Klips Skrevet 1. oktober 2003 #1 Del Skrevet 1. oktober 2003 Lå våken i natt i angst da jeg plutselig kom på at om jeg får meg jobb, og ikke barnehageplass (nr 2 mer sannsynlig enn nr 1) må smurfen ha dagmamma om et halvt år. Tanken på å overlevere det dyrebareste jeg har til en vilt fremmed... ja, dere kan tenke dere. Kan selvfølgelig høre på barselgruppen og slikt om noen kan anbefale noen, men hvordan går man ellers frem for å finne dagmamma man stoler på? Gule sider? Oppslagstavlen på butikken? "Intervjuer" man flere dagmammaer? Gulp, asså! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 1. oktober 2003 #2 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg søkte etter dagmamma i avisen. Det var flere som ringte. Jeg satte opp en liste og reiste rundt på besøk. Du ser snart hvordan de takler barnet ditt. Og så får du ta noen prøve dager. Det finnes mange flinke dagmammaer. Ikke vær redd for å spørre etter opplegget. Sett krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 1. oktober 2003 #3 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg satte inn annonse i avisen, og "intervjuwet" de som virket ok på telefon. Fant en kjempeherlig dagmamma til eldstemann, som passet han fra han var 11 måneder til han var ca. 2 år! Da minstemann trengte dagmamma, ca 3 år etter, var han også hos henne i nesten 1 år! :D Lykke til! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 2. oktober 2003 #4 Del Skrevet 2. oktober 2003 Du må skjekke ut om dagmammaen er grei.Jeg har selv vært dagmamma i ett år, det var for min samboers søsters barn (tantebarna). Jeg tror det er viktig for barn å få stimulans...til å like å være ute,leke med pedagogisk riktige leker,lære å samarbeide med andre.Jeg tok et brevkurs (!) i barnehagassistent da jeg gikk gravid,mest for å lære om mitt barns utvikling.Jeg fikk gode karakterer, og jeg fikk god innsikt i barns utviklingsprossesser.Det var en god investering for oss begge.Har vært alenemamma ( med GOD hjelp av familien) i 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 9. oktober 2003 Takk takk. Ennå litt tid igjen, heldigvis. Hvor lenge før man skal tilbake i jobb bør man begynne å lete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå