Gå til innhold

Hvilke yrker ser du opp til?

Sweetpea25

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26

Denne tråden er inspirert av en annen tråd her inne: "Hvilke yrker ser du ned på?"

Selv skjønner jeg ikke at man kan se ned på andres yrkesvalg, da de fleste jobber her i Norge er viktige for samfunnet vårt.

Derfor lurer jeg på hvilke yrker du ser opp til?

Jeg ser opp til yrker der folk gjør ting som ingen egentlig har lyst til

Vaskehjelp

søppeltømmer

hjelpepleier

de som har som jobb å tømme septiktanker

Sånne drittjobber. Står respekt av folk som klarer å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskehjelp

søppeltømmer

hjelpepleier

Ville du datet en med sånn jobb? Nei?

Oi, så kanskje ikke opp til dem allikevel. Sykepleiere har for høy kaste til å date hjelpepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så kanskje ikke opp til dem allikevel. Sykepleiere har for høy kaste til å date hjelpepleiere.

Har du noen gang klart å lire av deg noe positivt? Greit at du har hatt en vond oppvekst, men det får da være måte på til negativt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og akkurat den setningen er vel enda en grunn til å se opp til dem som har den type yrker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Vurderer man yrker ut fra hvor attraktivt det er å ha en kjæreste som jobber med det yrket?

Jeg ser opp til de som gjør det vi anser som møkkeajobber og som gjør jobben og er stolt av den jobben de har og gjør til tross for at andre mener det er en møkkajobb som man skal se ned på.

Vaskehjelper, søppeltømmere, hjelpepleiere får som regel kjærester de også ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber med dyrevern og dyrs rettigheter.

Å gå på jobb hver dag til slike saker, og vite at det stort sett aldri får konsekvenser for den som gjorde det, men fortsette å kjempe for at det skal endre seg i framtiden.

http://www.dagbladet.no/2010/08/17/nyheter/innenriks/dyremishandling/13000471/

Jeg hadde blitt så trist og motløst at jeg bare hadde satt meg ned og grått, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26

hæ?

Hadde ikke hatt imot å deita noen med et sånt yrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på jobb hver dag til slike saker, og vite at det stort sett aldri får konsekvenser for den som gjorde det, men fortsette å kjempe for at det skal endre seg i framtiden.

Jeg hadde blitt så trist og motløst at jeg bare hadde satt meg ned og grått, tror jeg.

Enig. Jeg kunne ikke jobbet med det, selv om det kunne vært givende på mange måter. Kjenner et voldsomt hat mot slike mennesker så jeg ville nok ikke egnet meg spesiellt godt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere og hjelpepleiere, mennesker som jobber med dyrevern, mennesker som jobber frivillig og brannmenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke opp til noe spesielt yrke - men personen som utfører det. Klarer for eksempel ikke se opp til en drittsekk av en lege, uansett hvor dyktig h*n er. Da har jeg mye mer respekt for kantinedama her jeg jobber, som alltid er blid, hilser og ser ut til å stortrives i jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelp

søppeltømmer

hjelpepleier

Akkurat det samme som jeg hadde tenkt å skrive. Bortsett fra "drittjobber," da. Men jeg skjønner poenget ditt.

Jeg har ofte tenkt at jeg er glad for at det finnes folk som har pleieyrker, for da slipper jeg. Jeg hadde aldri klart et slikt yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Akkurat det samme som jeg hadde tenkt å skrive. Bortsett fra "drittjobber," da. Men jeg skjønner poenget ditt.

Jeg har ofte tenkt at jeg er glad for at det finnes folk som har pleieyrker, for da slipper jeg. Jeg hadde aldri klart et slikt yrke.

Ja jeg vet jeg kunne brukt et bedre ord enn drittjobber, men dette er jo jobber som anses som nettopp det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet jeg kunne brukt et bedre ord enn drittjobber, men dette er jo jobber som anses som nettopp det

Førskolelærere, leger, sykepleiere, pleiere på gamlehjem osv, lærere, dyrleger, de som jobber med humanitære formål og ingeniører. Sikkert mange flere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca28

Førskolelærere, leger, sykepleiere, pleiere på gamlehjem osv, lærere, dyrleger, de som jobber med humanitære formål og ingeniører. Sikkert mange flere;-)

ingeniører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førskolelærere?

arbeids tid på 6,45.

aldri bytter de bleier og er sjelden sammen med barna, sitter i "møter" og har generelt ikke mer peiling på barn enn de fleste andre som har jobbet noen år med barn, selv om de trur de er verdensmestere og alltid har rett. lurer på hvor mange barn som har lidd fordi noen har sittet 3 år på skole og trur da at de kan alt første dagen de faktisk skal jobbe med barn?

all respekt for at de tar skolen og for de som faktisk er aktive med barna, men av alle de jeg har jobbet med er det desverre de færeste. beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

førskolelærere?

arbeids tid på 6,45.

aldri bytter de bleier og er sjelden sammen med barna, sitter i "møter" og har generelt ikke mer peiling på barn enn de fleste andre som har jobbet noen år med barn, selv om de trur de er verdensmestere og alltid har rett. lurer på hvor mange barn som har lidd fordi noen har sittet 3 år på skole og trur da at de kan alt første dagen de faktisk skal jobbe med barn?

all respekt for at de tar skolen og for de som faktisk er aktive med barna, men av alle de jeg har jobbet med er det desverre de færeste. beklager

jeg har respekt for de som jobber på nav pga alt rart som kan finne på å renne i dørene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

assistenter i barnehager. de lever i et støy-helvete hele dagen, sure foreldre, bortkjemte unger som er vandt til å få viljen sin, pedledere som trur de vet alt og aldri tar feil, de er trygheten bortenfor hjemmet og trøsten når mor/far ikke kan.

politiet. noen er maktsyke gærninger som vil hevne seg på en dårlig barndom, men de fleste gjør en utrolig bra jobb og de opplever så mye som ville skremt møkka av andre. de setter seg i livsfare nesten dagli og får dårlig betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg også gjort om jeg hadde fokusert for mye på de skjebnene som ikke får hjelp. Tenk så bra du ville følt deg om du hadde jobbet med slikt og istedet klart å fokusere på alle de som får hjelp. Da kunne man gått i graven med god samvittighet og en visshet om man ihvertfall hadde gjort en innsats for en bedre verden :)

Endret av NHill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurger, ambulansepersonell, soldater i Afganistan/Irak og generelt yrker som har mye ansvar. Mest av alt ser jeg vel opp til Jonas Gahr Støre, snakk om å takle en utrolig krevende jobb bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...