Gå til innhold

Nettdating igjen: Er middelaldrende kvinner alderssjåvinister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På nettet florerer det av norske kvinner i - hva skal jeg si - noe fremskreden alder som søker seg yngre menn, gjerne LANGT YNGRE MENN. F.eks. oppgir kvinner som er i starten eller midten av førtiåra at de søker menn mellom ca. 27-35. Dette dreier seg ikke om spredte tilfeller her og der. Neida, de er mange nok til at vi snakker om en tendens, det er i alle fall mitt inntrykk uten at jeg har finregnet på det. Om de er ute etter rene seksuelle forhold eller kjæreste vet jeg ikke, men siden dette foregår på straighte datingtjenester så er det vel ikke urimelig å anta at de kunne tenke seg noe seriøst og langvarig.

Folk må selvsagt ønske seg hva de vil, men jeg innrømmer at jeg synes det er komisk med kvinner som oppgir alderskriterier jeg ikke kan oppfylle når de samme damene er sju år eldre enn meg eller mer! Hallo, hva med en reality-check!

Tre spørsmål:

1. Er dette en ny trend?

2. Gjør mannfolka det samme?

3. Funker det? Dvs. biter mange på kroken? Og blir det kjæresteforhold ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannfolka gjør det samme, ja. Da jeg var på nettdating så jeg veldig ofte at menn i 40-årene søkte kvinner fra typisk 25-39 år.

Så det er helt greit at kvinner gjør det samme, selv om jeg aldri gjorde det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennene jeg la merke til på nettet søkte kvinner som var opptil fem år yngre enn dem, gjerne fra femten år yngre.

Min målgruppe var tydeligvsi aldersgruppen 48 til 65 år, og siden jeg på generell basis syns det er litt mye, så måtte jeg bare gi meg på nettet. Selv om jeg presiserte 33 til 46, ikke ute etter elsker, osv. Så var det de henvendelsene jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting forundrer meg i denne verden. Det finnes så mange merkelig folk at man kan bli helt matt av mindre.

Men jeg tror det er smart og fornuftig med ikke for stor aldersforskjell, ellers blir det fort kulturkrasj. Ulike generasjoner går ikke i sammen i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 års forskjell er ikke mye, ikke for meg i hvert fall og fler jeg kjenner. Eks-mannen min var 6 år yngre enn meg. Jeg har ikke vært sammen med en mann som har vært eldre enn 40 og jeg er 45. Som regel blir jeg sjekket opp av menn som er 35+. De vet ikke alderen min da og blir overrasket når jeg sier hvor gammel jeg er, og som regel positivt. Jeg har satt alderskriteriet 35-49 på datingsiden jeg er på, ti år yngre og bare 4 år eldre enn meg.

Jeg vil gjerne ha en yngre mann, men ikke over ti år yngre, det blir kanskje for mye. Og hvorfor kan ikke kvinner ønske seg en yngre når menn gjør det. Kriteriet mitt er at de ikke skal ha fler barn siden jeg ikke skal ha fler.

Men det er kanskje en ny trend. I forhold til en og to generasjoner før oss så er vi mer opptatt av utseende, holde oss i form og vi ser bedre ut. Dette gjør at vi har fler valgmuligheter, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når en lubben skalla mann på 65, prøver seg på ei forholdsvis ung, fresh og tiltrekkende dame som er 30 år yngre, da lurer jeg på hvor selvtilliten deres kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når en lubben skalla mann på 65, prøver seg på ei forholdsvis ung, fresh og tiltrekkende dame som er 30 år yngre, da lurer jeg på hvor selvtilliten deres kommer fra.

Manglende selvinnsikt og realistisk sans.

Kan jo være at de tror at alle kvinner er prostituerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har supergod selvtillit, ikke leser tekst, kun ser på bilder og skriver til alle de har lyst til å pule og eller bli sett med på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har supergod selvtillit, ikke leser tekst, kun ser på bilder og skriver til alle de har lyst til å pule og eller bli sett med på armen.

Amen.

Forøvrig syns jeg ikke det er noe dummere om kvinner først i førstiåra ønsker seg noen som er ti år yngre enn at menn på samme alder gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye på nettdating. Siden jeg liker menn som er melom fire og ti år eldre enn meg,er det også det somm framkommer av profilen min. Jeg er altså pk i alders-spennet jeg søker.

Så kommer problemet. Det er svært få velholdte menn i den aldersgruppen jeg søker. Småfeite og utrente. Sukk.

Mange yngre menn tar kontakt, men det hjelper jo ikke når jeg synes de er uinterressante.

Jeg kan godt forstå at kvinner som holder seg godt, vil ha yngre menn. Ser ingenting galt i det. Derimot synes jeg det er overtramp å ta kontakt med noen, når man er langt utenfor det de søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen.

Forøvrig syns jeg ikke det er noe dummere om kvinner først i førstiåra ønsker seg noen som er ti år yngre enn at menn på samme alder gjør det samme.

Ulempen med dette vil være at menn ofte blir betydelig senere modne enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Fordelen er at menn dør først-

:ler:

Hvis du ønsker å ha en mann ved din side til du dør så skal du velge en yngre mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det var mer som en kommentar til Steinars evige problematisering. Min mor og far skiller fem år, de klarer seg bra de. Pappa er ikke særskilt umoden....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er at menn dør først-

:ler:

Hvis du ønsker å ha en mann ved din side til du dør så skal du velge en yngre mann...

Det finnes ingen garantier når det gjelder hvor lenge man lever uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulempen med dette vil være at menn ofte blir betydelig senere modne enn kvinner.

Den modningen skjer nå uansett så sent at om man skulle vente på det så ville påkrevd forskjell være gigantisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

:ler: Det var mer som en kommentar til Steinars evige problematisering. Min mor og far skiller fem år, de klarer seg bra de. Pappa er ikke særskilt umoden....

Hvorfor leve ha et godt liv når man kan problematisere det :)

En venninne er gift med en mann som er syv år yngre enn henne og det har fungert bra i mange år det, han er ikke spesielt umoden og det har han igrunnen aldri vært. Kjenner eldre karer som er betydelig mer umoden enn han.

Og så er det en tidligere kollega som er gift med en som er 11 år yngre enn henne, de har også vært gift i noen år. Umodenhet er heller ikke det som kjennetegner han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den modningen skjer nå uansett så sent at om man skulle vente på det så ville påkrevd forskjell være gigantisk :ler:

hehe Ja, mange vil jo påstå at mannfolk aldri blir voksne ;)

Og det er faktisk noe i det også.

Men jeg tror jeg trygt kan påstå at en mann som ikke har passert 30 år, ofte vil ha en god del igjen i modningsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...