Gå til innhold

Nettdating igjen: Er middelaldrende kvinner alderssjåvinister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvis

Det jeg skrev var at "ung" til sinns KAN bety at man er naiv og tankeløs. Det finnes utrolig mange tankeløse folk i denne verden dessverre.

Og det samfunnet vi lever i nå vil jeg påstå er sterkt preget av et realisere-seg-selv og opplevelse-hysteri deluxe! Folk klarer ikke å sitte rolig ett sekund fordi det er så kjedelig. Helt sykt spør du meg.

Reise rundt og stresse seg ihjel for å stå i kø absolutt overalt, er jo veldig fristende - eller ikke.

Nei, skal jeg reise så skal det være på rett sted til rett tid. Dvs. når ingen andre tullinger er der. Da får man ro til å virkelig oppleve noe.

Du har ikke så mye positivt å si om andre mennesker, det er stort sett en negativ vinkling på det meste fra din kant. Må være fælt å leve i en verden hvor man er helt alene om å være oppegående, fornuftig og realistisk.

Også her handler det om hvordan man tar det. Ja, det finnes tankeløse, dumme, ufornuftige, stressende, materalistiske, naive osv. folk her i verden, men det finnes også mange andre som ikke er noen av delene. Begynner man å tenke positivt og legge merke til det positive som skjer så vil man bli mer positiv selv også, tenker jeg. Og det betyr ikke at vi er naive og ikke realistiske, vi vet at alt ikke er bra og jeg for min del prøver å gjøre noe der jeg kan. Vi velger selv hva vi ønsker å fokusere på, ønsker man å få bekreftet at verden er et begredelig sted med bare begredelige folk så ser man bare det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skriver du ung i anførselstegn?

Det er milevid forskjell på å være ung til sinns, og å være barnslig, umoden og tankeløs. Du setter stadige likhetstegn mellom helt forskjellige saker.

Hvorvor mener du at folk som er unge til sinns står i kø, hvor står de i kø? på bussen? Dersom jeg står i busskø, er jeg ung til sinns.

Bestill deg en ferie du, Steinar, og kom deg bort fra hverdagen litt.

Hvis du reiser på ferie til de mest populære stedene, da er du "ung" til sinns.

Eller en "sau" eller tulling som jeg ofte tenker meg dem ;) hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke så mye positivt å si om andre mennesker, det er stort sett en negativ vinkling på det meste fra din kant. Må være fælt å leve i en verden hvor man er helt alene om å være oppegående, fornuftig og realistisk.

Det finnes sikkert mange folk som er oppegående, fornuftige og realistiske. Problemet er at det finnes enda mange flere som ikke er det. Og derfor er det ikke ofte man er så heldig og treffer på en av de førstnevnte dessverre.

Også her handler det om hvordan man tar det. Ja, det finnes tankeløse, dumme, ufornuftige, stressende, materalistiske, naive osv. folk her i verden, men det finnes også mange andre som ikke er noen av delene. Begynner man å tenke positivt og legge merke til det positive som skjer så vil man bli mer positiv selv også, tenker jeg. Og det betyr ikke at vi er naive og ikke realistiske, vi vet at alt ikke er bra og jeg for min del prøver å gjøre noe der jeg kan. Vi velger selv hva vi ønsker å fokusere på, ønsker man å få bekreftet at verden er et begredelig sted med bare begredelige folk så ser man bare det negative.

Til din informasjon så ser jeg altså ikke bare det negative i verden :)

Men at menneskeheten har store utfordringer, det er det ingen som helst tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg må le av deg, Steinar. Du unngår konsekvent å svare, men bare virrer sammen noen latterlige påstander som ikke har noe med det som siteres å gjøre.

Jeg reiser ikke på ferie til "populære" steder. Jeg reiser til steder jeg har lyst til å dra til, hvor jeg enten har venner, eller ikke har vært og er nysgjerrig på.

Jeg har fortsatt kontakt med folk i flere land, som jeg har kjent siden jeg var tenåring. Når vi treffes drar vi gjerne i fornøyelsesparker, eller jammer sammen, gamle låter vi spilte sammen da vi var fjortiser. Vi leker og koser oss og har det moro. Og snakker om livets vederverdigheter. Jeg vil betegne oss alle unge til sinns, men modne i livserfaring, begge begrepene helt uten anførselstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes sikkert mange folk som er oppegående, fornuftige og realistiske. Problemet er at det finnes enda mange flere som ikke er det. Og derfor er det ikke ofte man er så heldig og treffer på en av de førstnevnte dessverre.

Til din informasjon så ser jeg altså ikke bare det negative i verden :)

Men at menneskeheten har store utfordringer, det er det ingen som helst tvil om.

Merkelig, Stony, jeg treffer faktisk stort sett oppegående, fornuftige og realistiske mennesker. Kanskje det er fordi jeg er det selv, og tiltrekker meg disse. Og kansje det er du som tiltrekker deg mennesker som er dumme og negative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Min bestemor på 93 har begrenset tid igjen å leve, men det hindrer henne ikke i å planlegge turer både hit og dit. Hun kommer i min datters konfirmasjon sier hun, det er forsatt noen år igjen til det men hun regner med å komme, da er hun enda nærmere 100 år. :) Hun setter seg ikke ned og tenker at "nei, jeg kan ikke komme i konfirmasjonen for da er jeg sikkert død". Så lenge hun lever og føler seg frisk så reiser hun rundt til barn og barnebarn. Hun er realistisk, hun vet at hun ikke har så mange år igjen men hun velger å fokusere på det som er positivt og det er at så lenge hun orker så skal hun gjøre som hun vil, reise dit hun vil.

Det er sånn jeg håper at jeg vil være også, men jeg vet også at det avhenger av helsa og jeg vet også at det ikke er sikkert at jeg blir så gammel som 93. Det får jeg ikke gjort noe med og derfor fokuserer jeg på det jeg kan få gjort mens jeg lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg må le av deg, Steinar. Du unngår konsekvent å svare, men bare virrer sammen noen latterlige påstander som ikke har noe med det som siteres å gjøre.

Jeg reiser ikke på ferie til "populære" steder. Jeg reiser til steder jeg har lyst til å dra til, hvor jeg enten har venner, eller ikke har vært og er nysgjerrig på.

Jeg har fortsatt kontakt med folk i flere land, som jeg har kjent siden jeg var tenåring. Når vi treffes drar vi gjerne i fornøyelsesparker, eller jammer sammen, gamle låter vi spilte sammen da vi var fjortiser. Vi leker og koser oss og har det moro. Og snakker om livets vederverdigheter. Jeg vil betegne oss alle unge til sinns, men modne i livserfaring, begge begrepene helt uten anførselstegn.

Bare for å ha sagt det, så er altså dette IKKE et personangrep. Du ser det sikkert sånn, men jeg ser på dette helt generelt egentlig, som vil gjelde for alle med samme type av livsstil som din.

Min påstand er altså at en slik livsstil du beskriver over, ikke er moden. Med andre ord, du (og alle tilsvarende) passer til å være singel inntil du (og dine behov) endrer innstilling og livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Bare for å ha sagt det, så er altså dette IKKE et personangrep. Du ser det sikkert sånn, men jeg ser på dette helt generelt egentlig, som vil gjelde for alle med samme type av livsstil som din.

Min påstand er altså at en slik livsstil du beskriver over, ikke er moden. Med andre ord, du (og alle tilsvarende) passer til å være singel inntil du (og dine behov) endrer innstilling og livsstil.

He he, dette gjorde mannen og jeg også, enten hver for oss eller sammen, for det meste sammen med gode nye og gamle venner. :) Det er lov å ha det gøy fordi om man er gift og godt voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm? Jeg tar det ikke som personlig angrep, men du siterer stadig meg, så da svarer jeg for meg. Og da finner du noe annet å herje med.

Hva vet du om min livsstil, og hva er det med min livsstil som passer til å være singel, tenker du?

Jeg tenker vel motsatt at når jeg er singel, så gjør jeg de tingene som jeg kanskje ikke hadde fått gjort om jeg ikke var det. Altså jeg lever det livet jeg har nå. Og gleder meg over slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke de med lik innstilling inngå et parforhold isåfall? Så kan de reise på tur og være unge til sinns sammen? Hvorfor lage så stor sak ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, dette gjorde mannen og jeg også, enten hver for oss eller sammen, for det meste sammen med gode nye og gamle venner. :) Det er lov å ha det gøy fordi om man er gift og godt voksen.

Ja, det er helt greit å ha det gøy, bare det ikke blir en nevrose å MÅTTE ha det gøy absolutt hele tiden. Dette har blitt en folkesykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar: du drar på ferier til sånne steder hvor man står i kø, som alle drar til som er populære.

Kate: Nei, jeg drar og besøker venner fra ungdomstiden.

Steinar: med en sånn livsstil bør du være singel!

Steinar, kan du fortelle meg sammenhengen her. Eller er du så god til å misforstå alt? og ikke kommunisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt greit å ha det gøy, bare det ikke blir en nevrose å MÅTTE ha det gøy absolutt hele tiden. Dette har blitt en folkesykdom.

Tror vel snarere det er blitt en Steinar-sykdom å MÅTTE forvente at livet går til helvete.

Det er stor forskjell på å kose seg med småting i livet, enn å være panisk på å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke de med lik innstilling inngå et parforhold isåfall? Så kan de reise på tur og være unge til sinns sammen? Hvorfor lage så stor sak ut av det?

Sikkert. Like barn leker best. Som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert. Like barn leker best. Som vanlig.

Så da kan vi fastslå at to mennesker som har en livsstil hvor de ønsker å besøke venner i utlandet kan ha et velfungerende forhold alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Kan du slappe av, det er mest hverdager i mitt liv også og derfor gjelder det å ha det gøy mens man kan. Det er ikke en folkesykdom å kunne leve livet og ha det gøy, det er en nødvendighet for å kunne holde ut alle hverdagene, både alvor og moro må det være i livet. Nevrose du? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar: du drar på ferier til sånne steder hvor man står i kø, som alle drar til som er populære.

Kate: Nei, jeg drar og besøker venner fra ungdomstiden.

Steinar: med en sånn livsstil bør du være singel!

Steinar, kan du fortelle meg sammenhengen her. Eller er du så god til å misforstå alt? og ikke kommunisere?

Jeg ville foretrukket å ikke trekke inn personlige kommentarer, men kan noen fortelle meg hva som viser at en person er klar for et seriøst parforhold med denne livsstilen:

"Når vi treffes drar vi gjerne i fornøyelsesparker, eller jammer sammen, gamle låter vi spilte sammen da vi var fjortiser. Vi leker og koser oss og har det moro. Og snakker om livets vederverdigheter."

Jeg ser det nemlig ikke. Uten at det på noen som helst måte er min sak. Men poenget her var altså livsstil og om man passer best som singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...