Gå til innhold

sprukket cyste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

på mandag begynte jeg og kjenne litt smerter i livmor omerådet, men det var ikke noe ille det kom og gikk. og sånn har det fortsatt til nå, bare at smertene har blitt kraftigere, men det kommer og går fortsatt. var helt fin til langt ut på dagen idag,men så plutselig kom smertehelvete, men nå har det roa seg igjen.

men jeg lurer på når en cyste sprekker, kommer alt på en gang? har ikke hatt noe blod i utfloden, men det har vært mye, men det lukter ikke noe eller noen ting, bare mye og slimete.

Har også vært mye på do (toern) ....

jeg har hatt angst for å gå til gynekologen så har aldri vært der, og vet ikke helt om jeg tør, selv om jeg vet at jeg burde gjøre det. derfor tenkte jeg og høre om noen er har opplevd det samme?

ble litt rotete og knotete innlegg.. men jeg vil veldig gjerne høre om deres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre ingen svar her, men jeg hadde noe liknende for et par uker siden og lurte også på om det kunne være en liten cyste som hadde sprukket. Hos meg ble det aldri voldsomt vondt og jeg er bra igjen nå, men smerten kom fra et område der jeg fikk fjernet en ganske stor cyste i fjor og jeg vet det hadde dannet seg en ny da jeg var til etterkontroll etter operasjonen. Dermed er jeg også nysgjerrig på hva svarene blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du ikke hvor gammel du er. Men når man har eggløsning eller en vanncyste sprekker kan det gjøre veldig vondt. Mange har små vanncyster på eggstokken, som regel er disse uskyldige og følger menssyklussen. Når eggløsningen er der så har mange ekstra mye utflod. Råder deg til og ringe legen og hør hvis det er veldig vondt for det kan være andre ting og som gjør at man har smerter, bl.a blindtarmen eller en betennelse. Vanskelig for andre og stille en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da måtte jeg dra på legevakten idag. klarte ikke å gjennomføre gu, men mest sannsynlig er det bekkenbetennelse. så hvis noen andre har noen lignende symptomer, kom dere til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det samme sier jeg. Det er derfor ikke alltid lurt og spør andre hva ting kan være. Et symptom kan være mange ting. Det ser man med magesmerter har jeg sett. En gyllen regel er at når ting blir for gale er det bedre og ringe lege/legevakten og snakke med de som har kvalifikasjon på ting. får håpe du snart blir bedre :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk mine cysteproblemer gjorde det forferdelig vondt. Kjentes som kniver rett i magen, og det varte noen døgn (jeg håpet jo at det ville gå over, dumme meg)og så måtte jeg til lege og så bar det rett på sykehus til hastetime.

I følge legen kunne det ofte være de små som gjorde mest vondt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Gjest Helena

Hei:P hadde det akkuratt som deg i 2 uker så kom den verste smerten jeg noengang har hatt det var for 2 dager siden den kom. da falt jeg sammen på gulvet hjemme og kjærsten min ringte sykebil. ble henta og kom inn på legevakta i ski, der ville di sende meg hjem selvom hvor mye smerter jeg hadde, for de trodde det ikke var alvorlig. ja hele systen sprekker på en gang , vært på (toern) jeg å men for meg har det vært vanskelig. heller (enern) som er verst, der må jeg flere ganger i timen. liker ikke gynekologen jeg heller, men det er bare noe du må gjøre, de har sett mange (muser) før så det er ikkeno nytt for de :P bare og ta det helt med ro. men ikke regn med og få noe form for smertestillende , det fikk ikke jeg selv hvor mye jeg maste om og få det... håper dette var til hjelp :) PS::: FORBRED DEG PÅ MYYYYE VERRE SMERTER!!!!! FOR DETTE GJØR JÆVLIG VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke hva som kom før jeg satt ute på et utested med en venninne, og jeg plutselig fikk så store smerter i magen at jeg trudde noen hadde knivstukket meg. Jeg begynte å puste, og sa "au.. auau..au auau AUUUUUUU AUUUUUUUUU HJELP!!!!!!!!" høyere og høyere om en annen, jeg fikk ikke puste, magen rev og slet, det føltes som underlivet skulle eksplodere, jeg tisset på meg, fordi jeg bare ble liggende og kave mens vaktene passet på meg, så kom det sykebil, jeg gråt og skrek, det er noe av det mest smertefulle jeg har opplevd. Undersøkelser viste at en stor cyste hadde sprukket, i senere tid har jeg vært til undersøkelser for å passe på at ingen blir så store igjen, eller at jeg får noen i det hele tatt, helst.

FYYYYY det var vondt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...