MonThe Skrevet 4. november 2012 Forfatter #2441 Del Skrevet 4. november 2012 Gratulerer med gårsdagen! Tuusen takk for det -- Superfin dag i dag også, med rolig start på dagen med F og mannen. På ettermiddagen kom søster med familie på besøk, og da ble det middag på restaurant og kake her hjemme etterpå (riktignok ikke med sjokoladekake, men søsters superfantastiske Oreocupcakes ) Nikos : hjerte: Kvelden skal brukes i sofaen, foran tven, mens jeg klør meg i hodet over vrangstrikk. Klarer rett og slett ikke å skjønne hvordan jeg gjør det jeg, til tross for nøøye studering av div "how-to"videoer Halsen jeg strikka ble frestn til et putetrekk, da den ikke ble heelt som jeg hadde tenkt .. Fin pute da Må nok jobbe litt for det der strikke-genet jeg, håper det melder seg før jeg mister motivasjonen God søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. november 2012 #2442 Del Skrevet 5. november 2012 Gratulerer så mye med dagen som var! Det ser ihvertfall ut til at du har hatt en herlig helg. Oi, ultralyd i morgen! Det er så spennende det, uansett hvor mange ganger man har gjort det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. november 2012 Forfatter #2443 Del Skrevet 6. november 2012 Gratulerer så mye med dagen som var! Det ser ihvertfall ut til at du har hatt en herlig helg. Oi, ultralyd i morgen! Det er så spennende det, uansett hvor mange ganger man har gjort det før. Tusen takk for det Jaa, UL er innmari spennende, og det er veldig spesielt å få hilse på den lille der inne ----- Da har vi vært på UL, og alt ser ut til å være i skjønneste orden Babyen vokser som den skal, og ny termin er 3. april (hadde selv regna meg fram til 1.april), og jeg er 19 + 2 i dag Lille sprellet som bare det, suttet på tommelen og turnet rundt - og h*n hadde samme nese som F på ULbildene, en liten oppstopper JM var veldig usikker på kjønn, men hun sa hun gjetta jente, om hun måtte (noe hun måtte) Det stemmer forøvrig overens med min magefølelse, men får strikke i nøytrale farger til Lille er her Nå er det jammen virkelig, jeg skal bli 2barnsmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. november 2012 Forfatter #2444 Del Skrevet 6. november 2012 Det var foresten samme JM som vi var på UL hos med F , for jeg husker såå godt at hun kommenterte nesen til F, og det gjorde hun i dag også - "sjå den lille søte nasn da dokker" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. november 2012 #2445 Del Skrevet 6. november 2012 ååå... en jente (antagelig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2012 #2446 Del Skrevet 7. november 2012 Åh. Så deilig at alt var bra, og så en liten jente da, mest sannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 7. november 2012 #2447 Del Skrevet 7. november 2012 Så koselig Men husk også på at det er den veien det er lettest å ta feil Har et søskenbarn som hele tiden ventet jente men fødte gutt, og så 3 venninner som fikk beskjed om jente på ordinær UL, men gutt på 3D senere Aldri hørt om noen som har fått beskjed om gutt men fått jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. november 2012 #2448 Del Skrevet 7. november 2012 Åå så koselig med UL! Så flott den lille er frisk, og artig om det er ei jente..en av hver jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. november 2012 Forfatter #2449 Del Skrevet 8. november 2012 ååå... en jente (antagelig) Åh. Så deilig at alt var bra, og så en liten jente da, mest sannsynlig. Jaaa Hadde ikke grudd meg på forhånd, men kjente mens jeg satt å venta på å få komme inn at jeg ble veldig nervøs, "tenk om alt ikke er bra med den lille" ... Det var deilig å få bekrefta at alt ser ut som om det er i orden Så koselig Men husk også på at det er den veien det er lettest å ta feil Har et søskenbarn som hele tiden ventet jente men fødte gutt, og så 3 venninner som fikk beskjed om jente på ordinær UL, men gutt på 3D senere Aldri hørt om noen som har fått beskjed om gutt men fått jente Ja, har hørt om fler som har fått beskejd om jente, og så har det kommet en gutt. Så, tar det ikke for "god fisk" at JM gjetta jente, hun var jo som sagt veeldig usikker Magefølelsen har sagt jente fra starten av, men det er jo like vill gjetting som UL`en, så det blir spennende å se om det er ei lita frøken eller en liten bror som kommer ....Men det kan hende at det blir kjøpt en liten rosa body sånn i tilfelle, er jo ikke verre enn at vi gir den bort Åå så koselig med UL! Så flott den lille er frisk, og artig om det er ei jente..en av hver jo Jaa, det er så spesielt å få hilse på -- det er så fasinerende hvor tydelig og klart du kan se Er jo selvfølgelig artig uansett, men hadde jo vært eekstra artig med ei lita jente (forstå meg riktig ) --------- Rolig start på dagen her -- F sov til halv7, og nå er mannen og leverer i bhgen, mens jeg drikker kaffe og jobber litt (prøver å jobbe litt... ) Har senvakt i dag, starter kvart på ti, og har litt småplukk jeg må ha klart til da. Laang dag i dag med møte etter jobb så er ikke ferdig før 20 i kveld -- men da skal jeg til gjengjeld avspasere i morgen! Så, snaaart helg her i heimen! Lille er foresten veldig aktiv for tiden, det er så deilig Ønsker alle en finfin torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. november 2012 #2450 Del Skrevet 8. november 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. november 2012 Forfatter #2451 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) ------ Hei og hå! Her er det stille og rolig i heimen på en søndagsmorgen -- mannen stod opp med F så jeg fikk sove lenge, og nå er mannen lagt ( ) , mens jeg og F akkurat er ferdig å lage farsdagskort - F synes det var så morsomt med fargestifter, klistremerker og glitter -- med bare øørlitegrann hjelp fra mammaen Her har vi hatt ei fin helg - fredagens fridag ble brukt til scrapping av div bursdagskort, og ordning av mannens bursdagsgave, og på kvelden ble det bursdagsfering av mannen her hjemme - med den vanlige fredagstacoen, de nyeste episodene av Dexter ( ), og tidlig kveld .....Var mer futt i bursdagsfeiringene før i tiden I går var vi i Barnas Lekeland sammen med de på barselsgruppa. Det er et stort innendørs...ja, lekeland for barn F er egentlig litt for liten, men koste oss med å klatre over/under puter, løpe i labyrinten, og leke med Lego - og det var kjempekjekt å se igjen både store og små på barselsgruppa, er noen måneder siden sist Ellers så bakte vi matmuffins, de ble suupergode Brukte denne oppskriften; http://lykkemamma.wo...fins-til-barna/ , og hadde i tomat, ost og piknikskinke, og masse deilig krydder! I dag blir det bursdagsfeiring (av mannen og tantegull) og farsdagsfeiring med kaker og div, og hele svigerfam. på besøk Note to self: Begrense kakeinntaket, jeg har gått opp 2 kilo på 2 uker Sånn ellers på magefronten så har magen virkelig ploppet fram de siste ukene !! Den er endel større nå enn den var sist på denne tiden, men det er vel ikke så uvanlig at den er større som andregangsgravid. I tillegg så er jeg jo noen kilo mindre "i meg selv" enn jeg var sist. Så bekymrer meg ikke for den store magen helt enda Oooog, må jo for 20 uker i dag!!! Jeg er halvveis i svangerskapet!!! Endret 11. november 2012 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 11. november 2012 #2452 Del Skrevet 11. november 2012 Halveis!! Gleder meg til det er min tur med mageboer igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. november 2012 #2453 Del Skrevet 13. november 2012 Grattis med 20 uker! At magen popper nå er jo bare flott - jeg husker veldig godt at på 20 uker nemlig, så begynte den å definere seg (i motsetning til å være blubbete ) Sikker på at du ser strålende bra ut! Hmm.. kanskje jeg skal teste matmuffinsene. Hadde tenkt å lage sånne en gang nemlig, men skulle lage grove med bær også. Og de ble for så vidt gode, men litt for sunne Så det ble ikke super-suksess. Men dermed ble matmuffinsene skrinlagt ... men nå krever andreas mere mat i barnehagen (vi slutter/har sluttet med grøt nå), greit med alternativ til brødskiver liksom... Håper du har en fin uke! Du har vel fri i morgen og du Nå blir det finale på ungkarskvinnen! Måtte smugtitte litt for lenge i går, men skal ikke røpe resultatet i fall du ikke har sett det ennå - nå skal jeg se den helt sikkert gripende slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. november 2012 Forfatter #2454 Del Skrevet 14. november 2012 Halveis!! Gleder meg til det er min tur med mageboer igjen! Ja, er bare å glede seg - det er såå koselig Har dere planer om en nr.2? Grattis med 20 uker! At magen popper nå er jo bare flott - jeg husker veldig godt at på 20 uker nemlig, så begynte den å definere seg (i motsetning til å være blubbete ) Sikker på at du ser strålende bra ut! Hmm.. kanskje jeg skal teste matmuffinsene. Hadde tenkt å lage sånne en gang nemlig, men skulle lage grove med bær også. Og de ble for så vidt gode, men litt for sunne. Så det ble ikke super-suksess. Men dermed ble matmuffinsene skrinlagt ... men nå krever andreas mere mat i barnehagen (vi slutter/har sluttet med grøt nå), greit med alternativ til brødskiver liksom... Håper du har en fin uke! Du har vel fri i morgen og du Nå blir det finale på ungkarskvinnen! Måtte smugtitte litt for lenge i går, men skal ikke røpe resultatet i fall du ikke har sett det ennå - nå skal jeg se den helt sikkert gripende slutten Heeii Tja, strålende og strålende - har iallefall en skikkeli gravidmage Matmuffins er iallefall en suksess her - var en gråtende gutt som stod foran stekovnen og venta på at de skulle bli ferdig, var ikke såå lett å forstå at han ikke bare kunne få en med en gang Har du oppskrift på de grove med bær? Her har vi også slutta med grøt, plutselig var det ikke interessant lengre. Brødskive og frukt går ned på høykant, og også yoghurt med et lass med havregryn er en slager til frokost! Taakk for at du ikke ødela slutten på Ungkarskvinnen for meg - så den gripende og rørende slutten i morges Meeen, hadde opptaket "tidsinnstilt", og er derfor ikke sikker på om jeg fikk med meg alt -- sendte de "After the final rose" rett etter??! Håper dere har ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. november 2012 Forfatter #2455 Del Skrevet 14. november 2012 Har hatt ei fantastisk deilig, og ufattelig lat, fridag i dag Kjørte F i bhgen 0930, så hjem igjen til frokostdate med mannen -- rundtsykker, kaffe, årets først julemarsipanstang ( ) og finalen av "Ungkarskvinnen" Når mannen dro på jobb bunkra jeg meg ned i senga med strikking og "Revenge" -- og sovna! Sov i nesten tre timer, og bråvåkna klokka 15, desorientert og forvirret Fikk lagd middag (og kvitta meg med trøttetrynet) før jeg dro å henta F, så var det hjem og koose Nå har han akkurat sovna, og jeg har igjen bunkra meg ned i godstolen, denne gangen med en deilig kopp te Har funnet en ny favoritt, Revitalise fra Pukka, den er så gooood Kunne lett drukket maange om dagen, hadde bare prisen vært litt snillere Har foresten starta på et teppe til Lille -- "verdens enkleste teppe" som jeg fant i boka "Myk Start". Strikker i et deilig, hvitt ullgarn, og tror det blir fiiint! Kjempeenkelt å strikke, noe som passer meg helt utmerket, og det er så koselig å lage noe selv til Lille Håper på å prøve meg på noe pittelitt mer avansert etterhvert! Rart å tenke på at vi skal få en liten baby her i huset... Gleder meg veldig, veldig til babytiden -- til å ha en sovende liten på brystet, og en varm liten å sovne inntil om kvelden, til å bli kjent med det lille nye mennesket Samtidig så er jeg veldig spent på hvordan det blir, det å begynne "på nytt" med en baby til, tror nok det blir en stor omveltning! Jeg trenger nok de kommende månedene på å forberede meg på både nattevåk og amming, og til å ikke ha kveldene for oss selv lengre ++ ..Jeg tror at F blir en super storebror - han er så omsorgsfull og snill, og deler villig ut koser og susser, til både bøkene sine, oss, og katten (til kattens store fortvilelse ) Han er så ufattelig herlig! Han er veldig glad i sang og musikk, og nå henger han med på mange av bevegelsene til sangene, og det kommer også ord innimellom, tilogmed på riktig plass! Favorittene nå om dagen er "Lille Petter Edderkopp", "Kamelen Klara" og "Ro, ro ro din båt", og han er så søt når han ivrig "klatrer" med hendene til Petter Edderkopp og "rir på kamelen" +++ Han er også veldig opptatt av bøker for tiden, og favoritten er en bok med bilder av mange dyr fra "Go`boken", og han er spesielt opptatt av bildet av tigeren -- kanskje fordi han synes mammaen lager en morsom tigerlyd Ellers så har han knekt koden på å klatre opp og ned fra sofaen og stolen, og blir like stolt hver gang han får det til. I ettermiddag klatra han opp sofaen med dyreboka si mens jeg var på do - og når jeg kom tilbake satt han godt tilbakelent i sofan og kikke i boka si, søtnosen Elsker den perioden han er inne i nå, han utvikler seg og lærer nye ting i superfart, og det er så morsomt når vi i større og større grad kan gjøre ting sammen, og når vi hele tiden får tilbakemelding på det vi gjør (både på godt og vondt , han er jo en skikkelig stapeis ) Hadde visst litt på hjertet jeg Håper alle har ei finfin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. november 2012 #2456 Del Skrevet 15. november 2012 Denne tiden de er inne i nå er helt fantastisk! Skulle ønske den kunne vart for alltid. Har tenkt en del på dette med ny babytid jeg også. Jeg gleder meg, men samtidig er jeg nervøs, spent og litt redd for hvordan det kommer til å bli med to. Og ikke minst hvordan i huleste det er mulig å bli like glad i noen som jeg er i A. Heldigvis vet jeg at det er en veldig vanlig tanke, men den er ikke alltid like gøy å ha allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. november 2012 Forfatter #2457 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Denne tiden de er inne i nå er helt fantastisk! Skulle ønske den kunne vart for alltid. Har tenkt en del på dette med ny babytid jeg også. Jeg gleder meg, men samtidig er jeg nervøs, spent og litt redd for hvordan det kommer til å bli med to. Og ikke minst hvordan i huleste det er mulig å bli like glad i noen som jeg er i A. Heldigvis vet jeg at det er en veldig vanlig tanke, men den er ikke alltid like gøy å ha allikevel. Ja, tenker sånn innimellom jeg og, det er iallefall viktig å ta vare på alle øyeblikkene Og så går det jo an å glede seg noe veldig til alt som skal komme og!! Kjenner jeg gleder meg noe innmari til å pakke opp julepresanger på julaften i år jeg! I fjor lå F og sov før vi hadde åpna pakkene, og den ene pakken han fikk åpne var han ikke spesielt interessert i.. Nå ser jeg han for meg, i full jubel under/over/oppi gavepapir og esker, mens han sier "Ojjj", og ser spent og ivrig ut ........og når det gjelder den der babytida... Har tenkt myye de siste dagene på hvordan i alle dager jeg skal klare å ha tid til å ha to små F krever jo all min oppmerksomhet når han er hjemme, og jeg får helt vondt i magen av å tenke på at han kanskje ikke kan få alt det han trenger/ønsker..Eller alt det jeg ønsker å gi ham.. ------ Finfin fredagskveld her hjemme, med taco og tv! Jeg og mannen er noe skikkelige vanedyr Nå er mannen nettopp dratt på jobb, og jeg skal finne senga med ei bok. Tror ikke det blir så veeldig sent før jeg må lukke øynene Denne helga har vi ingen spesielle planer. Litt deilig det og Blir nok en bytur i morgen, skal bla. å kikke på skyvedørs-løsning til vaskerommet. Vet egentlig at vi ikke har penger til det nå med det første, men er jo lov å dra å titte litt Drømmer nemlig om et strøkent vaskerom med skyvedørsgarderobe på den ene veggen, og benkeplate på den andre, med nedfelt vask og tørk/vaskemaskin under benken.. På den måten løser vi også problemet med "hvor-skal-vi-stelle-Lille?" (Har ikke plass til stellebord på badet, og synes det er upraktisk å ha det på soverommet uten tilgang til vann), for da kan vi ha stellematte oppå den fiiine benkeplata på vaskerommet ...det eneste vi mangler er skyvedørsgarderoben, og benkeplata Har også tenkt meg innom en brillebutikk og titte på nye briller -- brillene mine ble nemlig overfalt av F her en dag, og er blitt ganske så skjeve og skakke Gjør egentlig ingenting, kjekt med en unnskyldning til å kjøpe nye, for de jeg har er sikkert 10 år gamle, og ikke så veldig fine God helg til dere som titter innom Endret 16. november 2012 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. november 2012 #2458 Del Skrevet 18. november 2012 Ja, er bare å glede seg - det er såå koselig Har dere planer om en nr.2? Heeii Tja, strålende og strålende - har iallefall en skikkeli gravidmage Matmuffins er iallefall en suksess her - var en gråtende gutt som stod foran stekovnen og venta på at de skulle bli ferdig, var ikke såå lett å forstå at han ikke bare kunne få en med en gang Har du oppskrift på de grove med bær? Her har vi også slutta med grøt, plutselig var det ikke interessant lengre. Brødskive og frukt går ned på høykant, og også yoghurt med et lass med havregryn er en slager til frokost! Taakk for at du ikke ødela slutten på Ungkarskvinnen for meg - så den gripende og rørende slutten i morges Meeen, hadde opptaket "tidsinnstilt", og er derfor ikke sikker på om jeg fikk med meg alt -- sendte de "After the final rose" rett etter??! Håper dere har ei fin uke Jeg lurte også på om jeg ikke opptaket hadde fått med seg final rose, men den blir sendt i morgen Jeg måtte sjekke programmet Syns hun valgte så fornuftig, men jeg var enig med henne. Hadde jeg vært singel og barnløs hadde jeg definitift gått for Arie, men skjønner godt han hun følte mere tillit til Jeff, antagelig mere langsiktig..... Prøvde å google muffinsene jeg lagde, men jeg fant de ikke! Jeg ville uansett lagt til litt mere sukker, det får da være grenser for hvor sunt det skal være Jeg har forresten lagd hjemmelaget sjokoladepudding helt fra bunnen av i dag! ikke noe pulver eller annet juks - og god damn! Det var digg! Håper dere har hatt en fin helg! Er i hvert fall koselig å lese om slutten av uka di her Enkelt - prøv det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. november 2012 Forfatter #2459 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg lurte også på om jeg ikke opptaket hadde fått med seg final rose, men den blir sendt i morgen Jeg måtte sjekke programmet Syns hun valgte så fornuftig, men jeg var enig med henne. Hadde jeg vært singel og barnløs hadde jeg definitift gått for Arie, men skjønner godt han hun følte mere tillit til Jeff, antagelig mere langsiktig..... Prøvde å google muffinsene jeg lagde, men jeg fant de ikke! Jeg ville uansett lagt til litt mere sukker, det får da være grenser for hvor sunt det skal være Jeg har forresten lagd hjemmelaget sjokoladepudding helt fra bunnen av i dag! ikke noe pulver eller annet juks - og god damn! Det var digg! Håper dere har hatt en fin helg! Er i hvert fall koselig å lese om slutten av uka di her Enkelt - prøv det! Heii Vettu...jeg klarte ikke holde meg, måtte google Emily og Jeff Men gleder meg til å se "After the final rose" allikvel Hjemmelaget sjokoladepudding hørtes farlig godt ut. Noe jeg egentlig ikke burde prøve... men fikk veldig lyst på Oppskrift? Er du/dere fortsatt like flink til å lage gourmet-mat, eller blir det mindre tid til matlaging etter at A kom? Jeg er ikke i næærheten av gourmet-kokk, men synes det er gøy å lage mat. Men kjenner absolutt presset på å få middagen ferdig i en fei når vi er hjemme fra bhg/jobb, da er F som regel grinete, masete, og veeldig sulten! Løsningen her har vært skikkelig planlegging med menyliste/handle inn for ei uke i slengen -ja, kan nok være kjedelig, men det letter absolutt hverdagen vår Men, det blir endel fiskekaker/fiskegrateng/spaghetti med kjøttsaus - for det er garantert noe som går ned hos F.. Var innom i boka di og så dere hadde hatt ei bra uke på jobb, og hjemme -- håper neste uke blir like fin ------ Da er det jaggu søndagskveld igjen da Ukene bare flyr avsted!!! Lille er plutselig her, om tiden fortsetter å gå like fort Har hatt ei deilig helg -- rolig, med masse tid til hverandre/hjemme -- har gått tur, vært ute i lekeparken og lekt, spist laange frokoster/lunsjer/middager, ja, rett og slett kost oss masse Ny rekord i dagdupping i dag - F sov hele tre timer ute i vogna si, så i dag har vi vært særdeles opplagt hele gjengen (for både jeg og mannen sov også mens F sov ) Foresten -- skyvedørsgarderobetitting gikk bra -- vi er enige om hvilke typer skyvedører vi skal ha, og mannen mente på at vi måtte kunne investere litt i huset vårt, og at vi skulle ha det på plass til Lille kommer Titta også på benkeplate - fant akkurat slik jeg hadde sett for meg, og til en mye billigere penge enn vi hadde antatt, så da blir det "nytt" vaskerom etterhvert Og, glemte jo helt å si -- var på foreldresamtalte i bhgen til F på torsdag!! En hel masse skryt om den gode gutten vår, som visstnok er blitt hele barnehagens "maskot", og både store og små er så glade i ham Bare skryt og positivt å si om motorikk og soiale "evner", og det var såå kjekt å høre Synes kanskje samtalen/bhgkontakten hans var litt lite "pedagogisk", men det er nok mest fordi at jeg selv sitter midt i forberedelser til foreldresamtaler med kartleggingskjemaer ++ selv. Herlig å få være superstolt mamma til en sånn skjønning som smelter både store og små Sånn, det var dagens skryt - nå roper Tornerose og de andre i Storyville, og senga! Finfin søndag til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. november 2012 Forfatter #2460 Del Skrevet 18. november 2012 Og, holdt på å glemme -- juhuuuu for fullgåtte 21 uker i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå