Gå til innhold

~ Maiken ~

Livets datter

Anbefalte innlegg

Du LD....

Mener du med dette å si at sinne og misfornøydhet er sånne ekle egenskaper som skal kanaliseres og glattes over til å bli...ingenting?

Seriøs nå, og ikke kritisk. Men interressert. Synes du det er fryktelig ubehagelig å se at enkelte faktisk kan være misfonøyde og for den saks skyld saklig irriterte her inne?

Nei, jeg føler ikke for å kanalisere min egen irritasjon inn på en søt dulletråd akkurat nå. Eller for den saks skyld bli kalt en surpomt, som om dette bare er et søtt fenomen. Jeg føler for å si fra der hvor jeg personlig mener noe gjøres feil. Så får andre vurdere om de synes det jeg mener er på trynet eller ikke. Det plager meg ikke.

Du skriver mye pent, har virkelig mye sånn øse-ut-smil-og-godhet i innleggene dine.

Men det kunne ikke falt meg inn å samlet det jeg måtte ha av krasse meninger i en tråd for surpomper :blunke: Irritert engasjement, er ikke det samme som å være en...surpomp, LD.

En surpomt...er en måte å omtale unger på.

Foretrekker å la meg engasjere heller. Så får det stå sin prøve om noen ikke takler det. Da er det bedre å ikke skrive noe i det hele tatt. Enn å latterliggjøre min egen ektefølte faenskap eller hva det nå er i en komitråd.

Så får jeg håpe at det er lov å MENE dette også, uten at mange skal føle sine søte tær for tråkka på.

Jeg lovte deg et svar på denne, Maiken, og det skal du få!

Jeg mener ikke at sinne og misfornøydhet skal glattes over til enhver tid. Men her er det en vesentlig stor forskjell på deg og meg (og kanskje meg og veldig mange andre, hvem vet). Det virker som om noen mennesker her inne LIKER å starte krangler og rakke ned på andres meninger og tråder. Jeg prøver bevisst å styre unna de verste og heftigste diskusjonene. Jeg mener ikke at man skal gå gjennom livet uten å ta opp ting som plager en. Jeg mener heller ikke at man ikke skal si ifra dersom det er noe man misliker. Men vi mennesker har uansett ulik toleranse-grense. Noen tåler mer enn andre før det smeller. For å være helt ærlig, så synes jeg mange av "klage-trådene" er inne er sterkt overdrevet, og jeg prøver å styre unna, da det ofte er de samme brukerne som "bare må" få sagt ditt og datt i negativ retning. Dessuten; skal jeg ha en real diskusjon/krangel med noen, foretrekker jeg å gjøre det med en person i "real life", noe jeg personlig har mye mer igjen for.

Da jeg startet surpomp-tråden, kunne jeg forsåvidt ordlagt meg på en annen måte. Jeg kunne ha skrevet: "Da det er så jævla mange sure kjerringer her inne...." osv. Men dette er ikke måten jeg ordlegger meg på. Så på min måte skrev jeg innlegget, mest for moro og spøks skyld. Men samtidig var det et forsøk på å "lette" på trykket her inne, som en motvekt til alle de andre trådene hvor det var en eller annet form for klage. De aller fleste tok tråden uhøytidelig, og kastet seg på med svar som "Jeg er sur fordi jeg er blakk, eller fordi det er dårlig vær". At du virkelig følte deg personlig krenket av en så harmløs tråd, synes jeg er merkelig. Også at du gjør en såpass stor "greie" ut av det. Det er frivillig hvilke tråder man vil svare på. I og med at du synes så godt som alle mine innlegg er dulle-tråder, foreslår jeg at du ikke går inn på dem. Det er ikke verre enn det. Så skal jeg prøve å holde meg unna dine hvis du er på krigsstien. Jeg synes det er mye hyggeligere å iallefall prøve å ha det hyggelig her inne, og ikke provosere til krangel fordi det er "så kjedelig her".

La meg spørre om en ting til. Ble du irritert fordi Livets datter startet "nok en dulletråd", eller fordi jeg for en gangs skyld uttrykkte at det er mye misnøye og surmuling her inne, og at du følte deg personlig angrepet?

Maiken skrev akkurat det jeg gikk in for å skrive.

Dette er en "du er så søt når du er sint" mentalitet jeg ikke liker. Jeg

Det er der du tar feil, Donpedro! Jeg synes ingen er søte når de er sinte. Men jeg synes man er sinte litt for ofte, litt for mye og for små bagateller her inne. Jeg sikter ikke til noen bestemte brukere, men generelt.

Jeg er så enig' date=' så enig, Maiken. Man må da få lov til å si hva man mener i de enkelte diskusjoner og ikke bli henvist til en slags "sutre-" og "klage-tråd" [/quote']

Jeg har ikke "henvist" noen dit. Du fant veien selv!

Du fant vel overskriften forlokkende, ikke vet jeg (sutre/klage).

Kanskje det er noe i det man sier; at "like barn leker best"? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåre Willoch er en klok mann. Han sa på et foredrag en gang at man må velge hva man skal blir irritert over.

At LD ikke ønsker at tiden på KG skal gå med på slik irritasjon er vel ok?

Tror mange (som meg) syns det var godt å skrive i LDs tråd, og understreke hvor drittleie vi er av skittkastingen dere driver med, dere som velger å benytte KGs enkle og uformelle temaer til å irritere dere over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Og jeg syns det er merkelig at brukere som skriker SÅ HØYT opp om ting og ikke tar fem øre for å få andre til å føle seg idiotiske, ikke takler at andre også sier meningen sin. Da blir man pluttselig SÅ hårsår og følsom. Da er det pluttselig ikke morsomt lenger....

Når man er så flink til å kritisere og irettesette andre, må man faktisk tåle litt selv. Når man er så flink til å hele tiden se det komiske i andres tråder, kan man ikke bli så støtt av at noen bruker ordet "surpomp" :roll:

Og ekstra ironisk blir det jo når man klager over sensur og manglende takhøyde :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dat så vanskelig å akseptere at vi er foskjellige individer alle sammen, og la være å anklage den som har en annen oppfatning av ting enn en selv?

Vi er her av forskjellige grunner, og det er det som gjør forumet fargerikt!

Jeg for min del liker litt saklige argumentasjoner innimellom, samt at jeg synes det er virkelig hyggelig når det blir skrevet noen gledelige innlegg innimellom...

La oss fortsette å ha det slik, det gir et godt rom for alle!

(Dette gjelder begge veier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kalle det å diskutere istedenfor å krangle - og være kritisk istedenfor å være irritert - hvis det gjør meg til en sur kjerring så er det greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Du synes jeg overdriver, jeg synes du gjør det samme. Det er vanskelig å vite hvor innfallsvinklene går for hva som gjør at noen føler seg angrepet.

Livets datter...se hva du skriver her:

I og med at du synes så godt som alle mine innlegg er dulle-tråder, foreslår jeg at du ikke går inn på dem.

Hvor tar du dette fra da? Jeg har da ikke engang antydet at alle dine tråder er dullete...hvorfor skrev du dette? Jeg skrev et svar på en av trådene, de fleste av de du starter er jeg ikke så mye innom, bortsett fra en og annen på snikk-snakk. Har da aldri uttalt meg om noe av det du skriver jeg, LD...

Men så til saken. Du spurte hvorfor jeg reagerte negativt på tråden din. Det hadde ihvertfall ingenting med det du spør om; om jeg reagerte fordi du for en gangs skyld...etc...jeg har ikke historikken på deg LD, og aner ikke hva du har reagert på før eller nå. Like lite, tydeligvis, som du har historikken på meg og mitt reaksjonsmønster her inne.

Rart dette, hvordan man kan danne seg et såkalt helhetsinntrykk basert på noen få innlegg. Du drar frem settingen her som om du er den gode, og de som krangler er den slemme, inkl meg selv. Ihvertfall tolker jeg innlegget ditt slik. Jeg har deltatt i mange diskusjoner her inne, LD. Og har slett ikke vært sinna hele tiden. Det er regelrett feil. Her på KG har jeg møtt utrolig mange flotte mennesker, og noen svært svært få har jeg knyttet relasjoner til. Uten at dette noengang har vært min hensikt med å være her.Og dette er folk jeg kar diskutert med, for alt hva remmer og tøy kunne bære. Jeg blir ikke skremt av engasjement og sinne, ikke i det hele tatt. Jeg synes dette er høyst tillatte reaksjoner, det er en del av oss, dette også. Og synes ikke det blir feil å signalisere dem. Jeg er, mildt sagt, lei av at folk skal stagges og kjøres inn i former. Hvis sinne eller krangling (hva ER krangling, LD? Noen mener at en diskusjon er en krangel...det er så mange terskler, som du selv sier) er noe folk føler der og da, så la det til helsike komme for en dag da. So what?

Jeg satser på at folk ikke er så lavpanna at de ikke skjønner at slike følelser kan være et øyeblikks blaff av...noe. Resten av verden, de som drar ut en slik kvalitet av en person og smører den over hele mennesket og stempler meg og andre som kranglekjerringer...synes jeg er så uprøvde og snevre at de ikke betyr shit for meg, enkelt og greit.

Jeg liker ikke å starte krangletråder, LD. Har ikke et større kick av det enn å starte andre innlegg. Egentlig så starter jeg svært få innlegg. Jeg svarer mer, leser, kjenner på om jeg reagerer slik eller sånn...dette er min intensjon ved å være her. Jeg synes internett er en glimrende måte å kommunisere på, liker å se hva andre tenker, tenke selv, kjenne på at jeg har et reaksjonsmønster..noen gir en god, varm følelse, andre er irriterende, andre provoserer, enkelte framstår så blanke, trigger ingenting. Ikke en eneste liten vibrasjon engang. Elsker å se latter mellom linjene også...humor er en fabelaktig egenskap som mange besitter. Det er gøy å le, gøy å få andre til å le. Denne rå, saftige boblegreia som begynner nedi maven. Og har en etterhvert ekstrem mengde useriøsitet på historikken som nok irriterer andre.

Jeg er ingen engel, LD. Ingen djevel heller. Er et normalt menneske med reaksjoner. Jeg tror et slikt sted gjenspeiler en flik av samfunnet. Jeg synes et slikt sted skal ha rom for mer enn kun det å være et kosested. Man kan ikke kalle et kosested for et diskusjonsforum, Livets Datter. Du refererer hele tiden til at folk for svarte får holde seg trådene dine hvis de ikke liker dem etc etc...hvorfor sier du slikt? Starter du ikke tråder for at folk skal lese dem da? Og hvis andre skal styre unna dine, medmindre de smelter av innholdet i dem, hvorfor kan ikke du slappe av når andre krangler? Du kan da ikke mene at dine tråder kun skal være forbeholdt en fanklubb eller noe sånt? Isåfall må du jo jobbe for å få din egen kategori...du legger ikke ut en slik greie på en Generell Debatt uten å forvente å få en slik av uenighet eller reaksjon eller liknende, gjør du vel?

Hvis et kvinneforum skal være et kvinneforum, så må det da være rom for alle kategorier kvinner. Og kvinner er langt mer enn de som ikke vil inn i en diskusjon, eller inn i en krangel for den saks skyld. Ikke alle kvinner er redde for dette, noen kicker på å få prøvd ut sine egne meninger. Hva ER dette med å samle og strømlinjeforme følelser i en eneste tråd for noe? Jeg synes det blir like merkverdig å lage en lykketråd, en sinnatråd etc som du synes det er å skrive et sint innlegg. Jeg er ikke opptatt av hvor gamle folk er, hva de har på seg i dag, om de har spist frokost, om de identifiserer seg med en delfin eller tiger, om de er mer glad i rosa eller grønt etc. Er opptatt av andre ting. Som for andre kan være bagateller. Og ber ingen andre om lov til å være akkurat slik.

Hvordan ville du ha reagert, hvis du var overstadig happy med noe, og spredte dette budskapet ditt over halve KG...og en bruker lagde en tråd som innledet med noe sånt: Nå er jeg lei av å se all denne lykkerusen innpå dette forumet...kan dere ikke la være å være så forbanna happy hele tiden? Her har dere en tråd, samle nå denne helvetes lykken deres her innpå, og boltre dere her istedetfor...

Sinne er en følelse, LD. Og i motsetning til deg, så er jeg ikke så redd for det. Synes folk skal få si ifra der hvor de føler for det, såfremt det ikke sklir ut i trakkassering og slike ting da.

Følte meg ikke så personlig krenket og angrepet etc over innlegget ditt på GD som det sikkert fremstod altså. Men syntes det ble en konkretisering av denne typiske oppfatningen om at sinne og ektefølt engasjement og det som verre er skal bagatelliseres og blåses bort i en tøysetråd. Du sier det jo selv også, at alt var fryd og gammen, selv på denne Surpompgreia...helt til noen kom innpå og faktisk VAR irritert. Da ble det ikke’no gøy lengre, da ble plutselig intensjonen med tråden din oppfylt, og det var ikke det som var intensjonen, eller? Er litt blank her, LD.

Hva mente du med å si at det er en vesentlig forskjell på deg og meg...at enkelte liker å konstant rakke ned på andres innlegg etc? Er det ditt inntrykk? At jeg konstant rakker ned på andre? Ikke at det gjør noe om du synes det altså, men jeg lurer bare på hvor du tar dette fra? Hvordan du kan underbygge det, for å si det sånn. Eller mistolket jeg deg? Det å være godt likt eller ikke på et sånt forum er i bunn og grunn en uvesentlighet. Men det er EN ting jeg reagerer ganske negativt på, og det er å bli brukt i eksemplifisering der hvor jeg vet at intensjonene mine ikke har vært slik de blir fremstilt.

Dette er ei felle som er djevelsk fort gjort å gå i. Og sikkert en svakhet også, å reagere negativt på det mener jeg. Men det irriterer meg, faktisk, når enkelte drar frem småfragmenter i det jeg skriver og maler det ut som om de visste hva som rørte seg i hjernen min av intensjoner akkurat da.

Har gått i den fella selv også, og fått så hatten passer for det. Noe som er greit, det også. Er igrunnen ganske opptatt av dette som går på å innrømme en feil, prøver ihvertfall å være bevisst det. Dette ble vel ganske bablete...begynner å få det travelt her. Du får heller spørre hvis noe ble uklart, LD. Så skal jeg forsøke å forklare senere heller.

Embla synes alt er så merkelig her...du har kanskje rett Embla. Du, jeg og resten her inne kan fremstå merkelige. Det du oppfatter som merkelig, kan for andre være tydelig. Men du har lov å uttrykke det, og jeg vil ha lov å uttrykke mine ting. Så får vi heller være uenige. Er det så farlig, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Embla synes alt er så merkelig her...du har kanskje rett Embla. Du, jeg og resten her inne kan fremstå merkelige. Det du oppfatter som merkelig, kan for andre være tydelig. Men du har lov å uttrykke det, og jeg vil ha lov å uttrykke mine ting. Så får vi heller være uenige. Er det så farlig, egentlig?

he he, jeg ser overhode ikke noe farlig i å være uenig med deg (i høyden litt slitsomt, kanskje, da du skriver så langt og godt. Må skjerpe seg for å føgle med ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW Maiken... Du er rågod altså..

Jeg har alltid hatt en supergod tone med Livets datter og har vel aldri forsåvidt hatt noe usnakket med noen her på KG. Styrer unna en del, men leser masse.

Men når jeg leser et slikt innlegg som du skriver her Maiken, blir jeg imponert, veldig imponert. Du skriver overbevisende, og jeg bare nikker mere og mere på hodet etterhvert som jeg leser. Blir enig underveis liksom.

Kanskje er jeg mest imponert over engasjementet... men du skriver stort sett ALLTID veldig bra innlegg som jeg vet jeg har kommentert før.

Lærerikt for lille ordfattige meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skriver utrolig godt Maiken, men vi blir nok ikke helt enige om dette. Jeg er enig i mye av det du skriver, men ikke alt. Problemet mitt nå, er at når du skriver et SÅÅÅÅ langt innlegg :o , blir det umulig for meg å svare på hver minste lille ting du skrev der. Jeg tror jeg nøyer meg med å si at alle er vi forskjellige. Jeg prøver å gjøre mitt beste for å ha det hyggelig her inne, og orker ikke engasjere meg i det som for meg er bagateller i internett-verdenen. Jeg prøver ikke å trekke frem deg spesielt som en som starter negative tråder og er kranglete. Har jeg orlagt meg på en slik måte at du får det inntrykket, beklager jeg dette. Det var ikke min intensjon. Da jeg skrev at noe sånt som "Det virker som om noen bevisst prøver å starte krangler her inne", var det en generell uttalelse, altså ikke adressert til deg. Jeg ønsket bare å gi deg svar på tråden din så godt jeg kunne.

Du drar frem settingen her som om du er den gode, og de som krangler er den slemme, inkl meg selv.

Nei, jeg prøver å forklare hvordag jeg føler det i forhold til klage og syte-tråder. Og jeg har ikke behov for å engasjere meg så voldsomt i forrykende diskusjoner her inne.

Du refererer hele tiden til at folk for svarte får holde seg trådene dine hvis de ikke liker dem etc etc...hvorfor sier du slikt?

Det høres ikke ut som noe jeg kan ha sagt. Jeg tror jeg uttrykte meg slik: "I og med at ....., foreslår jeg at du ikke går inn på dem. Det er ikke verre enn det".

Puuh....

Du kan da ikke mene at dine tråder kun skal være forbeholdt en fanklubb eller noe sånt?

Fantasien din er livlig! Moro det, bare pass på å ikke ble heeeelt usaklig, nå som du begynnte så bra! Selvsagt starter jeg tråder for at de skal leses. Men hvis folk irriterer seg sånn over dem, er det bare et godt råd å la være å gå inn på dem. Og jeg gjentar: Jeg snakker ikke om deg her, men generelt.

Hvordan ville du ha reagert, hvis du var overstadig happy med noe, og spredte dette budskapet ditt over halve KG...og en bruker lagde en tråd som innledet med noe sånt: Nå er jeg lei av å se all denne lykkerusen innpå dette forumet...kan dere ikke la være å være så forbanna happy hele tiden?

:ler: Tro meg, det har skjedd noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant vel overskriften forlokkende, ikke vet jeg (sutre/klage).

Tror faktisk at din kommentar her sier mer om deg enn om meg.

Kanskje det er noe i det man sier; at "like barn leker best"?

Jeg for min del liker å diskutere med alle typer mennesker - og spesielt mennesker med en annen oppfatning enn meg selv. At du liker best de som enig med deg i alt og alle har kommet tydelig fram i din egen "rose-tråd" hvor du deler ut roser til de som er enig med deg... Akkurat det har ført til at jeg ikke lenger engasjerer meg i diskusjoner hvor du er med ... Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kommentere i denne tråden heller - helt til jeg oppdaget at det ikke var en vits, men at du faktisk mente det alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du liker best de som enig med deg i alt og alle har kommet tydelig fram i din egen "rose-tråd" hvor du deler ut roser til de som er enig med deg

Der tar du nok litt feil. Jeg har gitt roser til mange, av forskjellige grunner. Til nykommere, for å ønske velkommen, til brukere som er lei seg, som en trøst osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f*** er vitsen m å holde på å mase om den rosetildelingen, Malena? Gang på gang på gang må du komme trekkende m d faktum at LD ga roser til noen hun fikk støtte av!!! SO WHAT???? D er vel for svarte hennes egen sak hvem hun gir og hvorfor hun gir.....Tror jeg skal byne m d jeg også......sånn at du riktig kan irritere deg.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo egentlig bare du Chimp som hisser deg opp synes jeg.

Malena skriver at hun holder seg unna diskusjoner som LD er med i for hun ikke finner dem så interessante (fritt tolket av meg) - og det har hun jo rett til. Jeg ser ikke at hun kritiserer LD - hun bare gir uttrykk for sin egen mening/observasjon. Malena er her mest fordi hun liker å diskutere - ikke pludre.

Det er plass til begge typer her på forum.

Jeg liker også best å diskutere og holder meg stort sett unna pludremenneskene/trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det jo egentlig bare du Chimp som hisser deg opp synes jeg.

Helt riktig notert, Punky! Jeg lar meg irritere over den stadige masingen hennes om en forhistorisk rosetildeling.....som hun tydeligvis ikke kan glemme. D er den jeg har utblåsning om, og ikke hvorvidt hun er her og diskuterer el ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig notert, Punky! Jeg lar meg irritere over den stadige masingen hennes om en forhistorisk rosetildeling.....som hun tydeligvis ikke kan glemme. D er den jeg har utblåsning om, og ikke hvorvidt hun er her og diskuterer el ikke......

Irritasjon er lov ! :blunke:

Men jeg er jo helt enig med Malene i hennes observasjon forøvrig, men jeg har vondt i hodet i dag så vennligst ikke bli så irritert på meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men jeg har vondt i hodet i dag så vennligst ikke bli så irritert på meg :sjarmor:

:trøste: -- puser litt med punkyB... og ønsker god bedring med hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Nå sklir jeg sikkert litt utenfor temaet men ang denne rosetråden.

Jeg kan i hulseste ikke forstå hvorfor det er så mye bråk rundt den og hvem som gir hvem roser. Den tråden er da for alle....., LD har da ikke skrevet at denne tråden er kun for de hun liker :roll: . ALLE brukere her inne kan gå inn og gi hvem som helst en rose, og er man sur fordi man ikke har motatt noen, vel kanskje man burde gi bort den første selv....

Ps det er ikke en ordentlig rose :wink: ( kunne nesten virke slik noen ganger)

PSS, Chimp ; takk for stave hjelpen i en annen tråd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere leser innlegget mitt litt mer nøye så hadde dere sett at det slett ikke dreide seg om utdeling av roser eller ei. Det tok jeg med for å understreke at Livets Datter ikke helt har sansen for folk som ikke deler hennes egen oppfatning av saker og ting her i verden. Og hun må vel være den eneste jeg noensinne har sett gi folk roser for at de deler hennes mening i den spesifikke diskusjonen. Og må også påpeke at i forbindelse med akkurat den diskusjonen så var det medlemmer som syntes så synd på Livets Datter som fikk en sånn en hard medfart at de måtte gi henne noen roser også ...

Men når jeg leser hvordan dere ordlegger dere her så vil jeg råde enkelte av dere til å om mulig løsrive seg fra skjermen ett par timer pr. dag og få litt frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg også spørrende til tråden din LD. Hva skal man med en sånn tråd når den uansett ikke tjener sin hensikt?

Siden du allerede styrer unna tråder som handler om ditt og datt i negativ retning, kan du ikke bare fortsette med det da? Synes negative ditt og datt kan få være her like mye som dine og andre sine positive ditt og datt tråder.

Noen ganger har man dårlige dager. Kanskje trenger man litt støtte, litt trøst, et spark i ræven etc. Er det ikke da bedre å då skrevet det ned her og evt få de ordene man trenger (og absolutt ikke trenger) i stedet for å forsure miljøet en har rundt seg irl?

Eller skal kg være her for de som er happy, happy, happy, kun glede og søte ord over alt? For et kjedelig sted det ville blitt... Like kjedelig som om det bare var negative innlegg med negative svar. Om der er 20 tråder som har et negativt utgangspunkt. Synes du det er for mye? I løpet av en dag startes det jo dobbelt så mange tråder som det og enda mer vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...