AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #41 Skrevet 17. august 2010 Meg som får 0,- i bidrag her; Nav har regnet seg til at far ikke har full bidragsevne da han har for lav inntekt (rett i underkant av 300.000) i forholdt til antall barn han har å forsørge. I flg nav skal han da først forsørge de barna han bor sammen med. Bidragsbarnet får bidrag om det er penger igjen etter at faste ugifter er trukket fra lønn. Hvor mye hans kone tjener blir ikke tatt med i utregningen men satsene for hans bougifter og andre utgifter blir lavere da han har en annen voksen å dele de med. Jeg har klagd og klagd på vedtaket men ingen vei å komme. Jeg mottar en minstesats fra staten som kompensasjon for fars manglende bidragsevne...
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #42 Skrevet 17. august 2010 Altså: når far har "for lav" inntekt er det uinteressant hvor mye/lite mor har og evt om hun har samboer osv. Minstesatsen som nav utbetaler som kompensasjon, er det vi andre skattebetalere om finansierer.
Furstina Skrevet 17. august 2010 #43 Skrevet 17. august 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2010 #44 Skrevet 17. august 2010 Tåpelig innlegg. Med utgangspunkt i at du er ett oppgående menneske, tar ansvar for ditt liv.........for det gjør du vel? 1. Du kan ikke sammenligne deg og dine barn med andres settinger. Dine ste-barn har en annen mor og denne moren har ikke de samme forutsetninger som du har. Din mann har forsørgerevne og forsørgeransvar - det er helt naturlig. 2. Verden er ikke rettferdig slik at alle har likt. Du har selv satt deg i en livssituasjon - du kan ikke klandre andre for det. Hvilken livssituasjon mener du at jeg har satt meg i?? Kunne jeg noe for at min første mann døde og jeg satt igjen med 5 barn. Skulle ikke jeg ha lov til å gå videre i livet og finne meg en ny mann. Det er jo ganske teit å hevde at fordi om man har hatt et liv med barn fra før så skal man ikke få gå videre i livet å få nye barn med ny partner fordi barna du har fra før skal sysputer under både ræva og armene.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2010 #45 Skrevet 17. august 2010 Meg som får 0,- i bidrag her; Nav har regnet seg til at far ikke har full bidragsevne da han har for lav inntekt (rett i underkant av 300.000) i forholdt til antall barn han har å forsørge. I flg nav skal han da først forsørge de barna han bor sammen med. Bidragsbarnet får bidrag om det er penger igjen etter at faste ugifter er trukket fra lønn. Hvor mye hans kone tjener blir ikke tatt med i utregningen men satsene for hans bougifter og andre utgifter blir lavere da han har en annen voksen å dele de med. Jeg har klagd og klagd på vedtaket men ingen vei å komme. Jeg mottar en minstesats fra staten som kompensasjon for fars manglende bidragsevne... Jeg tror det er litt avhengig av hvilket NAV kontor du er tilknyttet. Jeg er far og bidragsyter. For en tid tilbake startet jeg en ny bedrift, og ikke uventet var inntekten VELDIG lav den første tiden. NAV betalte derfor minstebidraget de 6 første måneene. Deretter fikk jeg beskjed om at det var ikke NAV sitt ansvar å betale mine bidrag. Jeg måtte derfor betale minstebidraget fom 7.mnd selv om inntekten den gangen var 10.000,-/mnd og at min inntekt i realiteten baserte seg på oppsparte midler. Hvis du snakker med en annen saksbehandler er det sansynlig at far blir pålagt å betale slik som meg, selv om han ikke tjener nok til å forsørge barnet og seg selv.
Gjest gjest Skrevet 17. august 2010 #46 Skrevet 17. august 2010 Merkelig at det skal være forskjell fra kontor til kontor. Uansett har jeg brukt opp alle ankemuligheter så flere enn en saksbehandler har vurdert saken. Det jeg synes er verst er faktisk at andre skattebetalere skal betale for mitt barn når barnet har en far i full, fast jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå