AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #21 Del Skrevet 13. august 2010 Dette er vanskelig.. Det jeg tror er måten å gjøre det på, er å snakke med han. Fortelle det som du er og at du gjerne vil prøve på nytt. Prøv å slapp av og vær åpen og trygg. Kan dessverre ikke komme på noen mirakelløsning, kanskje noen andre har innspill også? Det vil også kreve mye av meg, for etter alt som har skjedd så er han skeptisk, og jeg skeptisk.. så man må egentlig begynne helt på nytt med blanke ark... det krever jo at begge er klar for det da.... og det er kanskje ikke så enkelt for en som er "redd for å binde seg".... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #22 Del Skrevet 13. august 2010 Men kanskje også at han har blitt såret før, og er redd for å binde seg pga av det? Ja han har nevnt at han har blitt såret før og redd for å bli det igjen.. Men han har å sagt at han er forelsket i meg å at det kun er meg han vil ha.. Så blir litt forvirret her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #23 Del Skrevet 13. august 2010 jeg vil ikke etablere meg med felles bolig og eiendommer som låser meg fast i noe økonomisk fellesskap, og jeg vil ikke ha unger. Jeg vil med andre ord leve et fritt og selvstendig liv, uten at forholdet til kjæresten skal styre eller påvirke livssituasjonen min for mye. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. august 2010 #24 Del Skrevet 14. august 2010 Samtidig vet jeg at han ikke er helt borte... så igjen... hva kan jeg gjøre for å få han tilbake til der han var... eller der vi var.... Jeg kan nok ikke gi deg noe fasit på hva som skal til for deg og din, selv om jeg er av liknende kaliber selv. For meg er kommunikasjon ALT!!! ærlighet, total åpenhet, det å si akkurat det du har sagt her, at du synes det er vanskelig å forstå men ønsker å gi ham den tiden han trenger. Ønsker å bare ta det som det kommer og se om det er liv laga. Menn som ikke kommuniserer, frustrerer meg, fordi jeg trenger tid og samtidig ser kommunikasjon som alfa omega for å klare å ha noe som helst slags forhold uten dette. så ikke spør oss hva du må gjøre, ta opp kontatken med ham og snakk med ham, spør ham hvordan han ser ting og hva han trenger. Ikke sikkert du kan matche hans behov, men du har ihvertfall ingen sjans om du ikke engang vet hva han tenker. Min oppfatning er at menn og kvinner egentlig vil det samme bare at de kaller det forskjellige ting. Pulevenn for gutter = Sex og å spendere mye tid sammen. Forhold for jenter = Sex og å spendere mye tid sammen. Forhold for gutter = Flytte sammen, bli forlovet, tenke på å gifte seg. Forlovelse for jenter = Flytte sammen, bli forlovet, tenke på det å gifte seg. Forlovelse for gutter = Nå skal vi garantert gifte oss. Bryllupsplanlegging for jenter = Nå skal vi garantert gifte oss. Bryllupsplanlegging for gutter = Panikk Alteret for jenter = Panikk Alteret for gutter = Så ble det giftemål allikevel. Ringen på for jenter = Så ble det giftemål allikevel. Med andre ord, gutta tenker hele tiden litt lengre enn jentene. Legger litt mer i det denne var fantastisk bra, og forklarer myyyyyyyye!!! Takk.. jeg trengte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #25 Del Skrevet 14. august 2010 Takk, Aline :-) Jeg skal gjøre det! Jeg synes det burde få en reel mulighet. Jeg skjønte han ikke mens vi holdt på. Ikke sikkert han vil gå med på det, men da har jeg iallefall prøvd det jeg kan gjøre... Så får jeg heller gå videre da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2010 #26 Del Skrevet 14. august 2010 Pulevenn for gutter = Sex og å spendere mye tid sammen. Forhold for jenter = Sex og å spendere mye tid sammen. Forhold for gutter = Flytte sammen, bli forlovet, tenke på å gifte seg. Forlovelse for jenter = Flytte sammen, bli forlovet, tenke på det å gifte seg. Forlovelse for gutter = Nå skal vi garantert gifte oss. Bryllupsplanlegging for jenter = Nå skal vi garantert gifte oss. Bryllupsplanlegging for gutter = Panikk Alteret for jenter = Panikk Alteret for gutter = Så ble det giftemål allikevel. Ringen på for jenter = Så ble det giftemål allikevel. Enig med Aline, denne var fenomenal. (Og jeg tror det er mye rett i den faktisk.) Jeg har hvertfall inntrykk også inntrykk av at menn legger mer i begrepene enn det vi kvinner gjør. Når det gjelder "redd for å binde seg" så er det vel stor sjanse for at han ikke vil love deg noe "din for alltid" på det nåværende tidspunkt og det må du nesten bare finne deg i. Dvs. enten blir du i den situasjonen du er i nå og ser om han endrer standpunkt eller så blir du enig med deg selv om at du vil mer - fortere- og avslutter forholdet. Jeg er veldig enig med tidligere innlegg som sier at å presse noen ikke fører noe godt med seg for noen av partene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #27 Del Skrevet 22. august 2010 Livredd for å binde seg,hva menes egentlig med det? At han ikke vil ha forhold? Eller at han er mer redd for så seriøse ting som å flytte sammen å sånt? For han jeg er forelsket i klarte å si i fylla at han er livredd for å binde seg,å lurer derfor på hva han egentlig mente med det. Merker bare at varselslampene mine begynner å lyse :S Ja, jeg forstår godt at varselslamepene dine begynner å lyse etter det du fikk vite. Nå kan dette jo bety så mangt, som andre også sier her, men min erfaring er at hver gang en mann sa noe lignende til meg,så var det bare en unnskyldning fordi han ikke ville ha et forhold med MEG.Hvordan vet jeg det? Fordi de mennene jeg snakker om fant seg en kjæreste rett etterpå.Forsvant plutselig den "angsten" så fort ? Tviler sterkt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. august 2010 #28 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Det betyr at typa ikke er interresert i deg, for hadde han vært det så hadde han ikke latt deg gå. Endret 22. august 2010 av Vinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2010 #29 Del Skrevet 23. august 2010 Livredd for å binde seg,hva menes egentlig med det? At han ikke vil ha forhold? Eller at han er mer redd for så seriøse ting som å flytte sammen å sånt? For han jeg er forelsket i klarte å si i fylla at han er livredd for å binde seg,å lurer derfor på hva han egentlig mente med det. Merker bare at varselslampene mine begynner å lyse :S Vi er redde for å bli fanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. august 2010 #30 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Livredd for å binde seg,hva menes egentlig med det? At han ikke vil ha forhold? Eller at han er mer redd for så seriøse ting som å flytte sammen å sånt? For han jeg er forelsket i klarte å si i fylla at han er livredd for å binde seg,å lurer derfor på hva han egentlig mente med det. Merker bare at varselslampene mine begynner å lyse :S Det er et psykisk problem, og relativt alvorlig. Endret 23. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumohra Skrevet 23. august 2010 #31 Del Skrevet 23. august 2010 Det er et psykisk problem, og relativt alvorlig. Nemlig, og er utrolig lett for dem som ikke kjenner til problemet personlig å sitte på gjerdet og si at det bare er en dårlig unnskyldning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. august 2010 #32 Del Skrevet 23. august 2010 Nemlig, og er utrolig lett for dem som ikke kjenner til problemet personlig å sitte på gjerdet og si at det bare er en dårlig unnskyldning.. Ja, men det er viktig å ikke lure både seg selv og andre. Man må være veldig forsiktig med å love andre gull og grønne skoger hvis man ikke kan holde det. Jeg tror mange kan vokse av seg dette problemet med årene, mer eller mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #33 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg kjenner selv at jeg er "redd for å binde meg," men det har ingenting med sex eller manglende følelser/trofasthet å gjøre. Min grunn er at jeg har veldig dårlig selvtillit så det tar lang tid før jeg er komfortabel med meg selv, samtidig som jeg er enda dårligere med forandring. Derfor tar jeg ting ganske rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. august 2010 #34 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg kjenner selv at jeg er "redd for å binde meg," men det har ingenting med sex eller manglende følelser/trofasthet å gjøre. Min grunn er at jeg har veldig dårlig selvtillit så det tar lang tid før jeg er komfortabel med meg selv, samtidig som jeg er enda dårligere med forandring. Derfor tar jeg ting ganske rolig. Bare du husker på det gode gamle uttrykket; "For mye og for lite, skjemmer alt." Med andre ord, det er bra å ta det rolig, bare du ikke tar det altfor rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå