Gå til innhold

Å bruke nåværende arbeidsgiver som referanse


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er litt i tvil om jeg skal oppføre min nåværende arbeidsgiver som referanse når jeg søker på ny jobb et annet sted. Jeg er sikker på at de vil omtale meg positivt, men jeg synes det er litt ekkelt å vise at jeg ønsker å slutte, særlig hvis jeg ikke får den jobben jeg søker på.

Hvilke erfaringer har dere andre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som intervjuer deg vil nok gjerne prate med din nåværende arbeidsgiver ja. Spesielt hvis du har jobbet der noen år.

Forslå at de kun ringer nåværende arbeidsgiver hvis du er vurdert som den beste kandidaten samt at de varsler deg først slik at du får forberedt sjefen din. Mange ber om dette og de fleste intervjuere aksepterer denne betingelsen.

Husk å skaffe deg andre referanser i tillegg.

Og lykke til!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de jobbene jeg har søkt har jeg ikke påført nåværende arbeidsgiver. Kommer jo litt an på hvor lenge du har vært der og hvor mange andre du har. Så kan du jo finne noen du stoler på evnt. - ikke nødvendigvis nærmeste sjef.

For jeg skjønner godt at du ikke vil at nåværende jobb skal vite at du søker jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg søkte på ny jobb her for en tid siden.

Jeg fortalte til min sjef at jeg hadde søkt på jobben.

Sa også at det ikke hadde noe med arbeidsplassen å gjøre men at jeg syntes stillingen så interessant og utfordrende ut. "Åh, det er jo akkurat en slik stilling du har lyst på !" sa hun.

Nå er det ikke ofte jeg søker på jobber og når jeg søker må de være mer attraktive enn der jeg er nå.

Ville ikke fortalt det dersom jeg søkte i hytt og dyne for å komme meg bort fra arbeidsplassen.

DA ville jeg brukt Litago metoden ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...