Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2003 #1 Del Skrevet 1. oktober 2003 Anbefales til alle som har lyst til å studere biologi. Fiskeribiologi går ut på å studere fisken i havet( litt lett sagt). På havforskningsinsituttet i Bergen overvåker man bl.a våre store fiskebestander og kommer med råd til forvaltningen om kvoter ol. I tillegg jobbes det mye med adferdsforskning og fiskeriteknisk forskning( utvikling og forbedring av utstyr, alt fra line og teiner til trål) Ikke nødvendigvis for å fiske mer men for å fiske bedre. Link til havforskningsinstituttet i Bergen. I tillegg er det store muligheter for reising hvis man får jobb som stipendiat eller forsker, siden det jobbes med havforsking over hele verden. De fleste av mine kolleger har sett hele verden opptil flere ganger. Anbefales. Selv er jeg snart ferdig med mitt hovedfag i fiskeadferd. Det har jeg tatt gjennom universitetet i Bergen. Det er og mulig å studere fiskeribiologi på fiskerihøyskolen i Tromsø. Ps. har aldri hørt om noen som har fått sparken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 4. oktober 2003 #2 Del Skrevet 4. oktober 2003 Gidder du å fortelle "gangen" i studiene? Hvor og hva og hvor lenge..etc? Høres jo fortreffelig ut da. Og som de sier (tenker om meg selv nå) det er aldri for sent å snu! Interessant... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2003 #3 Del Skrevet 6. oktober 2003 Selv har jeg gått på universitetet her i Bergen. Tok først grunnemne i Biologi og kjemi B100 og k101 i tillegg matematikk. Så emnegruppe i fiskeribiologi og til studiegruppe med hovedfag. Tilsammen fem år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå