Gå til innhold

KJØPT KRABBE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, TS her igjen.

Jeg kjørte opp vinduene og slang på en ny kaserolle med grønnsaksuppe som var dagens middag.

Inni krabben var det som sagt bare noe brun gugge øverst i skallet så den gikk i søpla, og sprayet litt rumduft i kåken rett etter at jeg hadde kastet søppelposen...

Krabbe er søren meg noe tull! MEN GJETT HVA!

Nå sitter jeg kjempesjesken etter... KRABBE!

Ja nettopp! Får ikke stilnet lysten. Men satser nok heller på den trygge varianten som sagt. Der en trønder har hakket opp driten og stappa den inn i et rent krabbeskall.

Men liksom... I all hysterien før i dag så leste jeg at man skulle fjerne en eller annen Pave fra krabben. En i tråden her nevnte det også. Hvordan i helvete ser man lungene og paven? Og hvordan fjerne dette?

Helvete. Vil ha igjen de femogførti kronene mine...

Sorry seint svar...Paven sitte i hode på krabben.Den er som en brun knapp. Du trykker den ned og løsner den.

Nestegang kan du kjøpe deg krabbesjell

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kan han vel lyse etter innlandskreps, sesongen er jo her. Hvis han skal imponere dama. Men jeg hadde også blitt oppgitt av en krabbe, har bare fått det servert. Krepsen spiser man visst bare klørne på, men det er ikke moro å sette et levende vesen i kokende vann så jeg har aldri gjort det og går aldri på mer lysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kan han vel lyse etter innlandskreps, sesongen er jo her. Hvis han skal imponere dama. Men jeg hadde også blitt oppgitt av en krabbe, har bare fått det servert. Krepsen spiser man visst bare klørne på, men det er ikke moro å sette et levende vesen i kokende vann så jeg har aldri gjort det og går aldri på mer lysing.

Legg dem med hodet først ned i vannet, så de svimer av med en gang. Eller legg dem i frysen og "bedøv" dem først.

Sjøkreps spiser man kropp _og_ klør på. Som reker. Smaker bedre enn innlandskreps gjør de også(når man ikke liker dill).

Det finnes sikkert en steg-for-steg krabberenseinstruksjon på nettet et sted, ville jeg tro. Prøv aperitif. Man tar ut paven og fjerner gjellene(grå,lodne flapser) fra huset. De smaker ikke godt og er ikke gode å tygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å lage en krabbesmoothie av den; sleng hele krabben i blenderen, tilsett saltvann og kjør på full guffe i minst et par minutter for å mose skallet ned til helsebringende kalsium. Nam nam, helse i hver dråpe

Åååh, der gjorde du dagen min :skratte: Takk! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...