Gå til innhold

Dagbok à la Ametrin

Ametrin

Anbefalte innlegg

Så flink du er som har begynt med pensum allerede :) Skikkelig tiltak føler jeg.

Sett deg små mål, og vær streng med deg selv så går det kjempe bra. Tren helst alene, for da har du ikke mulighet til å småprate med en venninne eller lignende, så da blir treningen langt mer effektiv også :fnise:

Edit: Skrivefeil

Endret av Lampeskjermen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaargh! Skrev på et innlegg på vei til treningen i stad, men plutselig hang hele nettleseren seg opp...og der var hele teksten borte :snurt:

Men...

Da har jeg faktisk vært å trent, jenter :happy: Det ble 3 km på mølla, før det ble litt styrke. Ble litt forskjellig, og siden jeg ikke har noe program, så alt ble tatt litt på sparket. Litt nedtrekk, flies, bicepscurl, arnoldpress, tricepspress, knebøy og mage...ikke så værst det da :nigo::trene:

Synes forøvrig dette er en kjip årstid, sånn med tanke på trening. Spesielt om man ikke har anledning til å trene på senter. I allefall for min del, frister det ikke, og sikkert ikke så lurt heller på dette føret, å løpe ute :sukk:

PinkLeaf, jeg bor :plystre: ikke sånn veldig langt unna hovedstaden ...men det er relativt da :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oppskriften på cupcakes`a jeg lagde i helgen :) De er nyyydelige! :jepp:

Red Velvet cupcakes

Oppskriften er hentet fra Passion 4 Baking

3,5 dl sukker

2 egg

3,5 dl mel

1 ts. natron

0,5 ts. salt

1 ss kakao

3 ss vaniljesukker

1 ss hvitvineddik

1 dl matolje

0,5 dl kremfløte

2 dl rømme

1-2 ss rød konditorifarge

Sett ovnen på 175 C

Pisk sammen sukker og egg. Bland alle tørre ingredienser godt sammen for hånd. Så tilsettes alt det flytende. Tilsett 1-2 ss rød konditorifarge, og rør alt godt sammen til en jevn røre.

Stek i ovnen cirka 15 minutter.

La muffinsene avkjøles helt før du topper det med Philadelphia frostingen, eller så smelter det.

Philadelphia frosting

800 g Philadelphia ost

6 dl melis

2 ss vanilje extract

Pisk sammen ingrediensene, til en luftig frosting.

:rodmer:

(Denne oppskriften er til ca 24 cupcakes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjempe godt ut, Ametrin :spise:

Tror jaggu meg at jeg skal prøve å lage cupcakesene en dag, hørtes rett og slett himmelsk ut.

Så flink du har vært!

Sant at det er godt å komme i gang?

Om et par uker går nok motivasjonen nedover igjen, meeen den kommer fort tilbake og da er det fare for å bli avhengig :ler:

Selv kjenner jeg at energien er i full blomst, i allefall de dagene jeg har vært på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :vinke:

Ja, nå er det fredag, dere! :jepp: På vei til forelesning i skrivende stund. Etter endt forelesning tar jeg nok turen hjem igjen, og i dag bør jeg få lest noen sider...la oss si minimum 20 sider da ;) 20 sider kan faktisk ta en stund da det er mye som må undersøkes i andre bøker underveis, i lovssamlinger og slikt... Dessuten er jeg en treig leser :fnise:

Om jeg er støl?!? Joda, er det :fnise: Kjenner det i triceps og bein foreløpig...merket det da jeg gikk i trapper i stad, for å si det sånn :ler:

Det er veldig godt å ha trent igjen. Følte både før, under og etter trening at det var godt for både kropp og sjel. Var litt med det å gjøre noe for meg selv, noe bra... Det å gjøre noe utenom lesing og jobbing :jepp: Nå håper jeg bare jeg har ork til å holde den motivasjonen oppe, og klare å gi meg selv tid

mellom lesingen til å trene. Men det burde:Nikke:

Du Lampe, klarer ikke å la vær å tenke litt...koffert...når jeg hører noen si "i full blomst" :legrine: Mulig jeg bare er trøtt. Ikke meningen altså! :fnise:

Noen planer for helgen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag :danse:

God forelesning, og håper du finner motivasjonen til å lese når du kommer hjem.

man føler seg ¨rimelig dum om en skal gå trapper i offentligheten, alene. Ser ut som en gammel dame som prøver å komme seg fremover! :jepp:

Vi får motivere hverandre til både trening og lesing, så regner jeg nok med at det ordner seg.

Enkelte ganger trenger en et spark i rumpa!

:ler: Jeg leste over det jeg skrev i går, og satt faktisk å fniste når jeg leste det selv! Haha, kom kanskje litt feil ord inn i setningen men :ler: Så det var nok ikke bare du som var i kofferten :legrine:

Helgen er det avslapping, og ikke minst godteri dag i morgen :danse:

Og masse kjærestekos, det har jeg bestemt :jepp:

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke – nye muligheter 47b20s0.gif

I helgen har det gått i lesing, trening med duden og middagsbesøk av svigers i går. I tillegg har vi nå sett ferdig alle sesongene av Dexter. Den hittil siste episoden avsluttet helt syyykt spennende...også er det ikke planlagt noen ny sesong før til høsten?!!? gaah.gif

I dag er det lesedag. Startet dagen med å rydde vekk oppvasken fra i går, sette på en maskin med skittentøy, lage meg frokost og sette på kaffen. Deilig å starte uka uten å måtte stresse opp :jepp:

Nå skal jeg avslutte kapittelet før jeg tillater meg selv å gjøre noe annet... reading.gif

Håper dere har hatt en fin helg, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken er pakket, og jeg er klar for forelesning og trening! :hoppe:

Usikker på dagens trening... Skal jeg kjøre kun kondisjon i dag, minst 40? Føler litt for å kjøre hardt på med kondisjon, selv om jeg liker det minst. Må liksom få kroppen igang igjen :fnise: Eller, skal jeg kjøre på med 30 minutters kondisjon, før jeg tar en økt styrketrening? :klo:

Dagens lesemål er å komme gjennom kapittel 7 :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliiiiinke Ametrin! :)

Jeg skal selv lese fire kapitler i dag, etter trening.

I dag blir det kun kondisjon på meg - kjenner jeg gleder meg til å få hilst på mølla igjen :)

Uansett Gooood Trening :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bake cupcakes på en onsdag, eller må jeg vente til helgen? :fnise:

Skal si du er flink med trening og lesing :tommelsmil: , virkelig godt jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det faktisk! Cupcakes er perfekt til litt hverdagsluksus :jepp: Den oppskriften gir ca 24 cupcakes av "vanlig" størrelse, men er ikke noe problem å halvere den, om du skal unngå å spise nydelige cupcakes i en uke etterpå :fnise: Og du, min erfaring er at det gjerne holder med 2/3 av frostingen...men det spørs jo hvor mye du vil ha på da ;)

Klarte ikke lese-målet mitt i går :nei: Så sitter nå på en kafé med en chai latte og bøkene, før jeg skal ut å spise med ei kollega/venninne :)

I morgen er det lesedag, og jeg gleder meg faktisk til å dra å trene :fnise: Da blir det som i går; 40 min på mølla, og styrke :jepp:

Tusen takk for all oppmuntring og godord! Dere er søte! :klemmer:

Håper dere har hatt en fin dag, så langt, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men boken stikker jo ikke av akkurat, så det verste er at du må ta det igjen.. Men hva betyr vel det, så lenge en har fått seg litt fri og ikke lest heeeele kvelden :)

Godt å kunne glede seg til trening, jeg for min del må ta meg en pause i treningen pga influensa og feber :kjefte:

Men da kan jeg jo bare motivere deg mer og hjelpe deg å se hvor deilig det er :fnise:

Ha en fin dag, Ametrin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest PinkLeaf

Hei på deg, Ametrin! :) Hvordan har du det om dagen?

Er du begravd i lesing og trening? :fnise: Her går det mest i lesing, håper på å få begynte trening neste uke.. Men det sa jeg jo forsåvidt forrige uke også :ler:

Håper du har det bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Annonse

Åååh, herreguud! Jeg har helt glemt bort dagboka mi :sjokkert::flau:

Ikke så mye som har skjedd siden sist, men likevel... et halvt år er jo en stund, så mye har skjedd likevel. Nå er det straks jobb, men får se å oppdatere litt her igjen — om noen fortsatt ønsker å titte innom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt i gang med siste året av bacheloren nå, som vil si; mye å lese!

Et år igjen som student, samtidig som vi har flere «baller i lufta» — bryllup og forhåpentligvis bli en liten familie på 3 i nær fremtid :rodmer:

Etter å ha slutta med pilla for halvannet år siden, er det først nå i juli vi bestemte oss for at vi nå vil gå inn for å bli gravide, og ikke bare tenke at «skjer det så skjer det». Ingen spire ville sette seg i august, men da ble vi også avbrutt av ferie med svigers :fnise: Ferdig med tanta i disse dager, så får vi se om vi ikke må jobbe med saken de neste ukene :lur: Åh, som jeg gleder meg til å få en voksende mage og glede meg sammen med mannen til å bli foreldre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi nå kan karakterisere oss som prøvere, forsøker jeg nå å kutte ned på koffein. Har ikke drukket kaffe på lenge, annet enn noen kopper i ferien. Har derimot bytta kaffe mot te, og har nå lagt min elsk på chai latte igjen

:kaffekopp:

Vet det er litt koffein i chai-te, men må da være langt bedre enn sort kaffe? :sjenert:

Går tregt med den lesingen altså. Lesedag i dag, så har vært hjemme hele dag for å lese. Som vanlig har jeg alt for høye forventninger til antall sider og hva jeg skal klare å få ut av dagen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PinkLeaf

Heihei Ametrin! Koselig å se deg tilbake igjen. Jeg har hatt pause selv i en måneds tid eller to, så er litt lite oppdatert :P

Koselig at dere blir prøvere da! Gleder meg til å følge deg fremover. Lykke til! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hei jenter :vinke:

Ikke så flink til dette dagbokgreiene jeg. Blir altfor lenge mellom hver gang jeg er innom :sjenert: Det går unna med studier og jobb, og nå nærmer det seg eksamen... Er sååå klar for litt lesefri nå!! Gleder meg til noen dager fri, der jeg kan være sammen med mine nærmeste. Dessuten er det første jula jeg ikke skal jobbe på julaften, siden jeg begynte å jobbe for 9 år siden — fantastisk! :danse: Men, først eksamen...

Og jo, forresten... JEG ER GRAVID! :strix::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...