somla Skrevet 12. august 2010 #1 Del Skrevet 12. august 2010 Når jeg går på tur med min hund (ja han er forferdelig skummel og farlig for det er en scæfer), på sykkel og gangsti og han er i bånd og dere kommer i en forfedelig fart ,ja det går an å senke farten litt..er ikke ulovlig det og regelrett skremmer både meg og hunden,hvem sin feil er det da om hunden blir så skremt at den løper foran deg så du stuper på tryne for at du kjører inn i lenken hans? Eller at han blirså skremt at han bjeffer på deg så du skvetter å faller av sykkelen og knekker bein og armer? Eller at du skremmer meg slik at jeg mister lenken hans og han løper ut i veien og blir påkjørt?,eller evt løper på deg eller biter deg? Så hvem sin feil blir det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 12. august 2010 #2 Del Skrevet 12. august 2010 Enda en god grunn til at jeg driter i å sykle på gangveier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 14. august 2010 #3 Del Skrevet 14. august 2010 Skulle ønske alle regnskapsfolkene snart blir ferdig å leke tour de France og går tilbake til golf.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 14. august 2010 #4 Del Skrevet 14. august 2010 Enig. Utrolig irriterendes når de kommer i den farten og nesten kjører deg ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #5 Del Skrevet 14. august 2010 Og jeg hadde satt pris på om folk faktisk hadde flyttet seg når jeg brukte ringeklokka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 14. august 2010 #6 Del Skrevet 14. august 2010 Og jeg hadde satt pris på om folk faktisk hadde flyttet seg når jeg brukte ringeklokka! Enig! Og biter bikkja di meg fordi jeg sykler forbi dere er det faen ikke min feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 14. august 2010 #7 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Når jeg går på tur med min hund (ja han er forferdelig skummel og farlig for det er en scæfer), på sykkel og gangsti og han er i bånd og dere kommer i en forfedelig fart ,ja det går an å senke farten litt..er ikke ulovlig det og regelrett skremmer både meg og hunden,hvem sin feil er det da om hunden blir så skremt at den løper foran deg så du stuper på tryne for at du kjører inn i lenken hans? Eller at han blirså skremt at han bjeffer på deg så du skvetter å faller av sykkelen og knekker bein og armer? Eller at du skremmer meg slik at jeg mister lenken hans og han løper ut i veien og blir påkjørt?,eller evt løper på deg eller biter deg? Så hvem sin feil blir det da? Hvorfor bykser hunden din frem og bjeffer når jeg kommer gående, hvorfor lar du hunden din gå løs når det er båndtvang, hvorfor har du ikke kontroll på hunden din(NB! andre dyr jeg møter på, løper sin vei)? Endret 14. august 2010 av gbnj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #8 Del Skrevet 14. august 2010 Når jeg går på tur med min hund (ja han er forferdelig skummel og farlig for det er en scæfer), på sykkel og gangsti og han er i bånd og dere kommer i en forfedelig fart ,ja det går an å senke farten litt..er ikke ulovlig det og regelrett skremmer både meg og hunden,hvem sin feil er det da om hunden blir så skremt at den løper foran deg så du stuper på tryne for at du kjører inn i lenken hans? Eller at han blirså skremt at han bjeffer på deg så du skvetter å faller av sykkelen og knekker bein og armer? Eller at du skremmer meg slik at jeg mister lenken hans og han løper ut i veien og blir påkjørt?,eller evt løper på deg eller biter deg? Så hvem sin feil blir det da? Det er din feil fordi du ikke har lært bikkja noenlunde selvkontroll. Om ei bikkje reagerer med å fly etter mennesker og bite dem hver gang den blir skremt burde den avlives. Og om du slipper lenka til ei mannevong bikkje bare fordi du kvepper litt burde du heller ha skaffet deg en liten sofahund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #9 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg tror ikke syklister tenker over at fotgjengere ikke merker at de kommer susende før de er oppe på siden. Jeg opplever stadig sykler som fyker forbi meg så nær at om jeg hadde strukke ut armen litt akkurat da, så ville den blitt brukket. Jeg skjønner ikke at de tør å kjøre så fort på en gangvei. De kan jo bli skadet selv også, om de meier ned en fotgjenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 14. august 2010 #10 Del Skrevet 14. august 2010 Sykler man gå gangsti/fortau, skal man ikke sykle fortere enn i gangfart når man passerer fotgjengere. Punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 14. august 2010 #11 Del Skrevet 14. august 2010 Sykler man gå gangsti/fortau, skal man ikke sykle fortere enn i gangfart når man passerer fotgjengere. Punktum. Signerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
somla Skrevet 15. august 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 15. august 2010 Og jeg hadde satt pris på om folk faktisk hadde flyttet seg når jeg brukte ringeklokka! Hadde flyttet meg galant om det hadde skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
somla Skrevet 15. august 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 15. august 2010 Hvorfor bykser hunden din frem og bjeffer når jeg kommer gående, hvorfor lar du hunden din gå løs når det er båndtvang, hvorfor har du ikke kontroll på hunden din(NB! andre dyr jeg møter på, løper sin vei)? Min hund bykser ikke frem og bjeffer på deg når du kommer gående. Treffer vi andre som er på tur med hundene sine i bånd,så sitter min hund seg ned å venter til de er passert,om han ikke kenner den og hiser fint på ;)min hund går aldri løs,ikke engang i hagen! (vi har rådyr,som tusler i hagen derfor får ikke han gå løs) og om hvorfofr andre dyr løper vekk når de treffer deg er vel opp til deg å finne ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
somla Skrevet 15. august 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 15. august 2010 Når jeg går på tur med min hund (ja han er forferdelig skummel og farlig for det er en scæfer), på sykkel og gangsti og han er i bånd og dere kommer i en forfedelig fart ,ja det går an å senke farten litt..er ikke ulovlig det og regelrett skremmer både meg og hunden,hvem sin feil er det da om hunden blir så skremt at den løper foran deg så du stuper på tryne for at du kjører inn i lenken hans? Eller at han blirså skremt at han bjeffer på deg så du skvetter å faller av sykkelen og knekker bein og armer? Eller at du skremmer meg slik at jeg mister lenken hans og han løper ut i veien og blir påkjørt?,eller evt løper på deg eller biter deg? Så hvem sin feil blir det da? DETTE HAR IKKE SKJEDD! DET ER BARE NOEN SPØRSMÅL OG DET KAN HENDE NOEN! JEG SER AT JEG SKULLA HA FORMERT DET ANDELEDES MEN SYNES DET BLIR FOR DUMT Å REDIGERE DET NÅ! Og for å forumulere det på en annen måte..hva om det er skoleelever som går der og maser og de kvepper når du kommer syklene..eller om barnehagebarn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 15. august 2010 #15 Del Skrevet 15. august 2010 Bruk ringeklokka og sett ned farten når dere ser folk på gangstien. Det må da vel kunne være mulig å dele en sti for søtten.?!??! Selv har jeg blitt påkjørt 2 ganger hvor personen på sykkelen fikk svi mest.Den ene datt over styret og havnet med hode i asfalten (hvor jeg måtte gi førstehjelp og ringe 113,hvorpå et par uker etterpå jeg fikk en telefon fra personen som beklaget seg og takket meg for hjelpen.) Den andre fikk vridd styret til ene siden og forsvant ut i grøfta. Jeg har alltid min hund i bånd på gangstien nettopp fordi det er trangt,andre folk går forbi (gjerne med barn) og ikke minst fordi sykkelfolket ikke tar særlig hensyn. Nå har jeg en stor rase som tar litt plass og ikke er så lett å snu på et sekund.Kjører du ned han og han bjeffer så er du bare heldig.Han kunne vært sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. august 2010 #16 Del Skrevet 15. august 2010 Det egentlige spørsmålet er hvordan en skal få bukt med idioter på racersykkel. En ting å sykle rolig familietur. Men å hive på seg latterlige klær, latterlig dyre briller og tro en er kul... Det er noe tull en må se til å bli kvitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 15. august 2010 #17 Del Skrevet 15. august 2010 ^^ Gasshorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #18 Del Skrevet 15. august 2010 At folk og hunder kvepper når syklister kjører forbi er ikke nødvendigvis syklistens feil. Jeg kjørte nedover en bakke i et sykkel- og gangfelt. Foran meg gikk to middelaldrende/eldre damer og tok riktig så god plass. Jeg plinget med ringeklokka for å komme forbi dem, jeg så at en av dem skvatt himmelhøyt og hun skjelte meg ut etter noter fordi jeg hadde kjørt så "fort". For det første: I en nedoverbakke skal det godt gjøres å bevege seg i gangfart (!) når man sitter på en sykkel. For det andre: Jeg mistenker at hun ble sur fordi jeg plinget på dem og fikk henne til å kveppe, ikke fordi jeg kjørte "fort". Det var en bred sykkel- og gangsti; det var ikke sånn at jeg sneiet hattebremmen hennes idet jeg kjørte forbi. For det tredje: Jeg kjører ikke fort på sykkel. Jeg er for pinglete til å kjøre i høy hastighet nedover en bakke, og jeg er for lat til å gjøre det på flatmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pucifer Skrevet 15. august 2010 #19 Del Skrevet 15. august 2010 Det er ikke KUN den ene eller den andres feil. Det er det som fort blir feil på dette forumet, at man irriterer seg over enkelte, også tar noen seg nær av det og skal krangle om at ikke ALLE er slik etc etc.. Jeg ser mange syklister som oppfører seg pent. Skal de sykle fort, så holder de seg utenfor gangveien, men respektfullt mot biler, men jeg opplever også syklister som sykler fort som faen på gangveien uten å bruke "plinge" for å advare .... vi turgåere hører ikke alltid sykkelen, ei heller har øyer i nakken. Har selv en hund som oppfører seg pent, aldri noe tull med henne, men hun blir LIVREDD når det plutselig suser en sykkel forbi oss. Altså ... her snakker jeg ikke om forbi med normalavstand, men så nære at de nesten kjører ned oss... Og når min dobermann blir livredd, så er tennene ute fortere enn jeg klarer å oppfatte hva det er som skjer. Og resten av turen så går hun da med halen mellom beina og hele tiden ser seg rundt... ikke noe særlig morsomt, men det tenker vel kanskje ikke enkelte syklister på der de suser gjennom byen, boligstrøk og andre steder i sin egen verden. Men som sagt, alle er ikke slik. Jeg respekterer syklister, uansett om jeg selv er turgåer eller sjåfør - det er de som ikke respekterer tilbake jeg irriterer meg over. Akkurat som alle andre her i verden i alle andre situasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dancer Skrevet 15. august 2010 #20 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg synes folk burde slutte å klage så mye på syklistene. Alt er liksom syklistenes feil. Billistene klager på at syklistene kjører på veien, fotgjengerne klager på at syklistene kjører på gangveien. Så hvor skal de egentlig sykle? Jeg synes det burde bli mer tilrettelagt for de som sykler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå