Gå til innhold

Steriliseringslover i utlandet

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca28
Skrevet

:klø:

Han nevner at det er dels pga det, og dels pga at noen han har sex med blir gravid så har han ingen kontroll over situatsjonen.

Hvillke andre årsaker er det til å sterilisere seg enn å ønske en sikrest mulig prevensjon?

Jeg er kvinne, 27 år, og angrer på at jeg ikke har tat mot til meg å sterilisert meg tidligere. Jeg har et sterkt ønske om barn, men det betyr ikke at jeg bør få noen. Så faren for en graviditet har ført til at jeg har svært sterke krav til prevensjon, og når hormonprevensjon ikke er aktuelt så betyr dette i praksis at jeg unngår alle former for sex som kan føre til graviditet. Dette er en delgunn til at jeg er singel, og trolig kommer til å forbli singel en stund fremover.

Hadde jeg sterilisert meg sent i tenårene, eller tidlig i 20årene hadde jeg trolig hatt et betydelig mindre komplisert liv.

TS: Tenk, les, og vært svært bevisst på hva du går til. Virker som det er noe som er unødig å si til deg, men vel, slikt går litt på autopilot å si virker det som ;) Og en ting, siden du allerede vurderer å reise til utlandet for å bli sterilisert, husk på at du som mann har en stor fordel fremfor det jeg har: Du kan svært enkelt før fryst ned sæd, og dermed sikre deg der.

Lykke til! :)

Syns det er skummelt at han vil ha sex uten kondom jeg. Spesielt hvis han er singel. Skal man ha løse sexforbindelser er kondom kjempeviktig. De beskytter mot andre ting enn graviditet liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er skummelt at han vil ha sex uten kondom jeg. Spesielt hvis han er singel. Skal man ha løse sexforbindelser er kondom kjempeviktig. De beskytter mot andre ting enn graviditet liksom.

Er det nevnt noe sted at han "knuller rundt"?

Jeg kommer til å bruke kondom etter en sterilisering, nettopp pga faren for STD. Men, risikoen for alvorlige sykdommerer faktisk betydelig mindre enn faren for graviditet, iverfall her i landet.

Dette argumentet kan forøvrig vris på til at det er skremmende med hormonprevensjon, pga at det fører til mindre kondombrk.

Gjest Bianca28
Skrevet

Er det nevnt noe sted at han "knuller rundt"?

Jeg kommer til å bruke kondom etter en sterilisering, nettopp pga faren for STD. Men, risikoen for alvorlige sykdommerer faktisk betydelig mindre enn faren for graviditet, iverfall her i landet.

Dette argumentet kan forøvrig vris på til at det er skremmende med hormonprevensjon, pga at det fører til mindre kondombrk.

nei men han sier ingenting om at han har kjæreste. Høh faren for klamydia i norge er ganske høy, så slik statistikk om at faren er mindre for kjønnssykdommer enn graviditet er ikke en grunn til å drite i å beskytte seg mot kjønnssykdommer.

Har man uforpliktende sex MÅ man bruke kondom steril eller bruk av hormonprevansjon eller ikke.

Skrevet

nei men han sier ingenting om at han har kjæreste. Høh faren for klamydia i norge er ganske høy, så slik statistikk om at faren er mindre for kjønnssykdommer enn graviditet er ikke en grunn til å drite i å beskytte seg mot kjønnssykdommer.

Har man uforpliktende sex MÅ man bruke kondom steril eller bruk av hormonprevansjon eller ikke.

Jeg sa alvorlige kjønnsykdommer. Klamydia ser jeg på som en bagatell i forhold til faren for graviditet. Hvor ofte får klamydia livslange konsekvenser, da med unntak av sterilitet? Svært, svært skjelden.

Jeg har forøvrig heller ingen fast partner, men kommer til å sterilisere meg så jeg har en reell mlighet til å ha et sexualliv uten å bli et nervevrak pga faren for graviditet. Kondom er i mine øyne sykdomsbeskyttelse, og ikke noe jeg våger stole blind på som prevensjon.

Men vi ser ut til å vre enige på et punkt iverfall, hormonprevnsjon eller sterilisering, kondom trengs. Det jeg reagerer på er at det er så utrolig mange som ser ut til å reagere mer på at en singel mann ønsker å sterilisere seg, enn at ene singel kvinne vil bruke hormonprevensjon "sånn i tilfelle"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...