Sasha Sasha Skrevet 23. august 2010 #1 Del Skrevet 23. august 2010 Hei min venninne har fødselsangst. Eller kanskje sykehus angst og problemer med å stole på andre er mer riktig og si. Min venninne er ikke gravid men hadde nok hatt barn om det ikke var for fødselsangsten. Hun kan ikke adoptere pga noen helseproblemer hennes mann har. Dette plager min venninne veldig hun jobber med barn og har veldig lyst på barn. Min venninne har også alltid hatt lyst på barn. Men nå er hun i en livssituasjon der det passer seg fint å få barn, så nå er det bare angsten og redselen som stopper henne. Min venninne som også er min kusine har ikke hatt en bra barndom og de hun har stolt på har sviktet henne når hun trengte det mest. I barnehagen ble hun slått og var alltid redd. På barneskolen ble hun mobbet av lærerne. I tillegg til dette så er hennes nermeste familie heller ikke noe greie og støttende, om det skulle være noe er det heller motsatt. Slektningene som er mer ut i slekten har vi vel like mye kontakt med. ”Her er en liten hendelse som jeg har opplevd fra våre slektninger, jeg kunne også skrevet veldig mange verre historier. Eksempel jeg passet den skjønne 4 år gamle gutten til ei venninne i 4 dager hun skulle på vestlandet i begravelse. Gutten fikk feber han ble bare dårligere. Febermåleren viste plutselig over 40 gutten var tydelig skikkelig dårlig og jeg ringte min tante som også er min fadderen min, helsesøster og i tillegg bor i gå avstand på max 5 minutter unna. Jeg ringte og forklarte situasjonen, spurte om hva jeg skulle gjøre. Hun svarte at om ikke feberen gikk ned ville/kunne gutten få feberkrampe noe som var veldig alvorlig ifølge henne. Jeg ble livredd. Hun sa jeg måtte gi ham febernedsettende. Jeg svarte at jeg ikke hadde det. Hun svarte at hun hadde i skapet. Jeg ble så uendelig lettet. Da jeg spurte om hun kunne springe opp med det sa hun nei fordi hun hadde besøk den uka hun. Jeg svarte fortvilet at jeg var alene med gutten ikke kunne gå fra ham, ikke hadde bil... Men hun sa nei med den største selvfølge, hun hadde jo besøk den uka. Ja og for ordens skyld min tante var da godt opp i 40 årene. Det gikk bra med gutten og vi fikk mye hjelp av en fremmed nabo.” Min venninne klarer ikke å stole på folk noe som gir seg utslag i redsel for å besvime hva kan folk finne på da? Redsel for å bli syk og trenge hjelp? Redsel for situasjoner der hun må stole på andre. Min venninne har også vært til psykolog men den siste psykologen var ikke grei med henne. Min venninne har også vært til bra psykologer før dette. Min venninne har også opplevd ekle situasjoner på sykehuset de gangene hun har vært der da de ikke trodde på henne etter at hun hadde besvimt så hun har også vært igjennom en del forferdelige leger. Hun stoler ikke på systemene og hun stoler ikke på at folk vil gjøre jobben sin. Men hun er vel mest redd for hva folk kan finne på og gjøre! Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Hva tenker dere kunne hjulpet henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkey Skrevet 23. august 2010 #2 Del Skrevet 23. august 2010 terapi..............???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå