Gå til innhold

Tett nese pga allergi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

De siste ukene har allergien min bare blitt verre og verre, og nå er nesen så tett at jeg ikke får åpnet den, om dere skjønner....

Noen som har tips om hvordan jeg skal få åpnet den? Har prøvd neseskyller med saltvann, men det renner ikke gjennom *sukk*

Alle tips mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Kontakt fastlegen din og få deg resept på en skikkelig nesespray mot allergiplagene.

De inneholder dessverre ofte kortison, men heller det enn å gå fortvilet rundt med tett nese, eller evt å ødelegge slimhinnene sine med langvarig Otrivinbruk.

Skikkelig og jevnlig gjennomskylling av nesen med Nesehorn er også lurt, for da får du ut en hel del uhumskheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

TS her, takk for svar, Spinell!

Joda, jeg bruker jo allergimedisiner også, hele pakken med tabletter, øyedråper og nesespray. Glemte bare å skrive det i startinnlegget.... og når jeg skrev at jeg bruker neseskyller, er det et nesehorn det er snakk om...

Andre tips, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei rosapåball!

Jeg bruker Livostin. Allergien er diagnostisert, så akkurat den delen er 100% sikker.

Men da er det kanskje ikke noe annet å gjøre da... Må vel bare vente og se om det blir bedre :o)

Takk for svar begge to, forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Du bruker allerede alle de vanlige remediene, ja :)

Uff, da er det plagsomt når det ikke virker godt nok! Et tips kan være å spørre legen om muligheten for å prøve annen medisin som kan virke bedre for deg. Medisinen kan jo ha ulik virkning på ulike personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis spicy mat, jeg er kjempeallergisk og som regel tett i ansiktet hele sommeren. Noen sterke chilinøtter her og der åpner opp så jeg i det minste kan puste normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rosapåball!

Jeg bruker Livostin. Allergien er diagnostisert, så akkurat den delen er 100% sikker.

Men da er det kanskje ikke noe annet å gjøre da... Må vel bare vente og se om det blir bedre :o)

Takk for svar begge to, forresten

Hei! ikke at jeg er noen lege altså, men ser at Livostiner mot pollenallergi. Er vel ikke så mye pollen nå? Det kan jo være andre ting du reagerer på i tillegg. Jeg har brukt nasonex,og det virket bra. Den fungerer visst på flere typer allergier. Men den må du ha resept på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...