Gå til innhold

Forsinket levering av sofa - kan vi kreve kompensasjon?


Tjorven

Anbefalte innlegg

Vi bestilte oss sofa fra Skeidar i midten av august, og skulle få den 2 uker etterpå. Nå er vi i uke 40 og vi skulle hatt den for godt over 1 mnd siden. Hver gang vi har ringt dem sier de at den kommer "i morgen" eller "neste uke". De har underveis ikke gitt oss noen beskjed om at leveringsdatoen stadig har blitt utsatt.

Vi har blitt tilbydt å låne utstillingssaofen deres, men vi synes det er en dårlig løsning...

Men i går øynet vi håp... Da ringte de faktisk oss (for første gang på eget initiativ) og sa at sofaen skulle komme i dag. Og når vi i dag ringer og spør om den har kommer, får vi beskjeden vi alltid har fått: "den kommer i morgen"...

Vi har hatt ukentlige telefoner til dem, men de har aldri beklaget dette rotet og vi er nå veldig irritert. Hadde det ikke vært for at det kun er Skeidar som har en fin sofa med de litt spesielle målene vi skal ha, så hadde vi bestilt sofa et annet sted...

Noen som har vært borti noe liknende eller vet om vi har krav på noen kompensasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring dem, be om å få snakke med en sjef av ett eller annet slag (daglig leder), forklar hele situasjonen og be om kompensasjon samt at det settes fortgang i saken, slik at dere får sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det meste, men vi har vel ikke snakket med noen sjef ennå. Vi har også bedt om en kompensasjon, men de har altså bare tilbudt oss denne utstillingssofaen. Vurderer nå å sende en skriftlig klage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: skriftlig henvendelse er alltid bankers (så lenge den kommer frem)! Da vet de i den andre enden at dere har bevis og jobber deretter (burde de gjøre i alle fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi får se an ut uka... Ellers er nok greit å formulere noe skriflig ja... Har kikket litt i kjøpsloven, og vi har visst ikke så mye rettigheter gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' vi får se an ut uka... Ellers er nok greit å formulere noe skriflig ja... Har kikket litt i kjøpsloven, og vi har visst ikke så mye rettigheter gitt....[/quote']

nei, for man taper ikke akkurat penger på å ikke ha sofa...

Hvis jeg var dere ville jeg ringt fort som f, krevd å fa snakke emd en sjef og begynt å hinte om heving av kjøp. Ville også nevnt at dere skal skrive skriftlig klagebrev som vil bli sendt med kopi til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lettere sjokkert! :ler: Fikk akkurat telefon fra Skeidar og sofaen vår har faktisk kommet.

:hakeslepp:

I tillegg skulle vi få 700 kr rabatt på sofaen, så vi er veldig fornøyd vi nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om saken er oppklart...: En møbelbedrift produserer kun etter en en enkelt kundes bestillig.Møbelbedriftene i dag leverer KUN de varer som er bestillt (Bestillingproduksjon). De har ikke ordinære varer på lager,slik de hadde tidlgere (Masseproduksjon). Jeg vet ikke hvorfor Deres sofa tok så lang tid å levere,men det er alltid ventetid ved bestilling av kvalitetsmøbler nå.MEN det vil ikke si flere mnd ventetid! Kan du opplyse meg om hvilken møbelbedrift som ikke leverte varene i Deres tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du opplyse meg om hvilken møbelbedrift som ikke leverte varene i Deres tilfelle?

Hentet fra innlegget mitt lenger opp:

Vi bestilte oss sofa fra Skeidar i midten av august' date=' og skulle få den 2 uker etterpå. [/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeidar produserer ikke møblene sine selv...De kjøper opp fra andre møbelbedrifter

Ja, jeg vet ikke noe særlig om dette jeg, men jeg vet at de har enkelte sofaer på lager, men at vår allerede var i bestilling da vi bestemte oss for den. Vi fikk leveringstid på 2 uker, men den kom altså ført 6 uker etter den opprinnelige leveringsdatoen... Hvem som har produsert og snekret sammen selve sofaen aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååh, jeg kjenner irritasjonen stiger bare jeg hører Skeidar bli nevnt!

:evil:

Hadde akkurat samme problemet som deg, bestilte to stoler fra Skeidar som skulle leveres etter 4-6 uker, de kom etter enormt mye masing, telefoner, brevskriving og sinne på telefonen, alltid besvart med "joda, de har ankommet Norge", "nei, produsenten hadde problemer med glidelåsleverandøren", "nå har de hvertfall ankommet norge og blir kjørt ut i morgen", "Sorry, saksbehandleren som har din sak har blitt syk" osv, osv.

Vi fikk ikke tilbud om lånestoler, men fikk stolene levert etter 16 uker, og med 15% avslag. Noe ikke Skeidar tilbød seg selv, men som vi faktisk måtte forlange....

Kommer aldri til å kjøpe noe derfra igjen, og kommer alltid til å fraråde andre fra å gjøre det også.

Ett møbelfirma jeg varmt kan anbefale derimot, er Slettvoll på Skøyen, fantastisk service og veldig hyggelige mennesker. Vi fikk sofaen 3 uker før den skulle leveres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...