LineGourmet Skrevet 20. desember 2010 #561 Del Skrevet 20. desember 2010 :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: Det var heelt fantastisk!! Et lite, perfekt nurk på hele 6,7 cm, som rullet rundt og rørte på armer og ben!! Vi skal faktisk ha bebi vi :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: Så herlig! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. desember 2010 #562 Del Skrevet 20. desember 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 20. desember 2010 #563 Del Skrevet 20. desember 2010 Så fantastisk :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 20. desember 2010 #564 Del Skrevet 20. desember 2010 Så gode nyheter, MonThe Kan tenke meg det hjalp å se lille knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #565 Del Skrevet 20. desember 2010 Føler meg roligere allerede jeg Altså, det er jo ingen garanti for at det kommer til å gå bra, men det har man jo egentlig aldri. Men sannsynligheten er jo veldig stor for at vi kommer til å få hilse på den lille krabaten som akkurat nå slår salto inne i magen min. Det er en vidunderlig tanke :rødme: Helt utrolig hvor mye vi fikk se. Med en gang han hadde putta inne "ULstanga" (var innvendig) så vi en liten krabat som løfta på armer og ben, det var en utrolig lettelse :rødme: Så helt tydelig at det var en liten bebi, med ansikt, hender, og et hjerte som banket :rødme: Legen gikk gjennom hele kroppen fra topp til tå, viste oss hoftene, hovedpulsåre, nyrene etcetc. Og så la bebien med føttene i kryss når han skulle måle føttee :rødme: Nakkefold og hodefasongen var bra, og alle fingre og tær så ut til å være tilstede Nå henger det aller første bildet av vår lille krabat på kjøleskapet For en utrolig opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. desember 2010 #566 Del Skrevet 20. desember 2010 Føler meg roligere allerede jeg Altså, det er jo ingen garanti for at det kommer til å gå bra, men det har man jo egentlig aldri. Men sannsynligheten er jo veldig stor for at vi kommer til å få hilse på den lille krabaten som akkurat nå slår salto inne i magen min. Det er en vidunderlig tanke :rødme: Helt utrolig hvor mye vi fikk se. Med en gang han hadde putta inne "ULstanga" (var innvendig) så vi en liten krabat som løfta på armer og ben, det var en utrolig lettelse :rødme: Så helt tydelig at det var en liten bebi, med ansikt, hender, og et hjerte som banket :rødme: Legen gikk gjennom hele kroppen fra topp til tå, viste oss hoftene, hovedpulsåre, nyrene etcetc. Og så la bebien med føttene i kryss når han skulle måle føttee :rødme: Nakkefold og hodefasongen var bra, og alle fingre og tær så ut til å være tilstede Nå henger det aller første bildet av vår lille krabat på kjøleskapet For en utrolig opplevelse :rødme: Åhh, så godt å høre Var det jeg sa... Hvor langt er du på vei egentlig? Mener å huske at vår lille mini også var så lang ca.. Nå kan du slappe av og nyte jula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #567 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) :rødme: Åhh, så godt å høre Var det jeg sa... Hvor langt er du på vei egentlig? Mener å huske at vår lille mini også var så lang ca.. Nå kan du slappe av og nyte jula Er så glad du hadde rett Ifølge menstermin er jeg 12+2, men ifølge målene er jeg litt lengre,12+5 Ja, nå blir det jul, og julekos Vet foresten ikke om jeg skal forholde meg til menstermin eller ULtermin... :klø: Kanskje like greit å telle ut ifra menstermin, så får vi evt. ny termin på ordinær UL? Endret 20. desember 2010 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdejenta Skrevet 20. desember 2010 #568 Del Skrevet 20. desember 2010 for passert 12 uker! OG for den perfekte lille spira i magen din! Godt å høre at alt står bra til, MonThe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. desember 2010 #569 Del Skrevet 20. desember 2010 Er så glad du hadde rett Ifølge menstermin er jeg 12+2, men ifølge målene er jeg litt lengre,12+5 Ja, nå blir det jul, og julekos Vet foresten ikke om jeg skal forholde meg til menstermin eller ULtermin... :klø: Kanskje like greit å telle ut ifra menstermin, så får vi evt. ny termin på ordinær UL? Hm,du får nok et presist termin-anslag på ordinær UL ja, så kan sikkert bruke menstermin frem til da. Min menstermin stemte på en prikk med målene gynekologen fikk opp under UL'en.. Var 12+2 og det lyste også på skjermen, litt merkelig :gjeiper: Har allerede begynt å glede meg til ordinær UL jeg.. Gleder meg til å se at den lille har vokst og blitt litt mer klar for å komme ut og treffe oss :rødme: Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #570 Del Skrevet 20. desember 2010 Hm,du får nok et presist termin-anslag på ordinær UL ja, så kan sikkert bruke menstermin frem til da. Min menstermin stemte på en prikk med målene gynekologen fikk opp under UL'en.. Var 12+2 og det lyste også på skjermen, litt merkelig :gjeiper: Har allerede begynt å glede meg til ordinær UL jeg.. Gleder meg til å se at den lille har vokst og blitt litt mer klar for å komme ut og treffe oss :rødme: Klem til deg Rarrt, hvor mye de utvikler seg fra dag til dag, slik at de kan anslå terminen fra en dag til en annen! ULapparater er utrolige maskiner! Mensterminen skal egentlig stemme, for jeg vet jo når jeg hadde EL.. Har lest litt om Ul og termin nå, og hensikten med UL er vel å fastslå termin ut ifra når barnet er "klart" til å komme til verden, utifra veksten, og ikke nødvendigvis ut ifra unnfangelsen. Så da kan ULtermin avvike fra mensterminen.. Hvis jeg har forstått det ritkig :klø: Er jo ikke såå lenge til ordinær UL heller nå da! Når skal du på det? Jeg har time 4. februar.. Det er jo snart det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #571 Del Skrevet 20. desember 2010 ..har sittet og lest, men en Beyoncekonsert på tv`en som har surra i bakgrunnen. Hun avslutta konserten med "Halo", en sang som minner meg veldig om min kjære, og når vi var vekke fra hverandre når jeg var ute å reiste i forifjor, og det endte med at jeg satt i sofaen og stortuta for meg selv. Tør ikke å tenke på hvordan jeg kommer til å reagere når jeg virkelig har grunn til å bli rørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 21. desember 2010 #572 Del Skrevet 21. desember 2010 :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: Det var heelt fantastisk!! Et lite, perfekt nurk på hele 6,7 cm, som rullet rundt og rørte på armer og ben!! Vi skal faktisk ha bebi vi :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: Ååååh!!! Så fantastisk!!! Skjønner godt at du føler deg beroliget etter å ha sett lillenurk på 6,7 cm Egentlig utrolig at det går an å se så mye så tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #573 Del Skrevet 21. desember 2010 Ååååh!!! Så fantastisk!!! Skjønner godt at du føler deg beroliget etter å ha sett lillenurk på 6,7 cm Egentlig utrolig at det går an å se så mye så tidlig! Ja, det var helt utrolig! :rødme: Går fortsatt rundt i en lykkerus her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #574 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: Unnfangelsen finner sted omkring: 9. oktober 2010 Hjertet begynner å slå: 3. november 2010 Embryoet beveger seg: 27. november 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 4. desember 2010 Alle indre organer er ferdig formet: 4. desember 2010 Risikoen for spontanabort avtar: 18. desember 2010 Kvalmen avtar for de fleste: 25. desember 2010 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 1. januar 2011 Fosteret svelger og tisser: 15. januar 2011 Tid for ultralyd: 22. januar 2011 (har time 4. februar) Du kan kjenne fosterets bevegelser: 29. januar 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. februar 2011 Fosteret begynner å høre: 5. mars 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. april 2011 Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. mai 2011 Svangerskapspermisjonen begynner: 13. juni 2011 :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: Endret 22. desember 2010 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #575 Del Skrevet 22. desember 2010 Nå begynner det å nærme seg jul med stormskritt. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til jula som i år. Har nok noe å gjøre med at vi går julen i møte med en liten en i magen På denne tida i fjor var vi så utålmodige etter at det skulle skje, lengtet sånn.. Og i år har jeg en liten krabat som kan rulle rundt, og røre på armer og ben, der inne i magen min. Og til neste år, har vi en liten en som kan rulle rundt og en hel masse mer, på gulvet :rødme: Litt rart å tenke på! Og helt fantastisk!! I går tok vi "nisse-runden" hos vennene våre og leverte ut presanger. Ble mye hjemmelagde presanger i år, pepperkaker/browniemuffins/sjokokjeks/marsipankuler i sjokolade + julekaffe Egentlig ganske imponert over hvor mye vi har fått bakt og ordnet, til tross for at jeg har vært kvalm og uggen Hadde foresten en kvalmefri dag i går, kanskje det begynner å slippe taket nå?? Nå skal jeg øve meg på å krølle håret med rettetang, det ser jo såå enkelt ut, men får det ikke helt til. Har så lyst å ha krøller på julaften. Ønsker alle en fin fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #576 Del Skrevet 22. desember 2010 Da har jeg endelig fått til å krølle meg rettetang!! Fant denne på youtube, den var god, deler den med dere jeg! http://www.youtube.com/watch?v=FgegI74VWH4&feature=channel_page Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 22. desember 2010 #577 Del Skrevet 22. desember 2010 Hm...går det an å krølle håret med min rettetang også, tro...? Det har jeg ikke tenkt på før. Vil bare ønske deg en god jul; kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 22. desember 2010 #578 Del Skrevet 22. desember 2010 Har prøvd flere ganger og krølle med rettetang, men aldri fått det helt til. Skal prøve med hjelp av denne videoen, så takk for tips Håper du får en fin julefeiring, MonThe! God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 23. desember 2010 #579 Del Skrevet 23. desember 2010 Nå begynner det å nærme seg jul med stormskritt. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til jula som i år. Har nok noe å gjøre med at vi går julen i møte med en liten en i magen På denne tida i fjor var vi så utålmodige etter at det skulle skje, lengtet sånn.. Og i år har jeg en liten krabat som kan rulle rundt, og røre på armer og ben, der inne i magen min. Og til neste år, har vi en liten en som kan rulle rundt og en hel masse mer, på gulvet :rødme: Litt rart å tenke på! Og helt fantastisk!! :rødme: :tree: GOD JUL MonThe :tree: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #580 Del Skrevet 23. desember 2010 Hm...går det an å krølle håret med min rettetang også, tro...? Det har jeg ikke tenkt på før. Det er en fordel om rettetanga er "rund" i kantene:) Har prøvd flere ganger og krølle med rettetang, men aldri fått det helt til. Skal prøve med hjelp av denne videoen, så takk for tips Har prøvd maange ganger jeg og, og har egentlig aldri fått det til, før jeg fant denne videoen. Måtte visst ha det inn med teskje :rødme: :tree: GOD JUL MonThe :tree: --------- Nå er vi straks klare for å dra til min hjemby og feire jul. Det blir julefeiring hos foreldrene mine - gleder meg til å pynte med familien i kveld, sitte i pysjen i hele morgen formiddag og se 3 nøtter til Askepott og spise snop! Og en hel masse kvalitetstid med familien ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD JUL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå