Gjest Caylee Skrevet 20. august 2010 #1 Del Skrevet 20. august 2010 Hvem har funnet på det der? Hvorfor bedøme folk om hvor pene di er etter "terningskast"? Som om man dømmer en film etter hvor god den er. Det er ikke rart samfunnet er så ille som det er i dag når det eneste folk tenker på er utseende. Jeg har ødelagt tenna mine pågrunnav bulumi som jeg fikk da jeg var 12. Til og med barn før di har kommet i puberteten får spise forstyrelser. Jeg har sett barn i 10års alderen som sminker seg å bruker merkeklær Alt rundt i samfunnet blir dømt etter utseende. Og det eneste folk her på kvinneguiden bryr seg om er utseende jo!! Folk her diskuterer om hvorfor pene folk velger mindre pene osv, hva i ****`? spiller det noen rolle, bare man liker hvarandre. Og folk har forskjellige meninger om hva som er pent. Om 100 år tar vel alle folk plastisk oprasjon for å bli godtatt i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #2 Del Skrevet 20. august 2010 Enig med deg. Livet er vanskelig nok om en ikke skal bli bedømt (nord og ned) av utseendepolitiet i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 20. august 2010 #3 Del Skrevet 20. august 2010 Sånn er livet jenter. Penhetskala eksisterer og den vil aldri forsvinne. Ingen liker deg for den du er i det øyblikket en ser deg. Vi liker alltid det vi ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 20. august 2010 #4 Del Skrevet 20. august 2010 Sånn er livet jenter. Penhetskala eksisterer og den vil aldri forsvinne. Ingen liker deg for den du er i det øyblikket en ser deg. Vi liker alltid det vi ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #5 Del Skrevet 20. august 2010 Jenter kan gjøre noe med det, men velger å gå med strømmen av frykt for å ikke bli likt. Snakk om ryggradsløse fjørkre. lol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 20. august 2010 #6 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jenter kan gjøre noe med det, men velger å gå med strømmen av frykt for å ikke bli likt. Snakk om ryggradsløse fjørkre. lol Hvorfor skal pene jenter gjør noe med det, det er vel de stygge som kan danne en støttegruppe hvis penhetsskala plager de. Jeg er ikke den peneste selv, men liker godt å se på pene mennesker. Det er som vakre blomster du kan ikke noe for det. Endret 20. august 2010 av forward Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 20. august 2010 #7 Del Skrevet 20. august 2010 Hvorfor skal pene jenter gjør noe med det, det er vel de stygge som kan danne en støttegruppe hvis penhetsskala plager de. Jeg er ikke den peneste selv, men liker godt å se på pene mennesker. Det er som vakre blomster du kan ikke noe for det. Wtf? Så du mener at pene mennesker ikke kan være imot penhetskalaen? Og dessutten så får du det til å virke som om jeg er mindre pen fordi jeg er imot penhetskalaen. Hvor i innlegget har jeg sagt at jeg er mindre pen? Jeg syns jeg er helt normal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #8 Del Skrevet 20. august 2010 Wtf? Så du mener at pene mennesker ikke kan være imot penhetskalaen? Og dessutten så får du det til å virke som om jeg er mindre pen fordi jeg er imot penhetskalaen. Hvor i innlegget har jeg sagt at jeg er mindre pen? Jeg syns jeg er helt normal Mja, du er noe hårete da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 20. august 2010 #9 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg er ikke den peneste selv, men liker godt å se på pene mennesker. Det er som vakre blomster du kan ikke noe for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 20. august 2010 #10 Del Skrevet 20. august 2010 Mja, du er noe hårete da. Hårete? Se bilde av meg da hvis du tror jeg er er mega stygg fordi jeg imot penhetsskalaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #11 Del Skrevet 20. august 2010 Hvem er det som er malen på 10'ern på penhetsskalaen egentlig? For skal dette ha noe for seg så må jo alle sammenlignes ut i fra den samme vakre personen. "Du er 5 på skalaen" (kun et eks) - ok, sammenlignet med hvem da? Og ble vi alle sammenlignet med en bestemt person ville jeg likevel fløyet vilt opp og ned langs skalaen mellom 1 og 10 avhengig av hvem som vurderte meg og hvilket utseende de foretrekker. Selv om mange påstår at jammen det er jo noe universalt som er vakkert og målbart, likevel måler vi alle ut fra egne preferanser. Det er bare å se på tråder her inn om norske og utelandske kjendiser, noen syns f.eks. Tone Damli .. er vakker mens andre syns hun ikke er noe pen. Vi måler subjektivt, ikke objektivt og uansett syns jeg sånne skalaer er noe tøys og fanteri som kun er egnet til å få de som ikke er trygge på seg selv til å føle seg enda mer usikker. Nei, jeg snakker ikke for meg selv, jeg er en ganske vanlig dame som er trygg på meg selv og bryr meg i grunnen katten om hvilken ende på skalaen jeg havner. Jeg er fornøyd med meg selv, noen kaller meg pen, andre kaller meg søt og atter andre kaller meg bare ved navnet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 21. august 2010 #12 Del Skrevet 21. august 2010 Wtf? Så du mener at pene mennesker ikke kan være imot penhetskalaen? Og dessutten så får du det til å virke som om jeg er mindre pen fordi jeg er imot penhetskalaen. Hvor i innlegget har jeg sagt at jeg er mindre pen? Jeg syns jeg er helt normal Hei, jeg sier ikke at du er stygg, jeg er ganske sikker på at du er fin å se på. Det jeg mener er at veldig pene mennesker tenker ikke på penhetskala som noe negativt. De fleste liker oppmerksomhet og hvem liker vel ikke å høre "så pen du er i dag". Jeg mener, hvis vi samler stygge og pene i en gruppe hvem vil være mer opptatt av å avskaffe penhetskala (i flertall)? Du trenger ikke bli sure på meg, jeg bare sier sånn som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 21. august 2010 #13 Del Skrevet 21. august 2010 Sånn er livet jenter. Penhetskala eksisterer og den vil aldri forsvinne. Ingen liker deg for den du er i det øyblikket en ser deg. Vi liker alltid det vi ser. Den gjeld vel like mykje for menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 21. august 2010 #14 Del Skrevet 21. august 2010 Den gjeld vel like mykje for menn? JO, spesielt menn. Vi kvinner vil ha pene menn, jojo vil forelsker oss ikke utseende men når vi ser en mann for første gangen hva legger vi merke til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 21. august 2010 #15 Del Skrevet 21. august 2010 Hei, jeg sier ikke at du er stygg, jeg er ganske sikker på at du er fin å se på. Det jeg mener er at veldig pene mennesker tenker ikke på penhetskala som noe negativt. De fleste liker oppmerksomhet og hvem liker vel ikke å høre "så pen du er i dag". Jeg mener, hvis vi samler stygge og pene i en gruppe hvem vil være mer opptatt av å avskaffe penhetskala (i flertall)? Du trenger ikke bli sure på meg, jeg bare sier sånn som det er. Tja, pene jenter kan fort bli enda mer opptatt av den. Hvis du hele livet får høre ting om utseendet ditt, og får virkelig kjenne på kroppen at folk legger godt merke til det og bedømmer deg etter det, så kan du bli veldig opphengt i det og opptatt av å være penest mulig. Tror du kan finne minst like mye usikkerhet hos en 8er som streber mot å bli 9 som hos en som er lavere på skalaen. Plasser en gjeng veldig pene jenter sammen og se konkurranseinstinkt og usikkerhet blomstre. Det er vel forøvrig ingen som tar en slik skala dønn seriøst, alle vet at det er forskjell på folk. Sier en kompis av meg at en dame er en 8 så har han ikke etablert et faktum som jeg også vil være enig i når jeg ser henne, han har bare sagt hva akkurat han synes. At alt slikt skal viskes ut er ikke ønskelig, isåfall måtte alle mennesker sett prikk like ut eller så måtte vi mistet evnen til å sette pris på det estetisk vakre i naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #16 Del Skrevet 21. august 2010 Hvem har funnet på det der? Hvorfor bedøme folk om hvor pene di er etter "terningskast"? Som om man dømmer en film etter hvor god den er. Det er ikke rart samfunnet er så ille som det er i dag når det eneste folk tenker på er utseende. Jeg har ødelagt tenna mine pågrunnav bulumi som jeg fikk da jeg var 12. Til og med barn før di har kommet i puberteten får spise forstyrelser. Jeg har sett barn i 10års alderen som sminker seg å bruker merkeklær Alt rundt i samfunnet blir dømt etter utseende. Og det eneste folk her på kvinneguiden bryr seg om er utseende jo!! Folk her diskuterer om hvorfor pene folk velger mindre pene osv, hva i ****`? spiller det noen rolle, bare man liker hvarandre. Og folk har forskjellige meninger om hva som er pent. Om 100 år tar vel alle folk plastisk oprasjon for å bli godtatt i samfunnet. Prinsessesyndromet er dessverre fakta: kvinner tror de er 7'ere og 10'ere, men de er egentlig bare 2'ere og 3'ere. Alt dette fordi kjekke menn i fylla ville ha sex med de fra byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 24. august 2010 #17 Del Skrevet 24. august 2010 penhetsskala? Ser ikke noe feil med at vi synes vi er pene alle i hop. Men det redegjør ikke for dårlig moral, ufinheter eller mangel på folkeskikk eller "divanykker". Jeg synes faktisk at Janteloven og Bygdedyret er 100000000 ganger verre enn en penhetsskala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 24. august 2010 #18 Del Skrevet 24. august 2010 Hårete? Se bilde av meg da hvis du tror jeg er er mega stygg fordi jeg imot penhetsskalaen Jeg tror h*n refererte til avataren din (ulven) =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. august 2010 #19 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg tror h*n refererte til avataren din (ulven) =) Og den ulven er i alle fall vakker, spør du meg. Tror ikke den hadde blitt finere av å vokse seg "Penhetsskalaen" er et merkelig fenomen, særlig fordi hva vi liker er veldig subjektivt. Jeg var selv i en "gjeng" i ungdomstiden som gjorde at jeg ikke turte å prøve meg på de jeg var forelsket i fordi jeg var redd de ikke var pene nok. Jeg var jo dødsforelska, så de hadde jo lett blitt ansett som bra nok av meg, men det var ikke nok til at jeg turte å stå på egne bein. Jeg tror de fleste vokser seg av det, om det så skjer når de er 17, 25 eller 40. Hvis ikke vil jeg si det vitner om lite livserfaring. Det er ikke noe galt i å like utseendet på mennesker - det er jo en ganske grunnleggende ting. Det handler om å forstå at man ikke skal rangere mennesker etter utseendemessige kvaliteter (eller helst ikke rangere mennesker i det hele tatt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 24. august 2010 #20 Del Skrevet 24. august 2010 Hvem har funnet på det der? Hvorfor bedøme folk om hvor pene di er etter "terningskast"? Som om man dømmer en film etter hvor god den er. Det er ikke rart samfunnet er så ille som det er i dag når det eneste folk tenker på er utseende. Jeg har ødelagt tenna mine pågrunnav bulumi som jeg fikk da jeg var 12. Til og med barn før di har kommet i puberteten får spise forstyrelser. Jeg har sett barn i 10års alderen som sminker seg å bruker merkeklær Alt rundt i samfunnet blir dømt etter utseende. Og det eneste folk her på kvinneguiden bryr seg om er utseende jo!! Folk her diskuterer om hvorfor pene folk velger mindre pene osv, hva i ****`? spiller det noen rolle, bare man liker hvarandre. Og folk har forskjellige meninger om hva som er pent. Om 100 år tar vel alle folk plastisk oprasjon for å bli godtatt i samfunnet. Å si at alle bryr seg om utseendet er vel å generalisere, endel bryr seg jo også f.eks om sosial status, økonomi og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå