Hoppetaujenta Skrevet 13. august 2010 #41 Skrevet 13. august 2010 Til dem som lurer på "hva folk er så redde for": det har kanskje med at hver og en må få bestemme om livet deres skal legges ut på nett til gjennomsyn for all verden. Privatlivets fred, kalles det visst. Før var det normalt med album som utvalgte på besøk i heimen fikk se på, men nå er det desverre ikke sånn lengre. Alle tar bilder av alt, og syns det er helt greit å vise for alle de "9786 vennene" på utvalgte steder, at de har et liv - og det inkluderer ofte å ta bilder av andre mennesker også. Å bli spurt før en blir fotografert, er ikke en selvfølge, desverre. Det er altså en del av oss som ikke har det sånn, og som ikke vil legges på nett i det hele tatt. Vi skal respekteres, og det er den enkeltes ansvar å oppføre seg rimelig fornuftig og høflig - både i forhold til seg selv og egen sikkerhet, og i forhold til sine medmennesker. Det er en voksende sløvhet blant folk. Grenser ser ut til å kun være der for å fjernes. Noen ganger er grensene der nemlig for å beskytte oss selv, når vi tydeligvis ikke kan det på egen hånd. Det er ikke alt som Skal gjøres, bare fordi en har muligheten til det. Noen ganger kan man faktisk sette grenser et sted, begrunne det vel, og stå for det.
DirtyWonderwoman Skrevet 13. august 2010 #42 Skrevet 13. august 2010 Legger ut bilde av eget barn ja. Har ingen problemer med det. Legger aldri ut av andres barn, ikke andre voksne heller når jeg tenker meg om. Det handler om sunn fornuft og respekt for andre. Grunnen til at jeg legger ut bilder av min sønn er jo at jeg ønsker å dele skjønningen med vennene mine (jeg er en av de kjipe som faktisk bare har familie og VENNER på facern). Ser ikke problemet/forskjellen på bilde på facebook kontra bilde i avisa/nettavisen e.l. Min skitne hemmelighet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå