Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #41 Del Skrevet 20. august 2010 Er vel en sånn en, jeg da. For jeg har som kriterium at jeg skal være forelska. Og det blir jeg ikke i hvem som helst. Så om dem er "out of my league" får så være. Jeg vet hvor forelska jeg KAN bli. Vil ikke "settle down for anything but butterflies", som de sier i Sex og Singelliv. Det kan være greit å vite at forelskelsen som regel reduseres i både intensitet og frekvens med årene. Dessuten er ikke Sex og Singelliv virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #42 Del Skrevet 20. august 2010 Hva er det du vrøvler om nå? Jeg tror alderssjåvinisme er like utbredt blandt menn som kvinner. Jeg vrøvler om at to individer som er sånn ca like modne og ansvarlig vil passe best i sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredagslunch Skrevet 20. august 2010 #43 Del Skrevet 20. august 2010 Kan noen ta på seg oppgaven å telle over hvor mange ganger Steinar_40 har skrevet "moden" eller "umoden" i innleggene sine? Og så kan vi vedde om det, eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. august 2010 #44 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg tror de har supergod selvtillit, ikke leser tekst, kun ser på bilder og skriver til alle de har lyst til å pule og eller bli sett med på armen. Dette er som jeg skulle skrevet det selv. Jeg har ikke tall på hvor mange mer eller mindre dulgte spørsmål og forslag jeg har fått, fra gutter tidlig i 20-årene til noen menn bortimot 80!! Jeg skal i rettferdighetens navn si at de litt eldre stort sett uttrykker seg høfligere. Så å si daglig får jeg meldinger av typen "Hei sexy, du er deilig". Bildene jeg har både i profilen og albumet er helt alminnelige, ikke noe dristig. Teksten i presentasjonen min er ganske fyldig, beskriver meg og mine interesser i korte trekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 20. august 2010 #45 Del Skrevet 20. august 2010 Det kan være greit å vite at forelskelsen som regel reduseres i både intensitet og frekvens med årene. Dessuten er ikke Sex og Singelliv virkeligheten Det finnes en verden utenfor fylkesgrensene til østfold. I denne verdenen er det så ufattelig mange sannsynlige og usannsynlige variasjoner av mennesker, forhold, liv at de ville gjort ihugga wikipediafans sinnsforvirret. En del av å bli voksen er å ta sjangser, gripe muligheter, ha et åpent sinn slik at man får et videre perspektiv på verden og alle dens variasjoner. Før man kommer dit må man vise ydmykhet og åpenhet for å lære av mennesker med større livserfaring: Uansett hvilken alder de er i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. august 2010 #46 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg vrøvler om at to individer som er sånn ca like modne og ansvarlig vil passe best i sammen. Man kan bli overmoden, vet du, Steinar. og falle fra hverandre. (En metafor) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #47 Del Skrevet 20. august 2010 Folk må selvsagt ønske seg hva de vil 2. Gjør mannfolka det samme? Første setningen der tar liksom bort hele grunnlaget for innlegget ditt. Ja, folk må selvsagt ønske seg hva de vil - og gjøre hva de vil. Vanskeligere er det faktisk ikke. 2. Mannfolka har gjort det i hele menneskets historie. De som er sjåvinister, er de som mener det er et problem om kvinnfolka begynner å gjøre det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #48 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Det finnes en verden utenfor fylkesgrensene til østfold. I denne verdenen er det så ufattelig mange sannsynlige og usannsynlige variasjoner av mennesker, forhold, liv at de ville gjort ihugga wikipediafans sinnsforvirret. En del av å bli voksen er å ta sjangser, gripe muligheter, ha et åpent sinn slik at man får et videre perspektiv på verden og alle dens variasjoner. Før man kommer dit må man vise ydmykhet og åpenhet for å lære av mennesker med større livserfaring: Uansett hvilken alder de er i. Vel, du må tydeligvis innbille deg at jeg ikke vet noe om alle variasjoner som finnes i verden? Men det er altså ikke realistisk å oppleve alle mulige ulike variasjoner selv, det håper jeg du også innser? Og de aller fleste av alle disse variasjonene har man heller intet som helst ønske om å få oppleve. Tvert imot! Like barn leker best (i lengden). Endret 20. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. august 2010 #49 Del Skrevet 20. august 2010 Like barn leker best (i lengden). Dette er nok et fornuftig standpunkt, Steinar, men ikke helt enkelt å etterleve selv kanskje . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. august 2010 #50 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Like barn leker best (i lengden). Like barn trenger ikke ha noe med tilnærmet lik alder å gjøre, det kan ha mer med livsinnstilling å gjøre. Du kan godt være sammen med en som er like gammel som deg og være så ulike i livsinnstilling at forholdet ikke fungerer i lengden. Eller du kan være sammen med en som er ti år yngre og være like på området og derved leve lenge i forholdet. Det er ingen automatikk i at jeg og en mann som er fem år eldre enn meg vil være mer "like barn leker best" enn en mann som er fem år yngre enn meg. Nå håper jeg at du forstår at dette ikke betyr at ingen menn på min alder og opp vil være "like barn leker best", dette er individuelt fra person til person. Endret 20. august 2010 av Prøvekandidat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #51 Del Skrevet 20. august 2010 Dette er nok et fornuftig standpunkt, Steinar, men ikke helt enkelt å etterleve selv kanskje . Nei, det er faktisk et problem. Mennesker som er ulik en selv kan være fascinerende nettopp fordi de er ulik en selv. Men blir man da altfor ulike, så er det bare snakk om tid før alt går til helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #52 Del Skrevet 20. august 2010 Like barn trenger ikke ha noe med tilnærmet lik alder å gjøre, det kan ha mer med livsinnstilling å gjøre. Du kan godt være sammen med en som er like gammel som deg og være så ulike i livsinnstilling at forholdet ikke fungerer i lengden. Eller du kan være sammen med en som er ti år yngre og være like på området og derved leve lenge i forholdet. Det er ingen automatikk i at jeg og en mann som er fem år eldre enn meg vil være mer "like barn leker best" enn en mann som er fem år yngre enn meg. Nå håper jeg at du forstår at dette ikke betyr at ingen menn på min alder og opp vil være "like barn leker best", dette er individuelt fra person til person. Forutsatt at man holder seg innenfor +/- en halv generasjon (ca 10 år), så tenker jeg at det kan fungere bra hvis man er så heldig og treffer på (en av) "den rette". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #53 Del Skrevet 20. august 2010 Ingenting forundrer meg i denne verden. Det finnes så mange merkelig folk at man kan bli helt matt av mindre. Men jeg tror det er smart og fornuftig med ikke for stor aldersforskjell, ellers blir det fort kulturkrasj. Ulike generasjoner går ikke i sammen i lengden. Merkelig folk ja...og det kommer fra deg Ulike generasjoner kan gå fint i lengden. Tror ikke vi bør generalisere her og lage en sannhet for folk flest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #54 Del Skrevet 20. august 2010 Like barn trenger ikke ha noe med tilnærmet lik alder å gjøre, det kan ha mer med livsinnstilling å gjøre. Du kan godt være sammen med en som er like gammel som deg og være så ulike i livsinnstilling at forholdet ikke fungerer i lengden. Eller du kan være sammen med en som er ti år yngre og være like på området og derved leve lenge i forholdet. Det stemmer jo...du sier en del bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. august 2010 #55 Del Skrevet 20. august 2010 Merkelig folk ja...og det kommer fra deg Ulike generasjoner kan gå fint i lengden. Tror ikke vi bør generalisere her og lage en sannhet for folk flest. Det er en sannhet for folk flest. Men det finnes alltid unntak ifra enhver regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 21. august 2010 #56 Del Skrevet 21. august 2010 2. Mannfolka har gjort det i hele menneskets historie. De som er sjåvinister, er de som mener det er et problem om kvinnfolka begynner å gjøre det samme. Applaus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #57 Del Skrevet 21. august 2010 Mddelaldrende kvinner på 28-30 er fæle mens menn over 40 blir kjekkere og kjekkere for hvert år som går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #58 Del Skrevet 21. august 2010 Dessuten er ikke Sex og Singelliv virkeligheten Hvis du vil at serien skal bli virkelighet, kan den bli det;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. august 2010 #59 Del Skrevet 21. august 2010 Mddelaldrende kvinner på 28-30 er fæle mens menn over 40 blir kjekkere og kjekkere for hvert år som går. Du Ts må være veldig ung for å kalle kvinner rundt 30 og under for middelaldrende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #60 Del Skrevet 21. august 2010 Du Ts må være veldig ung for å kalle kvinner rundt 30 og under for middelaldrende! Nix. Jeg er nå i midten av tredveåra og definitivt middelaldrende, men det ble jeg allerede for en seks-sju år siden. Det er en misforståelse at denne fasen begynner ved førtiårsalderen, i virkeligheten blir den innledet langt tidligere. Men mange vegrer seg for å innse dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå