Gå til innhold

Hva er egentlig god lønn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva er egentlig god lønn?

Hva ser vi på som en god lønn? Og hvordan påvirker utdannelse dette? Føler det er mange som sier at de tjener knallbra, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god lønn er når den er stor nok til å dekke faste utgifter og gi deg det du trenger, og i tilleg nok til å gi deg litt luksus av den varianten du måtte ønske, enten det er i form av mat, drikke, reise eller matrielle goder. Hvor mye som må til avhenger selvfølgelig av hvor du bor og hvilke utgifter du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god lønn er når den er stor nok til å dekke faste utgifter og gi deg det du trenger' date=' og i tilleg nok til å gi deg litt luksus av den varianten du måtte ønske, enten det er i form av mat, drikke, reise eller matrielle goder. Hvor mye som må til avhenger selvfølgelig av hvor du bor og hvilke utgifter du har.[/quote']

enig i dette, bortsett fra ett lite tillegg:

Hvor mye du må ha er forskjellig fra person til person, og avhenger av hvordan du som person prioriterer å bruke pengene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jo mer man har jo mer bruker man uten å føle at man har det så fett av den grunn :ler:

Jeg var rikere da studielånet kom på konto for 10 år siden enn jeg er nå når f.eks. feriepengene kommer.

Hadde nok litt lavere krav den gang...

God lønn er over gjennomsnittet eller? Som jeg tror er 270 000. For en 8-4 jobb........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier de ville gått ned i lønn for å trives på arbeidsplassen...Jeg tror at hvis man synes at lønnen er OK,samtidig som man trives i joben er det beste man kan få.Det er ikke bra å gå på jobben og grue seg til hver dag i 40 år...og tjene7 00.000 i året.Livet er kort.Ta vare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pengene ryker ut uansett! Men jeg antar at du lurer på hva andre "aksepterer" som en god lønn, hvor grensen går for at man kan si at "jeg tjener bra". (jeg har nemlig hørt fok si: jeg tjener steinbra - og så har de 260 000 i året...)

For meg går grensen til å tjene bra på 350 000, tror jeg. Men den grensen flytter seg fra år til år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Tjah:

+ Inntekt/lønn

- faste utgifter

- "luksusartikler" (vin, cafe-besøk, osv)

og fremdeles ha nok igjen til å sette på ev. "sparekonto"

= god lønn

????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lønn syns jeg det hver enkelt betrakter som godt nok betalt for den jobben man gjør, altså at man kan leve av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hva er egentlig god lønn?

Hva ser vi på som en god lønn? Og hvordan påvirker utdannelse dette? Føler det er mange som sier at de tjener knallbra, men.....

Det er vel som innleggene over sier.

Jeg har ingen utdannelse, begynte å jobbe etter 1 år på videregående.

I forhold til det synes jeg at jeg har en god lønn (350 000 og jeg er 25 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...