Gå til innhold

Ufo ? Sånn midt på lyse dagen?

Tuppatuppa

Anbefalte innlegg

Okey..... det er faktisk første gang jeg er her inne i denne " emneboksen "...... og når jeg først er her inne, leste jeg slevfølgelig igjennom mange av de tidligere innleggene her, og synes dere virker som noen kloke og realistiske hoder å henvende meg til. Jeg vet ikke hvor annet sted jeg kan prøve å finne et svar, skjønner dere.

I korthet.

forrige uke: Onsdag tidlig ettermiddag. Klokken er ca.13 - 13.30. Mannen min og jeg, har stelt i hagen. Det er blå himmel, med litt spredde skyer her og der. Da vi er ferdige, sitter vi oss rett ned på gresset og spiser lunsj - picknic-style. Etter å ha spist ferdig, legger vi oss ned i gresset og bare nyter solstrålene.

Vi har begge solbriller på. Jeg ser opp på himmelen, og tenker for meg selv, at dette må være et perfekt øyeblikk : bare oss to, stillhet og solen som varmer.

Jeg blir plutselig oppmerksom på en enorm rund " skygge " som virker å være "i" eller "over" den blå himmelen. Denne "skyggen " er så enorm i omkrets, at jeg må sette meg opp for å få et bedre overblikk. DA jeg legger meg ned igjen og betrakter den videre, ser jeg at den beveger seg veeeeeeeldig sakte sørover, mens de mindre, spredde skyene beveger seg i et litt større tempo i nordøstlig retning.

Rundt denne runde " skyggen ", er det også en komplett regnbue, i perfekt sirkel rundt hele " objektet ". Jeg har aldri før sett en regnbue i sirkelform, en komplett regnbue i komplett sirkelform.

Mannen min bemerker plutselig det samme - han sier, ser du det samme som meg?? Hva i alle dager er dette for noe??? Det er ikke en sky - det kan man se - og denne regnbuen rundt.... hva er det for noe ???? Vi tøyser litt rundt at det sikkert er en ufo og blablabla..... litt i alvor og litt på tull, for akkurat der og da, føltes eller så det ikke ut som en umulighet - for å si det rett ut !!

Ingen av oss er overvettiges opptatt av hverken konspirasjoner eller annet slikt, men vi vet hva vi såg. Vi har observert såkalte ufo'er ( jada, jeg vet at ufo står for uidentifisert flygende objekt ! ) før i løpet av de siste 30 årene, men noe slikt som dette, har aldri vært tilfelle noen av de gangene!!!?!

Vi følger denne " skyggen " i nesten en halvtime - og plutselig er den borte - like plutselig som den kom ???????

I en uke nå, har vi klødd oss i hodet, og googlet til den store gullmedalje, men finner ikke utav hva dette kunne være???? Det hadde en halt perfekt form, og i diameter, kan den ha vært så stor som 150-200 meter - seriøst stor, i mine øyne, ihvertfall !!

Anyone??

Tusen takk for svar - det blir vi begge takknemlig for!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne ha vært en ufo, bevegde den seg veldig sakte ? men det har blitt observert ufoer i mange forskjellige former. TA en titt HER

du får ha kamera klar til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det kanskje ha vært en sk "sundog"?

Iflg Wiki så er sundogs (aner ikke hva det heter på norsk) et optisk fenomen som oppstår ved at sollys brytes gjennom iskrystaller i høye skyer, et lignende fenomen som regnbuer. De lager typisk en noe mørkere sirkel som er klart avgrenset, og som kan ha enten tre soler, en i midten, og en på hver side, eller en komplett halo rundt sirkelen. I haloen kan man se regnbuefarger. Har aldri sett fenomenet selv, men jeg vet at det er ansvarlig for en god del ufo-observasjoner.

Her er en tidlig beskrivelse av fenomenet

"My beloved children, I want to tell you that on the day after the departure of our brothers Kuntz and Michel, on a Friday, we saw three suns in the sky for a good long time, about an hour, as well as two rainbows. These had their backs turned toward each other, almost touching in the middle, and their ends pointed away from each other. And this I, Jakob, saw with my own eyes, and many brothers and sisters saw it with me. After a while the two suns and rainbows disappeared, and only the one sun remained. Even though the other two suns were not as bright as the one, they were clearly visible. I feel this was no small miracle …[5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæskeren !!!! :ler: DET VAR DET DET VAR !!! En sundog !!!!! skjønte ikke bæret før jeg klikket på linken - og den var AKKURAT slik som på bildet - bare myyyyye større !!

1000 klemmer til dere og takk for hjelpen !!!!

Ganske kult fenomen, forresten - aldri stirret så intenst så lenge på noe før - ever !!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæskeren !!!! :ler: DET VAR DET DET VAR !!! En sundog !!!!! skjønte ikke bæret før jeg klikket på linken - og den var AKKURAT slik som på bildet - bare myyyyye større !!

1000 klemmer til dere og takk for hjelpen !!!!

Ganske kult fenomen, forresten - aldri stirret så intenst så lenge på noe før - ever !!! :klemmer:

Til lykke. Og nå blir jeg litt misunnelig, siden jeg VEIT hva en sun dog er, og har hørt mange malende beskrivelser av dem, og har sett bilder og det ene med det andre, men jeg har ALDRI sett en.

En annen sak som kan ligne litt, er regnbuer i skyer når du er ute og flyr. Da kan du se regnbuer som er fulle sirkler. Meget pent. Men da må sola være bak deg og litt høyere, og det må være dråper av en viss størrelse. Det har jeg sett et par ganger, og det var ganske stilig.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skremmende at det første man antar det er, er en ufo.

Ikke så lenge man, som TS, har klart for seg at UFO står for "uidentifisert flygende objekt". Hvis han hadde ment at UFO er synonymt med "romskip fra fremmed verden", ville det vært temmelig tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som misforstår hva en UFO er. En UFO har ingenting med noe utenomjordisk og gjøre. Det er noe i luften man ikke kan identifere

f.eks om du ser en fugl i luften og du greier ikke og identifisere denne fuglen pga f.eks avstanden så blir denne fuglen til en UFO rett og slett fordi du ikke var i stand til og identifesere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge man, som TS, har klart for seg at UFO står for "uidentifisert flygende objekt". Hvis han hadde ment at UFO er synonymt med "romskip fra fremmed verden", ville det vært temmelig tvilsomt.

Jeg tolker trådstarters innlegg som at de trodde det var "romskip fra fremmed verden". Om ikke så var det uheldig ordlegging, da UFO, som dere sier betyr "Unidentified Flying Object", men ofte brukes om "utenomjordiske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker trådstarters innlegg som at de trodde det var "romskip fra fremmed verden". Om ikke så var det uheldig ordlegging, da UFO, som dere sier betyr "Unidentified Flying Object", men ofte brukes om "utenomjordiske".

TS presiserte at uttrykket ble brukt i den formelt korrekte betydningen:

"Jada, jeg vet at ufo står for uidentifisert flygende objekt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sandbekken

Jeg skjønner ikke at det hadde vert SKREMMENDE om ts faktisk hadde trodd at det hun så var noe utenomjordisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...