Vera Vinge Skrevet 25. april 2011 Forfatter #401 Del Skrevet 25. april 2011 Nå føles det lenge siden jeg har vært her. Jeg har siden sist bl.a. vært på en kjempefin påskeferie, hvor vi fikk en ordentlig jafs av våren. Nedover i Europa er det nå helt grønt og jeg har inntrykk av at vi befant oss over 20 grader hver dag. Planen var å a) sykle mest mulig rundt og se på livet og b) sitte mest mulig i parker og se på livet. Vi ble i stedet gående mye mer enn planlagt, men fikk også en del tid til både a og b. "Problemet" mitt var at jeg hadde fått en hel haug med euro fra familie til bursdagen min for ikke så lenge siden, og de var øremerket shopping på påsketur. Jeg er (litt uventet, vil de fleste som kjenner meg si) dårlig på shopping. Jeg blir alt for kritisk, fordi jeg har dannet meg et bilde av noe uoppnåelig i hodet, og ingenting kan matche det. Herr V måtte nærmest piske meg rundt for å få meg til å kjøpe noe. Jeg kjenner ærlig talt ingen andre som har menn som driver utpressing for å få damenene til å kjøpe seg ting (les: klær og sko). Uansett, jeg endte faktisk opp med følgende ting den siste dagen: en lang, hvit, tynn bomullsskjorte fra Loft, en enkel, hvit bomullst-skjorte fra American apparel, et par svakt metallfargede/beige ballerinasko fra Clarks, en hvit, litt 70-talls bomullskjole til rett over kneet, med lange ermer og broderier på brystet og ermene fra Mango, en bomullst-skjorte med flaskegrønt bærestykke og gullknapp og noen striper i fersken og hvitt også fra Mango, og en signalgul konvoluttveske med blå glidelås fra Zara. Ja, noe ble det altså. Ups, nå maser mannen om at vi må ordne med selvangivelsen. Skulle skrive mer, men får ta det senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. april 2011 Forfatter #402 Del Skrevet 27. april 2011 Da var selvangivelsen levert, ja. Og genseren jeg akkurat strikket nesten ferdig, rekket opp... Jeg var så fornøyd med påskestrikkingen min, som både var gul, gikk fort å strikke og var perfekt feriesyssel på fly, i en park osv. Så jeg brukte bare en uke med litt strikking nå og da på denne (ja, vet jeg bare strikker ting derfra for tiden, men det jeg liker så godt at tingene strikkes raskt og at det ikke er kjerring-oppskrifter). I melert lysegult og sennepsgult. Men jeg fant selvsagt ut i går at den ble alt for stor. Jeg hadde nok både valgt en størrelse for stor og strikket litt for løst (trodde ikke jeg strikket så løst, jeg da, men). Så nå har jeg et giganøste av alt garnet, og har begynt helt på nytt med friskt mot. Vel, relativt friskt mot. Jeg får nemlig garn til dette babysettet i posten snart, og har lyst til å begynne på det. Jeg traff min nye niese i påsken, og ble helt forelska! Jeg slet jo med dårlig samvittighet for litt vanskelige følelser rundt det hele tidligere, men etter at jeg traff henne er det borte som dugg for solen, faktisk. Spesielt barnets mor var også så deilig avslappet, at jeg og mannen min fikk masse tid til å bysse og kose med babyen. Jeg er ikke spesielt vant til babyer, og har egentlig alltid syntes at de er litt kjedelige å være sammen med. Men når de sover på en i to timer, er det alt annet enn kjedelig. Mannen min er også den mest babygale mannen jeg kjenner, så han er også ganske morsom å se på i slike sammenhenger. Uansett, så nå er det strikking til dåpsgave. Kjolen blir lyse(blå?)grønn i hovedfargen og mørkebrun og lillarosa i vevmønsteret. Litt sukkersøtt, kanskje, men fikk så lyst til å prøve den vevteknikken. Dessuten er det vel en passende gave til dåp? Dvs. jeg har aldri vært i en dåp; vi burde kanskje gi noe mer? Oj, kanskje jeg blir en fadder? Men jeg er ikke medlem i statskirken, så vet ikke en gang om jeg kan? Helt ærlig har jeg litt problemer med hele dåpsgreia, selv om det er en fin gest å ønske barnet velkommen i verden. Så håper sånn sett at jeg ikke blir valgt som fadder, selv om det skulle vise seg at jeg teknisk sett kan være det. Nei, nå ble det mye tull med meg. Det jeg er mest opptatt av nå, er at min vesle niese bor langt, langt unna, og at vi ikke sees før om to måneder. Men da skal vi en uke på ferie sammen, så satser på mye kosetid da. Og planlegger en ordentlig offensiv for å få disse dusteforeldrene til å flytte nærmere oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. april 2011 #403 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg strikker også fra pickles... Som du, så synes jeg de har fine ting og ikke minst det går kjapt Greit med ting som ikke er alt for avansert når man er så fersk i strikkegamet som jeg er hvertfall. Men jeg opplever at jeg som regel strikker for stramt.. Et annet tips er Kjole til lillesøster, det var det aller første jeg strikket. Veldig grei, enkel og fin, synes jeg. Babyer er litt kjedelige... Men, de er veldig koselige å være sammen med, og når de sover slik på brystet på en så er det utrolig deilig. Og når de begynner å bli 3-4 måneder skjer det så vannvittig mye hele tiden at det er skrekkelig moro! Fint at den dårlige samvittigheten forsvant. Kjedelig for deg å gå og kjenne på slike følelser Og jeg synes godt du kan gi noe slikt i dåpsgave. Selv om det er mer vanlig (tror jeg) å gi noe mer varig (bok, smykke, ryggsekk osv.), men selv ville jeg blitt veldig glad for å få noe slikt Heller det enn noe "tull" (slike sølvgreier som må pusses, men som aldri blir det og dermed aldri brukt og lignende). Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. april 2011 Forfatter #404 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg strikker også fra pickles... Som du, så synes jeg de har fine ting og ikke minst det går kjapt Greit med ting som ikke er alt for avansert når man er så fersk i strikkegamet som jeg er hvertfall. Men jeg opplever at jeg som regel strikker for stramt.. Et annet tips er Kjole til lillesøster, det var det aller første jeg strikket. Veldig grei, enkel og fin, synes jeg. Takk for linken. Husker at du har linket til den før, og en ser veldig grei ut, også mtp. at den senere kan brukes som vest. Babyer er litt kjedelige... Men, de er veldig koselige å være sammen med, og når de sover slik på brystet på en så er det utrolig deilig. Og når de begynner å bli 3-4 måneder skjer det så vannvittig mye hele tiden at det er skrekkelig moro! Ja, er din i den alderen nå? Jeg syns tiden går så fort, at jeg ikke helt klarer å huske hva som skjedde når. Eller fødte du før jul? Og jeg synes godt du kan gi noe slikt i dåpsgave. Selv om det er mer vanlig (tror jeg) å gi noe mer varig (bok, smykke, ryggsekk osv.), men selv ville jeg blitt veldig glad for å få noe slikt Heller det enn noe "tull" (slike sølvgreier som må pusses, men som aldri blir det og dermed aldri brukt og lignende). Der satte du meg på sporet av noe, ja. Jeg bør nok også gi noe mer varig, som hun kan ha glede av selv etter hvert. Jeg er ikke døpt selv heller, så har lite peiling på hva som er vanlig. I min familie er det merkelig nok bare ateister eller pinsevenner, altså ingen som er normalt sosialisert i samfunnet hva en del overgangsriter angår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. april 2011 Forfatter #405 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg oppdaget forresten i dag at jeg er smelt på tjukka igjen... Forholder meg veldig rolig til det foreløpig, og håper at jeg klarer å tenke/leve som normalt fram til det er mulig å bestille første ultralyd. For denne gangen blir det ultralyd så snart man kan se noe, blødninger eller ikke. Jeg har selvsagt blødd litt allerede denne gangen også, for litt under en uke siden. Det har jeg ikke helt sansen for, men jeg gidder ikke å stresse meg opp med å fly til lege med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. april 2011 Forfatter #406 Del Skrevet 28. april 2011 Huff, det ble en litt nøktern post om en lykkelig opplysning over, men det er sånn det blir denne gangen. Jeg er veldig glad, men prøver å ikke tenke for mye på det. Har nemlig ant en ukes tid at jeg er gravid, så det er ikke helt nye nyheter for meg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. april 2011 #407 Del Skrevet 28. april 2011 Skjønner godt at du tar det hele med ro! Det hadde jeg også gjort Krysser fingrene jeg! Når det gjelder dåpsgaver så gir folk litt av hvert, tror jeg. Jeg ga søsteren min ett gullsmykke da hun ble døpt, husker ikke hva jeg ga til brødrene mine. Det jeg hører er vanlig er Bergans sekk, De store hvite-serien, Rørospledd, bestikk og mye mer. Finner mange linker om det inne på B&F Frøkna her er straks 5 måneder Og allerede "selvstendig", hun skal gjøre alt selv... Så, jeg er spent på hvordan dette blir etterhvert Og, ammetåken er ikke helt teit.. Jeg husker jeg fnyyyyste høyt av ammetåken, og skjønte ikke hva i all verden folk klaget over. Men, hah, gjett hvem som ikke greier å huske de to tingene hun skulle ha på butikken engang? Eller hvorfor jeg ringte gubben? Så, beklager spamming av strikkelink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 28. april 2011 #408 Del Skrevet 28. april 2011 Vel, håper det går bra for deg denne gangen. Søtt strikkesett fra Pickles, jeg har litt lyst til å lage det selv, men er litt sånn i tvil om jeg orker å prøve meg på nye teknikker i disse dager (for å si det slik, hver gang jeg hører om nye graviditeter får jeg lystt il å si "kondolerer"... beklager, ikke vondt ment, bare utslitt ) Tror jeg satser på et enklere prosjekt for tanketomme tv-kvelder der hjernen knapt funker og har vurdert denne kjolen , men som vanlig er jeg alltid i tvil om størrelsene til garnstudio. Mulig det er bare meg, men synes ofte det jeg lager blir veldig stort og det til tross for at jeg har sjekket strikkefasthet etc. Så nå er spørsmålet egentlig om jeg skal lage str 6/9 eller 12/18 mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marla Singer Skrevet 29. april 2011 #409 Del Skrevet 29. april 2011 Så fint å lese, Vera! Forstår godt at du forholder deg litt annerledes til det etter de erfaringene du har fått, slik blir det vel. Jeg krysser selvfølgelig alt jeg har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. april 2011 #410 Del Skrevet 29. april 2011 Signerer Marla. Jeg håper virkelig det går deres vei denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. april 2011 Forfatter #411 Del Skrevet 30. april 2011 Skjønner godt at du tar det hele med ro! Det hadde jeg også gjort Krysser fingrene jeg! Når det gjelder dåpsgaver så gir folk litt av hvert, tror jeg. Jeg ga søsteren min ett gullsmykke da hun ble døpt, husker ikke hva jeg ga til brødrene mine. Det jeg hører er vanlig er Bergans sekk, De store hvite-serien, Rørospledd, bestikk og mye mer. Finner mange linker om det inne på B&F Frøkna her er straks 5 måneder Og allerede "selvstendig", hun skal gjøre alt selv... Så, jeg er spent på hvordan dette blir etterhvert Og, ammetåken er ikke helt teit.. Jeg husker jeg fnyyyyste høyt av ammetåken, og skjønte ikke hva i all verden folk klaget over. Men, hah, gjett hvem som ikke greier å huske de to tingene hun skulle ha på butikken engang? Eller hvorfor jeg ringte gubben? Så, beklager spamming av strikkelink Takk for dåpsgavetips! De er notert. Høres ut som spennende tider med vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. april 2011 Forfatter #412 Del Skrevet 30. april 2011 Vel, håper det går bra for deg denne gangen. Søtt strikkesett fra Pickles, jeg har litt lyst til å lage det selv, men er litt sånn i tvil om jeg orker å prøve meg på nye teknikker i disse dager (for å si det slik, hver gang jeg hører om nye graviditeter får jeg lystt il å si "kondolerer"... beklager, ikke vondt ment, bare utslitt ) Tror jeg satser på et enklere prosjekt for tanketomme tv-kvelder der hjernen knapt funker og har vurdert denne kjolen , men som vanlig er jeg alltid i tvil om størrelsene til garnstudio. Mulig det er bare meg, men synes ofte det jeg lager blir veldig stort og det til tross for at jeg har sjekket strikkefasthet etc. Så nå er spørsmålet egentlig om jeg skal lage str 6/9 eller 12/18 mnd? Haha, egentlig litt godt å høre om også. Altså, når disse graviditetsgreiene mine går trått, har jeg faktisk trøstet meg litt med at det er en del ting ved babylivet det sikkert er helt greit å utsette litt også. Ellers er jeg enig i at størrelsene på garnstudio ofte virker store. Har ikke sjekket strikkefasthet riktignok, men har samme inntrykk som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. april 2011 Forfatter #413 Del Skrevet 30. april 2011 Så fint å lese, Vera! Forstår godt at du forholder deg litt annerledes til det etter de erfaringene du har fått, slik blir det vel. Jeg krysser selvfølgelig alt jeg har! Signerer Marla. Jeg håper virkelig det går deres vei denne gangen. Takk for lykkeønskninger, dere. Enn så lenge er humøret godt, og jeg tenker på at det er gode muligheter for at den kan gå bra. Men enn så lenge klarer jeg å ikke tenke så mye på graviditeten som jeg hadde trodd. Kanskje går tiden også fortere da, sammenlignet med de to forrige gangene, hvor jeg var bevisst min situasjon hvert minutt av døgnet, virket det som. Nå har jeg faktisk tatt meg i å glemme at jeg er gravid noen ganger. Og det til tross for at jeg har flere symptomer nå enn på samme tidspunkt de forrige gangene. Kjenner bl.a. at det er sannsynlig at jeg vil bli ganske kvalm, og jeg driver og småspiser en del for å holde halsbrann/småkvalme unna. Kan sånt starte allerede når man er fire og en halv uke på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. april 2011 Forfatter #414 Del Skrevet 30. april 2011 Nå er det ut i byn for å kjøpe bh og en is! Ikke at jeg trenger større bh ennå, altså, men jeg må medgi at jeg fikk litt dårlig samvittighet av "hvor ofte vasker du bhen"-tråden... Jeg har så få brukbare bher at jeg ikke driver vasking så ofte som jeg tydeligvis burde i følge de som svarte der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2011 #415 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Haha, jeg er sikker på at jeg også bruker bh'ene mine for lenge... Nekter derfor å lese slike "Hvor ofte-tråder" (Eller, jeg skifter hver dag nå når jeg ammer.) Edit: Åja, kvalmen kan komme så tidlig... Jeg var kvalm fra uke 3-4 og til uke 15-16, grusomt kvalm... Hadde ikke lyst på noe annet enn frisk frukt. Vi var på ferie i Barcelona og der levde jeg på friskpresset appelsinjuice... Endret 30. april 2011 av O'hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 30. april 2011 #416 Del Skrevet 30. april 2011 Haha, egentlig litt godt å høre om også. Altså, når disse graviditetsgreiene mine går trått, har jeg faktisk trøstet meg litt med at det er en del ting ved babylivet det sikkert er helt greit å utsette litt også. Ellers er jeg enig i at størrelsene på garnstudio ofte virker store. Har ikke sjekket strikkefasthet riktignok, men har samme inntrykk som deg. Bra du ikke blir fornærmet over sånt. Jeg vet mange som tar slike utsagn som en personlig fornærmelse, men det er jo gjerne de samme som har en tendens til å forsvinne i mammarollen... Mer alvorlig, det er mye jobb med baby og ikke alt blir nødvendigvis så fantastisk med en gang (eller senere...), men jeg synes det er så få som tør si det. Det skal alltid dekkes over "men det er jo verdt det" og hvis man virkelig sliter blir man rett og slett ikke tatt på alvor eller bare avfeid, det er trist... Nåja, nok om det temaet.. Angående størrelsene til garnstudio, så er jeg i tvil altså. Jeg strikket tidligere disse jakkene i størrelse 1/3 måneder og de ble veldig store, de passer faktisk enda og jentene er 6måneder. Dvs jakkene er litt korte i livet, men lange nok i ermer og vide nok... Disse kjolene vil jeg jo at de skal kunne bruke til høsten/vinteren, men om de blir så store som jakkene vil de jo ikke passe før til neste vår og disse jentene mine er ikke sååå små heller. Ser litt mørkt på å strikke nesten ferdig og så rekke opp om jeg ser det blir helt feil, men kanskje det jeg må gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. april 2011 Forfatter #417 Del Skrevet 30. april 2011 Haha, jeg er sikker på at jeg også bruker bh'ene mine for lenge... Nekter derfor å lese slike "Hvor ofte-tråder" (Eller, jeg skifter hver dag nå når jeg ammer.) Hehe, nei, jeg vet jo egentlig at man burde holde seg unna slikt. Jeg vil nok aldri bli en som vasker håndklær og absolutt alle klær etter én gangs bruk (bortsett fra truser, sokker eller svette ting da selvsagt), og det er et bevisst valg, men jeg klarer likevel ikke å fjerne meg fra følelsen av å være en slask når jeg ser at noen vasker mye mer enn meg og gjerne også kritiserer de som ikke vasker alt like ofte som dem. Edit: Åja, kvalmen kan komme så tidlig... Jeg var kvalm fra uke 3-4 og til uke 15-16, grusomt kvalm... Hadde ikke lyst på noe annet enn frisk frukt. Vi var på ferie i Barcelona og der levde jeg på friskpresset appelsinjuice... I sånne gravidtråder er det alltid en eller annen påståelig type som mener at kvalme umulig kan komme før uke 7, så vet liksom ikke hva jeg skal tro. Men jeg merker jo at jeg er småkvalm, noe jeg ikke kan tro er bare innbilning/spenning heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 1. mai 2011 #418 Del Skrevet 1. mai 2011 Invdividuelle forskjeller... Det er noe de ikke har hørt om i enkelte tråder... Jeg var som sagt skrekkelig kvalm, konstant, og det var ingenting som hjalp. Følte meg ganske udugelig de ukene da det eneste jeg fikk gjort var å kreke meg på jobb før jeg kom hjem og slang meg på sofaen, helt utslitt og stønnende og klagende grunnet kvalme Tror jeg anses som en sjuske av enkelte jeg... Skifter jo truse hver dag, men jeg skifter ikke sokker hver dag nå når jeg går hjemme og "subber"... Haha, nå høres jeg jo ut som den kvisete, skitne og svette jenta Men, jeg tror ikke det er nødvendig med den "paniske" vaskinga vi bedriver med. Hørte forresten for en god tid tilbake et interessant program på radio om akkurat det her med vasking. Han (forskeren?) mente vi var for renslige i dag, og dermed distanserer vi oss fra andre. Nesen vår er utviklet til å kjenne små forskjeller, og det vet vi jo alle, det er ikke alle vi synes lukter godt og de rygger vi unna fra? Det er med lukta vi velger våre venner og partnere, og når vi dusjer "hele tiden" og sprayer oss med parfyme så gjør vi "feile" valg. Interessant teori synes jeg. Jeg vet hvertfall at når det har gått mot slutten av mine tidligere forhold så har jeg ikke likt lukta av de.. Og, nå er luktesansen min enorm, samme med da jeg gikk gravid. Tror man får en utviklet luktesans når man går gravid for å unngå å spise fordervet mat (egen teori) og dermed utsette fosteret for farer, og nå når frøkna er født så kjenner jeg godt på lukten av henne om hun bare har vært innom dørene til andre. Tror man får utviklet luktesans for egen baby for å kjenne den igjen? Har også lest (referanser? Huh? Jeg er skrekkelig dårlig til å huske detaljer, men jeg er av typen som husker at jeg har hørt eller lest en eller annen plass at...) at for de som plages med å bli gravide, så anbefaler de at kvinnen slutter med parfyme, da mannen normalt kan lukte når kvinnen har eggløsning men at parfyme overskygger de naturlige duftene. Åh, nå babler jeg masse her.. EGENTLIG skulle jeg lest til eksamen.. Så, nuh! Ha en super søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #419 Del Skrevet 1. mai 2011 Invdividuelle forskjeller... Det er noe de ikke har hørt om i enkelte tråder... Jeg var som sagt skrekkelig kvalm, konstant, og det var ingenting som hjalp. Følte meg ganske udugelig de ukene da det eneste jeg fikk gjort var å kreke meg på jobb før jeg kom hjem og slang meg på sofaen, helt utslitt og stønnende og klagende grunnet kvalme Huff, hørtes slitsomt ut. Jeg har vært mye kvalm pga. andre ting tidligere, og det er veldig slitsomt. Tror jeg anses som en sjuske av enkelte jeg... Skifter jo truse hver dag, men jeg skifter ikke sokker hver dag nå når jeg går hjemme og "subber"... Haha, nå høres jeg jo ut som den kvisete, skitne og svette jenta Men, jeg tror ikke det er nødvendig med den "paniske" vaskinga vi bedriver med. Hørte forresten for en god tid tilbake et interessant program på radio om akkurat det her med vasking. Han (forskeren?) mente vi var for renslige i dag, og dermed distanserer vi oss fra andre. Nesen vår er utviklet til å kjenne små forskjeller, og det vet vi jo alle, det er ikke alle vi synes lukter godt og de rygger vi unna fra? Det er med lukta vi velger våre venner og partnere, og når vi dusjer "hele tiden" og sprayer oss med parfyme så gjør vi "feile" valg. Interessant teori synes jeg. Jeg vet hvertfall at når det har gått mot slutten av mine tidligere forhold så har jeg ikke likt lukta av de.. Ja, du høres jo ut som ei skikkelig sjuske. Det har jo også noe med hva man driver med. Jeg vasket f.eks. mer klær før da jeg syklet til universitetet i studietiden, enn nå, hvor jeg ikke blir svett i løpet av en arbeidsdag fordi jeg kjører til jobb. Ville jo dermed vasket enda mindre om jeg gikk hjemme med baby (men da handler det vel mer om søl og sånt, som man slipper som barnløs). Jeg tror også man har blitt litt paniske, og har hørt forskere si det samme som deg, at vi i vårt moderne samfunn blir litt forvirret, fordi det ikke er slikt det er ment å skulle være. Vi er mer stillesittende enn noensinne, og gjør likevel ikke annet enn å vaske på oss tidsklemmer, virker det som. Og, nå er luktesansen min enorm, samme med da jeg gikk gravid. Tror man får en utviklet luktesans når man går gravid for å unngå å spise fordervet mat (egen teori) og dermed utsette fosteret for farer, og nå når frøkna er født så kjenner jeg godt på lukten av henne om hun bare har vært innom dørene til andre. Tror man får utviklet luktesans for egen baby for å kjenne den igjen? Har også lest (referanser? Huh? Jeg er skrekkelig dårlig til å huske detaljer, men jeg er av typen som husker at jeg har hørt eller lest en eller annen plass at...) at for de som plages med å bli gravide, så anbefaler de at kvinnen slutter med parfyme, da mannen normalt kan lukte når kvinnen har eggløsning men at parfyme overskygger de naturlige duftene. Jeg har også den luktegreia, og det har vært mitt første graviditetstegn alle gangene. Mannen min har også måttet slutte med en krem han bruker, fordi den nå plutselig stinker. Og i går følte jeg meg litt som Vera to the rescue, en som løser, eller hvertfall oppdager sosiale problemer. Jeg og mannen stod nemlig bak en merkelig familie på butikken. To voksne og to store barn/unge tenåringer. Moren skulle ha en røyk de ikke hadde og klagde en del over det. Og jeg kjente veldig godt en dunst av ny eller gammel fyll. Jeg kan ikke si hvem den kom fra (mor eller far), men mannen min kjente ingenting. Jeg antar det forklarer noe av det merkelige. Og så ble jeg litt trist, men hva skal man gjøre? De virket jo ikke beruset, men siden det stinket fyll av en familiemor- eller far midt på lørdagen, antar jeg at ting ikke står helt bra til hjemme (?). Det er jo egentlig litt morsomt, og som du nevner, så mener evolusjonsforskere at det har sammenheng med at mor ikke skal spise ting som kan være fordervet/giftig og skade barnet. Åh, nå babler jeg masse her.. EGENTLIG skulle jeg lest til eksamen.. Så, nuh! Ha en super søndag! Eksamen, ja. Når? Lykke til med lesing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #420 Del Skrevet 7. mai 2011 Den siste uka har utrolig nok rast av gårde. Det har hjulpet at jeg nesten ikke har vært på jobb, men gjort alt mulig annet (også jobbrelatert). Nå er jeg på besøk hos min bestefar og surfer fra min brors iPhone, hvor vi gjør oss klare for konfirmasjon i morgen. Men jeg skulle ærlig talt helst vært hjemme akkurat nå. Har begynt å blø litt igjen. Veldig lite, men på samme måte som begge de forrige spontanabortene startet. Så jeg innstiller meg på at det har gått galt igjen. Det føles bare lenge til jeg kan ringe lege på mandag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå