AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #21 Skrevet 20. august 2010 Jeg har ME ja. Har hovedsakelig tatt denne behandlingen mot allergi, men den har hatt positiv innvirkning på allmenntilstanden. Jeg vet ikke om de kan påvise borrellia med bioresonans, men den kan helt klart føre til ME. Men dette må du til en legespesialist å få påvist, ikke en alternativ terapeut. Hvor i landet bor du? Ok, tenkte dette kunne virke på de med me også. Jeg er under utredning enda, så forhåpentligvis kan de finne noe. Bor i Trøndelag.
Pjukset Skrevet 20. august 2010 #22 Skrevet 20. august 2010 Ok, tenkte dette kunne virke på de med me også. Jeg er under utredning enda, så forhåpentligvis kan de finne noe. Bor i Trøndelag. Hun som fikset allergien min holder til utenfor Trondheim, i Melhus. Paulina Myhre, tlf 95 90 12 48. Aner ikke om hun holder på lenger, men du kan ringe og høre. Bioresonansen har ikke kurert min ME, men den har absolutt fjernet flere symptomer. Det aller aller viktigste du gjør, er å være svært nøye med kosthold. Kan du ikke røre særlig på deg, så sørg for at du puster godt så cellene får oksygen.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #23 Skrevet 20. august 2010 Hun som fikset allergien min holder til utenfor Trondheim, i Melhus. Paulina Myhre, tlf 95 90 12 48. Aner ikke om hun holder på lenger, men du kan ringe og høre. Bioresonansen har ikke kurert min ME, men den har absolutt fjernet flere symptomer. Det aller aller viktigste du gjør, er å være svært nøye med kosthold. Kan du ikke røre særlig på deg, så sørg for at du puster godt så cellene får oksygen. Takk så mye for svar. Selv den minste ting som kan gjøre dagene litt lettere, er til stor hjelp. Så jeg får se om jeg tør å mote meg opp til å ringe. Kostholdet mitt er elendig, virkelig elendig. Kan vel ikke kalles noe kosthold en gang. Orker ikke lage mat og spiser kun ting jeg slipper å bruke energi på. Tør nesten ikke å skrive det engang men det går mest i godteri og ting som gir meg en "oppkvikker" med det samme. Har du en link til en liste med konkrete ting som er bra? Har veldig lyst til å spise sunt og riktig (likte å lage mat før)? Men helst vanlig mat som man får kjøpt hvorsomhelst
Pjukset Skrevet 20. august 2010 #24 Skrevet 20. august 2010 Takk så mye for svar. Selv den minste ting som kan gjøre dagene litt lettere, er til stor hjelp. Så jeg får se om jeg tør å mote meg opp til å ringe. Kostholdet mitt er elendig, virkelig elendig. Kan vel ikke kalles noe kosthold en gang. Orker ikke lage mat og spiser kun ting jeg slipper å bruke energi på. Tør nesten ikke å skrive det engang men det går mest i godteri og ting som gir meg en "oppkvikker" med det samme. Har du en link til en liste med konkrete ting som er bra? Har veldig lyst til å spise sunt og riktig (likte å lage mat før)? Men helst vanlig mat som man får kjøpt hvorsomhelst Det finnes ikke noe verre du kan gjøre for situasjonen din enn å spise godteri og næringsløs "mat". Det er som å be om bråk. Jeg lager absolutt all mat fra bunnen, men bruker ikke mye tid på matlaging. Som et minste-ting å gjøre bør du holde deg unna raffinerte karbohydrater (sukker og hvete), og spise MYE friske grønnsaker. Styr unna posemat, lag mat fra bunnen. Er ikke så komplisert og tidkrevende. Hvis du går på lavkarbo.no så finnes det uendelig mye oppskrifter du kan prøve deg på. Jeg kuttet ut sukker, frukt, hvete, ris, potet, meieriprodukter, eddik, og gjær over natten, og fikk voldsomme negative reaksjoner som hodepine, skjelvinger, osv osv osv. Etter noen uker ga det seg dog, og jo lenger jeg var uten sukker, jo mindre var sukkerbehovet, og formen stigende. Hvis du går til en som driver med bioresonans så vil du få mer beskjed om hva du skal spise/ikke spise, tilrettelagt deg. Næringsrik mat har absolutt alt å si for å gjenvinne helsa, men ha tålamod
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #25 Skrevet 21. august 2010 Det finnes ikke noe verre du kan gjøre for situasjonen din enn å spise godteri og næringsløs "mat". Det er som å be om bråk. Jeg lager absolutt all mat fra bunnen, men bruker ikke mye tid på matlaging. Som et minste-ting å gjøre bør du holde deg unna raffinerte karbohydrater (sukker og hvete), og spise MYE friske grønnsaker. Styr unna posemat, lag mat fra bunnen. Er ikke så komplisert og tidkrevende. Hvis du går på lavkarbo.no så finnes det uendelig mye oppskrifter du kan prøve deg på. Jeg kuttet ut sukker, frukt, hvete, ris, potet, meieriprodukter, eddik, og gjær over natten, og fikk voldsomme negative reaksjoner som hodepine, skjelvinger, osv osv osv. Etter noen uker ga det seg dog, og jo lenger jeg var uten sukker, jo mindre var sukkerbehovet, og formen stigende. Hvis du går til en som driver med bioresonans så vil du få mer beskjed om hva du skal spise/ikke spise, tilrettelagt deg. Næringsrik mat har absolutt alt å si for å gjenvinne helsa, men ha tålamod Jeg er vel egentlig klar over det, viktigheten av å ha et bra kosthold, iallefall slik helsa er nå. Jeg regner med jeg kommer til en spesialist etterhvert som kan gi meg helt konkrete råd for hva jeg bør og ikke bør spise. Men jeg skal uansett sjekke ut den siden . Når jeg leser hva du kuttet over natten så lurer jeg på hva du egentlig spiser. Tror det blir en for stor overgang å skulle kutte ut alt dette, når jeg i utgangspunktet har vanskeligheter nok med å finne noe å spise. For meg så kan det vel være en begynnelse å kutte ut godteriet, og spise mer skikkelig mat i første omgang. Kunne kanskje hjelpe på fordøyelsen også.. Takk igjen for svar!
Pjukset Skrevet 22. august 2010 #26 Skrevet 22. august 2010 Når jeg leser hva du kuttet over natten så lurer jeg på hva du egentlig spiser. Tror det blir en for stor overgang å skulle kutte ut alt dette, når jeg i utgangspunktet har vanskeligheter nok med å finne noe å spise. Jeg spiser veldig mye forskjellig! Jeg kan jo fortelle deg at nå er jeg i tillegg blitt veganer, spiser ingen animalske proteiner. Jeg lager knekkebrød og brød selv (VELDIG enkelt,og smaker veeeeldig mye bedre enn det du får kjøpt), mye salat og og friske grønnsaker, retter laget av belgfrukter (bønner, kikerter), retter laget av linser, quinoa, hjemmalaget pizza, pasta av spelt, nøtter/frø, vaffler/pannekaker, bær, hjemmelaget müsli, grøt av spelt/hirse, osv osv osv. Jeg orker ikke ramse opp ALT Tro ikke et sekund at jeg syns det var enkelt å gjøre denne endringen, overgangen var enormt vanskelig, og jeg var sur og grinete (sikkert som følge av avgiftning også) i noen uker før jeg begynte å få grep om nye matvaner.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #27 Skrevet 22. august 2010 Har prøvd- funker ikke. Dessuten skal en kompis av meg bli det For å si det sånn, da er det bevis i seg selv at det er tull
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå