-Englefjes- Skrevet 26. september 2011 #681 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg tror heller aldri det finnes et perfekt tidspunkt å flytte på, men jeg tror jeg ville unngått iallefall de første to-tre månedene etter fødsel. Vi flyttet da snuppa var rundt åtte måneder, og det var slitsomt, men helt overlevelig. Når man skal til noe bedre, klarer man stort sett å mobilisere mye krefter og masse energi. Om dere kjøper, kan det jo faktisk hende at dere får overtakelse raskt også, noe jeg vil tro er en fordel for dere nå. Salg av egen leilighet går forunderlig raskt når man bare setter seg selv om meglerene i sving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. september 2011 Forfatter #682 Del Skrevet 26. september 2011 Det ble en søvnløs natt, ja... Altså, jeg sovnet med én gang, men drømte selvsagt om hus (bl.a. at to søstre à la moren til Gilbert i filmen "What's eating Gilbert Grape", bodde der og slet med å komme seg ut av dørene), og jeg våknet utallige ganger. Den lille krabaten var mistenkelig rolig på dagen i går, men tok det igjen til gangs på nattestid. Da ble jeg selvsagt liggende våken og tenke på hus. Jeg er mer og mer sikker på at vi må slå til på dette med mindre budrunden går helt bananas. Herr V tenker det samme, men mener at vi ikke bør være villige til å gå over prisantydning. Mens jeg mener at så lenge vi ikke får økonomiske problemer (da har vi medregnet dobling av renta m.m), bør vi kunne gå litt over, siden jeg ikke tror vi får noe annet i aktuelle områder som koster mindre. Det forrige huset vi så på før sommeren ikke langt unna, slo vi fra oss rimelig raskt, fordi vi skjønte at prisantydningen var for lav (og det gikk jo langt over også). Dette tenker jeg at vi har en reell sjanse på. Og jeg er rett og slett utrolig lysten på det huset. Nå tror jeg vi kan finne andre, tilsvarende hus senere, men jeg vet at området er stigende hva popularitet angår, så jeg tenker at det av økonomiske grunner ikke er noe poeng å vente. Vi hadde riktignok som plan å ha nedbetalt leiligheten før huskjøp, men mannen ser at vi nok ikke kommer til å tjene så mye på å vente med huskjøp av den grunn, fordi prisene i området stiger. Vi vil uansett ha en del egenkapital når vi selger leiligheten. Ellers, når det gjelder flytting, så er det mulighet for snarlig overtakelse, så hvis vi ender med kjøp, blir det uansett flytting i god tid før termin. Jeg kunne aldri tenke meg å flytte med bitteliten baby - da er vel ikke hodet helt med, tenker jeg. Så lenge vi venter litt med de store endringene i huset, tror jeg egentlig det å flytte om et par måneder er helt greit. O'hara og Englefjes; jeg sender dere pm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. september 2011 #683 Del Skrevet 26. september 2011 Følg magefølelsen, da bommer man aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. september 2011 Forfatter #684 Del Skrevet 26. september 2011 Følg magefølelsen, da bommer man aldri! Men hva når man har ulik magefølelse? Min er veldig god, mens mannen i huset frykter et liv i skyggen... Neida, han har bare blitt veldig opptatt av hvor lenge den sola er tilgjengelig om kvelden. Det er altså vedtatt at der er kveldssol, men vi må bare gå hardt til verks for å finne ut hvor lenge og om det i så fall tilfredsstiller min kresne mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. september 2011 #685 Del Skrevet 26. september 2011 Drit i mannen, følg din egen! Nei, jeg vet ikke jeg. Men jeg regner med dere finner ut av det uten min hjelp Funker det ikke får du prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. september 2011 Forfatter #686 Del Skrevet 26. september 2011 Drit i mannen, følg din egen! Nei, jeg vet ikke jeg. Men jeg regner med dere finner ut av det uten min hjelp Funker det ikke får du prøve Haha, ja, kanskje jeg skal satse på å forføre ham fram til ønsket mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. september 2011 Forfatter #687 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Det ble ikke huset, forresten. Det gikk for høyt for oss. Og selv om min far ble over seg av begeistring da han ikke kunne finne noe tegn på fukt (og han lette overalt), taket ikke så ille som takstmannen fryktet og huset generelt virket veldig solid, ble Herr V veldig usikker mtp. solforhold på kveldstid. Så alt i alt er det greit at det gikk som det gikk, spesielt når jeg i tillegg tenker på hvor lite jeg har lyst til å gå gjennom en salgs- og flytteprosess i høst. Men huset var flott og jeg hadde blitt veldig glad om det ble vårt. Så får vi bare håpe det byr seg lignende anledninger senere. Kanskje må vi gjennom rekkehus-fasen, men håpet er å slippe. Enn så lenge bor vi hvertfall greit, og det er fint å vite at vi ikke er tvunget ut av hus og hjem på en stund ennå. Endret 28. september 2011 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. september 2011 Forfatter #688 Del Skrevet 28. september 2011 Og så var jeg på kontroll i dag, og alt er fortsatt vel. Fosterlyden ble også funnet uten videre dikkedarier, og Herr V var kjempeglad, for han har ikke hørt den før. Og jordmoren mente det måtte være en gutt fordi slagene er såpass raske. Det er visst ikke en fast regel, men jordmoren mente man i mange tilfeller ser en sammenheng mellom kjønn og hjerteslag. Nå kommer det også for en dag at kollegaene mine har tenkt lenge at jeg har en typisk guttemage, så kanskje det er en liten pjokk? Selv om jeg trodde hvordan mage man har handler mest om hvor mye man legger på seg, men mulig jeg er dum. Det påstås hvertfall at man ikke kan se graviditeten bakfra, og at det er et guttetegn. Vel, det hele blir litt for mystisk for meg. (Andre sier at den voldsomme kvalmen i starten er et jentetegn, så hvem vet.) Nå har jeg liksom vent meg til at babyen er kjønnsløs, så nesten rart å tenke på at det er en gutt eller jente. Fra å ikke være nysgjerrig på kjønn lenger, begynte jeg plutselig å lure. Jeg tror jo også at jordmoren så noe på ordinær ultralyd og det gjorde jeg også, men hun sa det kunne være navlestrengen som lå mellom beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. september 2011 #689 Del Skrevet 28. september 2011 Synd. Men ja, jeg tror ikke det finnes bare en drømmeting; -hus, -mann, -jobb, -bil.. Får håpe dere slipper rekkehusfasen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 1. oktober 2011 #690 Del Skrevet 1. oktober 2011 Leit det ikke ble noe av huset, men det dukker nok opp et nytt drømmehus og da passer det kanskje bedre. Ellers har jeg gjort noe litt teit... Dvs jeg dillet rundt i fri dressur (uten unger..) i byen i dag og endte opp med å kjøpe litt garn i en markedsbod. Nydelig håndspunnet silkegarn, men dumme meg har kanskje kjøpt for lite? 2x100 gram, hhv solgul og olivengrønn. Det er tynt som alpakka, så regner med et nøste burde holde til en vest/kjole ca 1 år? Ellers trenger jeg tips til hva slags garn jeg kan kombinere med. Siste alternativ er å holde utkikk etter markedsboden ved neste anledning og kjøpe mer, men det kan ta tid for det var ikke på det vanlige lørdagsmarkedet. Hm... Noe bør jeg bruke dette garnet til for det er nydelig og steindyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 1. oktober 2011 #691 Del Skrevet 1. oktober 2011 http://www.torafrosethdesign.no/Kjoletillillesoester.html Denne kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 1. oktober 2011 #692 Del Skrevet 1. oktober 2011 http://www.torafrosethdesign.no/Kjoletillillesoester.html Denne kanskje? Takk. Hadde helt glemt den. Skal se nærmere på den senere. Innser at det er litt upraktisk å ikke vite nøyaktig hvor mye garn jeg har. Ble anbefalt å dele hver hempe i to nøster og tror jeg skal gjøre det for å få litt oversikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #693 Del Skrevet 2. oktober 2011 Leit det ikke ble noe av huset, men det dukker nok opp et nytt drømmehus og da passer det kanskje bedre. Ellers har jeg gjort noe litt teit... Dvs jeg dillet rundt i fri dressur (uten unger..) i byen i dag og endte opp med å kjøpe litt garn i en markedsbod. Nydelig håndspunnet silkegarn, men dumme meg har kanskje kjøpt for lite? 2x100 gram, hhv solgul og olivengrønn. Det er tynt som alpakka, så regner med et nøste burde holde til en vest/kjole ca 1 år? Ellers trenger jeg tips til hva slags garn jeg kan kombinere med. Siste alternativ er å holde utkikk etter markedsboden ved neste anledning og kjøpe mer, men det kan ta tid for det var ikke på det vanlige lørdagsmarkedet. Hm... Noe bør jeg bruke dette garnet til for det er nydelig og steindyrt... Hehe, høres ut som en idé å bruke dette garnet, ja. Jeg strikket denne kjolen til min niese for noen måneder siden, og det slo meg at garnet du har kjøpt kanskje tilsvarer silkegarnet i oppskriften sånn noenlunde (du bør jo uansett sjekke strikkefastheten med en prøvelapp)? Garnet som er brukt er forresten dette. Man må jo ikke nødvendigvis ha noen kontrastfarge i bærestykket. Vet riktignok ikke hvor mye garn det går da, kanskje er ikke 100 g nok til en kjole til en ett-åring? Ellers måtte det jo ha vært deilig med luer i silkegarn også. Men jeg ser at du kanskje vil bruke det til kjole eller vest når det var såpass dyrt. Jeg er så sneversynt at jeg stort sett holder meg til oppskrifter fra pickles eller garnstudio, og der er det jo mange oppskrifter man kan sjekke strikkefasthet mot. Ellers, når du sier at garnet er tynt som alpakka, kom jeg på denne strikkebloggen jeg har surfet såvidt innom tidligere. Jeg vet ikke om det er noe du kan bruke der, men hun strikker hvertfall bare (?) i tynn alpakka og hun har visst noen gratis oppskrifter også. Jeg har forresten akkurat laget meg brukerkonto på ravelry - har du sett der? Jeg har ikke gjort så mye annet å lage meg bruker, for jeg ble litt overveldet av oppskriftsmengden der. Men du kan sikkert finne oppskrifter som rekker til to vester til jentene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 3. oktober 2011 #694 Del Skrevet 3. oktober 2011 Takk for tips. Jeg har faktisk sett på den kjolen og har tenkt på om jeg ev kan bruke et annet garn og kombinere med silkegarnet. Enn så lenge er jeg i tenkeboksen, det har i grunnen ingen hast med å finne mønster og har tross alt hauger av andre prosjekter også... Ravelry må jeg bare holde meg unna, jeg har rett og slett ikke tid!! Du får bruke tiden mens du har den. Ellers lurer jeg på om du har prøvd dobbelstrikk? Her liker jentene så veldig godt å sove under ullpledd, men det blir jo fort litt uhamselig med flere pledd/brettet stort pledd, så jeg lurer på å strikke noen tjukke i dynestørrelse. Hadde kanksje vært tøft med noe i dobbelstrikk og noen klassisk mønster kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #695 Del Skrevet 3. oktober 2011 Takk for tips. Jeg har faktisk sett på den kjolen og har tenkt på om jeg ev kan bruke et annet garn og kombinere med silkegarnet. Enn så lenge er jeg i tenkeboksen, det har i grunnen ingen hast med å finne mønster og har tross alt hauger av andre prosjekter også... Ravelry må jeg bare holde meg unna, jeg har rett og slett ikke tid!! Du får bruke tiden mens du har den. Ellers lurer jeg på om du har prøvd dobbelstrikk? Her liker jentene så veldig godt å sove under ullpledd, men det blir jo fort litt uhamselig med flere pledd/brettet stort pledd, så jeg lurer på å strikke noen tjukke i dynestørrelse. Hadde kanksje vært tøft med noe i dobbelstrikk og noen klassisk mønster kanskje. Dobbeltstrikk, ja. Det har jeg hørt om, men aldri prøvd. Alltid morsomt med nye teknikker. Men aner altså ingenting om det, annet at det er mer tidkrevende å strikke. Late meg hadde sikkert fort bare endt med kjempetjukt garn eller dobbelt garn i stedet, men det ser jo fint ut med dobbeltstrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #696 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Ellers tror jeg ikke jeg kan stå til rette for noe jeg skriver i dag, inkl. på jobb. Jeg har nemlig hatt en "morsom" natt med aktiv baby. Bra noen har det gøy hvertfall. For jeg syns jo den er ganske søt der den holder på og turner i vei. Men jeg er ikke helt fungerende i dag, altså. Men jeg har hatt en veldig rolig helg, så jeg kan ikke klage på mulighetene for å hvile. Hadde besøk av bror og far i går og vi gjorde ting med høsttema. Gikk tur i høsten med lunkne pølser på termos, og dro så hjem til oss og spiste lammemiddag med rotgrønnsaker, samt eplekake til dessert. Fint. Endret 3. oktober 2011 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #697 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det føltes som om jeg slapp unna ved en hårsbredd i dag. Så rart. Jeg var ute og gikk da jeg stoppet opp og lurte på om jeg skulle krysse veien eller ikke, fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for om jeg skulle gå innom butikken. Men så bestemte jeg meg for å droppe det fordi jeg hadde så mye å bære på. Jeg hadde ikke før krysset veien i det jeg hørte et enormt brak bak meg. Da var det rett og slett en bil som kjørte av veien og rett over fortauet. Omtrent der jeg ville vært om jeg ikke hadde krysset veien. Det kom en del folk løpende for å hjelpe og det ble raskt klart at sjåføren ikke var skadet, så jeg fortsatte hjemturen. Men jeg fikk en følelse av at om jeg hadde vært religiøs, ville jeg nesten vært dum om jeg ikke så det som et slags tegn. Men religiøs er jeg altså ikke. Jeg føler meg bare litt rar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #698 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det er rart med det, for jeg fikk en skikkelig tåpelig tanke om at flyet mannen min tok i ettermiddag skulle falle ned. Det er ikke ofte jeg tenker på slike ting, men det kan slå meg innimellom. Før i tiden fikk jeg i blant fantasier om jeg at jeg deltok i min fars begravelse, antakeligvis fordi jeg kunne kjenne en frykt for å miste ham. Etter hvert flyttet denne frykten seg til å gjelde mannen min i stedet. En innsiktsfull venninne sa en gang at jeg har klart meg såpass mye alene, at det blir en skummel tanke å skulle miste de få personene jeg har følt meg avhengig av. Jeg har aldri hatt problemer med å slippe folk innpå meg, og tror jeg oppfattes som en åpen person. Men jeg har nok alltid vært opptatt av å ikke være avhengig av noen. Men så er det nettopp det man blir når man er i intime forhold. Det tok meg flere år før jeg klarte å be mannen min om hjelp til noe. Og det er noe med når man innser at man faktisk er avhengig av noen på en eller annen måte, at man kan bli bevisst hva det ville bety å miste. Og jeg føler meg nok ikke mindre sårbar i forbindelse med dette nå som jeg er gravid. Selv om man er aldri så selvhjulpen, er graviditeten en påminnelse om at det ikke er alt det er meningen at man skal klare alene. Altså, det meste går, spesielt når man må, men jo eldre jeg blir, jo mindre tenker jeg at jeg må fikse alt selv og på død og liv ikke belaste andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 7. oktober 2011 #699 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg holdt på å sette himmel og jord i bevegelse da mannen var på fjelltur og jeg var i 6.-7. måned Han var på en fjelltur uten dekning, noe jeg visste, sånn egentlig, men jeg så for meg alt mulig rart. Tror det kan være normalt. Jeg håper hvertfall det Ellers, flaks! Godt du hadde den. Husker jeg en gang så et vitenskapelig program om noe slikt, bbc?. Husker ikke detaljene, men mener det var slik at de fleste av oss hadde en innebygget 6.sans. Blablabla.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #700 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg holdt på å sette himmel og jord i bevegelse da mannen var på fjelltur og jeg var i 6.-7. måned Han var på en fjelltur uten dekning, noe jeg visste, sånn egentlig, men jeg så for meg alt mulig rart. Tror det kan være normalt. Jeg håper hvertfall det Ellers, flaks! Godt du hadde den. Husker jeg en gang så et vitenskapelig program om noe slikt, bbc?. Husker ikke detaljene, men mener det var slik at de fleste av oss hadde en innebygget 6.sans. Blablabla.. Ja, man blir litt rar som gravid, på flere måter enn én. Kanskje edderkoppsansen min er ekstra utviklet av den grunn også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå