Gå til innhold

Er det sant at jenter liker sjenerte gutter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lite sjenert selv, som jente, og synes da det er vanskelig og skulle være sammen med en sjenert gutt. Det blir litt det med at jenter vil føle seg passet på og en veldig sjenert gutt gir meg ikke den følelsen. Synd men sant. Er likevel klar for å bli omvendt, har bare ikke truffet en sjenert gutt jeg har falt for enda.

Man er jo som regel bare sjenert i møte med fremmede, ikke etter man har blitt kjent med hverandre, så om du ikke må føle deg passet på :klø: fra første stund så er det vel bare å gi det litt tid. Om vi da snakker om å vise hverandre gjensidig omsorg altså, ikke at han skal ha bulldog-tendenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er jo som regel bare sjenert i møte med fremmede, ikke etter man har blitt kjent med hverandre, så om du ikke må føle deg passet på :klø: fra første stund så er det vel bare å gi det litt tid. Om vi da snakker om å vise hverandre gjensidig omsorg altså, ikke at han skal ha bulldog-tendenser...

Jeg tenkte mer på at når vi som par skal møte fremmede ville jeg på flere måter syntes det var ubehagelig å være med en ekstremt sjenert gutt, selv om han ikke er sjenert alene med meg. Mulig jeg er veldig kynisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Det er ikke ET svar på det spørsmålet for verden består ikke av EN type jenter/kvinner. Dersom du er genert så trenger derimot kansje du å møte den typen jenter som liker generte gutter.

Det er sant, det finnes ikke et svar på det, for jenter er like forskjellige fra hverandre de som det gutter er. Noen liker sjenerte gutter og andre liker det ikke, og da gjelder det å finne den som liker deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sjenerte gutter hvis jeg skal si noe generelt etter min erfaring, er at man ofte tror at sjenert = snill. Og hvis man liker snill (noe jeg gjør) så liker man også sjenert - men det er ikke alltid at de sjenerte guttene er så snille, noen ganger er de bitre, sinte og også slemme.

Så de sjenerte har forskjellige egenskaper som alle andre, å være sjenert/ikke sjenert er derfor ikke et viktig kriterie når man velger partner.

MEN jeg kan se at man som kvinne kan føle det litt tungt hvis man må holde samtaler i gang og dra ordene ut av en mann som knapt ser på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry :)

Jenter liker gutta trygg.

De ønsker å ha dem støtte.

Selvfølgelig alltid unntak.

Det virker på meg som sjenert jente

skal se etter en sjenert fyr, og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sjenerte gutter hvis jeg skal si noe generelt etter min erfaring, er at man ofte tror at sjenert = snill. Og hvis man liker snill (noe jeg gjør) så liker man også sjenert - men det er ikke alltid at de sjenerte guttene er så snille, noen ganger er de bitre, sinte og også slemme.

Så de sjenerte har forskjellige egenskaper som alle andre, å være sjenert/ikke sjenert er derfor ikke et viktig kriterie når man velger partner.

MEN jeg kan se at man som kvinne kan føle det litt tungt hvis man må holde samtaler i gang og dra ordene ut av en mann som knapt ser på deg.

Man må selvfølgelig lære seg å kjenne sjenerte mennesker som alle andre, sier seg jo selv egentlig, kan ikke skjære alle over samme kam, men det som diskuteres i denne tråden er om man føler seg mer tiltrukket av sjenerte gutter enn gutter som er mer frempå, eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri sagt noe slikt, rett og slett fordi det ikke ville vært sant for meg.

Ikke at jeg ikke kan falle for en sjenert mann, men sjenerthet er ikke noe jeg ser etter som egenskap hos en mann. Jeg liker selvsikkerhet og ro med seg selv, om han da er stille/mer tilbakelent, eller arrogant og utadvendt er ikke så viktig, men attituden og tillitten til seg selv er noe som kan tiltrekke meg.

utover det, så vil i mange tilfeller en person bli spesiell av helt andre grunner en sjenerthet/arroganse, det er hva som ligger bak som gjør vedkommende interessant og potensiell. Men det er vanskeligere å se den bak, når vedkommende er "for" sjenert slik at man faktisk ikke lett får se den som er bak.

Og tilsvarende, dersom vedkommende er så arrogant at hvem som egentlig er bak der, skal mye til for å se.

og noe som ble nevnt før som jeg er veldig enig i, en mann er ikke selvskreven snill bare fordi han er sjenert, og en mann er ikke selvskreven bad bare fordi han er arrogant. Sjenerthet og arroganse er bare sider, og forteller ikke om en person er snill eller ikke, forteller ikke om en person er en god partner eller ikke. Det må det personlighet til for å vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Jeg har vært sammen med tre sjenerte gutter hvor jeg måtte dra ordene ut av munnen på dem. Greit nok at jeg er en smule innadvendt og sjenert selv, og i noen situasjoner- hvis jeg er litt usikker, kan bli ganske sjenert, men veldig sjenerte folk som ikke sier ett pip- det er det litt vanskelig å forholde seg til i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Om en gutt er sjenert eller ei, har ingenting å si. Jeg leter ikke etter de sjenerte. Liker jeg en, så gjør jeg det om han er sjenert eller ikke.

Jeg liker de som er rolige.

Ta å snu om på det, og spør deg selv: ville en mann ha sagt det der, "nei, det blir litt vanskelig fordi hun er for sjenert".

Definitivt. Gutta liker jenter med selvtillit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig har jeg en preferanse for litt sjenerte gutter. Jeg synes det er et sjarmerende trekk. Men det er så klart andre egenskaper som også spiller inn, som at han er snill og morsom.

Jeg er selv sjenert, og føler meg lett utilpass med veldig utadvendte personer, da jeg føler de er på noen nivå over meg. Hvis en utadvendt og frampå fyr legger an på meg, blir jeg ganske utilpass og trekker meg tilbake. Med en sjenert gutt kan jeg ta ting litt mer i mitt tempo.

Selvsagt avhenger det av hvor sjenert han er, han må tøre å se meg i øynene og ikke være redd for å snakke med meg på tomannshånd. At han er litt stille i store folkemengder plager meg absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg bryr meg ikke verken den ene eller den andre veien. Jeg har både blitt tiltrukket av festens midtpunkt og den rolige typen, både han som sjekket opp meg i stor stil og han jeg selv måtte ta alle initiativ med.

De sjenerte guttene jeg har vært borti/kjenner har forøvrig i noen tilfeller ganske mye draget de også. Mange jenter synes det er veldig søtt og sjarmerende, eller så tolker de det som mørk og mystisk. Jeg har ofte sett damene ramle over han som sitter rolig i hjørnet i stedet for de som setter alle kluter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hører du sier det Angi... Men har ALDRI sett noe som ligner en gang... Sjenerte gutter går hjem _helt_ alene. Alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hører du sier det Angi... Men har ALDRI sett noe som ligner en gang... Sjenerte gutter går hjem _helt_ alene. Alltid!

Tja, ikke alltid du. Senest sist helg var noen jeg kjenner ute og sto i et hjørne og var lite interesserte i damene på dansegulvet (de har begge kjærester, og han ene av dem er faktisk også sjenert), og ble så heftig omsvermet at noen andre menn kom bort og var hissige for at de stjal damene deres :ler:

Du som mener bædbois er greia kan vel anerkjenne at det kan fungere å være kort og lite ivrig, så lenge man er avslappet. Også kjent som "du får mer draget når du har dame"-effekten.

Men joda, tipper utadvendthet som oftest slår sjenerthet altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok snarere det er slik at både utadvendte OG sjenerte jenter liker utadvendte gutter. Resultatet er at sjenerte gutter sliter med å få seg kjæreste el. tilfeldige ligg, mens sjenerte jenter slipper unna med det fordi de er jenter. Se bare på sjekkelitteraturen som er ensidig rettet inn mot gutter og menn, nærmere bestemt sjenerte menn. Finnes ikke en utgivelse myntet på sjenerte jenter rett og slett fordi det ikke er marked for det. De har nemlig ikke noen problemer med å finne seg menn, fordi UTADVENDTE MENN FINNER DEM. Rettferdig? Ikke faen.

Oh cry me a river.

Jeg har ikke ansvar for alle mennesker her i verden. Tiltrekkes jeg mer av gutter som er frampå enn de som er sjenerte, så er det faktisk mitt valg.

Men det skal også sies at jeg ikke er fremmed for å falle for sjenerte gutter heller. Eksen min var veldig sjenert, jeg måtte nærmest trekke hvert bidige ord ut av han i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Eksen min var veldig sjenert, jeg måtte nærmest trekke hvert bidige ord ut av han i starten.

Sånn var det med kjæresten min også i begynnelsen, han er faktisk ganske sjenert og han fikk seg jo åpenbart dame.

Men nå skal det sies at vi ble gradvis kjent over lang tid på en noe spesiell måte, vi har faktisk snakket om at vi aldri i livet hadde funnet tonen om vi hadde møttes på byn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er gutter og jenter med dårlig selvtillit som går alene hjem hver helg.

En sjenert gutt eller sjenert jente som har selvtillit vil være attraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann

Nei, det er gutter og jenter med dårlig selvtillit som går alene hjem hver helg.

En sjenert gutt eller sjenert jente som har selvtillit vil være attraktive.

:klø: DEN må du utdype. Her datt jeg _helt_ av... Ingen sjenerte har god selvtillit. Det er jo derfor en er sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg finner en jeg liker tenker jeg ikke på hvorvidt personen er sjenert eller ikke, men jeg tiltrekkes hovedsaklig mer etter litt utadvente gutter enn sjenerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...