Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

:rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Det var heelt fantastisk!! Et lite, perfekt nurk på hele 6,7 cm, som rullet rundt og rørte på armer og ben!! Vi skal faktisk ha bebi vi :hjerte:

:rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Så herlig! :rødme:

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg roligere allerede jeg :) Altså, det er jo ingen garanti for at det kommer til å gå bra, men det har man jo egentlig aldri. Men sannsynligheten er jo veldig stor for at vi kommer til å få hilse på den lille krabaten som akkurat nå slår salto inne i magen min. Det er en vidunderlig tanke :rødme:

Helt utrolig hvor mye vi fikk se. Med en gang han hadde putta inne "ULstanga" (var innvendig) så vi en liten krabat som løfta på armer og ben, det var en utrolig lettelse :rødme: Så helt tydelig at det var en liten bebi, med ansikt, hender, og et hjerte som banket :rødme: Legen gikk gjennom hele kroppen fra topp til tå, viste oss hoftene, hovedpulsåre, nyrene etcetc. Og så la bebien med føttene i kryss når han skulle måle føttee :rødme: Nakkefold og hodefasongen var bra, og alle fingre og tær så ut til å være tilstede :)

Nå henger det aller første bildet av vår lille krabat på kjøleskapet :hjerte:

For en utrolig opplevelse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg roligere allerede jeg :) Altså, det er jo ingen garanti for at det kommer til å gå bra, men det har man jo egentlig aldri. Men sannsynligheten er jo veldig stor for at vi kommer til å få hilse på den lille krabaten som akkurat nå slår salto inne i magen min. Det er en vidunderlig tanke :rødme:

Helt utrolig hvor mye vi fikk se. Med en gang han hadde putta inne "ULstanga" (var innvendig) så vi en liten krabat som løfta på armer og ben, det var en utrolig lettelse :rødme: Så helt tydelig at det var en liten bebi, med ansikt, hender, og et hjerte som banket :rødme: Legen gikk gjennom hele kroppen fra topp til tå, viste oss hoftene, hovedpulsåre, nyrene etcetc. Og så la bebien med føttene i kryss når han skulle måle føttee :rødme: Nakkefold og hodefasongen var bra, og alle fingre og tær så ut til å være tilstede :)

Nå henger det aller første bildet av vår lille krabat på kjøleskapet :hjerte:

For en utrolig opplevelse :hjerte:

:rødme: Åhh, så godt å høre :) Var det jeg sa... :yvonne:

Hvor langt er du på vei egentlig? Mener å huske at vår lille mini også var så lang ca..

Nå kan du slappe av og nyte jula :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rødme: Åhh, så godt å høre :) Var det jeg sa... :yvonne:

Hvor langt er du på vei egentlig? Mener å huske at vår lille mini også var så lang ca..

Nå kan du slappe av og nyte jula :)

:klemmer:

Er så glad du hadde rett :jepp:

Ifølge menstermin er jeg 12+2, men ifølge målene er jeg litt lengre,12+5 :) Ja, nå blir det jul, og julekos :hjerte:

Vet foresten ikke om jeg skal forholde meg til menstermin eller ULtermin... :klø: Kanskje like greit å telle ut ifra menstermin, så får vi evt. ny termin på ordinær UL? :vetikke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad du hadde rett :jepp:

Ifølge menstermin er jeg 12+2, men ifølge målene er jeg litt lengre,12+5 :) Ja, nå blir det jul, og julekos :hjerte:

Vet foresten ikke om jeg skal forholde meg til menstermin eller ULtermin... :klø: Kanskje like greit å telle ut ifra menstermin, så får vi evt. ny termin på ordinær UL? :vetikke:

Hm,du får nok et presist termin-anslag på ordinær UL ja, så kan sikkert bruke menstermin frem til da. Min menstermin stemte på en prikk med målene gynekologen fikk opp under UL'en.. Var 12+2 og det lyste også på skjermen, litt merkelig :gjeiper:

Har allerede begynt å glede meg til ordinær UL jeg.. Gleder meg til å se at den lille har vokst og blitt litt mer klar for å komme ut og treffe oss :rødme:

Klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,du får nok et presist termin-anslag på ordinær UL ja, så kan sikkert bruke menstermin frem til da. Min menstermin stemte på en prikk med målene gynekologen fikk opp under UL'en.. Var 12+2 og det lyste også på skjermen, litt merkelig :gjeiper:

Har allerede begynt å glede meg til ordinær UL jeg.. Gleder meg til å se at den lille har vokst og blitt litt mer klar for å komme ut og treffe oss :rødme:

Klem til deg :klemmer:

Rarrt, hvor mye de utvikler seg fra dag til dag, slik at de kan anslå terminen fra en dag til en annen! ULapparater er utrolige maskiner! :jepp: Mensterminen skal egentlig stemme, for jeg vet jo når jeg hadde EL.. Har lest litt om Ul og termin nå, og hensikten med UL er vel å fastslå termin ut ifra når barnet er "klart" til å komme til verden, utifra veksten, og ikke nødvendigvis ut ifra unnfangelsen. Så da kan ULtermin avvike fra mensterminen.. Hvis jeg har forstått det ritkig :klø:

Er jo ikke såå lenge til ordinær UL heller nå da!:) Når skal du på det? Jeg har time 4. februar.. Det er jo snart det ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har sittet og lest, men en Beyoncekonsert på tv`en som har surra i bakgrunnen. Hun avslutta konserten med "Halo", en sang som minner meg veldig om min kjære, og når vi var vekke fra hverandre når jeg var ute å reiste i forifjor, og det endte med at jeg satt i sofaen og stortuta for meg selv. Tør ikke å tenke på hvordan jeg kommer til å reagere når jeg virkelig har grunn til å bli rørt :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Det var heelt fantastisk!! Et lite, perfekt nurk på hele 6,7 cm, som rullet rundt og rørte på armer og ben!! Vi skal faktisk ha bebi vi :hjerte:

:rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Ååååh!!! Så fantastisk!!! :bolledeig:

Skjønner godt at du føler deg beroliget etter å ha sett lillenurk på 6,7 cm :strix: Egentlig utrolig at det går an å se så mye så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh!!! Så fantastisk!!! :bolledeig:

Skjønner godt at du føler deg beroliget etter å ha sett lillenurk på 6,7 cm :strix: Egentlig utrolig at det går an å se så mye så tidlig!

Ja, det var helt utrolig! :rødme:

Går fortsatt rundt i en lykkerus her :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring: 9. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 3. november 2010

Embryoet beveger seg: 27. november 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 4. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 4. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 18. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 25. desember 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 1. januar 2011

Fosteret svelger og tisser: 15. januar 2011

Tid for ultralyd: 22. januar 2011 (har time 4. februar)

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 29. januar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 5. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. mai 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 13. juni 2011

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg jul med stormskritt. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til jula som i år. Har nok noe å gjøre med at vi går julen i møte med en liten en i magen :hjerte: På denne tida i fjor var vi så utålmodige etter at det skulle skje, lengtet sånn.. Og i år har jeg en liten krabat som kan rulle rundt, og røre på armer og ben, der inne i magen min. Og til neste år, har vi en liten en som kan rulle rundt og en hel masse mer, på gulvet :rødme: Litt rart å tenke på! Og helt fantastisk!!

I går tok vi "nisse-runden" hos vennene våre og leverte ut presanger. Ble mye hjemmelagde presanger i år, pepperkaker/browniemuffins/sjokokjeks/marsipankuler i sjokolade + julekaffe :) Egentlig ganske imponert over hvor mye vi har fått bakt og ordnet, til tross for at jeg har vært kvalm og uggen :jepp: Hadde foresten en kvalmefri dag i går, kanskje det begynner å slippe taket nå?? :hoppe:

Nå skal jeg øve meg på å krølle håret med rettetang, det ser jo såå enkelt ut, men får det ikke helt til. Har så lyst å ha krøller på julaften.

Ønsker alle en fin fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm...går det an å krølle håret med min rettetang også, tro...? Det har jeg ikke tenkt på før.

:nisseblunk: Vil bare ønske deg en god jul; kos dere masse :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd flere ganger og krølle med rettetang, men aldri fått det helt til. Skal prøve med hjelp av denne videoen, så takk for tips :nigo: Håper du får en fin julefeiring, MonThe! God jul :nisse:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg jul med stormskritt. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til jula som i år. Har nok noe å gjøre med at vi går julen i møte med en liten en i magen :hjerte: På denne tida i fjor var vi så utålmodige etter at det skulle skje, lengtet sånn.. Og i år har jeg en liten krabat som kan rulle rundt, og røre på armer og ben, der inne i magen min. Og til neste år, har vi en liten en som kan rulle rundt og en hel masse mer, på gulvet :rødme: Litt rart å tenke på! Og helt fantastisk!!

:rødme:

:nissevink::tree: :tree: GOD JUL MonThe :tree: :tree: :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...går det an å krølle håret med min rettetang også, tro...? Det har jeg ikke tenkt på før.

Det er en fordel om rettetanga er "rund" i kantene:)

Har prøvd flere ganger og krølle med rettetang, men aldri fått det helt til. Skal prøve med hjelp av denne videoen, så takk for tips :nigo:

Har prøvd maange ganger jeg og, og har egentlig aldri fått det til, før jeg fant denne videoen. Måtte visst ha det inn med teskje :fnise:

:rødme:

:nissevink::tree: :tree: GOD JUL MonThe :tree: :tree: :nissevink:

:klemmer:

---------

Nå er vi straks klare for å dra til min hjemby og feire jul. Det blir julefeiring hos foreldrene mine - gleder meg til å pynte :tree: med familien i kveld, sitte i pysjen i hele morgen formiddag og se 3 nøtter til Askepott og spise snop! Og en hel masse kvalitetstid med familien :hjerte:

:nissevink::nisse: ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD JUL!! :nissevink::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...