Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gøy å høre at du likte Berlin! :kaffekopp:

Så, hva var i dine øyne høydepunktene på turen? Noen av stedene foreslått her inne kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gøy å høre at du likte Berlin! :kaffekopp:

Så, hva var i dine øyne høydepunktene på turen? Noen av stedene foreslått her inne kanskje?

jeg synes områdene i øst, særlig Hackescher Markt og Prenzlauer Berg var veldig koselig. Ville nok bodd i nærheten av Hackerscher neste gang jeg skal dit.

Shoppingen var også veldig bra, jeg likte meg på Kurfurstendamm, og Kadewe var også verdt et besøk. Kaiser Wilhelm Gedächtnis Kirche er nydelig! (på Ku'damm)

Zoo var veldig bra, med utrolig mange dyrearter, ALT fantes jo der..

Godt øl, greit prisnivå, hyggelige mennesker. Bra kollektivsystem, som flere her nevnte. Mye kunst og kultur, koselige kafeer. Jeg rakk ikke å se og gjøre halvparten av det jeg hadde planlagt, så jeg må nok tilbake :)

De skal være veldig bra på second hand og loppemarked, men jeg rakk dessverre ikke å kikke så mye.. Båttur på Spree var også bra. Så er det jo interessant å få med seg Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie og riksdags-bygningen osv.

Fjernsynstårnet var kanskje ikke så spennende, ikke verdt ventetiden på 2 timer.

Og som en annen her nevnte, det føles ikke som en veldig "turistby". Berlin er kanskje ikke så vakker som Paris eller Praha, byen er nok litt mer "røff" i kantene, litt bohemsk også på mange måter. Og det er ganske store forskjeller mellom øst og vest, noe som gjør den ekstra spennende.

Takk for tipsene jeg har fått her :)

Endret av Sarafina
  • 4 uker senere...
Skrevet

Fant du tilfeldigvis klesbutikken New Yorker, evt hvor?! :)

Skal dit om få dager...og denne linken var nyttig!

Skrevet

Fant du tilfeldigvis klesbutikken New Yorker, evt hvor?! :)

Skal dit om få dager...og denne linken var nyttig!

jeg fant den ikke, men ser at det ligger en ved Alexanderplatz!

Skrevet

Nå reisen fant sted så nå men kanskje det hjelper til neste gang

Berlin er stor og ikke alt som er annonsert i media som Interessant er, det, også. Jeg har bodd 22 år i Berlin.

Jeg kan anbefale:

Animal park .. ikke den Berlin Zoo

Brandenburger Tor er ikke TV-tårnet

Marzahn Recreational Park med kinesiske hage-super nice .. Tips fra meg

Shopping: Berlin Kuhdamm (veldig dyrt), Frankfurter Allee og Spandau arkader

Wannsee, Friedrichshain og fairy fontenen

Checkpoint Charlie og Musem

The Museum Island (beonderst Pergamon-museet) og den nye Riksdagen Bundeskanzleramzt med jernbanestasjonen (gode shoppingmuligheter og spennende restauranter og rask mat)

Et annet tips fra meg: Straussberg .. en idyllisk og du kan sitte på en trikk wirlich gammel .. Jeg elsket henne som et barn ..

Jeg tror disse var en gang noen ..

Oh .. og hvis du vil ha billig mat .. alltid går til veier og ikke på Kudamm

Skrevet

Vi var i Berlin i 2008 og så faktisk Obama tale før han ble president. Ikke helt verdt ventetiden i en varm gate i 6 timer, med 200 000 andre mennesker, men litt gøy var det jo. ;)

En ting vi gjorde siste dagen vi var der var å ta en robåt ut på innsjøen midt inne i den store parken. Det var så stille og nydelig der, en perfekt avslutning på vår ferietur. Kan anbefale det på det sterkeste :)

Skrevet

jeg fant den ikke, men ser at det ligger en ved Alexanderplatz!

Takk, det er en av mine favorittbutikker!

Skrevet

Nå reisen fant sted så nå men kanskje det hjelper til neste gang

Berlin er stor og ikke alt som er annonsert i media som Interessant er, det, også. Jeg har bodd 22 år i Berlin.

Jeg kan anbefale:

Animal park .. ikke den Berlin Zoo

Brandenburger Tor er ikke TV-tårnet

Marzahn Recreational Park med kinesiske hage-super nice .. Tips fra meg

Shopping: Berlin Kuhdamm (veldig dyrt), Frankfurter Allee og Spandau arkader

Wannsee, Friedrichshain og fairy fontenen

Checkpoint Charlie og Musem

The Museum Island (beonderst Pergamon-museet) og den nye Riksdagen Bundeskanzleramzt med jernbanestasjonen (gode shoppingmuligheter og spennende restauranter og rask mat)

Et annet tips fra meg: Straussberg .. en idyllisk og du kan sitte på en trikk wirlich gammel .. Jeg elsket henne som et barn ..

Jeg tror disse var en gang noen ..

Oh .. og hvis du vil ha billig mat .. alltid går til veier og ikke på Kudamm

Flott med flere tips. I love Berlin!

SUPER by - så gled dere, dere som skal dit!

Skrevet (endret)

Hei..

Så først av alt .. KADEWE / Zoo Station, ta S7 å bli god til Hackescher Markt (Prenzlauer Berg) med sin aller faszienirenden bakgård .. og gode restauranter er også billig. Det Jeg vil også planlegge en dagstur ut .. Det er virkelig en slags trendy område med ulike kulturelle felt.

Hack tabeller gårder .. anbefales ..

Farmers Market på Zionskirchplatz åpne tenker alltid kl. 11-18

-Fra Museumsinsel (på samme loppemarkedet går inn i en av de mange museene .. (Pergamont)

Jeg tror det er nok .. og hvis du liker .. dra til museet Island eller en båttur rundt regjeringskvartalet

Endret av Lillimouse
Skrevet

Hei..

Så først av alt .. KADEWE / Zoo Station, ta S7 å bli god til Hackescher Markt (Prenzlauer Berg) med sin aller faszienirenden bakgård .. og gode restauranter er også billig. Det Jeg vil også planlegge en dagstur ut .. Det er virkelig en slags trendy område med ulike kulturelle felt.

Dette må jeg si meg enig i. Hackescher Markt er et utrolig flott og spennende område, dra dit og til Prenzlauer Berg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...