Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var der med samboer i fire dager for ikke lenge siden. Her er mitt reisebrev i noget sensurert versjon:

Det var interessant lesing. Hjertelig takk! Skulle gjerne tatt en tur innom den gourmet-restauranten altså, men spørs om pengene strekker så langt ;)

Schloss Charlottenburg hørtes bra ut, og alt dere gjorde på søndagen. Skal ta med meg flere av tipsene dine.

Hva synes du forresten om byen, sånn generelt? Svarte det til forventningene? Hørtes jo ut som om dere hadde en strålende tur, og at dere fikk gjort mye forskjellig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man kan fint shoppe på søndager i Berlin. ;)

kan man? OH YES! Hvor?

Jeg leste at KaDeWe ihvertfall var stengt på søndager nemlig...?

Men håper det er som du sier - denne ene dagen alene skulle jeg gjerne ha brukt til shopping, for venninna mi er ikke like shoppegal som meg. Så det passer fint å gjøre alene :-)

Endret av Sarafina
Skrevet

Hallo, jeg komme fra Tyskland og bor kloss på Berlin og jeg ønsker veldig fint opphold i Berlin.

Skrevet

Hallo, jeg komme fra Tyskland og bor kloss på Berlin og jeg ønsker veldig fint opphold i Berlin.

Takk for det! :)

vet du om shoppingen er åpen på søndager ??

Kan jeg også spørre deg om hvilken av bydelene i Øst-Berlin som er mest verdt å besøke?

Skrevet

Dytter litt på denne jeg... flere her som har vært i Berlin? Hva syntes dere? Hva var det beste dere gjorde der?

Nå er det tre uker til jeg reiser, og jeg gleder meg masse!

Skrevet

Hi, jeg kan ikke så god norsk men jeg har søke.

turistattraksjon:http://www.berlin.de/foto/_bin/index.php/Sehensw%FCrdigkeiten

Mye butikk har lørdag åpen.Søndag har åpen 5.09 KaDeWe Kl.13-18

Søndag 12.09.Acarden Neukølln 12.09. Kl.13-18.Hvor mange dager er du i Berlin?

Vi du også går i discothek?

Tusen takk skal du ha! supert, da kan jeg gå i KaDeWe på søndag også da! Jeg er der fra 8-13 oktober, altså fem dager. Lyst til å teste utelivet ja, men tenkte mer på barer / puber enn diskotek (er egentlig ikke så glad i å danse, også er jeg jo 29 år ;) Har du noe å anbefale? Har hørt at Øst-Berlin som f eks Prenzlauer Berg er mest spennende, også når det gjelder uteliv, stemmer det?

Synes du er flink i norsk, jeg! Bodd her lenge?

Skrevet

Vil gjerne høre fra dere som har vært der, om dere likte byen eller ikke, både positivt og negativt!

Vi er to venninner som planlegger 5-dagerstur i september. Må få med oss litt sightseeing, shopping, uteliv, osv. Glad i å spise på asiatiske restauranter. Vi tenker på å bo like ved Kurfurstendamm - greit å ha et sentralt tilholdssted tenkte vi, men vi kommer helt klart til å reise ut til bydelene i Øst-Berlin og kikke oss om der også! Er det langt å reise ut dit fra området ved KaDeWe?

Andre gode Berlin-tips? Hvor anbefaler dere å teste utelivet?

Var der nettopp :) Og jeg digga byen! Har aldri vært på storby ferie før, kun på charter til syden lissom, og jeg må si jeg ble veldig overrasket! Syns de hadde utrolig bra kollektiv tilbud, og brae kjøpesenter. Ser ei ba dere ta med mye penger, fordi det er dyrt. Jeg sleit med det motsatte, å få brukt opp all euroen min haha :P Syns det var ganske billig der. Men nå spiste ikke vi på de dyreste restaurantene foruten om siste kvelden. Vi så mye på de 4 dagene vi var der, de hadde jo faktisk madam tussauds der og! det var gøy :) God temperatur, flotte folk, store kjøpesenter og ja - bare mye spennende å se! :)

GOD TUR! :D

Skrevet (endret)

Hi, her en link fra Prenzlauer Berg nightlive http://www.inyourpocket.com/germany/berlin/nightlife-culture/barspb.Det er på engelsk.

Jeg har ikke bodde i Norge.Vi har en hestestall og vi hadde ti måned en jente fra Nordnorge.Hun har her jobbe med hest og jeg har lære norsk.Det var morsomt.Hun kan nå god tysk.Men vi kjøre også mye år til norge i ferie,

Takk takk! Gleder meg altså :)

Oi, det var godt gjort, å lære så god norsk etter 10 måneder. Smart å melde seg inn i forumet her da, så får du jo øvd masse! Så heldig hun jenta var, som fikk jobbe med hest i Tyskland, og attpåtil like ved Berlin.

Anonym Bruker: det hørtes bra ut! Jeg har også hørt at det er billig der, både mat og øl :) men det kommer jo an på hva du velger og hva du gjør det til selv, de fleste store byer har jo masse i luksusklassen også.

Endret av Sarafina
Skrevet

Var der nettopp :) Og jeg digga byen! Har aldri vært på storby ferie før, kun på charter til syden lissom, og jeg må si jeg ble veldig overrasket! Syns de hadde utrolig bra kollektiv tilbud, og brae kjøpesenter. Ser ei ba dere ta med mye penger, fordi det er dyrt. Jeg sleit med det motsatte, å få brukt opp all euroen min haha :P Syns det var ganske billig der. Men nå spiste ikke vi på de dyreste restaurantene foruten om siste kvelden. Vi så mye på de 4 dagene vi var der, de hadde jo faktisk madam tussauds der og! det var gøy :) God temperatur, flotte folk, store kjøpesenter og ja - bare mye spennende å se! :)

GOD TUR! :D

Jeg hadde, i likhet med deg, en superbra tur til Berlin. Flott by!

Skrevet

Jeg hadde, i likhet med deg, en superbra tur til Berlin. Flott by!

Dytter litt på denne.. :)

Noen som vet hvordan shoppingen er i Berlin, mye bra butikker? Og prisene?

Skrevet

Hallo.Klærbutikk:New Yorker,H&M,Orsay,C&A og Karstadt.

Skrevet

Jeg stortrivdes da jeg var i Berlin for noen år siden, men vet om mange som ikke har likt seg der. Tror det er en sånn type by man enten liker veldig godt, eller ikke i det hele tatt.

Skrevet

Jeg stortrivdes da jeg var i Berlin for noen år siden, men vet om mange som ikke har likt seg der. Tror det er en sånn type by man enten liker veldig godt, eller ikke i det hele tatt.

Det er det jeg har inntrykk av også, har hørt endel negativt om byen også.. Hva gjorde at du trivdes, hva likte du med byen?

Skrevet

Mange gode tips i denne tråden!

Berlin er min favorittby i Europa, men det er godt mulig det er fordi jeg reiste med noen som var godt kjent første gangen, så jeg fikk med meg mye som var verdt å se, og følte at jeg ble fort kjent. Så det er smart av deg å gjøre litt research på forhånd. :)

Jeg har vært i Berlin 3 ganger, og drar gjerne tilbake igjen.

Skrevet

Mange gode tips i denne tråden!

Berlin er min favorittby i Europa, men det er godt mulig det er fordi jeg reiste med noen som var godt kjent første gangen, så jeg fikk med meg mye som var verdt å se, og følte at jeg ble fort kjent. Så det er smart av deg å gjøre litt research på forhånd. :)

Jeg har vært i Berlin 3 ganger, og drar gjerne tilbake igjen.

tusen takk for svarene i denne tråden :)

jeg skal være der 5 dager (onsdag til mandag), og håper å få med meg mest mulig. Nå er det under en uke igjen, gleder meg masse :)

Skrevet

tusen takk for svarene i denne tråden :)

jeg skal være der 5 dager (onsdag til mandag), og håper å få med meg mest mulig. Nå er det under en uke igjen, gleder meg masse :)

Kanskje litt sent, men jeg svarer nå likevel. Jeg har bodd litt i Berlin, og synes byen er fantastisk. Nå har dere sikkert bestilt hotell, men til en annen gang ville jeg ha bodd i øst - nedover mot KaDeWe og vestover er det lite annet enn shopping (og det kan man jo ta bane til) og uforholdsmessige dyre restauranter. Som flere har nevnt er Prenzlauer Berg veldig hyggelig, men også sydover mot Frankfurter Allee og nedover i Kreuzberg er det veldig mye bra å finne. Det er masse små butikker med klær fra uavhengige designere, bare gå bort fra hovedgatene i øst-Berling, så finner du dem.

Kulturtips har du fått nok av i denne tråden ser jeg, men jeg må likevel si at Museumsinsel er flott. Dropp fjernsynstårnet og sånne ting, men dra gjerne til Stasimuseet eller til og med Sachsenhausen konsentrasjonsleir, hvis det er åpent.

Husk at søndag er berlinernes brunchdag, og den vil du ikke gå glipp av - gjør litt research og bestill bord på forhånd, ellers blir du lett skuffet!

Skrevet

Kanskje litt sent, men jeg svarer nå likevel. Jeg har bodd litt i Berlin, og synes byen er fantastisk. Nå har dere sikkert bestilt hotell, men til en annen gang ville jeg ha bodd i øst - nedover mot KaDeWe og vestover er det lite annet enn shopping (og det kan man jo ta bane til) og uforholdsmessige dyre restauranter. Som flere har nevnt er Prenzlauer Berg veldig hyggelig, men også sydover mot Frankfurter Allee og nedover i Kreuzberg er det veldig mye bra å finne. Det er masse små butikker med klær fra uavhengige designere, bare gå bort fra hovedgatene i øst-Berling, så finner du dem.

Kulturtips har du fått nok av i denne tråden ser jeg, men jeg må likevel si at Museumsinsel er flott. Dropp fjernsynstårnet og sånne ting, men dra gjerne til Stasimuseet eller til og med Sachsenhausen konsentrasjonsleir, hvis det er åpent.

Husk at søndag er berlinernes brunchdag, og den vil du ikke gå glipp av - gjør litt research og bestill bord på forhånd, ellers blir du lett skuffet!

kjempebra svar, tusen takk! Jeg har bestilt hotell like ved Kadewe, men burde ha valgt øst skjønner jeg :) ja ja, jeg er glad i shopping også jeg da.

Lurte på en ting: er det lettvint å komme seg fra vest (kadewe / zoo stasjonen) og til øst som f eks Prenzlauer Berg? Det tar vel ikke lang tid med kollektivt?

Anbefaler dere å ta en dagstur ut til en av østbydelene, og har dere noen forslag hva jeg kan gjøre på en dag i f eks Kreuzberg eller Prenzlauer?

:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ville bare oppdatere med at jeg er tilbake fra berlin, og hadde en utrolig bra ferie. Fantastisk by! Jeg tenker allerede på å reise tilbake, blir nok en stund til jeg får råd til det, men må definitivt tilbake en eller annen gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...