MonThe Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #2241 Del Skrevet 28. mars 2012 Gratulerer så mye!! Å!!! såå kult! Grattis!! :hoppe: Takk!! Sååå fornøyd, nå kan vi bare senke skuldrene, og kose oss med pakkinga og innflytting! ------ Her er vi fortsatt syke. Eller, er i bedre form, og ingen feber, men snørrete (hvor i alle dager kommer alt dette snørret fra enkli?? ) , og vondt i halsen. Nattavvenning ift amming er fortsatt på hold til F er frisk, men nettene er fine med 2 amminger fra han legger seg til han vil opp om morran,og han er blitt såå flink til å sove på eget rom! Litt styrete å få ham til å falle til ro om kvelden for tiden da, det er vel neste kamp vi må ta (er det ikke det ene så er det jaggu det andre! ) Var foresten innom jobb i dag og snakket med sjefen. De vet nå at jeg mest sannsynlig ikke kommer tilbake (hvis de ikke få trikset det til med kun dagjobbing), og vi har lagt en plan om ferie + ulønnet perm ut uke 31. Synes det iallefall er greit å ha klare datoer å forholde meg til. Og så får jeg bare fortsette å titte meg rundt etter en ny jobb Finfin kveld til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #2242 Del Skrevet 29. mars 2012 Wohoo, flinke lille venn har mer eller mindre sovet natten igjennom, kun avbrutt av en amming!! Litt styrete ved legging, så sov ikke før rundt 20.30. Sov da til klokka 00.45 før han fikk mat. Og sov da helt til 06.20!! I dag skal vi til ei i barselsgruppa på lunsj, og så skal vi å se på "Vennebyen" i barnehagen til størstejenta hennes. Ellers ingen planer F har frestn begynt å skjære tenner, og gnisser tennene nedi opp mot den venstre hjørnetanna Finfin dag til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. mars 2012 #2243 Del Skrevet 29. mars 2012 Litt styrete å få ham til å falle til ro om kvelden for tiden da, det er vel neste kamp vi må ta (er det ikke det ene så er det jaggu det andre! ) Bra dere begynner å komme til hektene igjen etter forkjølelsen Styr om kvelden ja Her går det greit på kvelden, men på dagen...... Jeg holder jo fortsatt på å bysse denne 9 kg's babyen, og nå har han blitt så sterk i kroppen sin at han nekter å ligge på rygg i armene mine å slappe av :gjeiper: Han skal absolutt frem med armen nærmest meg og sette seg opp. Urrgh... får lyst til å ta på han tvangstrøye noen ganger.. I går dro jeg han med meg på biltur likegodt for å slippe å bysse Sove fra 01 til nesten 7 høres nydelig ut! Kos deg med barselgruppa i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #2244 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Bra dere begynner å komme til hektene igjen etter forkjølelsen Styr om kvelden ja Her går det greit på kvelden, men på dagen...... Jeg holder jo fortsatt på å bysse denne 9 kg's babyen, og nå har han blitt så sterk i kroppen sin at han nekter å ligge på rygg i armene mine å slappe av :gjeiper: Han skal absolutt frem med armen nærmest meg og sette seg opp. Urrgh... får lyst til å ta på han tvangstrøye noen ganger.. I går dro jeg han med meg på biltur likegodt for å slippe å bysse Sove fra 01 til nesten 7 høres nydelig ut! Kos deg med barselgruppa i dag! Den tanken har slått meg og, når jeg "slåss" for å få av/på ham bleie/body/strømpis/bukse/genser/dress/sokker/you-name-it Her har det løsna skikkelig med dagsovinga, etter at jeg konsekvent begynte å legge ham i vogna ute (har jo prøvd det tildligere, uten hell). Nå har vi avansert fra kjapp-trilletur til kjapp-rugging-på-verandaen, og han sover i 1-2 timer Har du mulighet til å prøve å legge ham ute i vogna? Håper du har hatt en fin dag også Line ------ Så kjekt på besøk i dag, og endte med å bli til både lunsj og middag Ser at F får større og størrre glede av andre barn, og i dag var det nesten så de lekte seg med hverandre, søtisene, der de lå og lekte med samme lekene (og hverandres hår/fingre/tær , side ved side I morgen skal jeg på sykehuset (kirurgisk poliklinikk) med tåa mi. Har såvidt nevnt det før, at jeg har plagdes med betennelse i tåa siden august (ja, august ja!! ) , og i morgen har jeg ENDELIG time på sykehuset. Spent på hva slags vidunderkur de kan diske opp med der, når verken antibiotikakurer eller tonnevis med grønnsåpebad har tatt knekken på den Håper de har noe iallefall, lei av å verke i tåa! Nå er det sofakos med Rom123 og kjærest, finfin kveld til alle Endret 30. mars 2012 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #2245 Del Skrevet 30. mars 2012 Blæ, for en natt. F har vært våken ca 2, hver time fra han la seg i går til han var klar for å stå opp 06.15 Så at venstre fortann har brutt igjennom nå i morges, så det er nok forklaringen. Blir nok iallefall å legge meg når han skal hvile etterpå, noe jeg håper han gjør leeeenge I dag skal jeg som sagt på kir.pol med tåa. Ellers har vi ikke store planene. Må få handlet litt, ganske tomt i kjøleskap og fryser. Kanskje jeg skal lage kjeks til F? Tenkte å lage disse, inspirert av LineGourmet; Kjeks med eple og kanel Håper alle får en flotteflott fredag, goood helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #2246 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) ..og vidunderkuren til legen på kir.pol var å skjære av en del av neglen, sy den sammen, og nå sitter jeg her med en verkende tå, et lass med Pinex Forte og beskjed om å holde tåa i ro i 14 dager IRRIIIITERENDE!!!!! Endret 30. mars 2012 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. mars 2012 #2247 Del Skrevet 30. mars 2012 Uff, det hørtes ikke noe godt ut. Masse god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #2248 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Uff, det hørtes ikke noe godt ut. Masse god bedring Tusen takk for det! Håper alt er bra med deg og lisjsnupp i magen ----- Tullete natt, lik natt til i går. Og opp og hopp 05.30 Så nå sitter vi her da..Lillemann i full fyr og flamme, og jeg ikke helt med samme energinivå. Hmm... Hadde kanskje sett for meg at mannen kunne stå opp med ham i dag, når han har påskeferie og greier Var inne på Fs rom og henta ham, for å prøve å lure ham til å sovne igjen, i vår seng. Etter litt kav sa jeg til mannen "F er sikkert klar for å stå opp han nå da", så fikk jeg til svar at "Neida, bare ligg dere, legger meg på gjesterommet jeg", og så gikk han å la seg på gjesterommet Greit, nå er mannen forkjølet, men det har jaggu jeg og vært -- og jeg har tatt F både dag og natt og morgener fordi mannen har vært mye på jobb, og nå har jeg denne tåa som verker og gjør det vanskelig å gå.. Åh, kjenner det topper seg litt for meg nå altså!! Endret 31. mars 2012 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #2249 Del Skrevet 31. mars 2012 Også er det jaggu typisk at det kommer en hel masse snø når det eneste jeg kan ha på meg på føttene på en god stund er sandaler!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. mars 2012 #2250 Del Skrevet 31. mars 2012 Også er det jaggu typisk at det kommer en hel masse snø når det eneste jeg kan ha på meg på føttene på en god stund er sandaler!!! og der var det nok! Denne syns jeg var utrolig bra: Var inne på Fs rom og henta ham, for å prøve å lure ham til å sovne igjen, i vår seng. Etter litt kav sa jeg til mannen "F er sikkert klar for å stå opp han nå da", så fikk jeg til svar at "Neida, bare ligg dere, legger meg på gjesterommet jeg", og så gikk han å la seg på gjesterommet Det er bare menn som klarer å tolke en sånn setning til beste for seg selv Husk du er super-woman og takler alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #2251 Del Skrevet 31. mars 2012 og der var det nok! Denne syns jeg var utrolig bra: Var inne på Fs rom og henta ham, for å prøve å lure ham til å sovne igjen, i vår seng. Etter litt kav sa jeg til mannen "F er sikkert klar for å stå opp han nå da", så fikk jeg til svar at "Neida, bare ligg dere, legger meg på gjesterommet jeg", og så gikk han å la seg på gjesterommet Det er bare menn som klarer å tolke en sånn setning til beste for seg selv Husk du er super-woman og takler alt! Nå måtte jeg le litt selv og, er det muulig liksom?? Nå ligger F ute på verandaen og sover, og jeg har krøpet under pleddet med en forte innabords, og den siste Läckberg-boka. Er ikke så aller verst det God helg Line Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #2252 Del Skrevet 31. mars 2012 Vært en fin dag, selv om jeg startet den med en god dose irritasjon innabords Kjørte oss en tur og kikka på nyhuset og nærområdet rundt, og så kaffe og trivsel hos svigermor etterpå. Bakt kjeks til F, og de falt virkelig i smak! Løser seg lett opp, så måtte støvsuge rundt kjøkkenbordet etter han hadde spist, men da setter han de iallefall ikke i halsen. Og så var de så lettvint å lage! Ellers så har han de siste par dagene begynt å "danse" - Når det kommer musikk han liker begynner han å rugge seg fram og tilbake, søtisen I kveld er det taco og film, og kanskje et glass rødt. God lørdag til alle Kjøpte foresten et par Robeez"tøfler" til F tidligere i uka, og er såå fornøyd med de! Sitter som et skudd på foten, og er gode og myke. I love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. april 2012 Forfatter #2253 Del Skrevet 3. april 2012 Hei hei Her i heimen er alt bare bra Tåa kommer seg litt etter litt, så har fått på meg Uggs`n i dag, og kommet oss ut en tur. Foresten så er det heelt sinnsykt som det snør her -- har snødd sikkert en halvmeter bare i dag. Jizzes. Er så klar for våår! Tann nr 6 er også på tur ut nå, og det merkes både på Fs humør og søvn Han har ikke vært så ivrig på mat heller de siste par dagene, så har blitt mye amming både på dag og natt. Vi får ta en "avvenningsrunde" når vi er ferdig med tenner,så blir det nok bra På fredag drar vi på hytta, med mamma, søstersen m/fam + onkel med kjæreste -- det gledes! Blir lammelår, peiskos, og kanskje tilogmed en tur opp i boblebadet! Ønsker alle en finfin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. april 2012 #2254 Del Skrevet 4. april 2012 God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 5. april 2012 #2255 Del Skrevet 5. april 2012 Hei MonThe-mor Så mange tenner lillegutt har fått! Snuppa her har bare 3, hun :gjeiper: Men det er egentlig like greit, for jeg ammer enda, og hun synes det er gøy å bite... Kjenner meg godt igjen i problemet med at mannebeina trenger å sove og slappe av når det er helg/de har ferie. Min mann tror jeg hadde ferie hele tiden da jeg var i permisjon, og da det var helg eller ferie, trengte han å lade opp, for han var jo sliten, må skjønne Ha en super påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. april 2012 Forfatter #2256 Del Skrevet 6. april 2012 God påske God påske til dere også!! Kanskje bringer påsken med seg lille smule? Hei MonThe-mor :klemmer Så mange tenner lillegutt har fått! Snuppa her har bare 3, hun :gjeiper: Men det er egentlig like greit, for jeg ammer enda, og hun synes det er gøy å bite... Kjenner meg godt igjen i problemet med at mannebeina trenger å sove og slappe av når det er helg/de har ferie. Min mann tror jeg hadde ferie hele tiden da jeg var i permisjon, og da det var helg eller ferie, trengte han å lade opp, for han var jo sliten, må skjønne Ha en super påske :klem1 Heii Så koselig at du stakk innom! Minner meg om at det er en eevighet siden jeg var innom boka di Synes det holder med 6 tenner jeg, trenger ikke komme fler nå Haha, ja, tror ikke det er så lett for den andre parten og forstå hvor slitsomt det faktisk er å være hjemme i perm. For all del, ville ikke bytta det bort mot å jobbe, men ja, du skjønner Håper dere har en super påske ------- Her er vi fortsatt hjemme i byen, for F har blitt syk igjen. Eller, han har vel egentlig aldri vært helt frisk av forkjølelsen, men de siste dagene har han hatt feber igjen, og snørret er tilbake for fullt. I 18tiden i kveld hadde han 39,3 i temp, og fikk en paracet før han la seg. I tillegg plages han veldig med tennene, og har dårlig matlyst Den siste uka har han sovet maks to timer i slengen, og de siste par-tre dagene har han våknet ca en gang i timen, grått og vært urolig -- tydelig at han plages med tennene der han ligger med begge henda inni munnen, stakkars lille. Håper jaggu det er leeenge til neste tann skal ut, helt forferdelig hvordan han plages Hvis han er bedre i morgen så tror jeg vi kjører oss en dagstur på hytta for å hilse på, men tror det blir så vi sover hjemme. Har foresten oppdaget et supert mellommåltid (det eneste jeg får i F om dagene bortsett fra pupp); Smoothies fra Ellas Kitchen! De går ned på høykant, og han synes det er stas at han får holde og "styre på" selv (veldig stor prisforskjell fra butikk til butikk -- på Kiwi betalte jeg ca 9 kroner for en, mens på Ica Maci kostet de 22 (!!!!!) ) God påskehelg alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. april 2012 #2257 Del Skrevet 7. april 2012 Har foresten oppdaget et supert mellommåltid (det eneste jeg får i F om dagene bortsett fra pupp); Smoothies fra Ellas Kitchen! De går ned på høykant, og han synes det er stas at han får holde og "styre på" selv Disse liker A også! Ella har "morgenmums" også, som inneholder litt mere kalorier - i tillegg til frukt er det litt yoghurt og ris. Stor stas her i alle fall Hadde med noen sånne på ferie og da sprutet vi bare passe mengde inn i munnen hans og det syns han var så gøy Så kjedelig med syk F, slitsomt når det aldri går over Og tenner også, 6 stk er da fryktelig mange! Og harde netter også.... Håper det går seg til veldig snart God påskehelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. april 2012 Forfatter #2258 Del Skrevet 11. april 2012 Disse liker A også! Ella har "morgenmums" også, som inneholder litt mere kalorier - i tillegg til frukt er det litt yoghurt og ris. Stor stas her i alle fall Hadde med noen sånne på ferie og da sprutet vi bare passe mengde inn i munnen hans og det syns han var så gøy Så kjedelig med syk F, slitsomt når det aldri går over Og tenner også, 6 stk er da fryktelig mange! Og harde netter også.... Håper det går seg til veldig snart God påskehelg! takk for tips om "Morgenmums", den skal jeg se etter Gøy å lese om jobbstart og sånt hos deg, blir en litt annen hverdag! ----- Eendelig tilbake i "vanlig modus" F snørrer fortsatt, men er i fin form, og sjarmerer meg i senk meg de seks fine tennene han har (...men synes godt det kan være leeeenge til neste tannfrembrudd ) F var bedre på lørdagsmorgenen, så dro på hytta på formiddagen, og ble der til mandag. Nikos, med trivelig selskap, god mat og en blid og fornøyd gutt Denne uka har vi ingen spesielle planer, bortsett fra lunsj hos barselsvenninne på fredag. Ellers så må vi vel begynne å pakke, for det er bare 2,5 uke til vi tar over nyhuset!! De siste tre nettene har vært greie, og i natt sov han fra 00-05.30. Da henta jeg han over i vår seng, og så sov vi videre til klokka var nesten 08 Tenkte å begynne på`an igjen med nattavvenning nå som mannen skal være hjemme på natt framover. Må løpe, liten som roper, ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. april 2012 Forfatter #2259 Del Skrevet 12. april 2012 Fin natt i natt også!! Sov fra 1840 til 01.15 ( ) , sovnet igjen med en gang han fikk mat, sov så til 04.30. Da var jeg så trett at jeg tok han med inn i senga vår, spiste, og sov videre til 07.20. Heeelt greit om dette fortsetter F osver nå sin 2.dupp på verandaen, og jeg skal sitte litt i soffen og drikke kaffe. Fikk gjort en hel del i formiddag før mannen skulle på jobb -- Printa ut og begynt å fylle ut bryllupsdokumentene. Skrevet under alle lånepapirer og levert de i banken. Sendt mail til stedet hvor vi skal ha bryllupsfesten med bekreftelse på meny + antall gjester. Ordna div. ang. blomster i bryllupet. Og fikk handlet og fylt opp kjøleskap og fryser Kaffe + "Boligdrøm" roper på meg, fin fin dag til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. april 2012 Forfatter #2260 Del Skrevet 12. april 2012 Vi har foresten bestilt nytt bilsete til F, store, lille gutten vår Skal ha BeSafe Izi Kid x3 med Isofix, i denne fargen: Skal å hente setet neste uke, gleder meg til å se hvordna han liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå