Gjest T.k Skrevet 22. august 2010 #21 Skrevet 22. august 2010 Det er jeg også enig i. Snakk med dem først og se hvordan de reagerer når du spør dem. Man kan lett se om noen lyger om sånt. Du kan også fortelle dem at du vurderer å gå til barnevernet, det er bedre enn å gå bak deres rygg.
Realisten Skrevet 22. august 2010 #22 Skrevet 22. august 2010 Hvis du klemmer overarmene til barnet veldig hardt, kan du ikke da forårsake en slik skade? Det må da være noe i armen som kan få en slik reaksjon om det blir klemt hardt på? Her beskriver ts hvite områder i huden som var litt bulete, kulete, ruglete å kjenne på. Det må da ha sin årsak i noe fysisk? Igjen, for n'te gang: Å klemme rundt en arm, HVOR som helst på kroppen så får man _IKKE_ hvite, bulete, kulete eller ruglete merker. Klemskader fører til mekansik skade på muskelvevet og sener under huden. Dette fører til store hevelser og blåmerker. Hadde det vært snakk om brudd ville ungen hatt et smertehelvete og brukt gips. Brudd som gror feil kan føre til små klumper akkurat på bruddstedet. Disse forsvinner noen ganger, andre ganger ikke. Disse synes _IKKE_, kan føles svakt og henger såklart fast i beinet, ikke i huden og er derfor ikke bevegelige og til å ta og føle godt på. Gror et brudd feil blir det feilstilling i armen også, så den ville vært litt skakk eller skjev på ene siden. Så igjen: Det er ikke snakk om klemskade eller brudd. Da sitter vi igjen med hudlidelser. Som tidligere nevt i tråden er nok heller snakk om enten eksem eller annen allergisk reaksjon fra omgivelsene. Ungen kan reagere sterkt på vaskemidler i tøy, planter, insekt, matvarer osvosvossv. Greia med det hele er at TS er hysterisk. Så dette har hun vel fått bekreftet nå. Så satser på at hun svelger kjerringfaktene og lar familien være i fred og passer på seg selv. Kanskje gå seg en liten tur vekk fra hønseflokken i nabolaget hadde vært godt for henne.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #23 Skrevet 22. august 2010 Forbanna tapere! Realisten - er det så unormalt å ikke vite at man har brusk i armen? Synes du dette er så spesielt? At du kan mye om det er fint for deg. Men synes du dette berettiger overskriften Herregud? Til de som ber TS holde seg unna - Er dere retarderte? Mener dere virkelig at dersom man har misstanke om at nabobarnet bli misshandlet, så skal man holde dette for seg selv? Jeg er enig i at man ikke skal legge ord i barnets munn, men å høre litt om hva som er årsaken til merkene skader ingen.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #24 Skrevet 22. august 2010 Barnet ville hatt blodutredelser og blåsorte merker lenge før "noen hvite kuler" dersom noen hadde tatt tak på en slik måte. Og antakelig ville skulderen røket før det igjen.. Godt ikke noen er like gesjeftige her i nabolaget. Da hadde vi blitt bura inn alle sammen ettersom ungene stadig "bulker" på trampolina.. selv om vi har nett. De er gule og blå både her og der med kuler i hodet og hyl og skrik.
tuva92 Skrevet 22. august 2010 #25 Skrevet 22. august 2010 Hold kjeft og ligg unna. Sånn var det hos oss også. Mamma og pappa hadde to-tre turbulente måneder i ekteskapet der det ble litt skriking og kjefting til hverandre. Alt ordnet seg heldigvis og vi har alltid vært en lykkelig og harmonisk familie. Gutteramp som jeg var dreiv jeg å lekte i skogen, slo meg støtt, sloss MED ANDRE BARN og spillte fotball. Resultatet ble jo både rifter og store blåmerker både her og der på kroppen. Så var det to forbanna helvetes nabokjerringer, akkurat som TS, som med EN gang tenker det verste om folk. Pappa er forbanna + ungen har "underlige" merker = barnevernet og furore i nabolaget. Faens til drittungene til disse skravlekjerringene gikk rundt på skolen og sa jeg ble slått og foreldrene mine skulle skille seg. Sannheten var at jeg satt og koste meg med familien i sofaen hver dag, også blåste foreldrene mine ut VERBAL frustrasjon til hverandre på kveldene når vi hadde lagt oss. Møkkakjerring du TS. Pass på deg sjøl. Slutt å spre kvalm. Men tenk om ett barn faktisk blir mishandlet, og ingen bryr seg da?? Jeg mener det er bedre å undersøke en gang for mye, en en gang for lite og ødelegge et liv som kunne vært reddet! Av og til er det faktisk braat folk bryr seg!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #26 Skrevet 22. august 2010 Barnet ville hatt blodutredelser og blåsorte merker lenge før "noen hvite kuler" dersom noen hadde tatt tak på en slik måte. Og antakelig ville skulderen røket før det igjen.. Hvordan ryker skulderen av at noen skviser overarma til en unge? Tenk deg selv han setter seg ned på huk foran ungen og klemmer overarmene i en irettesettelsessituasjon, kanskje så hardt at beina/brusken/leddet nesten knuses. utvilsomt at barnet kan få skader i arm av slikt! Jeg tror allfall det
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #27 Skrevet 22. august 2010 Hold et øye åpent, ingenting galt i det. Men, det sier jeg ikke pga merkene, men pga sinnet til faren.
Realisten Skrevet 22. august 2010 #28 Skrevet 22. august 2010 Hvordan ryker skulderen av at noen skviser overarma til en unge? Tenk deg selv han setter seg ned på huk foran ungen og klemmer overarmene i en irettesettelsessituasjon, kanskje så hardt at beina/brusken/leddet nesten knuses. utvilsomt at barnet kan få skader i arm av slikt! Jeg tror allfall det Hvis man klemmer så hardt at bein nesten knuses (leddene ville aldri tatt skade om han bare klemte, men det er ikke snakk om ledd i denne tråden uansett) så måtte faren utøvd et så stort press at musklene ble ekstremt ødelagt. Armene til ungen hadde hovnet ekstremt opp, ungen hadde hatt et smertehelvete uten like og kunne ikke brukt armene sine. Slutt å tro. Du driter deg ut.
Gjest Nabo Hanne Skrevet 22. august 2010 #29 Skrevet 22. august 2010 (endret) Jeg tok tyren ved hornene! I dag var jeg og en veninne i parken da faren og sønnen lekte der. Mens vi satt på benken kom guttungen bort og var tillitsfull og jeg fikk muligheten til å holde hendene hans. Jeg liksom "oppdaget" de hvite merkene og spurte faren hva det var. Han fortalte at det var et utslett/hudproblem som noen unger får og som forsvinner i løpet av noen måneder. Og at ungen ikke hadde vondt og det klødde heller ikke. Men jeg synes fortsatt han kjefter mye da. Men ok så er iall fall mysteriet med arma løst. Det var på begge underarmene forresten. Endret 23. august 2010 av Het Potet
Realisten Skrevet 22. august 2010 #30 Skrevet 22. august 2010 (endret) Jeg tok tyren ved hornene! I dag var jeg og en veninne i parken da faren og sønnen lekte der. Faren har en mer høyrøstet tone enn andre og hans nordnorske mål har nok noen ord vi ikke bruker her på vestlandet. Mens vi satt på benken kom guttungen bort og var tillitsfull og jeg fikk muligheten til å holde hendene hans. Jeg liksom "oppdaget" de hvite merkene og spurte faren hva det var. Han fortalte at det var et utslett/hudproblem som noen unger får og som forsvinner i løpet av noen måneder. Og at ungen ikke hadde vondt og det klødde heller ikke. Men jeg synes fortsatt han kjefter mye da. Men ok så er iall fall mysteriet med arma løst. Det var på begge underarmene forresten. Du tok tyren ved hornene? Du fant med andre ord ut at du hadde driti deg ut? Søk hjelp og pass på dine egne unger. Vedder på at de er forsømt. Endret 23. august 2010 av Het Potet
tuva92 Skrevet 22. august 2010 #31 Skrevet 22. august 2010 oh my god! Hvorfor skal alle alltid være så "nedlatende" her? uansett hva det gjelder blir noen alltid kritisert. Jeg har enda ikke sett ett innlegg der ingen har blitt kritisert for sine meninger..
Sandygirl Skrevet 22. august 2010 #32 Skrevet 22. august 2010 Du tok tyren ved hornene? Du fant med andre ord ut at du hadde driti deg ut? Søk hjelp og pass på dine egne unger. Vedder på at de er forsømt. Er det mulig å være så utrolig negativ mot folk? Vi er alle mennesker, og dessverre tar vi feil noen ganger i løpet av livet. Jeg tror ikke at du heller, ALDRI har tatt feil noen gang. Det er jo kjempefint at det ikke var noe misshandling på gang
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #33 Skrevet 22. august 2010 TS: Har du barn selv? Jeg spør av nysgjerrighet, for jeg har inntrykk av at kvinner uten barn, alltid skal blande seg inn i nabobarnas liv.
Pimp Skrevet 22. august 2010 #34 Skrevet 22. august 2010 ts, du har lagt ut altfor mye info om denne familien. De kan bli gjenkjent. Noen burde tipse moddene om å slette denne tråden, tror jeg
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #35 Skrevet 22. august 2010 ts, du har lagt ut altfor mye info om denne familien. De kan bli gjenkjent. Noen burde tipse moddene om å slette denne tråden, tror jeg enig!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #36 Skrevet 22. august 2010 De er gule/grønne/blå/svarte, alt ettersom hvor mye vev som er ødelagt og hvor mye blod som har samlet seg under huden. En gammel vevskade ser kanskje slik ut som ts beskrev?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #37 Skrevet 22. august 2010 Hva er egentlig poenget med å oppføre seg som en brølape her på forum? Det går vel an å diskutere på et saklig og høffelig nivå, selv om man er uenig eller mener personen har feil.
Realisten Skrevet 22. august 2010 #38 Skrevet 22. august 2010 En gammel vevskade ser kanskje slik ut som ts beskrev? Nei. Enden på visa var at det var en hudlidelse som antatt og at TS må gå inn i seg selv før hun ødelegger en familie.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #39 Skrevet 22. august 2010 Helt sjokkert av denne tråden her. Nei flere skulle vært som TS. Det er LOV Å BRY SEG! Og ærlig talt, en telefon til barnevernet ødelegger ikke en hel familie. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #40 Skrevet 23. august 2010 Helt sjokkert av denne tråden her. Nei flere skulle vært som TS. Det er LOV Å BRY SEG! Og ærlig talt, en telefon til barnevernet ødelegger ikke en hel familie. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Jo en telefon kan ødelegge en hel familie. Det er tydelig at denne Hanne skravler med likesinnede. I alle trådene er det "nå er jeg og to nabodamer/foreldre i barnehagen bekymret...". Dette betyr at hun spyr om seg med antagelser om mennesker hun ikke kjenner eller tydeligvis ikke vet en dritt om. Så sørger hun for å høste noen støtter for å begrunne valget sitt med å leke nabopoliti og ringer barnevernet. Hun kommer jo garantert til å skravle om dette, for hun må jo ha støtte fra andre i en slik sak. Dermed vil barnevernet komme på døra, og foreldrene vil få vite at naboene deres har et skjevt syn på dem. Når barnevernet går igjen kommer familien til å sitte igjen med en UTROLIG skam. Om de allerede kranglet om noe, så vil det IKKE komme til å løse seg. For nå blir fokuset flyttet over på "hvem som har skylden" for krangelen og for å ha skjemt dem ut for hele nabolaget. Og heksa som meldte i fra til barnevernet kan bare stå og glise med kikkerten ut av vinduet og med naboen i telefonen og fortelle at "jo det var bra hun ringte for nå krangler de enda mer enn før!!". Foreldrene vil føle skam og ubehag ved å møte på naboene fordi de er plutselig innenfor deres personlige liv. De har plutselig innvirkning på hvorvidt de kan ta seg av sine egne barn. Dette vil føre til at familien, MEST SANNSYNLIG vil føle det så ubehagelig at de vil velge og flytte. Oddsen for at de like gjerne flytter fra hverandre i samme slenger er kjempestor. Det er forresten jeg som skrev om de møkkakjerringene som blanda seg inn i livet vårt når jeg var ung. Heldigvis flyttet vi videre som en hel familie. Av og til drømmer jeg om å oppsøke de fittene og banke møkka ut av dem, som en siste takk for de to årene av livet mitt de ødela. Episoden gikk hardt inn på oss barna. Faens innpåslitne skravlekjerringer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå