Gå til innhold

Ta Ibux og Paracet sammen


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det gjør ikke noe om jeg tar 400 mg + 1000 mg sammen? Veier mye, og denne dosen er nok den eneste som fjerner smerten helt. Har prøvd 400 mg ibumetin + 500 mg paracet uten at smerten forsvant. Jeg har smerter i korsryggen og tar tablettene før jeg går på tur slik at smerten ikke skal bli uutholdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke bruke paracet når jeg er syk, paracet senker ikke feberen i det hele tatt for min del. Kun Ibux jeg bruker og da bruker jeg to stk, 2 - 3 ganger om dagen (de gangene jeg er skikkelig syk og er sengeliggende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta full dose Paracet sammen med full dose Ibux. Det er ikke samme virkestoff, så det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Du kan ta inntil 2xIbux og 2xParacet sammen. De har forskjellige virkemidler og det er derfor ikke farlig å ta 2 av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Ibux og 2 Paracet fikk jeg beskjed om, når jeg hadde sinnssykt tannverk. Da ble jeg så slått ut av dosen at jeg sovnet..

Det står faktisk skrevet i bruksanvisninger til disse at du IKKE må ta paracet og ibux sammen, jo mindre du får en beskjed fra lege om det. Så vidt jeg husker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 2 paracet og 2 ibux sammen jeg. Har alltid gjort det. Tar bare dette da jeg har mensen da (hver 3.mnd), så er ikke så redd for å ta for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står faktisk skrevet i bruksanvisninger til disse at du IKKE må ta paracet og ibux sammen, jo mindre du får en beskjed fra lege om det. Så vidt jeg husker. :)

Dette stemmer ikke, du tar feil. Det er uproblematisk å ta Ibux og Paracet sammen. Les i felleskatalogen.no for mer infor om du tror jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det jeg har, som regel 500mg paracet + 400mg Ibux. Går så fint så, og fungerer hver gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke, du tar feil. Det er uproblematisk å ta Ibux og Paracet sammen. Les i felleskatalogen.no for mer infor om du tror jeg tar feil.

Jepp og der står det at man ikke skal kombinere forskjellige smertestillende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp og der står det at man ikke skal kombinere forskjellige smertestillende. :)

Nei, det gjør det ikke. Det står at Ibux ikke skal kombineres med andre NSAIDs, men Paracet er ikke NSAID. Vi kombinerer ofte Ibux og Paracet på jobb, fordi dette gir bedre dekning for smertelindring, og i kombinasjon med redusert timeantall mellom dosene gjør det at febertopper og ubehag kan halveres.

Men siden du er så påståelig, foreslår jeg at du limer inn den delen av teksten i felleskatalogen der det står at paracetamol og ibuprofen ikke kan kombineres. Det finner du nemlig ikke.

TS, om du er usikker, så google "kombinere paracet og ibux", da kommer du inn på flere helsesider som går god for at dette er greit. Men det er selvfølgelig ingen langvarig behandling, kun de dagene du har tannverk eller den uka du har influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Ibux og 2 Paracet fikk jeg beskjed om, når jeg hadde sinnssykt tannverk. Da ble jeg så slått ut av dosen at jeg sovnet..

Det står faktisk skrevet i bruksanvisninger til disse at du IKKE må ta paracet og ibux sammen, jo mindre du får en beskjed fra lege om det. Så vidt jeg husker. :)

Kan dette være i Tyskland? Jeg jobber med en tysk vernepleier, og hun fikk mer eller mindre sjokk når hun fikk vite at paracet or ibux var rutine her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tyske lege får ikke sjokk. Det er helt vanlig smertebehandling å kombinere ibux og paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg lå på sykehuset med en infeksjon, og skulle til å dra hjem, så sa legen til meg at for å forhindre den voldsomme hodepinen jeg hadde, kunne jeg ta fire paracet og to ibux sammen, opptil fire ganger om dagen. Eller så var det fire ibux og to paracet. Syntes dette hørtes mye ut, men han sa det ikke skulle være noe problem. Men her var det også snakk om en voldsom hodepine, jeg kunne ikke snu på hodet engang før det eksploderte der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...