Gå til innhold

Ta Ibux og Paracet sammen


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest navnelapp

Da jeg lå på sykehuset med en infeksjon, og skulle til å dra hjem, så sa legen til meg at for å forhindre den voldsomme hodepinen jeg hadde, kunne jeg ta fire paracet og to ibux sammen, opptil fire ganger om dagen. Eller så var det fire ibux og to paracet. Syntes dette hørtes mye ut, men han sa det ikke skulle være noe problem. Men her var det også snakk om en voldsom hodepine, jeg kunne ikke snu på hodet engang før det eksploderte der oppe.

Det var garantert 4 ibux og 2 paracet. Paracetamol har ein dagleg maksdose på 4 g, altså 500 mg x 2 fire gongar. Ibux kan ein ta opptil 3600 mg i døgnet, i heilt spesielle tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var garantert 4 ibux og 2 paracet. Paracetamol har ein dagleg maksdose på 4 g, altså 500 mg x 2 fire gongar. Ibux kan ein ta opptil 3600 mg i døgnet, i heilt spesielle tilfelle.

Tusen takk for oppklaring :)Det er greit å være sikker på sånne ting :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Legen har sagt at jeg kan kombinere og det var hun som anbefalte meg å bruke smertestillende, men jeg skulle først prøve uten resept for å se om det hjalp. Men det blir vel omtrent daglig, i og med at smerten ikke går bort.

Må vel uansett ta meg en tur til legen for å få resept, så da vil hun sikkert si hvorvidt jeg kan fortsette med min daglige dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...