Gjest Bella_ Skrevet 17. august 2010 #21 Del Skrevet 17. august 2010 Ts ikke tenk på det en gang.Han er snill nå ja,men du har ikke levd et liv med han i AFGANISTAN.Hvor kvinner blir diskriminert til de grader.Håper virkelig ikke du velger å flytte.Da velger du å grave din egen grav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #22 Del Skrevet 17. august 2010 familien er ikke så stor der er bare han der nede, men han er veldig snill og veldig glad i meg, problemet er samfunnet..det nede Har han bodd her i Norge? Eller har du møtt han på annen måte? Har han bodd her, har han jo et begrep om hva vår kultur og kvinnesyn er. Så det er godt mulig han er både grei og snill. Men der nede må han likevel behandle deg som de andre mennene behandler sine kvinner. Ellers mister han ære, og det blir det gjerne konsekvenser av for han....og kanskje også deg. Så han kommer nok ikke til å være helt sånn som du kjenner han i dag. Flytter du dit ned, MÅ du oppføre deg i henhold til kulturen der, altså som de andre kvinnene gjør. Det er ikke rom for noe annet. I tillegg blir du som sagt utsatt for ekstra fare fordi du er hvit og vestlig. Du kan bli bortført, nettopp for å øve press på de vestlige landene som deltar der. Og sjansen for at det vil skje er STOR. Du må se i øynene at du kan bli drept der nede. Det er så og si ingen hvite, vestlige kvinner der, så du kommer til å være veldig utsatt. Fordi du er uten beskyttelse. De vestlige kvinnene som er der, tilhører gjerne forsvaret, og de er selvsagt i en mindre utsatt posisjon enn deg. En hører jo stadig om at hjelpearbeidere blir bortført i krigsherjede land. De er jo gjerne flere sammen, så du kan jo tenke deg hvor farlig det blir for deg, som er alene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #23 Del Skrevet 17. august 2010 Har han bodd her i Norge? Eller har du møtt han på annen måte? Har han bodd her, har han jo et begrep om hva vår kultur og kvinnesyn er. Så det er godt mulig han er både grei og snill. Men der nede må han likevel behandle deg som de andre mennene behandler sine kvinner. Ellers mister han ære, og det blir det gjerne konsekvenser av for han....og kanskje også deg. Så han kommer nok ikke til å være helt sånn som du kjenner han i dag. Flytter du dit ned, MÅ du oppføre deg i henhold til kulturen der, altså som de andre kvinnene gjør. Det er ikke rom for noe annet. I tillegg blir du som sagt utsatt for ekstra fare fordi du er hvit og vestlig. Du kan bli bortført, nettopp for å øve press på de vestlige landene som deltar der. Og sjansen for at det vil skje er STOR. Du må se i øynene at du kan bli drept der nede. Det er så og si ingen hvite, vestlige kvinner der, så du kommer til å være veldig utsatt. Fordi du er uten beskyttelse. De vestlige kvinnene som er der, tilhører gjerne forsvaret, og de er selvsagt i en mindre utsatt posisjon enn deg. En hører jo stadig om at hjelpearbeidere blir bortført i krigsherjede land. De er jo gjerne flere sammen, så du kan jo tenke deg hvor farlig det blir for deg, som er alene der. Hun er jo ikke hvit.Har oppvokst i Norge,men er ikke HVIT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #24 Del Skrevet 17. august 2010 Har han bodd her i Norge? Eller har du møtt han på annen måte? Har han bodd her, har han jo et begrep om hva vår kultur og kvinnesyn er. Så det er godt mulig han er både grei og snill. Men der nede må han likevel behandle deg som de andre mennene behandler sine kvinner. Ellers mister han ære, og det blir det gjerne konsekvenser av for han....og kanskje også deg. Så han kommer nok ikke til å være helt sånn som du kjenner han i dag. Flytter du dit ned, MÅ du oppføre deg i henhold til kulturen der, altså som de andre kvinnene gjør. Det er ikke rom for noe annet. I tillegg blir du som sagt utsatt for ekstra fare fordi du er hvit og vestlig. Du kan bli bortført, nettopp for å øve press på de vestlige landene som deltar der. Og sjansen for at det vil skje er STOR. Du må se i øynene at du kan bli drept der nede. Det er så og si ingen hvite, vestlige kvinner der, så du kommer til å være veldig utsatt. Fordi du er uten beskyttelse. De vestlige kvinnene som er der, tilhører gjerne forsvaret, og de er selvsagt i en mindre utsatt posisjon enn deg. En hører jo stadig om at hjelpearbeidere blir bortført i krigsherjede land. De er jo gjerne flere sammen, så du kan jo tenke deg hvor farlig det blir for deg, som er alene der. Beklager, jeg så ikke at du selv er afghansk. Så da stryker vi det om hvit og vestlig, og farene med akkurat det. Men ettersom du selv er afghansk, har du jo også begrep om hvordan det er der nede nå. Du sier jo dere opplevde flere eksplosjoner i de 20 dagene du var der, og at du var livredd. Tenk på hvordan det er å ha det sånn hele tiden! Du kommer til å savne familien din, være redd og alene i et for deg fremmed land, langt borte fra alt som er kjent. Du sier du ikke kan leve uten han. Hva har han tenkt å gjøre hvis du ikke flytter dit? Har han en annen plan? Nå har han ventet på deg i 6 år, som du sier. Hvorfor gi opp når han vet det er så kort tid igjen? Hvorfor insistere på at du utsetter deg for stor fare ved å flytte dit? Hvor er omtanken hans for deg? Og hvis du flytter dit, hvor lenge blir dere der da? Sikkert noen år, om ikke for alltid. Du som har drømmer og planer for livet ditt, flytter du dit kan du glemme alt om det. Ikke velt hele livet og framtida for en forelskelse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest freia Skrevet 17. august 2010 #25 Del Skrevet 17. august 2010 TS, flytt til Afghanistan du! For meg virker det som om du bar esøker oppmerksomhet rundt det lille dramaet du lager i livet ditt. Hva med å skaffe seg en hobby? Og DØ pga en gutt? Er du 11 år? Hvis du mener det du sier,at du er så dum at du vil flytte dit : gjør det da? Du hører ikke på familien din eller vennene engang, så hvorfor skal noen anonyme internetmennesker ha noe å si for ditt valg? Kos deg der nede og god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #26 Del Skrevet 18. august 2010 TS, flytt til Afghanistan du! For meg virker det som om du bar esøker oppmerksomhet rundt det lille dramaet du lager i livet ditt. Hva med å skaffe seg en hobby? Og DØ pga en gutt? Er du 11 år? Hvis du mener det du sier,at du er så dum at du vil flytte dit : gjør det da? Du hører ikke på familien din eller vennene engang, så hvorfor skal noen anonyme internetmennesker ha noe å si for ditt valg? Kos deg der nede og god tur! det samme tenkte jeg. uansett hva venner,familie og folk sier her så vil du flytte ned for du dør uten han. (etter min mening er dette en meget svak tankegang) så flytt til afganistan og "kos" deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eternity Skrevet 18. august 2010 #27 Del Skrevet 18. august 2010 Her må du bruke sunn fornuft rett og slett. Du vet at det er farlig, du vil ikke leve i et kvinnefiendtlig helvete hvor voldtekt i ekteskapet og barneekteskap er legalisert, du vil ikke risikere å dø der nede heller, så ta deg nå sammen og la denne mannen fare. Kjærlighetssorg er dramatisk, man føler det som om man ikke får puste, men de fleste har gått gjennom det, og selv om det ikke føles slik når man står midt oppe i det, så går det over, og tro du meg, en kjærlighetssorg er bare blåbær i forhold til det livet du ville fått i Afghanistan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 18. august 2010 #28 Del Skrevet 18. august 2010 Du er 21 år og han har venta på den i 6 år! For 6 år siden var du 15! Hvor mye tid har dere egentlig tilbragt sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 18. august 2010 #29 Del Skrevet 18. august 2010 Håper og tror dette bare er tull, hvis det er sant er jenta så dum at det kanskje er best hun drar til Afghanistan og dør der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #30 Del Skrevet 18. august 2010 Hun er jo ikke hvit.Har oppvokst i Norge,men er ikke HVIT lol hehee vi er hvit begge to men afghanere hehheeh han ser mer vestlig ut med hvit farge grønne øyene og lysbrunn hår..men jeg ser mer afghansk ut ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #31 Del Skrevet 18. august 2010 Du er 21 år og han har venta på den i 6 år! For 6 år siden var du 15! Hvor mye tid har dere egentlig tilbragt sammen? ikke så mye ble kjent med ham i 2005 også ble det kjærlighet ved første blikk...og vi giftet oss i januar 2009 :-) jeg har besøkt ham 3 ganger...... 1. besøk 1 måned da vi giftet oss 2. besøk 7 måneder 3. besøk 1 måned :-( savner ham veldig myeeeeeeee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #32 Del Skrevet 18. august 2010 Har ikke du dratt enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #33 Del Skrevet 18. august 2010 Bare bli her, for din egen skyld. Lev livet, og om 10-15-20 år vil du sitte der og tenke "puh, herregud takk for at jeg ikke dro." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #34 Del Skrevet 18. august 2010 TS, flytt til Afghanistan du! For meg virker det som om du bar esøker oppmerksomhet rundt det lille dramaet du lager i livet ditt. Hva med å skaffe seg en hobby? Og DØ pga en gutt? Er du 11 år? Hvis du mener det du sier,at du er så dum at du vil flytte dit : gjør det da? Du hører ikke på familien din eller vennene engang, så hvorfor skal noen anonyme internetmennesker ha noe å si for ditt valg? Kos deg der nede og god tur! herregud også oppmerksomhet!!!!!!!!!! huffff da jeg har det kjempe vanskelig jeg sa ikke at jeg har pakka kofferten min og reiser..... jeg har ikke bestemt meg..... jeg stresser i hjel....... mann eller familien og framtida......... takk for svaret foresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #35 Del Skrevet 18. august 2010 Har ikke du dratt enda? synes du det er moro :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2010 #36 Del Skrevet 18. august 2010 Trådstarter: det er du som må ta denne avgjørelsen. Men her er noen momenter å tenke over. Han har ventet på deg i 6 år. Hvorfor denne plutselige hastverken - hva er 11 måneder i forhold til 6 år. Og hvorfor skal du dra fra din familie og alt du har kjært? Ja for han. Men - han krever for mye. Stå på ditt. Gjør han det slutt pga det, elsker han deg da? Virkelig? Hvis du føyer han i dette, noe det virker som hodet ditt vet veldig godt blir feil, hva blir det neste? Afghanistan er farlig å bo i. Han kan si hva han vil om den saken, det er likefullt farlig å bo der. Si til han at det vil du ikke, hvis han er glad i deg bor han i Norge med deg. Og hør på foreldrene dine. De vil ditt aller aller beste - og er redd for å miste deg. Ikke bare i døden i et farlig land, men innestengt i et land med et fælt kvinnesyn. Ikke gjør noe overilet. Bruk i alle fall litt tid til å tenke gjennom dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #37 Del Skrevet 18. august 2010 Vel, om vi ser bort i fra hva HAN kan finne på å gjøre, og antar at han er verdens snilleste mann og ville gjort alt for deg, no matter what. Husk at dersom en av naboene (eller hvem som helst) så mye som setter ut rykte om at du har flørtet med en annen mann, så vil ikke ektemannen din ha et ord han skulle sagt i rettssammenheng. Du vil bli steinet ihjel for dine (angivelige) synder mens han står hjelpesløs og ser på. Vil du virkelig ta den sjansen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #38 Del Skrevet 18. august 2010 Trådstarter: det er du som må ta denne avgjørelsen. Men her er noen momenter å tenke over. Han har ventet på deg i 6 år. Hvorfor denne plutselige hastverken - hva er 11 måneder i forhold til 6 år. Og hvorfor skal du dra fra din familie og alt du har kjært? Ja for han. Men - han krever for mye. Stå på ditt. Gjør han det slutt pga det, elsker han deg da? Virkelig? Hvis du føyer han i dette, noe det virker som hodet ditt vet veldig godt blir feil, hva blir det neste? Afghanistan er farlig å bo i. Han kan si hva han vil om den saken, det er likefullt farlig å bo der. Si til han at det vil du ikke, hvis han er glad i deg bor han i Norge med deg. Og hør på foreldrene dine. De vil ditt aller aller beste - og er redd for å miste deg. Ikke bare i døden i et farlig land, men innestengt i et land med et fælt kvinnesyn. Ikke gjør noe overilet. Bruk i alle fall litt tid til å tenke gjennom dette. tusen takk for svaret... mama papa sier det samme tenk tenk tenk....jeg håper at jeg skal klare å ta et positive avgjørelse :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #39 Del Skrevet 18. august 2010 Vel, om vi ser bort i fra hva HAN kan finne på å gjøre, og antar at han er verdens snilleste mann og ville gjort alt for deg, no matter what. Husk at dersom en av naboene (eller hvem som helst) så mye som setter ut rykte om at du har flørtet med en annen mann, så vil ikke ektemannen din ha et ord han skulle sagt i rettssammenheng. Du vil bli steinet ihjel for dine (angivelige) synder mens han står hjelpesløs og ser på. Vil du virkelig ta den sjansen? det har du 100% rett i :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #40 Del Skrevet 18. august 2010 herregud også oppmerksomhet!!!!!!!!!! huffff da jeg har det kjempe vanskelig jeg sa ikke at jeg har pakka kofferten min og reiser..... jeg har ikke bestemt meg..... jeg stresser i hjel....... mann eller familien og framtida......... takk for svaret foresten Ja, geez, lit av et tøft valg du står over. En gutt - eller familie,venner og ditt eget liv og framtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå