Gå til innhold

Er dette rot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det der var da ingenting å sukke for engang. Tenåringsrom i bruk er rotete, ofte mye verre enn bildene på bloggen også.

Gutten rydder da opp etter seg når besøket har dratt, ingen tenåring gidder vel å støvsuge og re opp sengen når han har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pucifer

Når rommet var ryddig - altså "etter" bildene - ja da syns jeg det så ut som at noen holdt på å flytte inn eller ut. Det så ikke ut som at noen bodde der i øyeblikket...alt var så sterilt og tomt.

Når det var rotete ... eller "rotete", så virket det iallefall ut som at det bodde noen der. Og selvom det ligger colaflasker på gulvet, så betyr ikke det at de ligger der HELE tiden...

Syns egentlig litt syndt på mora her også jeg, som har såpass støv på hjernen. Min mor hadde det samme...men hun skjerpet seg kraftig etter en passende kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopier adressen til blogginnlegget og søk på google, velg så "bufret" når søket er ferdig så får du se "rotet" :)

I mitt hode/ min verden ser ikke det der ut som tenåringsrot. Noen DSer og ledninger på gulvet. Sengetøy i uorden og litt ting som sto på bord/ skrivebord. Det ser iallefall rent og forholdsvis ryddig ut.

Syn på hva som er rot og ikke er jo veldig individuelt, men har man tenåringer i hus må man nesten tåle litt mer enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Kopier adressen til blogginnlegget og søk på google, velg så "bufret" når søket er ferdig så får du se "rotet" :)

Gjorde det..Er det rot??? Noen er litt opptatt av fasade eller :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode/ min verden ser ikke det der ut som tenåringsrot. Noen DSer og ledninger på gulvet. Sengetøy i uorden og litt ting som sto på bord/ skrivebord. Det ser iallefall rent og forholdsvis ryddig ut.

Syn på hva som er rot og ikke er jo veldig individuelt, men har man tenåringer i hus må man nesten tåle litt mer enn ellers.

Nja... Det er vel egentlig mer rot når man har en baby og et eller fler småtroll til i tillegg, som ikke kan ordne noe selv, og må holdes øye med og hjelpes hele tiden. Da flyr man fort rundt som en hodeløs høne i et forsøk på å ha nok rene kopper, nok rene klær og hånklær i skapene, mat i kjøleskapet, rene bleier, mette og rene barn som ikke har falt og slått seg osv osv...

Leker har en tendens til å spre seg utover mens kjøkkenbenken kan bli full av diverse, og våte klær hoper seg opp på tørkestativene mens bleiebøtta fylles...

Men tenåringer kan faktsik ordne opp rundt seg på egen hånd- vel og merke dersom de har fått oppdragelse og føler at det de gjør har en meningsfull betydning for andre rundt dem og seg selv...

Så jeg synes det blir mer rot med små barn som leker på stuegulvet og spiser yoghurt med hele ansiktet (og genseren pluss håret i samme slengen)...

Nå syns jeg ikke dette rommet var rotete, for det var minimalt med ting både på bordet og gulvet. Vanlig bruk, kaller jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ryddigere enn "vanlig bruk" m,t,p. at han i tillegg hadde en kompis på overnattingsbesøk...

Småbarnsrot er mer tålbart i.o.m. at man vet de ikke kan rydde selv. Tenåringer, derimot, er fullstendig kapable til å plukke opp sine egne skitne klær, tomme brusflasker, og annet rot som ligger slengt over alt, de bare gidder ikke. Derfor er det mye mer irriterende! Hehe! Og man må bare tåle det og velge sine kamper...

Endret av CeeCee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var ryddigere enn "vanlig bruk" m,t,p. at han i tillegg hadde en kompis på overnattingsbesøk...

Småbarnsrot er mer tålbart i.o.m. at man vet de ikke kan rydde selv. Tenåringer, derimot, er fullstendig kapable til å plukke opp sine egne skitne klær, tomme brusflasker, og annet rot som ligger slengt over alt, de bare gidder ikke. Derfor er det mye mer irriterende! Hehe! Og man må bare tåle det og velge sine kamper...

Det har du helt sikkert rett i :) Bare jeg som ikke har hatt noen tenåringer å passe på ennå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt sikkert rett i :) Bare jeg som ikke har hatt noen tenåringer å passe på ennå :ler:

Når den tid kommer vil du finne ut at det er andre og viktigere emner å diskutere med dem om enn om de kan se til å få ryddet det der hersens rommet sitt som flyter over av søppel!!! ...Og er det virkelig sååå vanskelig å henge opp jakken etter seg når man kommer inn? Er det for mye forlangt at de tar ut søppelet og rydder oppvaskmaskina èn gang i uken? *Hører mammas stemme som om det var i går* Hehe! Skulle heller ønske hun hadde diskutert de langt viktigere tingene i livet med meg. Jeg prøver å ikke kjefte, og heller tåle litt rot.

Du har nå en gyllen mulighet til å oppdra dine barn til å bli ryddigere tenåringer. Begynne allerede mens de er bittesmå til å rydde. La dem være med på alt av husarbeid og andre huslige sysler. Det hjelper utrolig mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det "rotet" så ut som rot som kunne vært i stua vår etter å ha hatt besøk. Det der kan absolutt ikke kalles rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at foreldrene mine hadde elsket det om jeg hadde hatt det så ryddig da jeg var tenåring. På de bildene moren definerer som "ryddig" minnet det vel mer om et rom uten beboer - helt unaturlig ryddig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hva " bufret" er ? har kopiert i google, søkt og fått opp inlegget på google. Men jeg aner ikke hva "bufret" er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unormalt. Man KAN ikke ha det plettfritt med barn. Og iallefall ikke på barnerommet, da er det noe som skurrer skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Får jeg spørre hva " bufret" er ? har kopiert i google, søkt og fått opp inlegget på google. Men jeg aner ikke hva "bufret" er :)

Bufret er det samme som lagret, bufferlager, et midlertidig lager, sikkerhetslager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Får jeg spørre hva " bufret" er ? har kopiert i google, søkt og fått opp inlegget på google. Men jeg aner ikke hva "bufret" er :)

Når du søker opp i google så ser svarene ca slik ut:

Først en linje som er blå, den er understreket (altså en link)

Så kommer et par linjer med tekst som viser litt om hva linken inneholder.

Til sist kommer en liten grønn linje som viser hvor linken ligger lagret slik som Belladonna forklarte. Til høyre for denne grønne linja står det "bufret". Trykker du på den, så får du opp siden fra bloggen :)

...Og nå skjønte jeg selvsagt at du allerede har klart å finne fram til innlegget :klaske:

Endret av Invicta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...