Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Hei, jeg er en mann som er for ung til å sterilisere meg i Norge (aldersgrensa er 25 år). Jeg har saumfart internett for å forsøke å finne aldersgrensen for andre land, men jeg har tydeligvis ikke vært flink nok. Jeg lurer derfor på om det er noen som vet om noen alternative land jeg kan benytte meg av. På forhånd takk. PS: Jeg skriver innlegget her på kvinneguiden fordi det er her jeg har sett mest informasjon om dette på norske nettsider.
Gjest Xelle Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Hvor gammel er du? Det er mulig å søke om å få gjort det tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Hvor gammel er du? Det er mulig å søke om å få gjort det tidligere. Ops, glemte a skrive det. Jeg er foreløpig 17 år, men jeg har belaget meg på a måtte vente i hvertfall noen år til uansett
Gjest Xelle Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 http://www.vasectomyreversals.co.uk/vasectomies "We will consider any man for vasectomy who has seriously thought about the implications of his decision and is positive he has had all the children he will ever want. This applies equally to men who are married, single, divorced, widowed, childless or with families, regardless of age. "
Gjest Bianca28 Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 (endret) Ops, glemte a skrive det. Jeg er foreløpig 17 år, men jeg har belaget meg på a måtte vente i hvertfall noen år til uansett Er du ikke litt ung til å vite at sterilisering virkelig er noe du vil? Jeg mener om noen år ombestemmer du deg kanskje Endret 21. august 2010 av Bianca28
kulu-kulu Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Aner ikke , men ble litt nysgjerrig på hvorfor du har bestemt deg for noe sånt , i så ung alder? Selv steriliserte jeg meg da jeg var 28 , pga at det kan være risikabelt for meg å få flere barn (sykdom.Fikk heldigvis 2 barn, før sykdommen inntraff )
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Det var engentlig mest på grunn av deres seneste to svar at jeg "glemte" å poste alderen min i det første innlegget, men jeg er svært taknemlig for at dere bryr dere om meg. Jeg har forøvrig lest mange artikler om sterilisering og samtlige nevner at man burde være helt sikker. Jeg har egentlig vært sikker hele livet på at jeg aldri skal ha barn og dette er noe som ikke kommer til å endre seg (99,99% sikker). Jeg har selvfølgelig forståelse for om dere ikke har lyst til å hjelpe meg med a finne andre land, men som sagt så gjør det ikke noe om jeg venter et par år.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Aner ikke , men ble litt nysgjerrig på hvorfor du har bestemt deg for noe sånt , i så ung alder? Meget godt spørsmål. Svaret er ganske enkelt: Jeg hater barn, elsker sex, foretrekker å ikke bruke kondom (men gjør det selvfølgelig) og jeg har en oppfatning om at det er et urovekkende stort antall (mer enn 0) kvinner/jenter som ikke vil ta abort dersom ulykken først er ute.
Gjest Xelle Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Jeg har gått med planer om å sterilisere meg siden jeg var 12. Nå er jeg 25, og fortsatt like sikker. Til neste år skal jeg steriliseres. Å vente var strengt tatt ikke noe problem, som hokjønn så risikerer man ikke at en evt partner får unge mot din vilje om det skulle skje et uhell. For en mann blir jo dette litt mer ukontrollerbart.
onyx Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Meget godt spørsmål. Svaret er ganske enkelt: Jeg hater barn, elsker sex, foretrekker å ikke bruke kondom (men gjør det selvfølgelig) og jeg har en oppfatning om at det er et urovekkende stort antall (mer enn 0) kvinner/jenter som ikke vil ta abort dersom ulykken først er ute. Vel, bare du er klar over at sterilisering ikke beskytter mot seksuelt overførebare sykdommer. Kondom er m.a.o. uansett en god idé..
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Vel, bare du er klar over at sterilisering ikke beskytter mot seksuelt overførebare sykdommer. Kondom er m.a.o. uansett en god idé.. Dette er jeg klar over, men det kan ikke sies for ofte
Gjest Bianca28 Skrevet 21. august 2010 #12 Skrevet 21. august 2010 Det var engentlig mest på grunn av deres seneste to svar at jeg "glemte" å poste alderen min i det første innlegget, men jeg er svært taknemlig for at dere bryr dere om meg. Jeg har forøvrig lest mange artikler om sterilisering og samtlige nevner at man burde være helt sikker. Jeg har egentlig vært sikker hele livet på at jeg aldri skal ha barn og dette er noe som ikke kommer til å endre seg (99,99% sikker). Jeg har selvfølgelig forståelse for om dere ikke har lyst til å hjelpe meg med a finne andre land, men som sagt så gjør det ikke noe om jeg venter et par år. Men du er bare 17 år da. Da jeg var 17 ville jeg overhode ikke ha barn. Dette var jeg fast bestemt på og jeg likte ikke barn eller følte meg komfortabel rundt dem, men dette endra seg utover 20 årene. For guds skyld vent med sterilisering.
kulu-kulu Skrevet 21. august 2010 #13 Skrevet 21. august 2010 Men er det ikke sånn at , menns sterilisering , kan reverseres?
Gjest Xelle Skrevet 21. august 2010 #14 Skrevet 21. august 2010 Men er det ikke sånn at , menns sterilisering , kan reverseres? Ikke nødvendigvis. Ingen garanti for det.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #15 Skrevet 21. august 2010 Men er det ikke sånn at , menns sterilisering , kan reverseres? Sjansen for vellykket reversering synker jo eldre du er og jo lenger det er siden steriliseringen. @bianca: For det første så tror jeg ikke på gud :gjeiper: . for det andre er dette noe jeg har tenkt på veldig lenge og for det tredje er det sikkert ingen land som har legalisert sterilisering for 17-åringer uansett. Det jeg forsøker å finne er et land i den vestlige verden som tillater 18-åringer kanskje 20-åringer å få gjort dette ingrepet.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #16 Skrevet 22. august 2010 17-åring som ikke liker barn, men som elsker sex? Så unormalt Syns du burde vente til du er 25. Jeg ville ikke ha barn i det hele tatt, helt til for 1-2 år siden. Nå tenker jeg at hvis jeg finner en som vil ha barn med meg så er det greit
Gjest Iah Skrevet 22. august 2010 #17 Skrevet 22. august 2010 Så hovedgrunnen din er at du vil ha sex uten kondom? Synes ikke dette høres veldig gjennomtenkt ut.
Gjest yasmin Skrevet 23. august 2010 #18 Skrevet 23. august 2010 Når jeg var 17 ville jeg også sterilisere meg, men det var jo ikke lov. I dag er jeg 27, har møtt mannen i mitt liv, og selv om jeg har sagt til ham at jeg trolig ikke vil ha barn, så er jeg rett og slett ikke så sikker lenger... 25-års regelen er der av en grunn. En forandrer seg mye fra 17-års alderen til 25-30-40. Bruk kondom, du, og la valget vente til du blir en del eldre.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2010 #19 Skrevet 23. august 2010 Så hovedgrunnen din er at du vil ha sex uten kondom? Synes ikke dette høres veldig gjennomtenkt ut. :klø: Han nevner at det er dels pga det, og dels pga at noen han har sex med blir gravid så har han ingen kontroll over situatsjonen. Hvillke andre årsaker er det til å sterilisere seg enn å ønske en sikrest mulig prevensjon? Jeg er kvinne, 27 år, og angrer på at jeg ikke har tat mot til meg å sterilisert meg tidligere. Jeg har et sterkt ønske om barn, men det betyr ikke at jeg bør få noen. Så faren for en graviditet har ført til at jeg har svært sterke krav til prevensjon, og når hormonprevensjon ikke er aktuelt så betyr dette i praksis at jeg unngår alle former for sex som kan føre til graviditet. Dette er en delgunn til at jeg er singel, og trolig kommer til å forbli singel en stund fremover. Hadde jeg sterilisert meg sent i tenårene, eller tidlig i 20årene hadde jeg trolig hatt et betydelig mindre komplisert liv. TS: Tenk, les, og vært svært bevisst på hva du går til. Virker som det er noe som er unødig å si til deg, men vel, slikt går litt på autopilot å si virker det som Og en ting, siden du allerede vurderer å reise til utlandet for å bli sterilisert, husk på at du som mann har en stor fordel fremfor det jeg har: Du kan svært enkelt før fryst ned sæd, og dermed sikre deg der. Lykke til!
LukaFrost Skrevet 23. august 2010 #20 Skrevet 23. august 2010 Jeg hater barn, elsker sex, foretrekker å ikke bruke kondom (men gjør det selvfølgelig) og jeg har en oppfatning om at det er et urovekkende stort antall (mer enn 0) kvinner/jenter som ikke vil ta abort dersom ulykken først er ute. Hvis du vil sterilisere deg på deg grunlaget er du faktisk ikke voksen nok til å ta den avgjørelsen nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå