Sweetpea25 Skrevet 13. august 2010 #1 Del Skrevet 13. august 2010 Denne tråden er inspirert av en annen tråd her inne: "Hvilke yrker ser du ned på?" Selv skjønner jeg ikke at man kan se ned på andres yrkesvalg, da de fleste jobber her i Norge er viktige for samfunnet vårt. Derfor lurer jeg på hvilke yrker du ser opp til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 13. august 2010 #2 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg ser opp til de som gjør noe for mennesker og dyr. Leger, forskere som vil gjøre det de kan for å kurere sykdommer og lindre dem. Jeg beundrer den som kan fortelle et foreldrepar at toåringen deres har kort tid igjen å leve. De som er der på en profesjonell måte for foreldrene uten å knekke sammen selv. Jeg beundere sykepleiere og hjelpepleiere som er like omsorgsfulle selv etter å ha blitt skjelt ut flere ganger samme dagen. Jeg beundrere politiet som gang på gang må gå inn i situasjoner som er verre enn de fleste av oss kan tenke seg. Ulykker, drap, familievold. Det er de som holder hodet kaldt når de må selv om omstendigheten rundt er helt grusomme. Jeg beundrer egentlig de som jobber tett innpå andre mennesker og deres tragedier. De må være utrolig sterke mennesker fordi jeg hadde ikke klart det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pucifer Skrevet 13. august 2010 #3 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg ser nok ekstra opp til de yrkesgruppene som mange ofte ser ned på. Ser opp til de menneskene som tar jobber innenfor de yrkene og som gjør jobben med stolthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimist6 Skrevet 13. august 2010 #4 Del Skrevet 13. august 2010 Det er meget bra tema egentlig. Jeg ser opptil mange yrker, men den yrken som er meget tankevekkende det er å drive en begravelse byrå. Hvor psykisk sterk må mann være for å leve av at mennesker dør. Hvis ikke folk dør så blir det ikke noe særlig penger i kassa. Så..sitter de gutta på kontoret og håper på at noen dør snart? for at dem skal klare å kjøpe melk og brød til familien............... tenk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. august 2010 #5 Del Skrevet 13. august 2010 Det er ikke nødvendigvis et yrke i seg selv jeg kan se opp til, men jeg ser opp til de som gjør noe for andre, og særlig de som jobber frivillig og ikke får betalt, men gjør det de gjør av egen godhet for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. august 2010 #6 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg ser nok ekstra opp til de yrkesgruppene som mange ofte ser ned på. Ser opp til de menneskene som tar jobber innenfor de yrkene og som gjør jobben med stolthet. Enig. Jeg ser ikke opp til spesielle yrker, men jeg ser opp til mennesker som utfører jobben sin med stolthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 13. august 2010 #7 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg ser opp til vindusvaskere og kranoperatører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 13. august 2010 #8 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg ser opp til veldig mange. De som utfører jobben sin slik det er ment til. En dårlig advokat/lege er verre enn en kjempedyktig hjemmesykepleier (feks). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #9 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg ser opp til nakenmodeller, med mer selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #10 Del Skrevet 14. august 2010 jeg ser ikke opp til noen, fordi jeg hater ALLE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Independent_ Skrevet 14. august 2010 #11 Del Skrevet 14. august 2010 Fiskere i farlig farvann. At de tør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #12 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg ser opp til vernepleiere. De er liksom så "gode", tar seg av de svake, vanskelige og grupper jeg aldri hadde klart å jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 15. august 2010 #13 Del Skrevet 15. august 2010 politi og ambulansepersonel- liten lønn og mye arbeid som ville tatt nattesøvnen fra de fleste. sykepleiere- alltid blide og får deg til å føle deg vel, selv om de opplever mye faen.. vaskepersonell- du merker de ikke før de ikke er der noen dager. barneværnspersonell- de må tåle mye dritt, men de fleste gjør en utrolig bra jobb ut i fra hva de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 15. august 2010 #14 Del Skrevet 15. august 2010 Den gruppen mennesker som reparerer ting som er forferdelig høyt oppe. De som f.eks. klatrer oppe på broene, og henger i heiser langs en skyskraper. *grøss*...den jobben kunne jeg ikke hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #15 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg ser opp til alle yrker som gjør en forkjell for samfunnet og enkeltpersonene i det.. For øyeblikket er jeg ekstra imponert over de som ofrer sin tid, sitt hjem og sitt liv for å hjelpe barn/ungdom som har behov for beredskapshjem og rehabilitering før de skal ut i fosterhjem. Har blitt kjent med et par hvor hun har dette som heltidsjobb. Hun har ungdom i alderen 12-18 år, og det er absolutt en stor jobb å skulle hjelpe ungdom i denne alderen som lenge har vært utsatt for grusomme ting. Jeg bøyer meg i støvet, og er dypt imponert..! Og så synes jeg Politiet er bra da, men akkurat derer jeg kanskje litt innhabil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. august 2010 #16 Del Skrevet 15. august 2010 Tja, det er for så vidt mange yrkesgrupper jeg kunne sett opp til, men jeg får nevne de to som først ramlet inn i hodet på meg: sykepleiere og søppelkjørere (uten sammenlikning forøvrig). De første ser jeg opp til fordi jeg tror det skal både tålmodighet og styrke (såvel fysisk som psykisk) til for å omgås syke mennesker dag ut og dag inn i et helt yrkesaktivt liv. Den andre gruppen ser jeg opp til fordi det å drive å lempe rundt på andre menneskers avfall må være en grunnleggende kjip jobb å ha og fordi den jobben er så utrolig nødvendig for samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 17. august 2010 #17 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Jeg beundrer - toppidrettsutøvere, fordi det ikke bare krever talent, men så enormt mye disiplin for å holde et høyt nivå. - programmerere som skriver bøker om sykt vanskelige språk. - matematikere som sjonglerer med sykt vanskelige konsepter, det samme for fysikere. - ingeniører som jobber med formel 1, motoGP, har ledende jobber i store og kjente internasjonale firmaer. - nanotek. studenter, fordi man må ha så sykt høyt snitt for å komme inn. - kokker med michelinstjerner, fordi de tåler så voldsomt høyt stress, er tøffe, vanskelige personer, og samtidig dyktige. - folk som har evnen til å lage virkelighetsnære malerier og tegninger, men som ikke nødvendigvis gjør det. - Skulptører. - Jagerflypiloter, fordi de har akkurat den riktige mixen som skal til for å bli utvalgt. Helt sykt vanskelig. - Sjakkspillere på høyt nivå, samme grunn som toppidrettsutøvere. - Kriminelle som gjør eksepsjonelle brekk. - Gründere, mennesker som drar igang eget firma, som gjør ting selv, og klarer det. Positive mennesker som gjør noe med det de syns er negativt, i stedet for å forfalle i selvmedlidenhet. - Astronauter. - Dykkere, fordi jeg ville fått klaus på de oppdragene de er ute på. - Tårnstupere og cliff divers. - Folk som dropper 10 meter med terrengsykkel og lever av filmpengene. Har de hjerne? - musikere - statsministere, ministre og eks-ministre som Bjarne Håkon Hanssen, Kjell Magne Bondevik - fordi de er så sykt intelligente og sleipe. - prostituerte, fordi de er nødt til å gi så fullstendig faen i alle konvensjoner og selvrespekt i andres øyne. - Folk som driter i "fellesskapet", uansett hvilket vi snakker om, og som ikke er redde for å skape og gjøre ting for seg selv, som oppfører seg som annet enn slaver. Endret 17. august 2010 av Transmogrifier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NHill Skrevet 17. august 2010 #18 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg ser opp til alle som jobber for et bedre samfunn og en bedre verden. Folk som gjør noe for fellesskapet. Folk som ser på alle mennesker som ett og som utifra dette tar valg basert på hva som er best for dem selv OG verden sett under ett. Ser ikke ned på noen siden alle tar de valg de selv tror er best for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #19 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg ser opp til alle som jobber for et bedre samfunn og en bedre verden. Folk som gjør noe for fellesskapet. Folk som ser på alle mennesker som ett og som utifra dette tar valg basert på hva som er best for dem selv OG verden sett under ett. Ser ikke ned på noen siden alle tar de valg de selv tror er best for dem. Hørtes ikke verst ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pitabrød Skrevet 17. august 2010 #20 Del Skrevet 17. august 2010 Astronauter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå