når jeg spurte om hjelp fikk jeg beskjed om at det de gjorde var like viktig som å betjene kunder. Noen har det så jævlig med seg selv at de trenger å tråkke på andre for å føle at de har makt. Kan tenke meg at dette er ille på et sykehjem hvor det er masse jenter. Mye sladder er det vel også (har jobbet i barnehage.. der var det ille). Godt med mannfolk/gutter da ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 3. oktober 2003 #17 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jenter på en arbeidsplass er noe herk altså. En mix er vel det beste. Min mor er avd. leder (samt. tillitsvalgt) på en arbeidsplass hvor det bare jobber kvinner. Tror hun har lyst til å brenne hele gjengen av og til. Selv har jeg jobbet i både "rent hane bur" og "mix korg" - og synes at mix er det beste. Ikke noe feil med rent et hane bur, men synes det er bra med kvinner til stede. Best of both worlds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 3. oktober 2003 #18 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jobber også i helsevesnet, der er det som kjent størst anndel kvinner. En institusjon i nærheten var det en stakkars mann og ca.10 kvinnfolk. Det var ganske mye sjalusi og baksnakking der ja. Er nok best der det er en god blanding av begge kjønn. Det var jo en snodig oppførsel av den kollegaen din da! Det er jo mye rar oppførsel av arbeidstakere rundt omkring. Vet om ei som kløp en pasient på en institusjon fordi hun ikke ville stå opp. :o Skriv ned alle slike situasjoner. Lykke til med resten av arbeidsperioden hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 3. oktober 2003 #19 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg kommer ikke til å snakke med henne noe mer jeg. Skal virkelig demonstrere og være kald. Fader as, for en respektløs behandling. Hadde jeg hatt noe å si hadde jeg sparket henne på flekken. Jeg skal vise henne jeg hvem som er skjefen. Det er ikke hun hvertfall. Det var siste gang hun får være jævlig mot meg hvertfall. Jeg skal være kald og fjern helt til hun gir meg en unnskyldning. Men det får jeg nok aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 6. oktober 2003 #20 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hmm... jeg lurer på om jenta trenger noe helt annet enn kjeft osv. Kanskje hun har problemer på hjemmebanen som hun ikke har delt med "kollegaene". Høres jo ut til at hun ikke har noen venner på jobben. Og med så liten tid til pauser og å snakke sammen, så vil neppe arbeidsmiljøet bli bedre. Det er ofte en grunn til at folk oppfører seg helt horribelt, og den grunnen er kanskje ikke det som utløser stormen (det kan jo bare være en bagatell). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå