AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Er litt nysjerrig på alternative behandlingsmetoder. Og lurer på om det er noen som har prøvd, og om det funker??
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 En venninne healte meg engang. Jeg hadde migreneanfall som aldri går over før ca 48 timer , men hun plasserte en hånd på ryggen min og det kom en voldsomt bølge i ryggen oppover til skuldrene og hodet, jeg ble så varm at jeg tror det til og med slo feber-varme i et par sekunder. Helt rød i toppen, tørst som et uvær, og migrenen var plutselig over og jeg gliste som ei sol. Men man må ha troen =) Er man skeptisk til alternative saker kommer man ingen vei!
Cata Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Ja, har prøvd. Er en sånn en som stadig har "vondter" pga. stram og stressa muskulatur (muligens delvis pga. litt feilstillinger i skjelett hist og pist). På meg virket det ikke, kjente ingen varme eller kulde eller noe som helst, og ble heller ikke noe bedre. Men healeren jeg prøvde kan jo ha vært elendig eller mine vondter uegnet for den type behandling, så det er jo ikke dermed sagt at det ikke kan virke.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg er anonymbruker over. Jeg glemte å si at jeg også for et par uker siden var hos et annet medium, som også healte meg. Jeg fikk ikke skyt i ryggen, men veldig varm i ansiktet, og kjente strømmen fra hendene hennes på hodet mitt. Jeg hadde også migrene da jeg var der, og den forsvant også. For meg er dette for mye til at det bare skal være tilfeldig =) Det er mer mellom himmel og jord enn vi aner, men vi må være åpne for det. For øvrig er jeg også enig med Cata.
Pjukset Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Men man må ha troen =) Er man skeptisk til alternative saker kommer man ingen vei! Dette er tull, man kan så absolutt være skeptisk. Jeg ble kvitt svært kraftig pollenallergi på 1-2-3 ved hjelp av alternativ behandling, og jeg var så absolutt av den skeptiske typen. Flere år senere, og jeg er fortsatt medisinfri og kan være ute og uberørt i hele pollensesongen. NYDELIG. Har forsåvidt også prøvd healing med godt hell. Hadde veldig urealistiske forventninger til healing, trodde jeg skulle få håndspåleggelse og mirakuløst bli frisk over natten. Men det satte i gang prosesser som bearbeidet følelser, som er vel så viktig. Homopatmedisiner har jeg aldri respondert på, antar forskjellige ting virker for hver enkelt.
Cata Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Homopatmedisiner har jeg aldri respondert på, antar forskjellige ting virker for hver enkelt. Det er jeg helt enig i, for homeopati har roet ned min pollenallergi betraktelig. Og osteopati (ligger vel i grenseland mellom skolemedisin og alternativt) fikk brukbar orden på et bein som har kranglet i årevis etter en gammel skade. Når det gjelder skepsis så tror jeg ikke det har så mye å si hvis noe faktisk virker. Da virker det enten man tror eller ei. Er det noe som objektivt sett ikke virker så må man jo ta høyde for placebomuligheten, men blir man bedre av "trua" så har det jo på sett og vis virket da også .
Pjukset Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Er det noe som objektivt sett ikke virker så må man jo ta høyde for placebomuligheten, men blir man bedre av "trua" så har det jo på sett og vis virket da også . Har det virket så har det virket, uansett årsak Og det er jo strengt tatt mye bedre å slippe å tilføre kroppen sin medisiner, selv om medisinenen for noen hjelper mot symptomer!
Cata Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Har det virket så har det virket, uansett årsak Og det er jo strengt tatt mye bedre å slippe å tilføre kroppen sin medisiner, selv om medisinenen for noen hjelper mot symptomer! Sant, sant... *voldsomt så enige vi er i dag * Om man "spiser sukkerpiller" eller noen holder hånden over en vond skulder og det føles bedre etterpå så er det i allfall en behandling som man ikke kan ta skade av på noe som helst vis.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Dette er tull, man kan så absolutt være skeptisk. Jeg ble kvitt svært kraftig pollenallergi på 1-2-3 ved hjelp av alternativ behandling, og jeg var så absolutt av den skeptiske typen. Flere år senere, og jeg er fortsatt medisinfri og kan være ute og uberørt i hele pollensesongen. NYDELIG. Dette har jeg forsøkt i mange lange år via både alternativ og vestlig medisin uten hell. Vær så snill og fortell meg hva du gjorde...
Pjukset Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 Dette har jeg forsøkt i mange lange år via både alternativ og vestlig medisin uten hell. Vær så snill og fortell meg hva du gjorde... http://www.bioresonans.net/ Under "terapeuter" får du en oversikt over behandlere i Norge. Dette er helt fantastisk, får ikke skrytt nok av det. Ikke bare mot allergier, men generellt.
Pjukset Skrevet 17. august 2010 #11 Skrevet 17. august 2010 Det står vel kanskje mer omfattende rundt bioresonans her http://bicomnorway.com/id5.html
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 http://www.bioresonans.net/ Under "terapeuter" får du en oversikt over behandlere i Norge. Dette er helt fantastisk, får ikke skrytt nok av det. Ikke bare mot allergier, men generellt. Tusen takk, så på det nå. Men hva dreier det seg om? Jeg forsøkte å få en ide, men klarte ikke helt å forstå hva som skjer.
Pjukset Skrevet 17. august 2010 #13 Skrevet 17. august 2010 Tusen takk, så på det nå. Men hva dreier det seg om? Jeg forsøkte å få en ide, men klarte ikke helt å forstå hva som skjer. Du blir koblet opp mot maskinen som leser av kroppen din, veldig enkelt fortalt. Den avdekker matintoleranser/allergier generellt, ubalanser i kroppen, tungmetaller, leser av hvordan organer har det, osv. Maskinen blir så programmert med riktige verdier til å opprette balansen tilbake. Veldig enkelt fortalt igjen Kan bli temmelig dårlig etter behandling hvis det avgiftes, men det er småtteri. Trolig blir du fortalt at det er en del matvarer du må holde deg unna, ihvertfall i en periode.
Sæzzy Skrevet 17. august 2010 #14 Skrevet 17. august 2010 (endret) Jeg kjenner en som driver healingkurs, og har derfor vært med på kursene hans. De var kjempe populære, og det heter theta-healing. Der ble man healet for diverse trossystemer. F.eks: Jeg er stygg, jeg er dum, jeg er blakk, jeg er tykk, jeg er syk, slike ting man tenker om seg selv, eller om andre. Jeg merket faktisk forskjell på en god del. I tillegg fikk vi "implantert" ungdoms og vitalitetskromosomer. Aner ikke om det funket, men skader da ikke å prøve... Theta-healing kan oppleves som ganske brutalt for enkelte, men jeg har tro på at healing i det hele tatt kan utgjøre store forskjeller. Tro flytter fjell. Endret 17. august 2010 av Sæzzy
Sæzzy Skrevet 17. august 2010 #15 Skrevet 17. august 2010 (endret) Du blir koblet opp mot maskinen som leser av kroppen din, veldig enkelt fortalt. Den avdekker matintoleranser/allergier generellt, ubalanser i kroppen, tungmetaller, leser av hvordan organer har det, osv. Maskinen blir så programmert med riktige verdier til å opprette balansen tilbake. Veldig enkelt fortalt igjen Kan bli temmelig dårlig etter behandling hvis det avgiftes, men det er småtteri. Trolig blir du fortalt at det er en del matvarer du må holde deg unna, ihvertfall i en periode. Ja, avgiftning hos healer har jeg og vært med på. Dæven jeg var så dårlig i to uker etterpå (svettet som bare det, samt mer), men jeg angrer ikke et sekund, for vondt skal vondt fordrive, og etter det kjipe ble jeg utrolig mye bedre. Endret 17. august 2010 av Sæzzy
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #16 Skrevet 17. august 2010 Jeg har blitt healet med umiddelbar virkning. Hadde en forferdelig vond rygg som ingenting hjalp mot. Dette var healing med varme hender. Var helt fin på få minutter og er perfekt i ryggen den dag i dag. Må få med at jeg var veldig skeptisk og trodde ikke på det. Han så at jeg sleit med å gå og spurte om han kunne prøve. Dette tok han ikke noe får. Han har aldri tatt betalt av noen.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #17 Skrevet 17. august 2010 http://www.bioresonans.net/ Under "terapeuter" får du en oversikt over behandlere i Norge. Dette er helt fantastisk, får ikke skrytt nok av det. Ikke bare mot allergier, men generellt. Hei! Jeg forstår det sånn at du har me? Har du vært hos en slik terapaut for me og hvordan var det? Jeg er villig til å gjøre hva som helst for å komme meg på rett kjøl. Og er det slik at de kan finne ut om man har blitt bitt av flått og at det kan være årsaken til me? Mange spørsmål dette
Pjukset Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Hei! Jeg forstår det sånn at du har me? Har du vært hos en slik terapaut for me og hvordan var det? Jeg er villig til å gjøre hva som helst for å komme meg på rett kjøl. Og er det slik at de kan finne ut om man har blitt bitt av flått og at det kan være årsaken til me? Mange spørsmål dette Jeg har ME ja. Har hovedsakelig tatt denne behandlingen mot allergi, men den har hatt positiv innvirkning på allmenntilstanden. Jeg vet ikke om de kan påvise borrellia med bioresonans, men den kan helt klart føre til ME. Men dette må du til en legespesialist å få påvist, ikke en alternativ terapeut. Hvor i landet bor du?
defaitist Skrevet 19. august 2010 #19 Skrevet 19. august 2010 Jeg prøvde healing mot araknofobi (fobi mot edderkopper) en gang. Tankefeltterapi. Funket ikke i det hele tatt! Fobien blir verre og verre. Jeg er av den ekstremt skeptiske typen. Håper på at det bare var healeren som var dårlig, og satser på å finne en ny en snart... vurderer hypnoterapi.
Optimist6 Skrevet 19. august 2010 #20 Skrevet 19. august 2010 Er litt nysjerrig på alternative behandlingsmetoder. Og lurer på om det er noen som har prøvd, og om det funker?? Synes reiki fungerer jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå