Gå til innhold

synlige blodårer på armer/hender

stella K

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 23, trener ca 1 gange i uken, slank... <jeg har masse tydlige blodårer på hendene. noen ganger "buler" de skikkelig ut.

hva kommer det av, og er det noe jeg kan gjøre for å minske det?

jeg skjemmes virkelig av hendene mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madonna og flere andre flotte damer har blodårer som buler ut på armer og hender. Så noen bilder her en dag, men husker ikke hvor jeg fant de på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at blodårene synes bedre hos de med lav fettprosent....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitaminbjørn

Jeg har alltid hatt veldig synlige blodårer.

Eneste jeg vet om er å sminke de bort, men det gidder jeg ikke.

Edit: skrivefeil galore.

Endret av Vitaminbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare sånn noen er da? Gjerne de som er slanke og har tynn hud. Du kan jo alltids sminke over det, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller bare prøvd å godta det. Det er jo mange som har tydelige blodårer. Før var det jo et tegn på klasse. Også der ideen om at kongelige har blått blod kommer fra, siden de hadde råd til å være inne hele dagen var de bleke og hadde tydelige blå blodårer.

Trøst deg med at dette er nok en ting som man selv henger seg opp i, men som det er sjelden at andre bryr seg nok om til å i det hele tatt oppdage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at blodårene synes bedre hos de med lav fettprosent....?

Eh nei ikke alle.Jeg har flere kilo for mye men mange synlige årer og sener.

Google gav :

Synlige blodårer er et resultat av flere faktorer, som genetikk og grad av kroppsfett. kroppstemperatur, psykisk tilstand, kroppens væskeinnhold, treningstilstand har også en god del og si. , med trening "pumper" man mer blod inn i musklene, og dette gir mer framterdende blodårer.

Man kan variere med bevisste metoder i forhold til de nevnte punkter, for å forsøke å påvirke til mer framtredende blodårer. Først og fremst gjennom lavt kroppsfett. Det medfødte anlegget legger som sagt premissene.

www.trim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv minimalt med fett på armer.

Blodårene står på spreng. Hvis jeg slapper av så ser en de mindre.

Jo mer karbohydrater jeg inntar jo mer viser de.

Jo mer jeg bruker armene jo mer viser de.

Har funnet ut en teknikk til å stoppe blodtilførselen (lage pump) på venstre arm, da blir det gigantiske blodårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...