Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #1 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei! Alle fårikål oppskriftene jeg har lest sier at det skal serveres på VARME tallerkner. Hvorfor er det så viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 2. oktober 2003 #2 Del Skrevet 2. oktober 2003 Er vel for at maten ikke skal bli så fort kald.......men gjør nå aldri d selv da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. oktober 2003 #3 Del Skrevet 2. oktober 2003 Er det ikke slik det "skal" gjøres med all mat da? (Unntatt kald laks.. ) Har aldri gjort det selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. oktober 2003 #4 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er vel spesielt litt fet mat (som fårikål) som skal serveres på varme tallerkener, slik at ikke fettet i maten skal stivne og bli særdeles uappetittelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 2. oktober 2003 #5 Del Skrevet 2. oktober 2003 Maten stivner jo ikke helt med en gang da. Jeg har faktisk aldri opplevd at fettet i fårikålen (og sausen) stivner mens man spiser selv om man bruker kalde tallerkner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 2. oktober 2003 #6 Del Skrevet 2. oktober 2003 Maten stivner jo ikke helt med en gang da. Jeg har faktisk aldri opplevd at fettet i fårikålen (og sausen) stivner mens man spiser selv om man bruker kalde tallerkner. Hvis noen har misforstått og satt tallerknene i fryser'n istedet kanskej... :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 2. oktober 2003 #7 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er forskjell på fett og fett; mettet og umettet fett. Fårefett stivner fort. Og er uappettelig, ja! Olivenolje, som er rent fett, stivner ikke på samme måte, det er mye umettede fettsyrer i. Det er ikke så viktg å holde slikt fett varmt og fristende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 2. oktober 2003 #8 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis jeg skal ha middagsselskap serverer jeg alltid maten på varme tallerkner. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 2. oktober 2003 #9 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis jeg skal ha middagsselskap serverer jeg alltid maten på varme tallerkner. Mae Hvordan varmer du dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 2. oktober 2003 #10 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvordan varmer du dem? I kokende vann, men du kan også varme dem i ovn bare de tåler det. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 2. oktober 2003 #11 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis noen har misforstått og satt tallerknene i fryser'n istedet kanskej... :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 2. oktober 2003 #12 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis noen har misforstått og satt tallerknene i fryser'n istedet kanskej... :o :o :o Martiniglassene skal i frysen. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 2. oktober 2003 #13 Del Skrevet 2. oktober 2003 I kokende vann, men du kan også varme dem i ovn bare de tåler det. Mae Ok. Takk for tips. Dette må prøves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 2. oktober 2003 #14 Del Skrevet 2. oktober 2003 Mamma serverer alltid pinnekjøtt åp varme talelrkner, av samme grunn. Fårefett blir fort stivt. Maten hentes opp bare litt av gangen, oppbevares under lokk, og serveres på varme fat (fra ovnen, eller ett fra oppvaskmaskina, mine foreldre har et juleservise som tåler det) Virker naturlig at også fårikål skal serveres slik (men det har jeg vel strengt tatt aldri spist, så der har jeg ingen erfaring) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 5. oktober 2003 #15 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvis jeg skal ha middagsselskap serverer jeg alltid maten på varme tallerkner. Mae Riktig; slik skal d gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. oktober 2003 #16 Del Skrevet 6. oktober 2003 Beste måten å varme talerkner på er å passe på at oppvaskmaskinen er ferdig rett før man skal bruke talerknene, da er de akkurat passe varme Dersom man bruker et fint festservise som er sjelden i bruk kan det jo være greit å kjøre et skylleprogram slik at en får vekk eventuelt støv. Ellers fungerer selvfølelig varmt vann glimrende, men man får også kjøpt egne talerkenvarmere til hjemmebruk (minre variant av det som brukes på restauranter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. oktober 2003 #17 Del Skrevet 6. oktober 2003 Mange oppvaskmaskiner har et tørkeprogram som egner seg ypperlig til å varme tallerkner. Sett tallerknene i maskinen som om du skulle vaske opp og sett på tørkeprogrammet. Etter ca. 6 min. er de perfekt varmet. Så lenge de tåler oppvaskmaskin (Og det gjør jo det meste i våre dager...) er ikke dette noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå