Tabris Skrevet 24. august 2010 #21 Del Skrevet 24. august 2010 Er dette et forsøk på å "hitle" debatten, eller er det bare et arbeidsuhell? Ingen av delene. Det er en observasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. august 2010 #22 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Ingen av delene. Det er en observasjon. Islam er ikke en rase, vet du. Det er en ideologi. Om muslimen heter Trond Ali Lindstad eller Ali Ben-Reddik, er et fett for meg. Jeg kritiserer ideologien hans, ikke rasen. At det oftest er sammenfall mellom avstamning og religion i dette tilfellet, gjør at enkelte ikke ser forskjellen, og det gjør at enkelte andre føler seg fristet til å spille rasismekortet. Endret 25. august 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 25. august 2010 #23 Del Skrevet 25. august 2010 Islam er ikke en rase, vet du. Det er en ideologi. Om muslimen heter Trond Ali Lindstad eller Ali Ben-Reddik, er et fett for meg. Jeg kritiserer ideologien hans, ikke rasen. At det oftest er sammenfall mellom avstamning og religion i dette tilfellet, gjør at enkelte ikke ser forskjellen, og det gjør at enkelte andre føler seg fristet til å spille rasismekortet. Det er mye intelligens i det lille hodet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. august 2010 #24 Del Skrevet 25. august 2010 Det er mye intelligens i det lille hodet ditt. Takk for det. Pent av deg. Jeg mener selv at det er for lite. Men hvis man gjør en hederlig innsats, så kan man øke sitt tilfang av både kunnskap og tenkeevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. august 2010 #25 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg er helt enig i at hitling av debatten bare er meningsløst og lite konstruktivt. Men vi må ikke bli så opphengt i hitling og "rasismekortet" at vi ikke kan trekke frem likheter når vi ser det. Det blir like feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. august 2010 #26 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg er helt enig i at hitling av debatten bare er meningsløst og lite konstruktivt. Men vi må ikke bli så opphengt i hitling og "rasismekortet" at vi ikke kan trekke frem likheter når vi ser det. Det blir like feil. Sant nok. Men det er store forskjeller, også. F.eks tror jeg ikke at man hadde jødiske terroraksjoner med bomber og granater, ei heller forsøk fra jødiske organisasjoner på å kvele det som evt måtte ha vært av pressefrihet (det var kanskje ikke så bra stelt på den fronten, uansett) eller bygging av monumentale jødiske gudshus med støtte fra en jødisk stat med nær sagt ubegrensede ressurser. Og folk som påberopte seg å representere den sanneste og mest rendyrkede jødedom hadde vel heller ikke kapret noen fly og smeiset dem inn regjeringsbygg eller forretningsstrøk. For å bekjempe jødedommens fiender. Den skepsis Vesten etter hvert har overfor muslimer, er ganske berettiget. Ikke av den jevne muslims handlinger, riktignok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. august 2010 #27 Del Skrevet 25. august 2010 Selvsagt er det forskjeller også. Store forskjeller. Men jeg ser også likheter, fordi mistilliten, frykten og hatet blir generalisert til alle som bekjenner seg til en religion, i stedet for å legge fokus på de gruppene som faktisk er problemet. Det synes jeg er skremmende. Men nå har jeg egentlig gitt opp hele muslimdebatten. Det har gått for langt, jeg tror ikke vi kan stoppe denne ballen fra å rulle nå. Jeg er sliten og lei, det er de samme rundene hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #28 Del Skrevet 25. august 2010 En god muslim er en død muslim. Årsaken til at noen ikke-muslimer har begynt å tenke slik, er fordi de har oppfattet beskjeden fra Koranen: En god vantro er en død vantro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. august 2010 #29 Del Skrevet 25. august 2010 Selvsagt er det forskjeller også. Store forskjeller. Men jeg ser også likheter, fordi mistilliten, frykten og hatet blir generalisert til alle som bekjenner seg til en religion, i stedet for å legge fokus på de gruppene som faktisk er problemet. Det synes jeg er skremmende. Men nå har jeg egentlig gitt opp hele muslimdebatten. Det har gått for langt, jeg tror ikke vi kan stoppe denne ballen fra å rulle nå. Jeg er sliten og lei, det er de samme rundene hver gang. Litt av problemet med muslimer som blir islamister og jihadister, er at de ser ikke ut til å skille seg nevneverdig fra "normale" muslimer. "Våre" ekstremister har iallfall anstendighet til å uniformere seg med snauskaller eller liksminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. august 2010 #30 Del Skrevet 26. august 2010 Årsaken til at noen ikke-muslimer har begynt å tenke slik, er fordi de har oppfattet beskjeden fra Koranen: En god vantro er en død vantro. I rest my case. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forward Skrevet 27. august 2010 #31 Del Skrevet 27. august 2010 Litt av problemet med muslimer som blir islamister og jihadister, er at de ser ikke ut til å skille seg nevneverdig fra "normale" muslimer. "Våre" ekstremister har iallfall anstendighet til å uniformere seg med snauskaller eller liksminke. Og endelig kom vi fram til dette. Det nettopp det, at de ikke skiller seg. Jeg er så møkka lei av disse idiotiske muslimer som ikke har peiling på hva de snakker om. Og tolker Koranen på feil måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå