Gjest Nabo Hanne Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Case: Naboen har en sønn på tre år. Under lek i går med flere nabobarn så jeg at denne gutten hadde noen store, hvite merker på armen. Jeg kjente på dem, og de var litt klumpete, akkurat som om det var brusk eller noe som hadde blitt klemt i stykker og lå rett under huden. Jeg vet at faren har et eksplosivt sinne og vi hører han kjefte og være høylytt i blant. Nå lurer jeg og en annen nabo på om mannen kan ha klemt om armen til gutten så hardt at han har fått disse merkene. Vi tenkte å prøve å spørre ungen om dette, men vet ikke helt hvordan vi skal gå fram. Huff er så fælt om unger blir mishandlet og man ikke får gjort noe! Innspill? Tips? Er vi hysteriske?
Duracella Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Case: Naboen har en sønn på tre år. Under lek i går med flere nabobarn så jeg at denne gutten hadde noen store, hvite merker på armen. Jeg kjente på dem, og de var litt klumpete, akkurat som om det var brusk eller noe som hadde blitt klemt i stykker og lå rett under huden. Jeg vet at faren har et eksplosivt sinne og vi hører han kjefte og være høylytt i blant. Nå lurer jeg og en annen nabo på om mannen kan ha klemt om armen til gutten så hardt at han har fått disse merkene. Vi tenkte å prøve å spørre ungen om dette, men vet ikke helt hvordan vi skal gå fram. Huff er så fælt om unger blir mishandlet og man ikke får gjort noe! Innspill? Tips? Er vi hysteriske? :-( Prøv å spørr gutten hva de merkene er, uten å nevne 'pappa'.. om du forstår
Most Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Er du oppriktig bekymra så skader det ikke å ta kontakt med barnevernet. Bedre med en telefon for mye enn én for lite. Hvis dere har misforstått alt sammen så har ingen skade skjedd. Barnevernet griper jo bare inn hvis noe faktisk er galt.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Hvis faren har skadet barnet kan det godt tenkes at ungen ikke vil si det. Det kan tenkes at det er mange grunner til det, men det beste er nok å spørre ungen. Men som duracell sier, du må ikke legge ord i munnen på ungen. Ikke bruk ordet pappa : f.eks Oi har du falt? pek på merkene. eller jeg har også merker, vis dem, hvor fikk du dine? nei ikke enkelt, men bra du bryr deg og det er bra du ønsker å vite med sikkerhet at det er noe før du går videre til barnevernet med det. Ville jo vært ille om det ikke er faren eller moren som laget merker og noe helt annet som hadde skjedd. Vanskelig...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Hold kjeft og ligg unna. Sånn var det hos oss også. Mamma og pappa hadde to-tre turbulente måneder i ekteskapet der det ble litt skriking og kjefting til hverandre. Alt ordnet seg heldigvis og vi har alltid vært en lykkelig og harmonisk familie. Gutteramp som jeg var dreiv jeg å lekte i skogen, slo meg støtt, sloss MED ANDRE BARN og spillte fotball. Resultatet ble jo både rifter og store blåmerker både her og der på kroppen. Så var det to forbanna helvetes nabokjerringer, akkurat som TS, som med EN gang tenker det verste om folk. Pappa er forbanna + ungen har "underlige" merker = barnevernet og furore i nabolaget. Faens til drittungene til disse skravlekjerringene gikk rundt på skolen og sa jeg ble slått og foreldrene mine skulle skille seg. Sannheten var at jeg satt og koste meg med familien i sofaen hver dag, også blåste foreldrene mine ut VERBAL frustrasjon til hverandre på kveldene når vi hadde lagt oss. Møkkakjerring du TS. Pass på deg sjøl. Slutt å spre kvalm.
Pimp Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Hold kjeft og ligg unna. Sånn var det hos oss også. Mamma og pappa hadde to-tre turbulente måneder i ekteskapet der det ble litt skriking og kjefting til hverandre. Alt ordnet seg heldigvis og vi har alltid vært en lykkelig og harmonisk familie. Gutteramp som jeg var dreiv jeg å lekte i skogen, slo meg støtt, sloss MED ANDRE BARN og spillte fotball. Resultatet ble jo både rifter og store blåmerker både her og der på kroppen. Så var det to forbanna helvetes nabokjerringer, akkurat som TS, som med EN gang tenker det verste om folk. Pappa er forbanna + ungen har "underlige" merker = barnevernet og furore i nabolaget. Faens til drittungene til disse skravlekjerringene gikk rundt på skolen og sa jeg ble slått og foreldrene mine skulle skille seg. Sannheten var at jeg satt og koste meg med familien i sofaen hver dag, også blåste foreldrene mine ut VERBAL frustrasjon til hverandre på kveldene når vi hadde lagt oss. Møkkakjerring du TS. Pass på deg sjøl. Slutt å spre kvalm. enig. pass dine egne saker, TS
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Det fins da flere hudsykdommer som gjør at man kan få hvite flekker vel? Også litt klumpete? Det blir da ikke sånn om noen klyper noen i armen vel!
Eliisa Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Hold kjeft og ligg unna. Møkkakjerring du TS. Pass på deg sjøl. Slutt å spre kvalm. Huff, tenk om ingen skulle bry seg. Det er jo flott at ingenting skjedde med deg, men sannheten er at det skjer mye mot barn bak lukkede dører. Om man har en sterk mistanke om noe, så føler jeg at man faktisk skylder barna å ringe barnevernet. Jeg ringer helt klart en gang for mye, enn en gang for lite.
Gjest wild bird Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Jeg hadde nok ikke ringt BV kun basert på dette. Barn kan ha skader/merker som følge av lek eller uhell. Men følg med. Skjer det mer/andre ting som skulle bekymre deg, så bør du ta en bekymringstelefon.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Ver veldig forsiktig her, å HELT sikker før du gjør noe videre. Det er helt normalt at små barn har arr, skader og sår. Stefar min sagde av fingen på gutten sin når han var to år gammel. Dette gikk gutten å sa videre. Eg var der å såg hva som skjedde, å det var apsolutt ikke med hensikt!! Selvfølgelig var det ikke det!! Han har ennå dårlig samvitighet for det, å gutten er nå 11 år! Så ikke bland deg inn om du ikke er helt sikker!!
Realisten Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Jeezes.. Her har man basic anatomikunnskaper i bunn ser jeg. TS, man har ikke brusk i armen. Man har to bein som går ut fra albuen til håndleddet, der de møtes. Det du kjente var ikke brusk, men en hevelse. Tør jeg spørre hvorfor du i himmelens navn går og klår på naboungene og kjenner på armene deres? Hva faen har du med det å gjøre? Det er UNGER, OG GUTTER! Det er lov å tenke litt før du og resten av høneflokken ødelegger en familie med den tåpelige fantasien deres. Herregud er det mulig! Enig med ovenstående, hold deg unna!
addict Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Ikke rart barn blir mishandlet til døde i stillhet når folk ber andre om å "passe sine egne saker" i slike tilfeller. Har du mistanke om at et barn blir mishandlet, så meld ifra slik at barnevernet kan sjekke det. Men IKKE snakk med andre naboer og bli skravlekjærring. Ingen andre trenger å vite om mistanken din. Man skal være forsiktig med å anklage folk, men man skal faenmeg være mye mer forsiktig med å la være å melde fra om man har grunn til bekymring. Det ER faktisk barn som blir mishandlet av sine foreldre i flere husstander enn man skulle tro.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Sønnen min har hvite flekker på armene som føles litt klumpete å ta på. Dette er arr etter eksem. Han er veldig plaget av dette om vinteren. Jeg skal ikke påstå at det er det som feiler nabogutten din, men vil minne om at merkene kan være uskyldige. Kan du ikke tilbringe litt tid ute og observere om det er noe annet som tyder på at gutten ikke har det bra hjemme? Eller rett og slett spørre foreldrene? Jeg hadde ihvertfall satt pris på om noen hadde tatt seg bryet med å spørre meg før de ringte barnevernet.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #14 Skrevet 22. august 2010 Jeezes.. Her har man basic anatomikunnskaper i bunn ser jeg. TS, man har ikke brusk i armen. Man har to bein som går ut fra albuen til håndleddet, der de møtes. Det du kjente var ikke brusk, men en hevelse. Tør jeg spørre hvorfor du i himmelens navn går og klår på naboungene og kjenner på armene deres? Hva faen har du med det å gjøre? Det er UNGER, OG GUTTER! Det er lov å tenke litt før du og resten av høneflokken ødelegger en familie med den tåpelige fantasien deres. Herregud er det mulig! Enig med ovenstående, hold deg unna! Det står ikke om det var overamr eller underarm. Var det overarm så er det jo brusk der og en overarm som blir skvist av en voksenhånd kan sikkert få slike hvite, ruglete merker? Tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #15 Skrevet 22. august 2010 Jeezes.. Her har man basic anatomikunnskaper i bunn ser jeg. TS, man har ikke brusk i armen. Man har to bein som går ut fra albuen til håndleddet, der de møtes. Det du kjente var ikke brusk, men en hevelse. Tør jeg spørre hvorfor du i himmelens navn går og klår på naboungene og kjenner på armene deres? Hva faen har du med det å gjøre? Det er UNGER, OG GUTTER! Det er lov å tenke litt før du og resten av høneflokken ødelegger en familie med den tåpelige fantasien deres. Herregud er det mulig! Enig med ovenstående, hold deg unna! Helt enig med dette! Hvorfor går du egentlig og tar og ser på naboungen? Er du bare den irriterende barnløse skravlekjerringa i nabolaget? Forøvrig så er ikke hvite merker på huden tegn på mekanisk skade. Det er da opplagt at dette er noe form for insektsbitt. Jeg har diverse allergier mot insektsgift og jeg får store flate hvite merker som klør i flere uker før de forsvinner. Så ja, pass dine egne saker TS
Realisten Skrevet 22. august 2010 #16 Skrevet 22. august 2010 Det står ikke om det var overamr eller underarm. Var det overarm så er det jo brusk der og en overarm som blir skvist av en voksenhånd kan sikkert få slike hvite, ruglete merker? Tror jeg. Herregud... Vi har IKKE brusk i armen. Vi har brusk I LEDD. INNE i leddene! Menisken er for eksempel BRUSK. Denne ungen har hvite merker som er litt harde på huden på armen. Av klemskader får man BLÅMERKER. De er gule/grønne/blå/svarte, alt ettersom hvor mye vev som er ødelagt og hvor mye blod som har samlet seg under huden. Av en klemskade får man IKKE hvite og ruglete merker. Og jeg tror ikke jeg vet. Mvh. sykepleier som har arbeidet ved ortopedisk avdelig og vet hva man snakker om. Høneflokk!!!
Gjest Bianca28 Skrevet 22. august 2010 #17 Skrevet 22. august 2010 Huff, tenk om ingen skulle bry seg. Det er jo flott at ingenting skjedde med deg, men sannheten er at det skjer mye mot barn bak lukkede dører. Om man har en sterk mistanke om noe, så føler jeg at man faktisk skylder barna å ringe barnevernet. Jeg ringer helt klart en gang for mye, enn en gang for lite. Syns det er bedre å ta kontakt med de det gjelder direkte først og ikke gå til barnevernet bak ryggen på de
Gjest skeptisk Skrevet 22. august 2010 #18 Skrevet 22. august 2010 Herregud... Vi har IKKE brusk i armen. Vi har brusk I LEDD. INNE i leddene! Menisken er for eksempel BRUSK. Denne ungen har hvite merker som er litt harde på huden på armen. Av klemskader får man BLÅMERKER. De er gule/grønne/blå/svarte, alt ettersom hvor mye vev som er ødelagt og hvor mye blod som har samlet seg under huden. Av en klemskade får man IKKE hvite og ruglete merker. Og jeg tror ikke jeg vet. Mvh. sykepleier som har arbeidet ved ortopedisk avdelig og vet hva man snakker om. Høneflokk!!! Hvis du klemmer overarmene til barnet veldig hardt, kan du ikke da forårsake en slik skade? Det må da være noe i armen som kan få en slik reaksjon om det blir klemt hardt på? Her beskriver ts hvite områder i huden som var litt bulete, kulete, ruglete å kjenne på. Det må da ha sin årsak i noe fysisk?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #19 Skrevet 22. august 2010 Syns det er bedre å ta kontakt med de det gjelder direkte først og ikke gå til barnevernet bak ryggen på de Hah! Foreldrene vil da aldri inrømme at de har mishandlet ungen? Ring barnevernet og si at du mistenker at barnet har blitt tatt så hardt i at det har fått evigs skader, så kan de hjelpe dem ved å la barnet få et trykt hjem!
Sandygirl Skrevet 22. august 2010 #20 Skrevet 22. august 2010 Hold kjeft og ligg unna. Sånn var det hos oss også. Mamma og pappa hadde to-tre turbulente måneder i ekteskapet der det ble litt skriking og kjefting til hverandre. Alt ordnet seg heldigvis og vi har alltid vært en lykkelig og harmonisk familie. Gutteramp som jeg var dreiv jeg å lekte i skogen, slo meg støtt, sloss MED ANDRE BARN og spillte fotball. Resultatet ble jo både rifter og store blåmerker både her og der på kroppen. Så var det to forbanna helvetes nabokjerringer, akkurat som TS, som med EN gang tenker det verste om folk. Pappa er forbanna + ungen har "underlige" merker = barnevernet og furore i nabolaget. Faens til drittungene til disse skravlekjerringene gikk rundt på skolen og sa jeg ble slått og foreldrene mine skulle skille seg. Sannheten var at jeg satt og koste meg med familien i sofaen hver dag, også blåste foreldrene mine ut VERBAL frustrasjon til hverandre på kveldene når vi hadde lagt oss. Møkkakjerring du TS. Pass på deg sjøl. Slutt å spre kvalm. Du tar kanskje litt i. Hun spurte om råd. tror ikke hun ringer barnevernet uten å spørre gutten hva som har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå