Gå til innhold

Slik finner du Mr Perfect

cox

Anbefalte innlegg

Takk :klemmer:

Jeg har tenkt på mye av det du har skrevet, men slitt med å sette det i "system" og få samlet disse tankene. Takk for at du gjorde det for meg. Nå kan jeg gå ut og lete, kanskje :sjenert:

Og ang det praktiske, selvfølgelig må det til. En kar/dame som bare sitter der og kun går ut av døra når det er noe morsomt/romantisk på gang kan man vel ikke leve med i lengden, eller??

JEg vil i allefall ha en som er med å ta i et tak når det trengs. Jeg snekrer enkle ting selv, ordner med dekkskift, oljeskift, vasker, rydder og lager mat, maler huset, steller hagen...osv. I så måte trenger jeg jo ingen mann til å gjøre disse tingene for meg, men heller ikke en mann som sitter og ser på at jeg gjør alt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm....

Jeg satt pris på ett fint innlegg og mye som var bra skrevet.

Det siste som er skrevet har jeg tatt med her. For dette er en ting jeg sliter litt med.

Jeg er en jente på 29år.

Etter å ha vært i forhold i mangemange år er jeg nå singel.

Jeg mener selv jeg har mange gode kvaliteter og ønsker å finne en mann som har noenlunde de samme kvalitetene :)

Jeg er ikke feilfri. Jeg har mange feil. Jeg er da bare ett menneske. Og jeg ønsker å finne en mann, som jeg kan elske alle feilene til også.

Er de kvalitetene jeg ser etter uoppnåelige?

For alt jeg tiltrekker meg er visst bare menn, som ser på meg som en p*le dukke.

Jeg kler meg anstendig ute på byen.

Jeg har en profil på nettdatingside som jeg nevner spesifikt hva jeg er ute etter.

Jeg er avholds og drikker ikke, men har det gøy med fulle venner og venninner.

Og de eneste jeg har hatt sex med er de jeg har hatt forhold med og det er bare 2stk.

Når alt kommer til alt er de bare ute etter en ting.

Jeg gir meg ende over, og undrer på om jeg signaliserer noe jeg ikke står for.

Men hvordan forandre på det?Og hva gjør jeg feil?

Kjære Leonora ;

mange menn er desverre vridd slik (og særlig i på-byen-sammenheng) at de vil ha seg en ONS eller rett og slett en pulevenn....

Det spørs om byen er riktig arena for å finne den rette... ?

Eller for den saks skyld i andre sammenhenger også ; så kan du såklart treffe på de som vil akkurat det samme.....

Så du må nok derfor "flagge" tidlig i prosessen hva du virkelig er ute etter. Så derfor har vel Cox rett når h*n sier at du må vite hva du søker selv, og vite hvem du er. Ja, en klar fordel synes jeg. Så lenge du vet hva du søker etter og vet klart hva slags person du er, så må du signalisere tydelig til omgivelsene dine. Ja, en profil på nettet er jo en god start f.eks. (men det er jo bøttevis med diskusjoner her om det er riktig arena også da). Du vil sikkert bli behandlet med respekt og ønsker ikke pulevenner, du virker mer seriøs enn det i søken etter den utvalgte.

Selvfølgelig er ikke denne prosessen enkel, men dersom jeg treffer ei dame som i klare ordelag vet hva hun vil, som gløder av entusiasme, glede og visjoner om livet sitt, ja da er ihvertfall jeg lutter øre....så mye starter akkurat her.

Deretter vil vel seriøse menn være opptatt av dine kjerneverdier (som også Cox nevner her) og hva du står for.

Så kommer interessene : finnes det noe felles her å bygge på ?

Er det f.eks noe du er genuint opptatt av - noe du brenner for ? Noe du kan vise kjærlighet for/eller til ??

Når egne visjoner, kjerneverdiene (ydmykhet/respekt f.eks) samt interessen og egen genuinitet forener seg med den du treffer så er det gode muligheter for at det tennes en glød ?? ikke sant ?

Samtidig skal man være en liten "menneskekjenner" også når man er i markedet for en partner. Hvilke signaler er det man skal tillegge mye vekt/og hvilke er ikke så betydningsfulle og hva betyr noe for deg ?? Og derigjen ; hvilke signaler utstråler du på din vei ??

Vel, i søken etter den rette så er det så mange preferanser vi mennesker har tillagt oss og som vi klart tar avstand fra eller liker svært godt hos en annen person. Som jeg også har nevnt i mange andre tråder her ; jeg har respekt for kvinnelig intuisjon. Dere har en egen evne (som jeg kalkulerer en del bedre enn menn) til å analysere bl.a. Ja, bruk den, lær deg å lytte til den og kjenne din egen intuisjon. Good practice !

Men, som du så fint sier ; "jeg vil like feilene hans også" - det kan være et flott utgangspunkt (og viser dine ydmyke sider) i tillegg.

Så derfor kan vi egentlig konkludere med at Ms Perfect, eller Mr Perfect - de finnes ikke ! Vi har alle våre feil og mangler som du sier. I det dype kjærlighetsforholdet så velger man altså å forstå partnerens gode og svake sider - og, ja nettopp det kan det bli svært gode forhold ut av !! Det er nettopp her balansen ligger i forholdet og som det er verdt å sette pris på.

Men - igjen enig med Cox her : vi må begynne med oss selv først kanskje før vi legger i vei for å finne den store kjærligheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow :rødme: - føler meg beæret jenter..... :) grazie mille !!

-men, jeg må være tro mot Leonora.... :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bli mormoner? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva når man fronter forhold, og allikevel bar får tilbud om å være pulingskompis? På nett, IRL, på byen, på kafe, på gata, på blind date og blandt venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva når man fronter forhold, og allikevel bar får tilbud om å være pulingskompis? På nett, IRL, på byen, på kafe, på gata, på blind date og blandt venner?

Jeg tror da at du gir feil signaler med måten du f.eks kler og oppfører deg på overfor mannfolk.

Mitt inntrykk av deg herifra er at du kan gi feil signaler med hva og hvordan du skriver.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, du finner ikke KateW i Oslos gater, vet du. Men det finnes menn som syns at det ikke er skummelt med kvinner som spiller gitar, liker berg og dalbaner og reiser til utlandet.

Jeg har da altså ingen planer om å tiltrekke meg en mann som deg, Steinar.

Og hvordan jeg KLER meg? :ler:

Og jeg presiserte at jeg fronter forhold, dette var ment mer som et hjertesukk, noen av oss får stadig disse sex-tilbudene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det et spørsmål, Cannis?

Det er jo en veldig generell setning, litt på linje med: "Jeg føler du er utadvendt, men kan vel også til tider være innadvendt?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer denne :

-det du retter oppmerksomheten mot, vil du få mer av.......

Jeg har mer tro på denne:

Shit happens.

På den annen side så får man selvfølgelig ingenting (positivt) av noe man ikke viser interesse for.

Sånn som kvinnfolk f.eks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det et spørsmål, Cannis?

Det er jo en veldig generell setning, litt på linje med: "Jeg føler du er utadvendt, men kan vel også til tider være innadvendt?"

selvfølgelig generell, men betydningen skal ikke undervurderes.

-vi har vel alle en indre kraft som forteller hva vi tiltrekkes av, eller har en tildragning mot. Jeg "ser" hvordan denne fungerer i praksis. Denne fungerer i privatliv, arbeidsliv, fritid og wherever.

Man erkjenner inni seg hvilke mennesketyper man foretrekker fremfor andre ekesmpelvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smelt :hjerte: :rødme:

:hjertesmil:

Ble nesten litt mye for meg dette her ja :P

Har du lyst til å være med å se på stjernene en natt?

Jeg har ett kjempestort teleskop hjemme og er lei av å se på stjernene alene :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer denne :

-det du retter oppmerksomheten mot, vil du få mer av.......

Generell setning ja..

Men føler det beskriver hva jeg må gjøre og konsentrere meg mer om..

Ifølge min yogalærer har jeg en indre uro som sperrer litt for den indre kraften jeg har, selvom jeg vet den er der.

Jeg bare vet ikke å bruke den.

Jeg kan fortsatt ikke forstå hvorfor jeg tiltrekker meg ONS gutter.

For jeg er egentlig sjenert og litt av typen som ikke liker å stikke meg fram i mengden. Vil være litt anonym :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generell setning ja..

Men føler det beskriver hva jeg må gjøre og konsentrere meg mer om..

Ifølge min yogalærer har jeg en indre uro som sperrer litt for den indre kraften jeg har, selvom jeg vet den er der.

Jeg bare vet ikke å bruke den.

Jeg kan fortsatt ikke forstå hvorfor jeg tiltrekker meg ONS gutter.

For jeg er egentlig sjenert og litt av typen som ikke liker å stikke meg fram i mengden. Vil være litt anonym :S

Det er derfor (uthevet over) du tiltrekker deg ONS gutter. Du er et lett bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor (uthevet over) du tiltrekker deg ONS gutter. Du er et lett bytte.

Jeg er ikke ett lett bytte..

Jeg har aldri hatt ONS.

Kunne ikke tenke meg det i det hele tatt faktisk.

Jeg har bare sex med de jeg er i forhold med.

Det er noe jeg også sier ganske tidlig.

Så der tar du feil :gjeiper:

Du er da litt morsom og underholdende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt :hjerte: :rødme:

:hjertesmil:

Ble nesten litt mye for meg dette her ja :P

Har du lyst til å være med å se på stjernene en natt?

Jeg har ett kjempestort teleskop hjemme og er lei av å se på stjernene alene :blush:

Selvfølgelig vil Cannavaro (som den sporty karen han er ;) ) se på stjernene med deg.......

*han hiver seg på "jernhesten" den natten det er stjerneklart*

-you just tell me when....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ett lett bytte..

Jeg har aldri hatt ONS.

Kunne ikke tenke meg det i det hele tatt faktisk.

Jeg har bare sex med de jeg er i forhold med.

Det er noe jeg også sier ganske tidlig.

Så der tar du feil :gjeiper:

Du er da litt morsom og underholdende ;)

ONS gutter tror du er et lett bytte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mye god respons. Innlegget mitt er ikke ment som en oppskrift for alle, men mer som noen påminnelser for dem som føler at de sitter fast i et dødt spor.

Jeg tror det finnes mange flotte mennesker der ute som bare ønsker seg en å dele livet med. En som er helt normal og som også bare ønsker å komme i gang med å bygge et hjem for to, eller kanskje flere.

Nettdate gir enorme muligheter men kan også være litt skummel. Man kan så lett bli involvert i et menneske som ”ikke finnes”. Man ser for seg både det ene og det andre, men så koker alt ned til hvor god og tydelig kommunikasjonen er, og hvor ærlige partene er med hverandre. Noen gode regler for nettdate: Tenk vennskap først. Bli kjent med mange. Bruk lang tid på å bli kjent med dem som virker mest lovende. Drittsekker, luringer og psycos går heller for dem som vil treffes kjapt, enn for dem som vil maile to måneder først. Hold tilbake telefonnr, adresse og andre opplysninger som avslører hvor du kan treffes.

Ellers er det fult mulig å treffe folk andre steder enn ”på byen”. Fjellturer, festivaler, temareiser, kurs, studiesteder, aleneforeldre-foreninger, sport, trening, en tur i parken med hunden. For mange er det vanskeligere å bli kjent uten alkohol og party, men jeg vil mye heller være klar og rasjonell når såpass viktige valg skal tas. (minner om at tråden min handler om dem som søker seriøse og langvarige forhold)

Blind-dates via venner kan ofte ende i en pinelig situasjon, men jeg leser at par som har truffet hverandre via venner har en bedre sjanse for et langvarig og godt samliv. (statistikk, visstnok) Det kommer vel an på hvor gode menneskekjennere vennene dine er. (smiler) Venner og familie fungerer forøvrig ypperlig som filter når man nettopp har truffet noen. La din nye venn treffe vennene dine, og se hva de synes, og se hvordan vedkommende er i sosialt lag med folk du kjenner godt. Hvis det skurrer allerede her har du gjerne funnet en komplisert eller kantete person. Kan du leve med det?

Et annet klassisk triks for å sjekke ut en person er å se hvordan de behandler sine foreldre, sine barn, søsken, dyr. Hvis du er alenemor og den nye daten din ikke viser noen interesse for barna dine, ville jeg for eksempel vært veldig skeptisk.

Det handler ikke om å bare finne noen ASAP. Det handler om å finne noen som gir den gode ”ja følelsen” i magen. Er du i tvil er det all grunn til å være varsom. Ta den tiden du trenger for å bli trygg. En god kandidat som er interessert i deg vil være i stand til å vente.

Det er 100 ganger bedre å være single enn å befinne seg i feil forhold. (trust me)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...